دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دوربین نیکون W100


مشخصات عمومی

نوع دوربین : خانگی
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 177 گرم

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 38 در 67 در 110 میلی متر
محدوده دقت حسگر : 12 تا 15 مگاپیکسل
نوع حسگر : CMOS

تصویر

لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 24–120 میلی متر
محدوده زوم : 5 برابر بزرگنمایی
زوم اپتیکال :
زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار : تشخیص چهره، فلاش ، عکاسی پیاپی ، تشخیص لبخند ، متوالی
نوع لنزهای قابل نصب :
وزن لنز (گرم) :

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 921,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : LCD TFT ضد انعکاس
قابلیت Live View : دارد
چشمی :

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 1 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/2000 ثانیه
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 5.20
قابلیت نصب فلاش خارجی :
قابلیت عکاسی پیاپی :
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2.5 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : مرکزی ، نقطه ای ،چند گانه
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±2 (at 1/3 EV steps)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما : ندارد

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلم برداری Full HD با ابعاد 3840 در 2160 و فرمت فیلم
MPEG-4 - H.264 با ضبط صدای استریو

حافظه

نوع کارت حافظه : SD - SDHC - SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل EN-EL19 به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 38 × 67 × 110 میلی متر





دوربین نیکون W100

دوربین نیکون W100 یک دوربین جذاب بادوام و مقاوم در برابر آب و رطوبت برای ثبت لحظات خانوادگی شما است. کنترل های ساده و دکمه های بزرگ استفاده از این دوربین را راحت تر کرده است و Wi-Fi  و  NFC برای انتقال تصاویر به گوشی استفاده میشوند.

کیفیت تصویر دوربین نیکون W100 در مقایسه با iPhone چندان متفاوت نیست گرچه این دوربین به لنز زوم معمولی مجهز است. تفاوت های چشمگیر این دوربین با iPhone، قیمت پایین و طراحی بادوام آن است.

اگر به دنبال یک دوربین point-and-shoot هستید دوربین W100 را حتما مد نظر داشته باشید.

طراحی

ابعاد دوربین نیکون W100 عبارتند از 2.6 در 4.3 در 1.5 اینچ و وزن آن برابر با 6.2 انس است. بدنه این دوربین دارای لبه های گرد، یک لنز که هنگام زوم ثابت است و دکمه های بزرگ برای استفاده آسان است. این دوربین در دو رنگ آبی و سفید موجود است.

لنز به کار رفته در این دوربین یک لنز زوم متوسط 3x، و نیز مجهز به سنسور تصویر 1/3.1-inch است. این سنسور مشابه سنسور به کار رفته درون iPhone است اما این دوربین دارای پیکسل های بیشتریعنی 12.9MP است. لنز دوربین میدان دید 30-90mm در شرایط فول فریم با دیافراگم متغیر f/3.3-5.9 را پوشش میدهد. در نور کم نیز میتوان از فلاش این دوربین استفاده کرد.

دوربین نیکون w100

دوربین نیکون W100 تقریبا خودکار است. میتوانید فلاش را خاموش و روشن کنید، و یک حالت صحنه برای تنظیمات شات های خاص خود انتخاب کنید: حالت cityscapes در شب، و یا حالت های fireworks, underwater photography, fast action, macro و دیگر آپشن های موجود را میتوان بسته به موقعیت عکاسی خود انتخاب کنید.

 با استفاده از چهار دکمه قرار گرفته در یک ستون در سمت چپ نمایشگر پشت دوربین میتوان آپشن های صحنه و تنظیمات دیگر را انجام داد. در کنار آنها نیز یک منو قرار دارد که با استفاده از آن میتوان کاربرد دکمه ها را تغییر داد. این منو پیچیده نیست. میتوان آپشن های ساده مانند تایمر، فلاش، تغییر رنگ و حاشیه های تزئینی تصاویر را تنظیم و نیز دوربین را به گوشی متصل کرد.

اگر به دنبال عکاسی جدی هستید این دوربین فاقد تنظیمات سرعت شاتر، دیافراگم و یا ایزو است. اما مناسب کاربران معمولی است، کسانی که تنها برای سرگرمی و تفریح عکاسی میکنند. تنها دو نوع کنترل برای عکاسی در این دوربین وجود دارد: یک پد چهر طرفه در پشت دوربین برای تنظیمات زوم با استفاده از تغییر پد به سمت بالا و پایین و نیز دکمه هایی در بالای دوربین برای عکاسی و فیلم برداری است.   

 

نمایشگر پشت دوربین چندان چیز خاصی نیست. تنها یک نمایشگر 2.7 اینچی کوچک و فاقد شارپنس در 230k نقطه است. زوایای دید از چپ به راست خوب هستند اما اگر دوربین را بالای سر و یا پایین به سمت کمرتان نگه دارید زاویه دید خوب نیست. 

این دوربین تا عمق 33 فوت در برابر آب مقاوم است. این دوربین نیز از 5.9 فوت در برابر ضربه، همچنین غبار و نیز دمای 14 درجه فارنهایت مقاوم است.

اتصال

سیستم وای فای نیکون SnapBridge نام دارد. اگر گوشی شما دارای NFC است میتوانید آن را به دوربین متصل کنید  اما اگر iPhone دارید میتوانید آن را با استفاده از SnapBridge به دوربین متصل کنید.

بلوتوث دیگر ابزار اتصالی این دوربین است که به طور خودکار اطلاعات GPS را به تصاویر اضافه میکند و ساعت را از طریق این اطلاعات تنظیم میکند. 

تصویر دوربین نیکون w100

اگر هر از گاهی از این دوربین استفاده میکنید میتوانید از طریق بلوتوث آن را به گوشی متصول کرده و اطلاعات خود را انتقال دهید. همه این ها در پیش زمینه اتفاق می افتد و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.

به راحتی میتوانید تصاویر خود را در فیسبوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارید. تصاویر قبل از انتقال به سایز 2MP کاهش پیدا میکنند از این رو حافظه گوشی پر نمیشود. با این حال تصاویر دارای رزولوشن مناسبی برای شبکه های اجتماعی دارند و نیز میتوانید از یک اپلیکیشن برای اعمال فیلتر و یا ویرایش تصاویر استفاده کنید، همانطور که در شات سیاه و سفید بالا مشاهده میکنید.

 

میتوانید از گوشی خود برای کنترل از راه دور دوربین استفاده کنید. برای این کار باید از وای فای و اپلیکیشن استفاده کنید. از طریق نمایشگر گوشی میتوانید زوم تصویر را هم تنظیم کنید. هنگام اتصال به وای فای میتوانید هر عکسی را که میگیرید با رزولوشن کامل و یا 2MP انتقال دهید. فایل های با کیفیت فول در کارت حافظه دوربین ذخیره میشوند.

 

در قسمت پایین دوربین یک دریچه با طراحی تک قفلی وجود دارد. با کشیدن قفل به سمت عقب درب را به سمت بیرون بکشید تا باز شود. در داخل یک باتری قابل تعویض، اسلات کارت SD، میکرو USB و پورت های میکرو HDMI وجود دارند. این دوربین از طریق میکرو USB شارژ میشود و فاقد شارژر اکسترنال است. CIPA به این باتری رتبه 220 شات با هر بار شارژ را اختصاص میدهد اما با استفاده از SnapBridgeاز این میزان کاسته میشود. 

عملکرد

این دوربین دارای سرعت خوبی معادل 1.6 ثانیه برای روشن شدن، فوکوس کردن و عکس گرفتن است که برای یک دوربین کامپکت سرعت خوبی است. حداکثر سرعت فوکوس خودکار حدود 0.2 ثانیه و نه کمتر و نه بیشتر است.

حالت عکاسی پی در پی با سرعت 4.8fps برای حداکثر 12 شات است. میتوانید برای مدت طولانی تر عکاسی کنید اما این دوربین تا حدود 1 شات در هر 2.5 ثانیه کاهش سرعت دارد. بعد از یک عکاسی طولانی یک زمانی برای احیای دوربین وجود دارد که حدود 30 ثانیه برای کپی کردن همه تصاویر در کارت است.

قیمت دوربین نیکون w100

 

کیفیت تصویر این دوربین با گوشی قابل مقایسه است. تست Imatest نشان میدهد که لنز در ارتفاع هر تصویر دارای 1700 خط بازترین زاویه با نورسنجی در مرکز است که کمتر از میزان 1800 خط است که ما مشاهده کردیم. مرکز کمی دارای وضوح است اما لبه ها کمی دارای افت کیفیت هستند که البته در دوربین های point-and-shoot امری عادی است. زوم باعث کاهش کیفیت و افت تا 1077 خط میشود که این به اندازه لنزهای واید استفاده شده در iPhone و یا گوشی های Samsung Android عالی نیست اما بهتر از زوم دیجیتال و یا کراپ دوربین گوشی است.

 

این دوربین فاقد کنترل ایزو است اما با تنظیم نورهای استدیو توانستیم حداقل ایزو یعنی 125 و حداکثر ایزو یعنی 800 را مورد بررسی قرار دهیم. طبق ادعای نیکون این دوربین دارای بیشینه ایزو 1600 است اما در عمل چنین چیزی حتی در نور کم برای فعال سازی نوردهی 1/2.5 ثانیه در ایزو 800 اثبات نشده است.  

 

نویز به بیش از 1.5 درصد نمیرسد گرچه این دوربین از کاهش نویز در ایزوهای بالاتر استفاده میکند. در ایزو 125 جزییات قابل مشاهده هستند که البته دور از انتظار هم نیست اما این شما را راضی نمیکند. در صحنه مورد بررسی کمی قسمت های تیره ناواضح با خط های بسیار نزدیک به هم به خاطر کمبود رزولوشن وجود داشت. خط ها با فضای میان آنها قابل تشخیص و مشاهده هستند. در ایزو 250 این خط ها چندان به هم فشرده نیستند اما لبه های آنها واضح و مشخص نیستند، و نتیجه یک تصویر تار میشود.

 

تاری در ایزو 400 چیزی بیش از یک مشکل است. خطوطی که قبلا قابل تمییز بودند هم اکنون بسیار به هم نزدیک هستند. در ایزو 800 میزان تاری بیشتر میشود. نتایج بسیار شبیه بهiPhone 7  و  Galaxy S7است گرچه این گوشی ها دارای لنزهای پرایم روشن تر و واضح تری هستند.     

خرید دوربین نیکون w100

فیلم برداری 1080p30 در فرمت MP4 کمی کراپ است از این رو کمی از پوشش زاویه واید کاسته میشود. جزییات به خصوص در فوکوس ماکرو واضح هستند و دوربین با تغییر صحنه فوکوس را تغییر میدهد گرچه کمی انجام این کار طول میکشد. صدا توخالی و دور به نظر میرسد که برای یک دوربین ضد آب طبیعی است.

 نتیجه

دوربین گوشی ها به خصوص مدل بالا بازار را به ضرر دوربین های دیجیتال ارزان قیمت به نفع خود کرده اند. دوربین Nikon Coolpix W100 نسبت به یک گوشی عالی دارای کیفیت تصویر چشمگیری نیست، گاهی دارای افت و حذف کیفیت 4K است که باعث میشود کیفیت به پای iPhone  یا  Galaxyنرسد. اما اینجا نیویورک نیست. این دوربین ارزان قیمت، بادوام و ضد آب و مناسب خانواده های بچه دار است. آن را میتوان در ساحل یا کنار استخر بدون نگرانی استفاده کرد و اگر احتمالا آن را شکستید و یا خراب شد پول زیادی به اندازه یک گوشی گران قیمت را از دست نداده اید. اگر به دنبال یک دوربین ارزان قیمت و البته کیفیت نه چندان بالا هستید این دوربین انتخاب خوبی است.     

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • مدیر سایت

دوربین نیکون

دوربین نیکون W100

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی