دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

نوع دوربین : کامپکت
وزن دوربین با باتری (گرم) : 206 گرم

حسگر

محدوده دقت حسگر : 12 مگاپیکسل
نوع حسگر : CMOS

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : خودکار 100 تا 3200
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 7
قابلیت تعیین تراز سفیدی : 7
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

محدوده زوم : 100-25 میلیمتر
زوم اپتیکال :
زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار :
فوکوس دستی : دارد
کمترین فاصله فوکوس (ماکرو) (سانتیمتر) : 1

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
صفحه نمایش لمسی :
چشمی :

عکسبرداری

عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 7.40 متر
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : Auto, on, off, slow syncho
قابلیت عکاسی پیاپی :
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، نقطه ای ، مرکزی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±3 (at 1/3 EV steps)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MOV
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : Full HD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 60 فریم بر ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD - SDHC - SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : دارد
کنترل از راه دور : ندارد

سایر مشخصات

نوع باتری : پک باتری مدل لیتیوم یونی NP-48 به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 33 در 59 در 100 میلی متر




دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

بخش دوربین های کامپکت اینتوزیست در سال های اخیر گسترش داده شده است و هم اکنون تولیدکنندگان اصلی این نوع محصولات دوربین هایی را تولید میکنند که قابلیت کنترل های دستی آسان برای عکاسان و نیز فیلم برداری خام را دارا میباشند.

به طور کلی این دوربین ها دارای دو نوع متفاوت هستند: دوربین های بسیار بزرگ حجیم با لنزهای سریع و کفشک فلاش، و دوربین های کوچک تر فوق العاده ساده که حتی در جیب هم جا میشوند.جایگاه دسته دوم تا مدتی توسط دوربین های سری S کنن مانند Powershot S120 تصرف شده بود اما سال آخر با تولید مدل Sony Cyber-shot DSC-RX100 با روزولوشن بالاتر، 20MP، و سایز بزرگتر و نیز سنسور یک اینچی این جایگاه از تصرف کنن درآمد.

 

فوجی فیلم نیز سال گذشته با XF1 به بازار برگشت، دوربینی با طراحی زیبا اما با ظاهری متفاوت و رینگ زوم دستی و نیز مکانیسم لنز تاشو. دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1 دارای کنترل های برجسته و ظاهری عالی بود اما می بایست برای تحت تاثیر قرار دادن بازار و حرف و حدیث های پیرامون RX100 بسیار تلاش کند. از این رو امسال فوجی دوباره تلاش کرده است اما این بار با تولید مدل XQ1.

 

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1از نظر طراحی وارد مسیر اصلی و صحیح شده است و از بسیاری از جهات کاملا با XF1 متفاوت است. این دوربین دارای پوشش تک رنگ ملایم مشکی و یا نقره ای و نیز رینگ کنترل مدور رایج است که مانند مدل RX100 بدون استپ می چرخد.رینگ زوم مکانیکی این دوربین توسط یک دسته در اطراف رهاساز شاتر جایگزین شده است. به طور کلی این دوربین دقیقا شبیه رقبای اصلی اش به نظر میرسد.   

دوربین عکاسی فوجی فیلم xq1

 

ویژگی های اصلی:

سنسور 12MP 2/3" X-Trans CMOS II

ایزو 100-12800، حالت Auto ISO قابل برنامه ریزی (کمینه و بیشینه ایزو، کمینه سرعت شاتر)

معادل 25-100mm، لنز F1.8-4.9 با لرزش گیر تصویر اپتیکال (سه استپ)

رینگ کنترل لنز (بدون کلیک)

کنترل کاملا دستی، فیلم برداری خام

نمایشگر 3 اینچی با 920k نقطه

فیلم برداری Full HD با میکروفون های استریو داخلی در دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

حالات شبیه ساز فیلم برای ایجاد تصاویری تک رنگ و رنگی متفاوت

مبدل فایل خام داخلی با پارامترهای پردازش داخلی قابل تطبیق

کنترل های پردازش تصویر فیلترهای پیشرفته قابل نمایش بر روی نمایشگر

وای فای داخلی برای انتقال تصاویر به گوشی، تبلت و یا کامپیوتر

نمایش 'Focus peaking' برای فوکوس دستی

شارژ باتری داخلی از طریق پورت

Micro USB

این دوربین دارای لنز معادل 25-100mm درست مانند مدل XF1 است. این مدل دارای دیافراگم بیشینه F1.8 در زاویه واید اما در تله فوتو دارای F4.9 است، سنسور 2/3 اینچی X-Trans CMOS IIدرست مانند سنسور مدل Fujifilm X20 در این دوربین به کار رفته است که نقش یک فیلتر رنگی را ایفا میکند، این ودوربین فاقد فیلتر پایین گذر(low-pass) اپتیکال برای نمایش جزییات بیشتر نسبت به رزولوشن 12MP آن است. این سنسور همچنین با پیکسل های تشخیص فاز برای فوکوس خودکار سریع همکاری میکند و این بدان معناست که این دوربین دارای عملکرد بسیار سریعی است.

 

در پشت دوربین یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن بالای 920k نقطه و نیز دکمه های برای دسترسی سریع به اعمال همواره در حال استفاده وجود دارند.در واقع دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1 دارای یکی از مطلوب ترین ویژگی های دوربین XF1 یعنی دکمه 'E-Fn' برای دسترسی به کارایی های بیشتر است (که کاربر میتواند این دکمه را برای پرکاربردترین نیازهای خود تنظیم کند). در مورد این دکمه در ادامه بیشتر توضیح داده میشود، اما این دکمه این دوربین را به یکی از دوربین های کوچک مطلوب عکاسان بدل کرده است.  

قیمت دوربین عکاسی فوجی فیلم xq1

این دوربین در رنگ های نقره ای مایل به سفید و مشکی مات موجود است. نسخه مشکی رنگ این دوربین دارای بافت است و باعث میشود دوربین در دست کمتر لیز بخورد و راحت تر در دست قرار بگیرد. نسخه نقره ای در برخلاف مشکی لیزتر است.

 

اختلاف بیشینه دیافراگم با فاصله کانونی

 

بیشینه دیافراگم این دوربین برابر با F1.8 تنها در زاویه واید است و مانند دوربین های Canon S120 و  Sony RX100لنز در زاویه تله بسیار آهسته تر است. جدول زیر دیافراگم بیشینه در فاوصل کانونی در رینگ زوم مجازی داخل نمایشگر نشان میدهد (معادل 35mm):

 

لنز، سنسور، و تاری پیش زمینه

 

هنگام مقایسه دوربین ها با سایز سنسورهای متفاوت ارتباط داخلی میان سایز سنسور و دیافراگم بیشینه است. دوربینی با سنسور بزرگ اما لنز دیافراگم کوچک الزاما دارای عملکر بهتر از دوربینی با سنسور کوچک تر اما لنز دیافراگم بزرگتر نیست، به خصوص با توجه به عملکرد در نور کم و توانایی تاری پیش زمینه.  

 

یکی از راه های روبرو شدن با این مسئله مقایسه دیافرگم های معادل است. مانند استفاده از فواصل کانونی معادل برای مقایسه زاویه دید، دیافراگم های معادل برای مقایسه توانای لنز درایجاد تاری پیش زمینه در موقعیت های خاص عکاسی (دیافراگم بزرگتر، تاری بیشتر پیش زمینه در هر فاصله کانونی) استفاده میشود.

 

از این مقایسه ها میتوان به عنوان نشانه این که چه قدر احتمال دارد دوربین ها از لحاظ کیفیت تصویر در نود کم مقایسه شوند، گرچه بسیاری از فاکتورهای دیگر این مقایسه را پیچیده میکنند (مانند کیفیت لنز، لرزش گیر تصویر، پردازش تصویر و غیره).

 

 در این مقایسه این دوربین جلوتر از Canon S120 با خط نارنجی است، گرچه نه خیلی زیاد؛ اما این دوربین عقب تر از Sony RX100 با رنگ آبی تیره قرار میگیرد.

 

با این حال دیافراگم بیشینه اندک این دوربین به معنای این است که به طور کلی این دوربین نسبت به دوربین های کامپکت مجهز به لنز مانند Panasonic Lumix DMC-LX7 که همواره دارای سرعت هستند، کندتر است، که این به دلیل طراحی کوچک و قابل حمل این دوربین است.

 

طراحی این دوربین برای کسانی که در چند سال گذشته دنباله رو این مدل ها در بازار بوده اند بسیار آشنا است؛ این طراحی بسیار شبیه دوربین های کامپکت سری  Sکنن و نیز Sony RX100 است. از  این لحاظ تقریبا همه ویژگی های متمایز کننده معمول فوجی حذف شده اند؛ تنها علامت کوچک در بالای دوربین در زیر دکمه شاتر متفاوت به نظر میرسد.

 

با این حال این یک دوربین با ساخت خوب است که در دست بسیار راحت قرار میگیرد. این دوربین کاملا باریک و قابل حمل است، کوچکتر از مدل RX100 اما نه به کوچکی مدل های کنن.در پشت دوربین یک پوشش پلاستیکی ضخیم وجود دارد و دارای یک قلاب برای ایمن نگه داشتن دوربین در دست است. سطح بافت دار نسخه مشکی رنگ این دوربین نیز به این امر کمک شایانی میکند. 

 تصویر دوربین عکاسی فوجی فیلم xq1

در پشت دوربین یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 920k نقطه همراه با کنترل ها در سمت راست قرار دارند. یک دایل کوچک نیز دارای یک کنترل کننده چهار جهته با دکمه Menu/OK در مرکز آن قرار دارد.

 

این دوربین دارای یک دکمه اختصاصی فیلم برای فیلم برداری در تمام حالت های نوردهی است. دکمه E-Fn به عنوان کلید شیفت برای دسترسی به کارایی های بیشتر 6 دکمه بالای آن (پخش، ضبط، و کنترل کننده چهار جهته) استفاده میشود که همگی به دلخواه کاربر قابل تغییر است.  

نتیجه

 

این دوربین یک دوربین کامپکت کوچک قابل حمل و بسیار شبیه مدل های سری S کنن مانند PowerShots  و  Sony RX100 است. دوربین های جالب دیگر در این رده نیز وجود دارند که اما واضح است که فوجی این سری از مدل ها را بیشتر مورد توجه قرار داده است و هدف از تولید مدل جدید را بیشتر مورد بررسی قرار داده است.این دوربین در بین آپشن های دیگر برای کاربرانی که به دنبال یک سنسور بزرگ تر از S120 و بیشتر همتاهای ان هستند اما توانایی خرید مدل RX100 را ندارند مناسب است.

 

از این دو دوربین XQ1 دارای یک سنسور  بزرگتر از سنسور معمولی 2/3" است که در دوربین Fujifilm X20 نتایج خوبی را رائه داده بود. این سنسور X-Trans CMOS II نیز دارای قابلیت فوکوس خودکار سریع استثنایی است. طرفداران فوکوس دستی بدانند که این دوربین دارای حالت 'Peaking' برای نتایج شارپتر است. 

 

طراحی این دوربین ممکن است به زیبایی دوربین XF1 نباشد اما در عوض این دوربین دارای کنترل هایی است که در بین این نوع دوربین های کامپکت بسیار محبوب است. در مکز این کنترل ها یک دایل کنترل لنز و یک دکمه E-Fn وجود دارند که دارای کارایی های متفاوتی است. این دوربین نیز دارای یک نمایشگر عای در میان مدل های این رده است اما لمسی نیست، وای فای داخلی برای انتقال تصاویر در این دوربین وجود دارد.  

 

به طور کلی این دوربین در میان هم رده های خود یک دوربین کامپکت خوب است. هر کسی به یک سنسور 20MP در یک بدنه کامپکت نیاز پیدا نمیکند، و نیز هرکسی نمی تواند این قیمت را توجیه کند. اما دوربین XQ1 با تمام این ویژگی ها و در این جایگاه عملکرد خوبی را رائه میدهد.  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی