دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : آبان 1392
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 480

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 6000 در 4000
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 24
اندازه سنسور (میلیمتر) : 23.5 در 15.6
نوع حسگر : CMOS
نوع سنسور :
پردازنده : Expeed 4

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto، 100 - 12800
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 12
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد(1)
لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) : دارد

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 55 - 18
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال :
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص کنتراست ، چند گانه ، مرکزی ، تکی قابل انتخاب ، تعقیب سوژه ، تکی ، متوالی ، تشخیص چهره ،تشخیص صحنه عکاسی ،Live View
فوکوس دستی :
تعداد نقاط فوکوس : 39
نوع لنزهای قابل نصب : Nikon F mount
وزن لنز (گرم) : 195

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3.2
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,037,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT LCD
قابلیت Live View :
چشمی : Optical

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.5 - F5.6
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 12
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار ، کاهش قرمزی چشم ،روشن ،خاموش ، عکاسی در نور کم ، Rear curtain
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (5 و 3 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 ثانیه ، 5 ثانیه ،10 ثانیه یا 20 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، مرکزی ، نقطه ای
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (در 1/3 EV, 1/2 EV گام)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما : ندارد

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4 ، H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلم برداری Full HD با ابعاد 1920 در 1080 سرعت 60 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور : دارد

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل EN-EL14a یا EN-EL14 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 600
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 125 در 98 در 76



نقد و بررسی دوربین Nikon D5300:

دوربین Nikon D5300 یک دوربین DSLR 24.2 مگاپیکسلی فاقد فیلتر پایین گذر است که می تواند با سرعت 1080/50/60 پیکسل با صدا استریو و با کیفیت Full HD فیلم برداری کند. این دوربین مجهز به Wi-Fi و GPS داخلی است. این دوربین مجهز به یک صفحه نمایش LCD قابل چرخش 3.2 اینچی با وضوح تصویر بالا است که با استفاده از آن می توانید از زوایای مختلف تصاویر خود را تهیه کنید و در عین حالت دامنه ISO گسترده 100-25600 به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در کل شرایط نوری بتوانید عکاسی و فیلم برداری کنید. از ویژگی های دیگر دوربین می توان به حالت عکاسی پیوسته 5 فریم برثانیه، پردازنده تصویر EXPEED 4، سیستم فوکوس خودکار 39 نقطه ای با نه حسگر متقاطع ، حسگر اندازه گیری RGB 2.016 پیکسلی ، حالت دامنه دینامیکی بالا، D-Lighting فعال و نه افکت برای عکس و فیلم اشاره کرد.

طرز استفاده دوربین Nikon D5300:

این دوربین جایگزین دوربین D5200 شده است و بین مدل های D3200 و D7000 قرار می گیرد که این قرارگیری هم از لحاظ ویژگی و عملکرد است و هم از لحاظ اندازه و وزن. این دوربین به اندازه دوربین D3200 جمع و جور و سبک نیست، همچنین به اندازه D7000 حجیم و سنگین نیست. این دوربین در قیاس با دوربین D5200 کمی گوچکتر و سبک تر است. دستگیره دوربین در سمت راست قرار دارد و مخصوص عکاسانی است که دست های بزرگ و درازی دارند و همچنین یک محل استراحت انگشت شصت در پشت بدنه قرار دارد.

حسگر CMOS 24.1 مگاپیکسلی این دوربین به دلیل نداشتن فیلتر پایین گذر اپتیکال جای خود را به حسگر 24.2 مگاپیکسلی داده است که جزئیات را کمی بهتر نمایش می دهد. حسگر با ارتعاشات با فرکانس بالایی که انجام می دهد ذرات گرد و غبار غیرچسبنده دوربین را از بین می برد و دوربین را تمیز می کند. می توانید با استفاده از یک گزینه در منوی Setup مشخص کنید که می خواهید تمیز کردن حسگر در زمان خاموشی، راه اندازی ، هر دو یا هیچکدام رخ بدهد که حالت پیش فرض آن " هر دو" است. این دوربین از یک پردازنده EXPEED 4 قدرتمند پشتیبانی می کند.

 

نمای رو به رو

نیکون D5300

نمای پشت

نیکون D5300

 

این دوربین اولین دوربینی است که اتصال wi-fi و GPS داخلی را با هم عرضه می کند. برنامه wi-fi این دوربین را با یک گوشی هوشمند اندرویدی یا IOS یا وسایل هوشمند دیگر جفت می کند و به شما این امکان را می دهد تا تصاویر خود را مستقیما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با استفاده از برنامه free Wireless Mobile Utility می تواند با استفاده از وسیله هوشمند دوربین را از راه دور کنترل کرد و با استفاده از صفحه نمایش لمسی آن دستگاه نقاط فوکوس را تنظیم کرد. گیرنده GPS/A-GPS داخلی دوربین اطلاعات موقعیت از قبیل طول، ارتفاع و عرض جغرافیایی را در داده EXIF تصویر را حتی وقتی دوربین خاموش است ضبط می کند و به شما این امکان را می دهد تا رد قدم های خود را حتی وقتی عکس نمی گیرید بگیرید.

لنز f/3.5-5.6 VR kit 15 تا 55 میلی متری این دوربین به خوبی در این دوربین قرار گرفته است. این لنز قابلیت کاهش ارتعاش را نیز دارد. دوربین های Nikon هیچ نوع لرزش گیر تصویری عرضه نمی کند. بنابراین، در صورتی که پیش از این با لنز Nikon کار نکرده اید، این لنز نقطه شروع خوبی برای شما می تواند باشد.

عملکرد دکمه شاتر در این دوربین مطلوب است و صدای خیلی کمی را ایجاد می کند. علاوه براین، حالت Shutter Release در این دوربین وجود دارد که با استفاد از آن آینه خیلی آهسته بالا می آید تا صدایی که تولید می کند را کاهش دهد. با این حال استفاده از این حالت باعث تاخیر شاتر می شود که در نتیجه با توجه به اینکه این شاتر به خودی خود صدای کمی را تولید می کند، این حالت چندان ارزشی ندارد.

این دوربین با داشتن پیچ حالت عکاسی در بالای دوربین از یک طراحی DSLR سنتی تبعیت می کند که با استفاده از آن می توانید یکی از حالت های پیشرفته از قبیل دستی، تقدم شاتر یا دیافراگم یا تعدادی حالت صحنه ای را انتخاب کنید. دکمه جبران نوردهی در کنار دکمه شاتر قرار گرفته است. با نگه داشتن این دکمه با انگشت سبابه دست راست و چرخاندن چخ کنترل در قسمت بالای بدنه پشتی دوربین با انگشت شصت، می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

 

نمای بالا

نیکون D5300

Pop Up فلاش

نیکون D5300

 

حالت های عکاسی این دوربین 9 فیلتر مختلف هستند که هم برای تصاویر و هم برای فیلم ها می توان آنها را بکار برد. از حالت های شایان ذکر می توان به حالت Night Vision اشاره کرد که حساسیت دوربین را تا ISO 102,400 می برد، با این حال در عوض یک تصویر رنگی، یک تصویر تک رنگ ثبت می شود. برای عکس ها، می توانید با باز کردن حالت Live View یا استفاده از چشمی اپتیکال به فیلترها دسترسی پیدا کنید. برای فیلم ها، سرعت ضبط کند می شود، زیرا دوربین برای استفاده از افکت به توان زیادی نیاز دارد. شایان ذکر است که در حالت افکت دوربین می توان تقریبا همه چیز را تنظیم کرد: نوردهی، سرعت شاتر، تراز سفید، ISO، نوع و کیفیت فایل.

دکمه دوکی که در کنار دکمه شاتر قرار دارد 'info' نامیده می شود. این دکمه بهترین کارایی را برای این دوربین دارد، زیرا این دوربین فاقد LCD نشانگر وضعیت تک فامی است ، در نتیجه در این دوربین باید شیوه های مختلفی برای بررسی اطلاعات عکاسی مهم بدون نگاه کردن به چشمی وجود داشته باشد. با فشار دادن این دکمه تمامی تنظیمات اصلی دوربین بر روی صفحه نمایش اصلی نمایش داده خواهند شد. سپس با فشار دادن دکمه "i" در بدنه پشتی دوربین می توانید به 14 گزینه صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

صفحه نمایش LCD پشتی دوربین از طرفین با پیچ محکم شده است و پایین آن پیچی قرار ندارد. این طراحی باعث می شود که صفحه نمایش انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. این صفحه نمایش 3.2 اینچی بزرگتر از صفحه نمایش D5200 است و وضوح تصویری بیشتری دارد. این صفحه نمایش همچنین مجهز به یک پوشش ضد براق است که در نور شدید در روز در محیط های باز کارایی بالایی دارد، البته کمی نور را بازتاب می کند.

حالت Live View در این دوربین به شکل یک کلید فنری در بالای بدنه قرار دارد که برای فعال سازی باید آن را به پایین فشاردهید. این دکمه در کنار پیچ حالت های عکاسی قرار دارد . بهتر بود این دکمه در پشت دوربین قرار داشت و همچنین با دکمه ضبط ویدئو ادغام می شد.

با فشار دادن دکمه Live View آینه بالا می آید، شاتر باز می شود و صفحه نمایش پشتی صحنه را از طریق لنز نشان می دهد. یک مثلث قرمز در وسط قرار دارد که آن را عملا می توانید به هر کجای تصویر انتقال دهید.

خوشبختانه، فوکوس دستی تنه گزینه فوکوس در این حالت نیست، حداقل تا زمانی که با دوربین عکس می گیرید. حالت های فوکوس خودکار خودتنظیم (AF-S) و فوکوس خودکار خود تنظیم تمام وقت ( AF-F) نیز موجود هستند و با اینکه کند هستند، اما دقت بالایی دارند. هر دو حالت را می توان در ارتباط با تشخیص چهره مورد استفاده قرار داد. حالت فوکوس خودکار با تقدم چهره در پیدا کردن و تعقیب چهره انسان ها تا زمانی که آن افراد روبروی دوربین قرار دارند، مشکلی ندارد، اما فوکوس خیلی خیلی کند است.

از حالت Live View می تواند برای ضبط ویدئو نیز استفاده کرد.پس از فشار دادن دکمه Live View و انتخاب اختیاری دیافراگم و فوکوس، می توانید با فشار دادن دکمه ضبط ویدئوی اختصاصی در بالای دوربین و در کنار دکمه شاتر ضبط ویدئو را شروع کنید. این دوربین با کیفیت Full HD و با ابعاد تصویر 1920 در 1080 پیسکلی فیلم برداری می کند. ویدئوهای ضبط شده با فرمت JPEG ذخیره می شوند. در این حالت، فوکوس خودکار تشخیص کنتراست نیز در حین فیلم برداری امکان پذیر است، اگر چه درهنگام گرفتن عکس یک صدای جیغ قابل شنیدنی با فوکوس مجدد دوربین شنیده می شود، و این حالت فوکوس آنقدر کند است که نمی توان با آن سوژه های که به سرعت در حال حرکت هستند را تعقیب کرد، بنابراین کاربران حرفه ای فوکوس دستی را ترجیح می دهند . در حالی که این دوربین در حین ضبط ویدئو به صورت خودکار فوکوس را انجام می دهد، سرعت فوکوس آنقدر نیست که کاربرد معمولی آن را تضمین کند.

صفحه نمایش چرخان

نیکون D5300

نمای کنار

نیکون D5300

 

می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را در طول ضبط ویدئو تنظیم کنید، اگر چه کم ترین سرعت بیشینه محدود به یک سیم ثانیه است. همچنین جبران نوردهی و قفل فوکوس خودکار را نیز می توان تنظیم کرد. این دوربین می توان صدای استریو را با میکروفون داخلی خود با سطوح مختلف حساسیت عرضه شده ضبط کند و با استفاده از میکروفون خارجی می توان صدا ضبط شده را بهبود بخشید. اندازه بیشینه یک کلیپ ویدئویی 2 گیگابایت است، و در صورتی که فیلم ها در حدود 10 مگابایت از حافظه را در دقیقه در اختیار داشته باشد، می توان در حدود 20 دقیقه به صورت پیوسته فیلم برداری کرد.

این دوربین یک چشمی اپتیکال مناسب با بزرگنمایی بهبود یافته 0.82 برابری را داراست که هم اندازه بزرگنمایی چشمی بسیاری از دوربین های رقیب خود است. 39 نقطه فوکوس خودکار به صورت دائمی در صفحه فوکوس علامت گذاری شده اند، در حالی که خطوط شبکه ساختاری را می توان با استفاده از گزینه منو اجرا کرد. دو علامت هشدار- که به شما کم بودن شارژ باتری یا نبودن یک کارت حافظه را اعلام می کنند، در جای مناسب به شکل آیکن های روی هم قرار گرفته ظاهر می شوند. در زیر چشمی یک نوار وضعیت تک فام سنتی قرار دارد که تمامی اطلاعات عکاسی مرتبط را نمایش می دهد ( از قبیل حساسیت ISO).

همین طور که پیش از این اشاره شد، این دوربین مجهز به 39 حسگر فوکوس خودکار است که از بین آنها 9 مورد از نوع متقاطع هستند. 30 مورد دیگر خطی هستند که در نیتجه تنها یا به جزئیات افقی و یا به جزئیات عمودی و نه هر دوی آنها حساس هستند. در عمل، این نقص مشکل خاصی را به بار نمی آورد، زیرا دوربین عموما فوکوس را سریع و آسان در سوژه قفل می کند و به این ربطی ندارد که کدام نقطه فوکوس خودکار انتخاب شده است. در چشمی دوربین، نقطه فوکوس خودکار پویا قرمز رنگ است و به آسانی قابل تشخیص است. انتخاب نقطه فوکوس خودکار پویا با استفاده از پد چهار جهته صورت می گیرد، مگر اینکه فوکوس خودکار Auto Area را انتخاب کنید. در نور کم، حسگرهای فوکوس خودکار با لامپ کمک رسان فوکوس خودکار در بدنه جلویی دوربین مورد استفاده قرار می گیرند.

حسگر اندازه گیری 2.016 پیکسل مورد استفاده در این دوربین مشابه با سیستم مورد استفاده در مدل گران قیمت تر D7100 است. این حسگر داده های دقیق را در سیستم تشخیص صحنه دوربین ارائه می دهد که نوردهی ، فوکوس خودکار و تراز سفید را سریعا پیش از باز شدن شاتر بهینه سازی می کند.

این دوربین مجهز به یک چرخ کنترل است و هیچ دکمه اختصاصی ای برای کنترل حساسیت ISO، تراز سفید، حالت اندازه گیری یا فوکوس خودکار وجود ندارد. دکمه Fn را می تواند جوری برنامه ریزی کرد تا انتخابISO یا تنظیمات تراز سفید ( یا یکی از برنامه های دیگر از قبیل مشخص سازی کیفیت فایل) را انجام داد، اما قابلیت های دیگر را باید از صفحه نمایش Info اصلی تنظیم کرد که با فشاردادن دکمه [ i ] در سمت راست و بالای صفحه نمایش پشتی قرار دارد.با تمرین بیشتر، انجام تنظیمات با استفاده از این صفحه نمایش بسیار سریع و آسان است، اما به اندازه دکمه های کنترل اختصاصی D90 کارآمد نیست.

شکاف کارت حافظه

نیکون D5300

شکاف باتری

نیکون D5300

 

بسیاری از دکمه های کنترلی این دوربین ظاهرا به صورت تصادفی در سمت راست صفحه نمایش قابل چرخش بزرگ دوربین قرار گرفته اند. با این که متوجه این موضوع هستیم که این دکمه به دلیل تسهیل در استفاده ازصفحه نمایش LCD دوربین به این شکل قرار گرفته اند، دکمه های زوم که با انگشت شصت دست راست می توان آنها را فشار داد و دقیقا کنار دکمه Delete قرار گرفته اند، در جای مناسبی قرار نگرفته اند . این دوربین از لحاظ تعداد دکمه ها و کلیدها پیچیده و گیج کننده نیست، اما از لحاظ ارگونومی باید بیشتر آن را مورد توجه قرار داد.

برای عکس هایی که پیش از این گرفته اید این دوربین ابزارهای روتوش متعددی از قبیل D-lighting بعد از گرفتن عکس، اصطلاح قرمزی دور چشم، مرتب سازی،تبدیل تک فام ، فیلترهای مختلف، تنظیمات رنگ، تغییر اندازه تصویر،روی هم قرار دادن تصویر، پردازش خام درون دوربین، روتوش خودکار سریع، صاف کردن تصاویر کج و معوج، اصطلاح انحراف لنز، fisheye، طرح تصویر، نمای کلی تصویر، رنگ گزینشی ، افکت مینیاتور و کنترل پرسپکتو است. بسیاری از این برنامه ها باعث می شوند که دیگر نخواهید برنامه های رایانه ای مخصوص را تهیه کنید و چند ساعت وقت را در پشت رایانه خود برای بدست آوردن جلوه بصری مطلوب/محبوب سپری کنید.

این دوربین مجهز به یک باتری EN-EL14a لیتیوم یونی است که برای گرفتن 600 عکس مناسب است و فایل های تصاویر و ویدئوها را در کارت های D/SDHC/SDXC ثبت می کند.بهتر بود که این دوربین مجهز به یک شیار کارت دیگر برای کارت های فلاش کامپکت می بود تا کسانی که دوربین D5300 را به عنوان دوربین دوم خود خریداری می کنند از کارت های حافظه موجود آنها بتوانند استفاده کنند. این دوربین مجهز به درگاه USB/VideoOut و Mini HDMI و همچنین پایانه لوازم جانبی برای اتصال یک ریموت سیمی یا واحد GPS است که وقتی از پشت به دوربین نگاه کرده شود،همگی در پشت دری در سمت چپ دوربین قرار دارند.

کیفیت تصویر دوربین Nikon D5300:

این دوربین عکس های با کیفیت فوق العاده عرضه می کند. این دوربین در فاصله ISO 100-1600 تصاویر JPEG بدون نویز را تولید می کند، کیفیت تصویر در ISO 3200 نیز مطلوب است. در ISO 6400 تصویر کمی نویز دارد و در سریع ترین تنظیم در ISO 12800 و 25600 تصاویر برای چاپ کوچک و تغییر اندازه برای کاربرد وب قابل استفاده هستند.

نویز در دوربین Nikon D5300:

در این دوربین 9 تنظیم ISO وجود دارد و سرعت ISO را می توان با افزوده 1/3 EV تنظیم کرد.

این دوربین همچنین حالت کنترل خودکار حساسیت ISO را داراست که می توان آن را در منوی عکاسی فعال کرد. اگر این حالت را فعال کنید، در صورتی که در مقدار انتخابی عکاس نمی توان نوردهی مناسبی را بدست آورد، دوربین به صورت خودکار حساسیت را تنظیم می کند. کاربر می تواند حدی را برای حساسیت بیشینه قابل انتخاب دوربین مشخص کند.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 100 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 200 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 200 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 400 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 400 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 800 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 800 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 1600 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 1600 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 3200 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 3200 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 6400 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 6400 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 12800 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 12800 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 25600 (برش 100%)

نیکون D5300

ISO 25600 (برش 100%)

نیکون D5300

 

کیفیت فایل در دوربین Nikon D5300:

تنظیمات کیفیت فایل در این دوربین شامل حالت های Basic, Normal، Fine برای عکس های JPEG است و همچنین می توانید با فرمت خام اختصاصی Nikon تصاویر خود را ذخیره کنید.

Fine 10.2Mb (برش 100 درصد)

نیکون D5300

Normal 6.84Mb (برش 100 درصد)

نیکون D5300

Basic 21.1Mb (برش 100 درصد)

نیکون D5300

Raw 2.35Mb (برش 100 درصد)

نیکون D5300

 

وضوح در دوربین Nikon D5300:

دو تصویر با کیفیت وب 50 در Photoshop ذخیره شده اند. کیفیت تصویر سمت راست با استفاده از نرم افزار Photoshop بهبود پیدا کرده است. تصاویر خارج از دوربین در تنظیمات وضوح پیش فرض کمی بی کیفیت هستند و می توان با استفاده از نرم افزارهایی مثل Adobe Photoshop کیفیت آن را بهبود بخشید. همچنین می توانید سطح وضوح داخل دوربین را تغییر دهید تا با تغییر Picture Styles بتوانید کیفیت دلخواه خود را بدست آورید.

عکس گرفته شده (برش 100%)

نیکون D5300

عکس ویرایش شده (برش 100%)

نیکون D5300

عکس گرفته شده (برش 100%)

نیکون D5300

عکس ویرایش شده (برش 100%)

نیکون D5300

 

فلاش دوربین Nikon D5300:

فلاش این دوربین تنظمیات مختلفی از قبیل حالت خودکار، Fill-in flash، کاهش قرمزی دور چشم, همگام سازی آهسته ، کاهش قرمزی دور چشم با همگام سازی آهسته ، همگام سازی Rear-curtain و خاموش را داراست.

فلش روشن

نیکون D5300

فلش روشن (برش 100%)

نیکون D5300

کاهش قرمزی چشم

نیکون D5300

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

نیکون D5300

فلاش خاموش - عکس واید (24mm)

نیکون D5300

فلاش روشن - عکس واید (24mm)

نیکون D5300

فلاش خاموش - عکس تله (1000mm)

نیکون D5300

فلاش روشن - عکس تله (1000mm)

نیکون D5300

 

حالت شب در دوربین Nikon D5300:

این دوربین به شما این امکان را می دهد تا زمان های نوردهی تا 30 ثانیه تنظیم کنید و یک حالت Bulb به همراه زمان های نوردهی با هر طول زمانی را داراست که برای افرادی که علاقه مند به عکاسی در شب هستند خبر خوبی به حساب می آید. یک برنامه کاهش نویز در نوردهی بالا اختیاری وجود دارد که وقتی سرعت شاتر بسیار کند مورد استفاده قرار می گیرد برای کاهش نویز بکار می رود.

Night

نیکون D5300

Night (برش 100%)

نیکون D5300

 

D-lighting:

D-lighting ابزار بهینه سازی دامنه دینامیکی است که قصد دارد تا دامنه دینامیکی حسگر را در عکس های JPEG فشرده کند. تنظیمات موجود خاموش، کم، متوسط، زیاد، خیلی زیاد و خودکار می باشند.

D-lighting - Low

نیکون D5300

D-lighting - Off

نیکون D5300

D-lighting - High

نیکون D5300

D-lighting - Medium

نیکون D5300

 

D-lighting - Extra High

نیکون D5300

 

حالت HDR:

این دوربین یک حالت HDR با چهار سطح نوردهی دستی و تنظیمات خودکار داراست. این دوربین برای تولید تصویر نهایی دو عکس با نوردهی پایین و نوردهی بالا را ترکیب می کند و این حالت تنها در هنگام گرفتن عکس های JPEG قابل دسترسی است.

HDR - Low

نیکون D5300

HDR - Off

نیکون D5300

HDR - High

نیکون D5300

HDR - Normal

نیکون D5300

HDR - Extra High

نیکون D5300

 

حالت کنترل تصویر در دوربین Nikon D5300:

حالت کنترل تصویر Nikon مشابه حالت Picture Styles Canon است و ترکیب پیش فرض وضوح، کنتراست، روشنایی، اشباع و رنگ است. انتخاب های موجود Standard ( استاندارد)، Neutral ( خنثی)، Vivid ( واضح)، Portrait (پرتره) و Landscape ( افقی) هستند.

Neutral

نیکون D5300

Standard

نیکون D5300

Monochrome

نیکون D5300

Vivid

نیکون D5300

Landscape

نیکون D5300

Portrait

نیکون D5300

 

جلوه های بصری در دوربین Nikon D5300:

جلوه های بصری این دوربین پنج فیلتر خلاقانه متفاوت را عرضه می کند که هم در تصاویر و هم در هنگام ضبط ویدئو می توان آنها را بکار برد.

Miniature Effect

نیکون D5300

Color Sketch

نیکون D5300

Silhouette

نیکون D5300

Selective Color

نیکون D5300

Low Key

نیکون D5300

High Key

نیکون D5300

 

Night Vision

نیکون D5300

 

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Nikon D5300 :

دوربین Nikon D5300 تقریبا مدل ارتقا یافته دوربین D5200 به حساب می آید و ویژگی های جدید مانند پشتیبانی از wi-fi و GPS را داراست, کیفیت ضبط ویدئوی دوربین بهبود بخشیده شده است، صفحه نمایش LCD بزرگتر و بدنه کوچکتری دارد و فیلتر پایین گذر اپتیکال در آن وجود ندارد. ویژگی های این دوربین آنقدر اغووا کننده نیست که افرادی که صاحب دوربین های D5200 را متقاعد کنند که دوربین خود را ارتقا دهند.اما این دوربین همانند D5200 ، ترکیبی قابل قبول از کیفیت تصویر عالی، کنترل راحت دوربین و عملکرد سریع را در یک بدنه جمع و جور و کوچک عرضه می کند.

wi-fi و wi-fi داخلی ، ویژگی های جدید این دوربین به حساب می آیند که به این دوربین که قیمت منطقی دارد ارزش بیشتری می بخشند. از محدودیت های این گوشی می توان به جفت شدن گوشی فقط با گوشی هوشمند و ابتدایی بودن برنامه دوربین اشاره کرد.اما قابلیت به اشتراک گذاری تصویر، کنترل از راه دور دوربین و ثبت داده های GPS قانع کننده هستند.

ارزیابی اینکه حذف فیلتر پایین گذر تا چه اندازه بر بهبود کیفیت تصویر دوربین تاثیر گذاشته است مشکل می باشد. عکاسی با کیفیت HD Full به همراه صفحه نمایش LCD قابل گردش بزرگتر ویژگی فوق العادی در این صفحه نمایش DSLR نسبتا ارزان به حساب می آید.با این حال، فوکوس خودکار تمام وقت در حالت Live View سرعت کندی دارد و برای سوژه هایی که با سرعت حرکت می کنند چندان مناسب نیست.

این دوربین مشکلات کشوچکی در زمینه دکمه ها و کلیدها دارد. قابل توجه ترین معضل قرارگرفتن کلید Live View و دکمه های کنترل ثانویه در پشت گوشی است و آرایش این دکمه ها و کلیدها نه آنقدر ساده است که مناسب افراد تازه گار باشد و نه آنقدر ویژگی های فراوانی دارد که مناسب کاربران حرفه ای باشد. نبود دکمه ISO اختصاصی قطعا برای بعضی از کاربران مطلوب نیست. ای مشکل در دوربین های مدل D5000، D5100 و D5200 وجود داشت و می بایست در این دوربین برطرف می شد.

بنابراین با این ویژگی های جدید زیادی به این دوربین اضافه نشده است، اما ویژگی های جدید اضافه شده باعث شده اند که این دوربین در میان گوشی های میان رده هم قیمت خود مانند Canon EOS 650D، Pentax K-5 II و Sony A65 محصولی منحصر به فرد باشد. تریکب صفحه نمایش قابل چرخش، حالت ویدئو فوق العاده , عکس های با کیفیت و گزینه های ارتباطی جدید باعث شده که این دوربین یکی از بهترین توصیه های ما برای خرید به حساب بیاید.

امتیاز دهی :

امتیاز از 5
طراحی: 4.5
امکانات: 4.5
راحتی استفاده: 4
کیفیت عکس: 4.5
قیمت: 4.5

 

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Nikon D5300 :



تصاویر دوربین نیکون d5300

تصاویر دوربین نیکون d5300

تصاویر دوربین نیکون d5300

تصاویر دوربین نیکون d5300

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی