دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰


مشخصات عمومی

نوع دوربین : DSLR
وزن دوربین با باتری (گرم) : 330 گرم

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 4896 در 3264
تعداد پیکسل (MP) : 16
نوع حسگر : CMOS

تصویر

قابلیت تعیین تراز سفیدی : 8
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 18-55 میلی متر
فوکوس خودکار :
فوکوس دستی : دارد
کمترین فاصله فوکوس (ماکرو) (سانتیمتر) : 1
تعداد نقاط فوکوس : 15 نقطه فوکوس

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 5
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1.040.000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : چرخنده
قابلیت Live View :
چشمی :

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 8
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش :
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد( 3 تا 16 فریم بر ثانیه )
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، نقطه ای ، مرکزی
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MOV
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : Full HD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 60 فریم بر ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD - SDHC - SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : دارد
کنترل از راه دور : ندارد

سایر مشخصات

نوع باتری : پک باتری مدل لیتیوم یونی NP-W126 به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 129.0 در 74.9 در 37.2 میلی متر
GPS :

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

مقدمه

این دوربین یک دوربین بدون آینه با استایل دوربین های ردیاب همراه با لنز متغیر، سنسور 16MP X-Trans، کنترل های اکسترنال بی شمار، منظره یاب الکترونیکی با رزولوشن بالا، و یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی است.این دوربین دارای ویژگی ها و عملکرد قابل قبول و بسیار شبیه مدل X-E2 همراه با جدیدترین سفت افزار اما ارزان قیمت تر است.  

 

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm پر طرفدار با کنترل های مناسب و راحت در مقایسه با مدل های قبلی در این رده است. اگر یک عکاس مجرب با توانایی مالی نه چندان بالایی هستید این دوربین انتخاب خوبی است. اگر مبتدی هستید این دوربین ممکن است چندان انتخاب خوبی برای شما نباشد.  در واقع این دوربین مدل ارتقا یافته دوربین X-E2 است اما همراه با ضعف های خاص است. 

 

ویژگی های به روز شده:

 

  • دکمه 'Auto' در پشت با حالت 'Scene Recognition' همانند یک دوربین point-and-shoot شبیه به اهرم auto در بالای دوربین Fujifilm X-T10 (این دکمه قابل برنامه ریزی است)
  • هنگام عکاسی با Auto ISO، این دوربین قادر به تشخیص حرکت در صحنه و افزایش بیشینه سرعت شاتر به طور خودکار در صورت نیاز است
  • ایزو با قابلیت ارتقا تا 51200 تنها برای فایل های JPEG
  • گریپ و صفحه بالایی فاقد نوشته 'Fujinon Lens System' 
  • دکمه کنترل کننده چهار جهته برای انتخاب نقطه فوکوس خودکار به طور پیش فرض اما تمامی دکمه ها قابلیت برنامه ریزی دارند

همانطور که میبینید بین این مدل و مدل قبلی تفاوت چندانی وجود ندارد؛ تغییرات تقریبا ناچیز هستند. مهمتر اینکه همه ویژگی های مطلوب دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm در مدل X-E2S هم تکرار شده است: طراحی قدیمی جذاب، کنترل های قابل برنامه ریزی، و مهمتر از همه کیفیت عالی تصویر.

دوربین هایی وجود دارند که دارای عملکرد فوکوس بهتر، فیلم برداری بهتر و رزولوشن بالاتر هستند. اما همه این دوربین ها کیفیت، کنترل و تجربه ای را که دوربین های X-E2/X-E2S فراهم میکنند را در اختیار شما قرار نمیدهند.  

برای لنزهای فوجی باید هزینه بیشتری را نسبت به دوربین های دیگر در همین رده بپردازید اما لنز XF 18-55mm F2.8-4 دارای ساخت بهتر، شارپ تر و دیافراگم بازتری نسبت به لنزهای زوم رقیب مانند F3.5-5.6 است. این لنز برای کاربرانی که  به دنبال لنزهای بسیار با کیفیت و یا تعویض لنز مداوم نیستند راضی کننده و کافی است. 

 

به طور خلاصه، اگر مبتدی هستید و قصد ادامه جدی عکاسی را دارید این دوربین نسبت به گزینه های دیگر تجربه خوبی برای شروع عکاسی و انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر یک عکاس مجرب هستید نادیده گرفتن و توجه نکردن به این دوربین کار دشواری است. در دامه دلیلش را متوجه خواهید شد.

 

عمکلرد کلی

اگر از هر کدام از مدل های رده بالای فوجی در گذشته استفاده کرده اید این دوربین بسیار شبیه مدل های قبلی است. اگر از مدل های ساده و ارزان قیمت پلاستیکی استفاده می کردید تمام فلز بودن این دوربین حس و تجربه جدیدی برای شما است. توجه کنید اگر فرصت استفاده از جدیدترین پرچمداران فوجی یعنی X-Pro2  و  X-T2را داشته اید ممکن است با عملکرد پیشرفته آن مدل ها حس بهتری داشته باشید.

 

بدنه و ظاهر

 

این دوربین گرچه در برابر آب و هوا مقاوم نیست، بسیار راحت در دست قرار میگیرد. هر دکمه این دوربین نسبت به دیگری دارای فاصله مناسبی است که پیدا کردن دکمه ها هنگام استفاده از دوربین را راحت تر میکند.

دایل های جبران نوردهی و سرعت شاتر دارای ساخت خوبی هستند و گریپ همچنان راحت و نرم است اما برخی از لنزهای بزرگتر فوجی بر روی این دوربین حالت تعادل ندارند.به طور کلی کنترل ها و ساخت استفاده از دوربین را آسان و راحت کرده اند؛ با یک دست دوربین را نگه میدارید و با دست دیگر عکس میگیرید.

 

اینکه کنترل کننده چهار جهته به طور پیش فرض برای کنترل نقطه فوکوس خودکار تنظیم شده است به عکس العمل دوربین کمک شایانی میکند، گرچه این دوربین در این مورد بدون نقص هم نیست.منوها و رابط کاربری علی رغم طراحی عالی چندان کارآمد نیستند (منوهای مدل های جدیدتر X-Pro2  و  X-T2با تب فوکوس خودکار، تب فیلم برداری و غیره کارآمدتر هستند). به علاوه کار با منوی آنها مانند بسیاری از دوربین های مدرن نیستند.

 

اگر از کنترل کننده چهار جهته برای تعیین نقطه فوکوس خودکار استفاده نمکنید چندین دکمه قابل برنامه ریزی وجود دارند. نه تنها کنترل این دکمه ها به همراه کنترل های فیزیکی برای سرعت شاتر، جبران نوردهی و دیافراگم کار ساده ای نیست بلکه میتوانید آنها را به دلخواه و نوع عکاسی خود تنظیم کنید. ار کدام از دکمه های تابع میتوانند برای کاربری های متفاوتی تنظیم شوند.

 

یک ویژگی که این دوربین را از مدل X-E2 متمایز میکند اضافه شدن حالت Auto به صورت یک دکمه در پشت دوربین است. کاربری این دکمه را نیز میتوان تغییر داد اما تغییر دوربین به سمت یک حالت point-and-shoot برای هنگامی که دوربین را به یک شخص ناآشنا به عکاسی میدهید مناسب تر است و دیگر نیازی به آموزش دادن مثلث نوردهی و یا منطقه های فوکوس نیست. این یک ویژگی تمام و کمال است.  

عملکرد

زمان روشن شدن دوربین عالی است اما بهتر است حالت 'High Performance' را برای عملکرد بهتر همیشه فعال نگه داریم. این امر تاثیر به سزایی بر روی باتری دارد. سرعت عملکرد کلی این دوربین عالی است. زمان های Shot-to-shot و تیرگی نمایشگر یا منظره یاب به طور کلی با مدل هایی با همین قیمت قابل مقایسه است.

 

این دوربین به حالت Auto مجهز است که به عکاس اجازه می دهد تا در سریعترین زمان ممکن بر اساس تنظیمات خودکار دوربین که بسته به شرایط عکاسی توسط دوربین تنظیم می شوند از سوژه و صحنه مورد نظر عکاسی کند.

توجه داشته باشید که برخلاف مدل های جدید تر X-T2  و  X-Pro2، این دوربین قادر به فشرده سازی فایل های خام نیست از این رو عکاسی در حالت خام زمان کپی اطلاعات بر روی کارت را افزایش میدهد. بهتر است حداقل از کارت UHS-I SD استفاده کنید که با دوربین سازگارتر است (این دوربین فاقد افزایش سرعت با استفاده از کارتهای همچون UHS-II است).

 

همان طور که پیشتر اشاره شد این دوربین دارای ارگونومی بسیار خوبی است و نیز با پیشرفت هایی در این زمینه همراه است و گرفتن دوربین در دست بسیار راحت تر از مدل قبلی است. این دوربین بسیار باریک تر شده و به راحتی و بدون لرزش می توان از آن استفاده کرد.

 

عمر باتری این دوربین خوب است. طبق استاندارد CIPA این باتری قادر به گرفتن 350 شات است که قابل ارتقا نیز است. با خاموش کردن دوربین در فواصل بین شات ها و نیز استفاده حداقل از فلاش میتوان این میزان را افزایش داد. برای داشتن شات های بیشتر میتوان از یک باتری جانبی استفاده کرد اما برای استفاده های کمتر یک باتری کافی است.

 

فوکوس خودکار

 

فوکوس خودکار این دوربین شبیه به مدل X-T10 است. مانند همه دوربین های فوجی سرعت های فوکوس بسته به لنز استفاده شده متفاوت است.عملکرد فوکوس با لنزهای پرایم قدیمی تر فوجی آهسته تر و متغیر تر از دوربین های رده پایین DSLR و بسیاری از سیستم های بدون اینه دیگر میشود. استفاده از یکی از لنزهای زوم فوجی و یا لنزهای پرایم فوکوس جدیدتر نتایج بهتری در بر دارد.  

 

این دوربین قادر به عکاسی با ریت کامل 7 fps همراه با فوکوس خودکار در مرکز، و تشخیص فاز فریم است. با کاهش به 3 fps نه تنها به live view در بین شات ها دسترسی دارید بلکه میتوانید از تمام 77 نقطه فوکوس خودکار (شامل نقاط تشخیص کنتراست دور از مرکز) استفاده بهینه کنید. 

 

در مدل های جدیدترX-Pro2  و  X-T2 فوجی از فوکوس خودکار بسیار عالی استفاده کرده است اما مانند سنسور 16MP X-Trans، سیستم فوکوس خودکار 77 نقطه هیبریدی این دوربین کمی قدیمی است. اگر خودتان قادر به ردیابی سوژه هستید فوکوس خودکار پی در پی با استفاده از حالت فوکوس تشخیص فاز تک نقطه در مرکز فریم نتایج بهتری در بر دارد.

 

به عبارت دیگر، نباید انتظار داشت که این دوربین سوژه را دریابی کند در حالی که بسیاری از همتاهای آن دارای این قابلیت هستند. در حالی که دوربین قادر به تشخیص چهره در فریم است تنها دراین حالت به فوکوس خودکار تشخیص کنتراست تغییر می یابد، که به معنای کاهش سرعت فوکوس دستی و نامناسب برای سوژه های متحرک مانند بچه ها است. 

 

فیلم برداری

این دوربین از لحاظ فیلم ‌برداری تقریبا شبیه مدل Fujifilm X-T10 چندان عالی نیست و خود این مدل هم شبیه X-E2 است. این دوربین قادر به فیلم برداری با رزولوشن 1080p و فریم ‌ریت 60p است. برای ضبط صدا با کیفیت بهتر نیز در این دوربین از یک پورت ۲.۵ میلی متری استفاده شده است تا بتوان میکروفن‌های اکسترنال را به دوربین متصل کرد. کیفیت فیلم برداری در مقایسه با سایر برندها در سطح پایین تری قرار دارد.

 

در حین فیلم برداری حالات فوکوس خودکار پی در پی بدون نشان دادن نقطه دقیق فوکوس فعالل نیست و از این رو فوکوس دستی دشوار است. فوکوس خودکار تک نقطه ای در ابتدا فعال است اما در حین فیلم برداری امکان فوکوس مجدد وجود ندارد.گرچه امکان کنترل دستس ایزو، سرعت شاتر و دیافراگم وجود دارد کنترل نوردهی حتی در حالت هیستوگرام وجود ندارد.به طور کلی این دوربین مناسب استفاده های لحظه ای و گرفتن کلیپ های سریع و کوتاه است. اما انتظار چیز بیشتری نمیتوان از این دوربین داشت.

 

نتیجه

 

با تولید این دوربین فوجی نشان داد که هنوزهم کمی از عمر دوربین های میان رده با طراحی قدیمی و قیمت مناسب باقی مانده است. به طور کلی این دوربین یک دوربین جذاب با نتایج عالی با دو فرمت خام و JPEG است. در بازار مدل هایی با رزولوشن بالاتر و یا فوکوس خودکار بهتر و کنترل متفاوت تر وجود دارد. اما این دوربین به طور کلی به عنوان یک دوربین جذاب و جالب و سازگر با لنزهای باکیفیت دوربینی قوی به خصوص در MSRP پایین تر در مقایسه با مدل اوریجینال X-E2 است. 

 

بدنه و هندلینگ

این دوربین شبیه به یک دوربین ردیاب کلاسیک بدون منظره یاب با دایل های انالوگ قدیمی برای جبران نوردهی، سرعت شاتر و دیافراگم (چه با استفاده از لنز چه با استفاده از دایل کنترل پشت دوربین) به نظر میرسد.

طراحی کلی این دوربین خوب است، گریپ با استفاده از لنزهای سبک راحت و آسان است و دوربین با اینکه در برابر آب و هوا مقاوم نیست دوربین خوب و محکمی است.

 

مهمتر اینکه این دوربین ارزان قیمت تر از مدل X-E2 که تقریبا سه سال پیش تولید شد، است. از نظر MSRP این دوربین بیار شبیه به دوربین های مناسب مبتدیان است؛ به عبارت دیگر کنترل های قدیمی برای کسی که قبلا از گوشی یا دوربین کامپکت استفاده میکرده است نااشنا است.

 

در ابتدا کنترل های این دوربین برای مبتدیان خسته کننده است. اما از جهات دیگر برای مبتدیانی که قصد یادگیری و البته ادامه جدی تری را دارند این دوربین انتخاب خوبی است.این دوربین مانند مدل X-T10 دارای حالت 'Auto' از طریق یک دکمه قابل برنامه ریزی در پشت دوربین است. این حالت همراه با تکنولوژی 'Scene Recognition' این دوربین را در جایگاه point-and-shoot قرار میدهد و مشخص کردن تنظیمات بر اساس موقعیت نور و اینکه آیا در صحنه مورد نظر قابلیت تشخیص چهره وجود دارد یه نه قابل تحسین است.

 

در آخر، این یک دوربین عالی مناسب کسانی است که با مثلث نوردهی اشنایی دارند و نیز کسانی که آماده عکاسی جدی میشوند. علاوه بر اینها، این که این دایل های قدیمی به چه کاری می آیند اگر دوربین را در حالت خودکار قرار دهید؟

 

عملکرد و فوکوس خودکار

 

زمان اغاز به کار دوربین بسیار عالی است (به لطف وجود حالت high-performance) و فوکوس خودکار این دوربین قابل قبول است (با لنزهای جدید) و زمان shot-to-shot با ریت عالی عکاسی همگی نشان دهنده عملکرد سریع این دوربین هستند.

 

با این نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید؛ این دوربین دارای تعادل خوبی است، اما زمان آغاز به کار آن آهسته تر از دوربین های رده پایین DSLR اما ریت کلی عکاسی بالار است. فعال شدن فوکوس خودکار نسبتا کند است اما نقاط فوکوس خودکار منطقه وسیعی از فریم را نسبت به دوربین DSLR پوشش میدهد 0البته آنها فقط دارای تشخیص کنتراست هستند). متاسفانه، فوکوس خودکار پی در پی در خارج از مرکز فریم، ناحیه تشخیص فاز، چندان خوب نیست و خاص لنزهای پرایم با فوکوس اهسته تر یا استفاده پی در پی از تشخیص چهره هستند.

 

اما هنگامی که تنظیمات دوربین را به دلخواه خود درآوردید راحت تر میتوانید با موقعیت تغییر یافته مطابقت داشته باشید تا اینکه از دوربینی استفاده کنید که دارای کنترل های اکسترنال قابل برنامه ریزی کمتری هستند.   

استفاده از منو کمی فاقد سهولت است. بهتر بود عملکرد Fujifilm's Auto ISO قادر به ارتباط بر قرار کردن به طور خودکار بین کمینه سرعت شاتر و فاصله کانونی بود، از این رو با لنزهای زوم نتایج بهتری در برداشت. 

 

خوشبختانه، وای فای فوجی برای انتقال اطلاعات از دوربین به گوشی از طریق اپلیکیشن Fujifilm's Photo Receiver دارای عملکرد خوبی است. با ترکیب این ویژگی به همراه تبدیل فایل خام میتوان از یکی از چهار موتور JPEG بهره برد.   

 

به طور کلی هنگامی که با این دوربین و ساز و کار آن آشنا شوید میبینید که این یک دوربین برای ثبت لحظات خاطره انگیز خانوادگی و البته در برخی از موقعیت با در نظر گرفتن نکاتی است. این دوربینی ایست که مناسب عکاسی ورزشی تیمی باشد (یا هر سوژه سریع دیگر) اما برای عکاسی معمولی این دوربین کامپکت عالی است.    

نتیجه نهایی

علی رغم وقفه سه ساله از تولید مدل X-E2 تا مدل X-E2S، تغییرات کمی در این دوربین اتفاق افتاده است. البته این مدل نسبت به مدل قبلی پیشرفت های نرم افزاری داشته است که ممکن است هیچ کس انتظارش را نداشته باشد.

این یک دوربین جالب و جذاب برای ثبت لحظات به یاد ماندنی همراه با سنسور 16MP X-Trans و سازگار با لنزهای عالی است که میتوان به عنوان دوربین اول و یا دوم مورد استفاده قرار بگیرد و اصلا مناسب عکاسی ورزشی نیست.

مدل اوریجینال X-E2 در سال 2013 یک جایزه طلا برد و سه سال بعد همراه با آپدیت های پیشرفته سفت افزاری مدل X-E2S تولید شد که بسیار شبیه مدل اولیه است: یک دوربین جالب و استایلیش سازگار با لنزهای متغیرعالی و عملکرد قابل قبول اما در یک MSRP پایین تر است.   

برای برخی ها این دوربین میتواند جایزه نقره را ببرد. برخی ها تجربه خوب عکاسی را با این دوربین بدون در نظر گرفتن ضعف هایش به خصوص در فوکوس خودکار و فیلم برداری دارند. اما همه تجربه یکسانی ندارند. در آخر، این دوربین به عنوان یک پک کلی موجد در بازار شایستگی خرید را دارد، اگرچه برنده بهترین جوایز نشده است!


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی