دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن 1389
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 770

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 5184 در 3456
محدوده دقت حسگر : 15 تا 20 مگاپیکسل
تعداد پیکسل (MP) : 18.0
اندازه سنسور (میلیمتر) : 22.3 در 14.9
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 4

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد
لرزشگیر : دارد
نوع لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) : دارد

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 55 - 18
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال : دارد
زوم دیجیتال : 3-10x
فوکوس خودکار : تشخیص چهره ، چندگانه ، تعقیب سوژه ، تکی ، مرکزی ، تشخیص کنتراست (سنسور) ، متوالی ، Live View ، تشخیص منظره عکاسی
فوکوس دستی : دارد
کمترین فاصله فوکوس (ماکرو) (سانتیمتر) : 0.25
تعداد نقاط فوکوس : 9
نوع لنزهای قابل نصب : EF/EF-S
وزن لنز (گرم) : 205

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان : دارد
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT color LCD, liquid-crystal monitor
قابلیت Live View : دارد
چشمی : Optical

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.5 - F5.6
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 13
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار ، روشن ، خاموش ، سیستم کاهش قرمزی چشم
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (3.7 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، نقطه ای ، مرکزی ، جزئی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (در 1/3 EV, 1/2 EV steps)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما : ندارد

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4 ، H.264
نوع میکروفون : مونو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : FHD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 30, 25, 24 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : دارد
کنترل از راه دور : دارد

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E8 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 440
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 133 در 100 در 80
GPS :




نقد و بررسی دوربین Canon EOS 600D :

Canon EOS 600D دوربین DSLR (حرفه ای) رده پایینی است که مدل جدیدتر 550D / T2i به حساب می آید. 600D / T3i دارای صفحه نمایش چرخان LCD با 1040000نقطه و 63 ناحیه ی نورسنجی است ؛ شبیه به آنچه در EOS 7D دیده می شود. این دوربین قادر است از ایزوی 100 تا 6400، عکاسی پی در پی با سرعت 3.7 فریم بر ثانیه و فیلم برداری با کیفیت 1080p Full HD باسرعت 24 ، 25 یا 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. اگر بخواهید با کیفیت 720p HD فیلم برداری کنید سرعت تا 50 یا 60 فریم بر ثانیه بالا می رود. دوربین هم چنین به شما امکان می دهد تا نوردهی و gain را به صورت کاملاً دستی تنظیم کنید.

طرز استفاده دوربین Canon EOS 600D :

Canon EOS 600D / Rebel T3i کاملا شبیه به مدل قبلی خود است و تنها تغییرات کوچکی چون صفحه نمایش چرخان به آن اضافه شده است. EOS 600D / Rebel T3i دوربین کوچکی است که لایه ی ضخیم پلاستیکی روی آن را پوشانده است. دستگیره ی آن باریک و تا حدودی ناراحت است. از این جهت می گوییم "تاحدودی" زیرا اندازه، شکل و شیوه ی استفاده از دستگیره آنقدرها هم ناراحت کننده نیست. Canon EOS 600D / T3i از نظر خوش ساخت بودن یک DSLR مناسب است با این حال نمی توان گفت که از این نظر می تواند با دوربین های شبه حرفه ای EOS 60D و 7D رقابت کند. این دوربین نیز مانند دیگر دوربین های دیجیتال SLR APS-C شرکت Canon می تواند از تمامی لنزهای ساخته شده در این شرکت یعنی دو سری EF و EF-S پشتیبانی کند. موقع نصب لنزهای EF باید آنها را با نقطه ی قرمز روی دوربین در یک راستا قرار داد در حالیکه برای نصب لنزهای EF-S باید آنها را با علامت سفید روی دوربین هم تراز کرد.

نمای رو به رو

دوربین کانن EOS 600D

نمای پشت

دوربین کانن EOS 600D

چینش اکثر دکمه ها همانی است که در 550D دیده می شود. تغییرات کوچکی که اعمال شده صرفاً به دلیل زیبایی بوده است. برای مثال دکمه ی Display را جابه جا و در کنار دکمه ی ایزو تعبیه شده تا جا برای دکمه ی جدید Info باز شود. شکل دکمه ها هم تغییر یافته است تا صفحه نمایش چرخان بتواند باز شود. دکمه هایی که در سمت چپ 600D قرار گرفته اند به دو قسمت تقسیم شده اند تا فضا برای لولاهای صفحه نمایش باز شود. تمامی دکمه ها به خوبی نام گذاری شده اند ولی ارتفاع آنها به حدی کم است که ممکن است حین کار با آنها دچار مشکل بشوید.

صفحه نمایش LCD دوربین دارای 1040000 نقطه است و مسلما بهتر از صفحه نمایش 920000 نقطه ای 500D عمل می کند. با این حال نسبت تصویر روی صفحه نمایش این دوربین مانند حسگر 3:2 است در نتیجه تصاویر کل صفحه را می گیرند و نوارهای بی فایده بالا و پایین تصویر را اشغال نمی کنند.

مهم تر از همه این که 60D دومین دوربین EOS DSLR است که دارای صفحه نمایش چرخان است. مدتی طول کشید تا Canon بفهمد برای استفاده ی کامل از قابلیت Live View و ضبط ویدئو با کیفیت بالا باید صفحه نمایش را به صورت چرخان ساخت. اوج این طرز فکر در 600D محقق شد. انعطاف پذیری صفحه نمایش چرخان این دوربین که لولای آن در سمت چپ قرار گرفته مانند صفحه نمایش هایی است که در دوربین های Panasonic و Olympus به کار رفته اند. در واقع می توان گفت حتی نسبت به صفحه نمایش های چرخان دوربین های DSLR Sony و Nikon هم انعطاف بیشتری دارد. این صفحه نمایش چرخان LCD که قادر است زاویه ی بازی را پوشش دهد چیزی فراتر از یک ویژگی جدید است زیرا در عمل بسیار بهتر از ترکیب چشمی نوری با صفحه نمایش های ثابت کار می کند. چرخان بودن صفحه نمایش به شما امکان خلاقیت می دهد و زاویه هایی را در اختیار شما می گذارد که پیش از آن محال بود بتوانید از آنها عکاسی یا فیلم برداری کنید.

ما در آزمایشات خود لنز EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS را روی EOS 600D نصب کردیم. این لنز از فاصله کانونی استاندارد پشتیبانی می کند و دارای لرزش گیر است. این موضوع برای Canon حائز اهمیت است زیرا رقبای آن مانند Sony، Olympus و Pentax در دوربین های DSLR خود حتما از لرزش گیر استفاده می کنند. تفاوت بین دوربین های DSLR Canon و Nikonدر این است که Sony، Olympus و Pentax لرزش گیر را در بدنه ی دوربین تعبیه می کنند نه در لنز آن. لرزش گیر هایی که این شرکت ها به کار می برند می توانند خطاهای حرکتی انواع مختلفی از لنزها را بگیرند اما سیستم Canon بسته به لنزی که انتخاب می کنید محدود است. خوبی این سیستم لرزش گیر در این است که کمی از اثر لرزش گیر در چشمی نوری دوربین نیز دیده می شود Canon و Nikon مدعی اند عملکرد این سیستم لرزش گیر بهتر است هر چند این گونه نیست.

دکمه ی چرخان حالات عکاسی در بالای EOS 600D تعبیه شده است که چندآیکون و حرف روی آن حک شده است. در قسمت Creative Zone می توانید ویژگی هایی چون Programmed Auto (P)، Shutter Priority (Tv)، Aperture Priority (Av)، Manual (M) و حالت A-DEP می شود. نیازی نیست که چهار حالت اول را توضیح بدهیم اما باید بدانید که حالت A-DEP ممکن است برای کسانی که تا به حال از دوربین های Canon SLR استفاده نکرده اند تازه باشد. A-DEP خلاصه شده ی کلمات "عمق میدان خودکار" است زیرا در این حالت دوربین یک f-stop را انتخاب می کند که به تمامی سوژه های تحت پوشش 9 نقطه ی فوکوس خودکار امکان می دهد به خوبی ثبت شوند، در این حالت سرعت شاتر به طور خودکار محاسبه و تنظیم می شود.

حالت کاملا خودکار و جدید Scene Intelligent Auto mode در این دوربین جای حالت Full Auto در 550D را گرفته است. اگر این حالت فعال باشد دوربین صحنه را آنالیز و سپس بهترین تنظیمات را بسته به صحنه اعمال می کند. این سیستم شبیه چیزی است که در دوربین های دیجیتال به چشم می خورد. علاوه بر این ویژگی که کار با دوربین را برای کاربر ساده می کند 600D از فیلترهایی برخوردار است که با استفاده از آنها می توانید جلوه ای تازه به عکس های خود ببخشید. این ویژگی نیز شبیه به چیزی است که در دوربین های Canon compact دیده می شود. این فیلترها شامل Soft Focus، Grainy Black and White، Toy Camera و Miniature Effect می شوند. این فیلترها را می شود روی فایل های فرمت RAW و JPEG اعمال کنید.

 

نمای بالا

دوربین کانن EOS 600D

صفحه نمایش چرخان

دوربین کانن EOS 600D

 

این دوربین از حالت Creative Auto پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد ویژگی های اصلی چون دیافگرام، نوردهی جبرانی، پس زمینه و نوردهی را با استفاده از سیستم کشویی موجود روی صفحه نمایش تنظیم کنید. Creative Auto شامل + Basic نیز می شود. این ویژگی نمونه ی خوش ساخت تر Picture Styles است و به شما امکان می دهد از بین 9 گزینه ی استاندارد (Standard)، شفاف (Vivid)، نرم(Soft)، گرم (Warm)، شدید(Intense)، سرد (Cool)، روشن تر(Brighter)، تیره تر(Darker) و تک رنگ (Monochrome) مناسب ترین را انتخاب کنید.

تنظیمات فلاش شامل Flash Off، Portrait، Landscape، Landscape و Night Portrait می شود که به طور عجیبی برای چنین دوربینی کافی به نظر می رسند. دوربین از حالت close-up هم پشتیبانی می کند. اکثر این حالات صحنه به شما امکان می دهند بدون نیاز به تنظیم دستی سرعت شاتر، f-stops، تراز سفیدی یا ایزو از سوژه ی مورد نظرتان عکاسی کنید. این حالت به دوربین در تشخیص سوژه و صحنه کمک می کنند و به دوربین امکان می دهند بهترین تنظیمات بسته به نوع سوژه و صحنه را داشته باشد. شایان ذکر است که برای گرفتن عکس های close-up با کیفیت باید به جای تنظیمات دوربین از لوازم جانبی مثل لنز ماکرو و فلاش حلقه ای استفاده کنید. ویژگی جدید راهنما در EOS 600D با ارائه ی توضیحاتی کوتاه درباره ی هر گزینه به شما در کار با دوربین کمک می کند.

در Creative Zone متغیرهای موثر در عکاسی را می بینید که شامل تراز سفیدی ، حساسیت حسگر، حالت فوکوس خودکار، نوردهی جبرانی، حالت drive و غیره می شود. بیشتر این متغیرها دکمه های مخصوص به خود را دارند برای مثال دکمه ی ایزو در بالای دوربین و بقیه در آن یا در رابط کاربری و دکمه ی جدید Q (یا کنترل سریع) تعبیه شده اند. برای مثال با فشار دکمه ی Q می توانید تنظیمات مربوط به کیفیت فایل، حالات نورسنجی، نوردهی فلاش و Auto Lighting Optimiser را ببینید.

گزینه های موجود برای تراز سفیدی در این دوربین شامل Auto، Daylight، Shade، Cloudy، Tungsten، Fluorescent و Custom می شود. شایان ذکر است که راهی برای وارد کردن عدد Kelvin به صورت دستی وجود ندارد. اگر دکمه ی ایزو را فشار دهید سپس دکمه ی چرخان مقابل آن را بچرخانید می توانید سرعت ایزو را تنظیم کنید. البته مجبور نیستید که دکمه ی ایزو را حین چرخاندن دکمه ی چرخان پایین نگه دارید. تنظیمات ایزو از 100 شروع می شود .و نهایتا به 6400 می رسد. اگر در منوی Custom Functions گزینه ی افزایش ایزو یا ISO Expansion را انتخاب کنید می توانید ایزو را تا 12800 هم افزایش بدهید. گزینه ی ایزوی خودکار یا Auto ISO هم وجود دارد. ایزو را روی هر عددی تنظیم کنید در چشمی نوری هم نمایش داده می شود.

سه حالت خودکار فوکوس دارد که شامل One Shot، AI Focus و AI Servo می شوند. دوربین 9 نقطه ی فوکوس خودکار دارد که تنها یکی از آنها از نوع ضربدری و بقیه خطی هستند. فوکوس خودکار One Shot برابر با AF-S است در حالیکه AI Servo همان AF-C در دوربین های دیگر شرکت ها است. AI Focus مانند همان چیزی است که در دوربین های دیگر AF-A می نامند، اگر این گزینه فعال باشد در صورت حرکت سوژه ای که ثابت بوده تنظیمات از One Shot AF روی AI Servo می رود. برای انتخاب نقاط فوکوس تنها کافی است به صورت دستی دکمه ی انتخاب کننده ی نقاط فوکوس یا AF point selector را فشار دهید سپس از دکمه ی چهار جهته برای حرکت نقاط استفاده کنید. نقاط فوکوس انتخاب شده در چشمی به رنگ قرمز در می آیند. سیستم فوکوس در بررسی های ما سرعت قابل ملاحظه ای داشت. با این حال صدای موتور فوکوس دوربین بلند است

د ر Canon EOS 600D / T3i می توانید تعداد زیادی حالت drive پیدا کنید. این حالات شامل Single Shot (یک عکس)، Continuous Shooting (عکاسی پی در پی)، Self-timer (عکاسی با تاخیر زمانی) و Remote Controlled Shooting (عکاسی با کنترل از راه دور) می شوند. در حالت عکاسی پی در پی دوبین می تواند با سرعت 3.7 فریم بر ثانیه بیش از 34 عکس JPEG بزرگ با کیفیت خوب (Large Fine JPEG) ثبت کند. اگر فرمت فایل ها RAW باشد تعداد آنها به 6 عدد می رسد. سرعت این دوربین مشابه EOS 550D است اما از 7D که می تواند با سرعت 8 فریم بر ثانیه عکاسی کند کمتر است. اینکه 7D می تواند با این سرعت عکاسی کند برخورداری ان از دو پردازنده ی Digic 4 است در حالیکه 600D / T3i تنها یک پردازنده ی Digic 4 دارد

گزینه های نورسنجی دوربین شامل مرکزی (Centre-weighted)، Evaluative،جزیی (Partial) و نقطه ای یا Spot می شوند. تفاوت بین گزینه ی جزیی و نقطه ای در این است که حالت جزیی تنها 9 درصد فریم را ملاک قرار می دهد در حالیکه در نقطه ای 4 درصد فریم مورد ارزیابی قرار می گیرد. این دو حالت بر اساس تونالیته ی متوسط در عکس ها کار می کنند. این دوربین هم فاقد گزینه های نورسنجی بر اساس سایه ها یا نقاط روشن است. البته وقتی ما گزینه ی Evaluative را انتخاب کردیم دیدیم که نوردهی برای انواع مختلفی از سوژه ها مناسب بود. حسگر نورسنجی این دوربین 63 ناحیه ی نورسنجی دارد. وقتی از صحنه هایی با تضاد نوری و رنگی شدید عکاسی می کنید بهتر است علاوه بر حالت Evaluative از ویژگی Auto Lighting Optimiser نیز استفاده کنید. تنها کافی است که دکمه ی Q را فشار دهید و از رابط کاربری استفاده کنید.

دکمه ی Live View در دسترس شما است. با فشار دکمه به حالت Live View می روید با این حال زمان نسبتا زیادی طول می کشد صحنه ی فعلی روی صفحه ظاهر شود. می توان histogram و شبکه ی خطوط را به صورت زنده فعال کرد تا به ترکیب بندی و نوردهی بهتر کمک کنند. در این حالت قابلیت زوم تا 10 برابر هم وجود دارد. فوکوس کردن در حالت Live View ساده تر شده است و دیگر نیازی نیست که دکمه ی * را برای شروع فوکوس خودکار فشار دهید، می توانید مانند حالت عادی تنها به تا نیمه فشار دادن دکمه ی شاتر بسنده کنید.

در حالت Live View سه گزینه برای فوکوس در نظر گرفته شده که شامل Quick (سریع)، Live(زنده) و Face Detection یا تشخیص چهره می شود. استفاده از حالت Quick برای مدت کوتاهی حالت live view را غیر فعال می کند زیرا آینه برای مدتی پایین می آید تا حسگرهای فوکوس خودکار بتوانند کار خود را انجام بدهند. حالت Live view این مشکل را با روش تشخیص کنتراست (contrast-detect method) برطرف می کند. همین روش باعث کندتر شدن فوکوس تا بیش از 3 ثانیه در بعضی دوربین ها می شود در حالیکه بیشتر اوقات حدود نیم ثانیه برای این کار کافی است. این مدت زمان برای سوژه هایی که حرکت می کنند هنوز کند است بهتر است چشمی نوری و حالت فوکوس خودکار معمولی را به کار بگیرید. با اینکه عکاسی از سوژه های متحرک در این حالت کند است ولی در مورد سوژه های ثابت همه چیز به خوبی پیش می رود. مسلما می توانید از صفحه نمایش بزرگ با کیفیت هم برای فوکوس به صورت دستی استفاده کنید. همانطور که قبلا گفته شد می توانید روی عکس های زنده بزرگنمایی کنید ولی تنها تا 10 برابر، ولی زوم نیز به شما در فوکوس کمک می کند.

 

شکاف کارت حافظه

دوربین کانن EOS 600D

شکاف باتری

دوربین کانن EOS 600D

 

یکی دیگر از موارد استفاده از Live View موقعی است که می خواهید فیلم برداری کنید. حالت movie mode یکی از جالب ترین حالت ها در Canon EOS 600D / T3i است. اگر دکمه ی mode dial را روی حالتی قرار دهید که با آیکن دوربین مشخص شده است به صورت خودکار وارد حالت Live View می شوید. قبل از شروع فیلم برداری باید روی سوژه به صورت خودکار یا دستی فوکوس کنید، امکان تعیین نوردهی یا ایزو هم وجود دارد. برای اینکه ایزو یا نوردهی را تعیین کنید می توانید به منو بروید گزینه ی "نوردهی فیلم برداری" یا "Movie exposure" را انتخاب کنید و سپس روی حالت دستی یا "Manual" آن بروید. حالا می توانید ایزو، سرعت شاترو دیافگرام را بسته به نظر خود تعیین کنید. بیاد داشته باشید که حتی اگر به صورت دستی این تنظیمات را تعیین نکنید باز هم می توانید از قفل نوردهی خودکار (AE lock ) و نوردهی جبرانی استفاده کنید.

وقتی همه چیز تنظیم شود می توانید با فشار دکمه ی Live View/Record در پشت دوربین فیلم برداری را آغاز کنید. Canon EOS 600D / T3i نمی تواند حین فیلم برداری به صورت خودکار روی سوژه فوکوس کند اما همواره می توانید به راحتی فوکوس خودکار را حین فیلم برداری فعال کنید. البته ضرر این کار بیشتر از سود آن است زیرا صدای موتور فوکوس را میکروفن ضبط می کند و گاهاً پیش می آید که حتی سوژه برای چند ثانیه از فوکوس خارج می شود. ایده ی بهتر این است که دیافگرام را کوچک تنظیم و روی عمق میدان برای فوکوس تکیه کنید. البته ممکن است بخواهید دوربین DSLR تان بتواند با عمق سطحی میدان فیلم برداری کند در این صورت بهتر است برای آن لوازم جانبی مناسبی خریداری کنید.

یکی از پیشرفت هایی که در این دوربین دیده می شود گسترده تر بودن انتخاب سرعت فیلم برداری است.این دوربین می تواند با سرعت 24، 25 یا 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD فیلم برداری کند. اگر بخواهید با کیفیت 720p یا VGA فیلم برداری کنید سرعت حتی تا 50 و 60 فریم بر ثانیه هم می رسد. باید به یاد داشته باشید که این سرعت های ذکر شده به تنظیماتی بستگی دارند که تحت عنوان "Video system" در منو مشخص می شوند. در واقع انتخاب شما بین NTSC و PAL می تواند روی سرعت فیلم برداری تاثیر بگذارد.ی کی دیگر از ویژگی های جدید Canon EOS 600D / T3i این است که اگر در فرمت استاندارد فیلم برداری کنید می توانید از ویژگی "Movie crop" استفاده کنید. اگر این ویژگی فعال باشد حسگر تنها 640 در 480 پیکسل میانی صفحه را ثبت می کند که به نوعی بزرگ نمایی 8 برابری به حساب می آید. این ویژگی زمانی به کار می آید که بخواهید از سوژه ای در دوردست فیلم برداری کنید ولی قادر به استفاده از بیشینه ی زوم نباشید.

شایان ذکر است که 600D فاقد درگاه پیشرفته ی PC Sync برای اتصال دوربین به منبع نور خارجی است و همین موضوع استفاده از دوربین در فضای استدیو را محدود می کند. با این وجود 600D از بعضی فلاش های خارجی Canon پشتیبانی می کند.

دوربین مجهز به یک میکروفن درونی است که می تواند به صورت mono صدابرداری کند. اگر یک میکروفون خارجی را به دوربین متصل کنید می توانید با کیفیت استریو صدا را ضبط کنید. ویژگی جدید Video Snapshot به شما امکان می دهد تا کلیپ های کوتاه 2،4 یا 8 ثانیه ای را با هم ادغام و به صورت یک فیلم در بیاورید. البته کلیپ ها باید کوتاه بوده، از طول یکسانی برخوردار و قابلیت ساده ویرایش شدن را داشته باشند. Video Snapshot Album هم به شما امکان می دهد تا کلیپ ها را با یک موسیقی خاص همراه و سپس در دوربین ذخیره کنید.

باتری دوربین از نوع LP-E8 است که طبق استاندارد های CIPA می تواند انرژی لازم برای 400 تا 440 عکس را فراهم کند. البته اگر از چشمی نوری استفاده شود. در صورت استفاده از حالت Live View تنها می توانید 150 تا 180 عکس را ثبت یا برای نیم ساعت فیلم برداری کنید. باتری را می توان با استفاده از شارژر LC-E8(E) شارژ کرد. در جعبه ی دوربین می توانید بند گردنی دوربین، سی دی برنامه ها و دستورالعمل کار با دوربین را که به زبان های مختلف چاپ شده پیدا کنید.

Canon EOS 600D / Rebel T3i از سرعت و عملکرد مناسب در عکاسی برخوردار است. همانطور که قبلا گفتیم سرعت فوکوس خودکار موقع استفاده از چشمی نوری قابل قبول است. با اینکه سرعت فوکوس در حالت Live View کم می شود ولی این موضوع همیشه آزاردهنده نیست. سرعت دوربین در عکاسی پی در پی با توجه به کلاس و رده ی دوربین متوسط است ولی اینکه تنها می تواند 6 عکس با فرمت RAW ثبت کند کمی مایوس کننده به نظر می رسد. اگر بخواهید دوربین حین روشن شدن حسگر خود را تمیز کند باید تا کامل شدن دایره ای که پروسه ی تمیز شدن را نمایش می دهد صبر کنید با این برای توقف این پروسه تنها کافی است دکمه ی شاتر را تا نیمه فشار دهید. تنها چیزی که در نظر ما غیرقابل توضیح است کاهش سرعت دوربین حین وارد شدن به حالت Live View است زیرا حدود چند ثانیه طول می کشد تا آینه ی دوربین بالا بیاید و صحنه ی فعلی در صفحه نمایش داده شود.

کیفیت عکس دوربین Canon EOS 600D :

ما در آزمایشات خود عکس هایی با حجم متوسط 6 مگابایت در ابعاد کامل (18 مگاپیکسل) و با فرمت JPEG گرفتیم. این عکس ها زمانی به ثبت می رسیدند که تنظیمات کیفیت روی بالاترین کیفیت یا گزینه ی fine بودند.

Canon EOS 600D / Rebel T3i در طول بررسی های ما به خوبی عمل کرد، وضوح تصاویر این دوربین در مقایسه با کلاسی که در آن قرار گرفته عالی بود. اگر بدنبال عکس هایی با کیفیت بالاتر در فرمت RAW هستید بهتر به جای لنز 18-55mm IS که ما در بررسی های خود استفاده کردیم از لنز دیگری استفاده کنید. این دوربین را می توانید بدون لنز یا با لنزهای مختلف خریداری کنید.

دوربین با توجه به تراکم پیکسلی اش به خوبی از پس نویز بر می آمد. اگر قصد دارید در ایزوهای بالا عکاس کنید بهتر است فرمت عکس ها را RAW انتخاب کنید زیرا در صورت عکاسی در فرمت RAW نویز کمتری در تصاویر در مقایسه با عکس های فرمت JPEG دیده می شود. دوربین در ارائه رنگ ها چندان موفقیت آمیز عمل نمی کند طوریکه رنگ ها کمی گرفته به نظر می آیند. متاسفانه با تغییر تنظیمات دوربین یا Picture Styles نمی توانید این مشکل را برطرف کنید.

حالت Highlight Tone Priority به شما امکان می دهد تا جزییات بیشتری را در صحنه هایی با کنتراست بالا بازیابی کنید. عکاسی در شب دوربین قابل قبول است و فلاش آن از خود اثر قرمزی چشم به جا نمی گذارد. با توجه به اینکه دوربین پیسکل های کوچکی نسبت به رقبای خود دارد ولی در مجموع دوربین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.

نویز دوربین Canon EOS 600D :

حساسیت ایزو را می توان روی 100 تا 6400 گذاشت. در صورتی که تنظیمات خاصی را تغییر دهید می توان ایزو را تا 12800 هم برسانید. فایل های RAW توسط Digital Photo Professional Canon و با استفاده از نرم افزار تنظیمات پیش فرض و کاهش نویز به ایجاد و ظاهر می شوند.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

کیفیت فایل دوربین Canon EOS 600D :

Canon EOS 600D / Rebel T3i برای نعیین کیفیت فایل های JPEG دو گزینه دارد که اولی Normal و دیگری Fine است. گزینه ی Fine بالاترین کیفیت را دارد.

Normal (برش 100% )

دوربین کانن EOS 600D

Fine (برش 100% )

دوربین کانن EOS 600D

 

Raw (برش 100% )

دوربین کانن EOS 600D

وضوح تصاویر دوربین Canon EOS 600D :

عکس هایی که دوربین ثبت می کند از لحاظ کیفیت کمی نیاز به ویرایش دارند هرچند می توانید با تغییر تنظیمات دوربین کاری کنید که کیفیت عکس ها کمی بیشتر بشود ولی بهتر است آنها را با نرم افزارهایی چون فتوشاپ هم ویرایش کنید و کیفیت آنها را ارتقا بدهید.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

انحرافات رنگی دوربین Canon EOS 600D :

لنز EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS موجود روی EOS 600D / T3i به خوبی از پس انحرافات رنگی بر می آید با این حال در شرایط خاصی هاله ای ارغوانی رنگ روی لبه های تصویر می افتد.

نمونه شماره 1

دوربین کانن EOS 600D

نمونه شماره 2

دوربین کانن EOS 600D

فلاش دوربین Canon EOS 600D :

تنظیت فلاش EOS 600D / T3i شامل Auto، Manual Flash On/Off و Red-Eye Reduction می شود.

فلاش خاموش - عکس تله (88mm)

دوربین کانن EOS 600D

فلاش روشن - عکس تله (88mm)

دوربین کانن EOS 600D

فلاش خاموش - عکس واید (29mm)

دوربین کانن EOS 600D

فلاش روشن - عکس واید (29mm)

دوربین کانن EOS 600D

خوشبختانه فعال بودن فلاش و گزینه ی کاهش قرمزی چشم باعث به جا ماندن اثر قرمزی در چشم های سوژه نشدند.

فلاش روشن

دوربین کانن EOS 600D

فلاش روشن (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

کاهش قرمزی چشم

دوربین کانن EOS 600D

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

عکاسی در شب دوربین Canon EOS 600D :

بالاترین سرعت شاتر Canon EOS 100D 30 ثانیه است البته وجود حالت Bulb نیز به نوردهی بیشتر کمک می کند. آگاهی از این دو مضوع دوستداران عکاسی در شب را خوشحال خواهد کرد.

Night

دوربین کانن EOS 600D

Night (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

لرزشگیر دوربین Canon EOS 600D :

لنز EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS دوربین Canon EOS 600D مجهز به لرزش گیر است که به شما امکان می دهد با سرعت شاتر پایین تر عکاسی کنید. ما بر آزمودن میزان کارایی لرزش گیر دو عکس با دست انداختیم که دراولی لرزش گیر فعال و در دیگری غیرفعال بود. با مقایسه این دو عکس به سادگی می توان فهمید که لرزش گیر کار خود را به خوبی انجام می دهد.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

لرزشگیر (برش 100%)

دوربین کانن EOS 600D

Highlight Tone Priority :

Highlight Tone Priority را می توانید از منو فعال کنید. فعال کردن این ویژگی باعث افزایش دامنه ی دینامیک در نواحی روشن و ارائه ی بیشتر جزییات در این نواحی می شود. برای آزمودن این ویژگی از یک صحنه با کنتراست بالا در حالت M با ایزوی 200 دو بار عکاسی کردیم. در حالت اول Highlight Tone Priority فعال و در حالت دوم غیرفعال بود. با مقایسه این دو عکس متوجه تاثیر مثبت این ویژگی روی ارتقای ارائه ی جزییات در بعضی نواحی عکس شدیم.

روشن

دوربین کانن EOS 600D

خاموش

دوربین کانن EOS 600D

روشن

دوربین کانن EOS 600D

خاموش

دوربین کانن EOS 600D

کنترل های تصویر در دوربین Canon EOS 600D :

کنترل تصاویر در این دوربین ترکیبی است از وضوح، کنتراس، اشباع و تونالیته ی رنگ ها. شما به خواست و سلیقه ی خود می توانید هر یک از این گزینه ها را تغییر بدهید.

Portrait

دوربین کانن EOS 600D

Standard

دوربین کانن EOS 600D

Neutral

دوربین کانن EOS 600D

Landscape

دوربین کانن EOS 600D

Monochrome

دوربین کانن EOS 600D

Faithful

دوربین کانن EOS 600D

 

Peripheral Illumination Correction :

اصلاح روشنایی جنبی یا Peripheral Illumination Correction برای اولین بار در EOS 500D دیده شد. این ویژگی راه حلی است برای کاهش اثر نوری که در گوشه های عکس به جا می ماند. این ویژگی صرف نظر از اینکه در روز عکاسی می کنید یا شب کار خود را به خوبی انجام می دهد.

روشن

دوربین کانن EOS 600D

خاموش

دوربین کانن EOS 600D

 

 

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM :

 

لنز کانن 55-18

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM لنز استاندارد جدیدی است که روی دوربین های APS-C DSLR شرکت Canon دیده می شود. این لنز قادر است فاصله کانونی 29 تا 88 میلی متر را پوشش دهد. علاوه بر این از موتور فوکوس برخوردار است که به عکاس این امکان می دهد حین فیلم برداری یا در حالت live view به آرامی فوکوس کند. این لنز از لرزشگیر با مزیت چهار گام نوری بالاتر برخوردار است. حداقل فاصله کانونی 25 میلی متر و حداکثر آن 88 میلی متر است. پوشش Super Spectra این لنز از بوجود آمدن هاله و تشعشع جلوگیری می کنند. علاوه بر تمام اینها Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM دیافگرام 7 لبه ای دایره ای دارد و قسمت جلویی آن را نمی توان حرکت داد.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM معادل 205 گرم وزن و 75 سانتی متر طول دارد در نتیجه کوچک ترین و سبک ترین لنز استانداردی است که Canon ارائه داده است. از آنجا که این لنز جز لنزهای EF-S است تنها می توانید آن را روی بدنه ی دوربین های Canon EOS APS-C مانند 700D مورد آزمایش قرار دهید.

همانطور که از یک لنز مقرون به صرفه انتظار می رود این لنز نیز کیفیت قابل قبولی دارد ولی نمی توان گفت کیفیت آن بالا است. Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM با اینکه از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت ساخت و استحکام خوبی دارد. حلقه ی دور لنز باریک است ولی برجسته بودن سطح آن به شما کمک می کند تا با انگشت بتوانید با آن کار کنید.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM دارای لرزشگیری است که سازنده ادعا می کند از مزیت چهار گام نوری بالاتر برخوردار است. لرزشگیر را می توانید با حرکت کلیدی که روی لنز قرار دارد فعال یا غیر فعال کنید. اگر بدنه ی دوربین بتواند پشتیبانی کند لرزشگیر حتی می تواند تکان ها دوربین حین حرکت افقی در فیلم برداری را خنثی کند در این شرایط تنظیمات لرزشگیر به صورت خودکار از حالت Normal IS به Panning IS تبدیل می شود.

روی لنز کلید کنترل فوکوس هم تعبیه شده که دو حالت فوکوس دستی و فوکوس خودکار دارد. این لنز را می توانید حتی وقتی در حالت فوکوس خودکار است به صورت دستی کنترل کنید. متاسفانه درپوش و کیف مخصوص لنز را باید جداگانه خریداری کنید.

مشخصات کلیدی :

نوع لنز: لنز زوم

فاصله کانونی: 18 میلی متر 55 میلی متر

لرز شگیر: با 4 گام نوری بالاتر

دسته ی لنز: Canon EF-S

حداکثر دیافگرام : F3.5 - F5.6

حداقل دیافگرام: F22.0 - F38.0

حداقل فوکوس: 25 میلی متر

بالاترین بزرگ نمایی: 0.36 برابر

وزن: 205 گرم

طول: 75 میلی متر

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Canon EOS 600D :

Canon EOS 600D / Rebel T3i دوربینی میانه است که هم تازه کار ها می توانید با آن کار کنند و هم حرفه ای ها. در واقع این دوربین مانند دوربین های رده پایین قابل حمل است و مانند دوربین های رده بالا از ویژگی های کارامد و مفیدی برخوردار است. صفحه نمایش LCD چرخان دوربین به شما در عکاسی و فیلم برداری کمک می کند البته اگر با طرز کار آن آشنا باشید. با اینکه این دوربین بهترین دوربین موجود در بازار نیست ولی از ویژگی هایی برخوردار است که ارزش پولی را دارد که قرار است برای آن بپردازید.

برخورداری EOS 600D از ویژگی هایی چون صفحه نمایش چرخان، حالت Scene Intelligent Auto، Basic+، فیلترهای خلاقانه و دکمه ی راهنما کاربران دوربین های Compact را که از دوربین خود خسته شده اند وسوسه می کند. این دوربین کوچک، سبک و قابل حمل از ویژگی هایی برخوردار است که می تواند تازه کار ها را به خود جلب و در زمینه ی عکاسی با تجربه کند. این دوربین با برخورداری از حسگر 18 مگاپیکسلی می تواند از ایزوی 100 تا 12800 پشتیبانی کند، دارای 63 نقطه ی فوکوس و کنترل از راه دور فلاش است. با این دوربین می توانید با کیفیت full HD فیلم برداری کنید. این دوربین به شما امکان می دهد تا عکس هایی با کیفیت و جزییات بالا به ثبت برسانید بدون اینکه از عکاسی خسته و دلزده بشوید. شایان ذکر است که اگر به کیفیت تصاویر اهمیت زیادی می دهید بهتر است به جای لنز 18-55mm لنز بهتری خریداری کنید.

اگر پیش از این دوربین 550D / T2i را خریداری کرده باشید ممکن است ویژگی های Canon EOS 600D / Rebel T3i چندان نتواند شما را به خرید آن تشویق کند زیرا این دو دوربین شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. برای صاحبان 550D / T2i، 7D می تواند گزینه ی جذاب تری باشد. از زمان به بازار آمدن 550D / T2i رقابت تولیدکنندگان بیشتر شد برای مثال سونی دوربین A55 مشهور خود را عرضه کرد. دوربین های Comapct زیادی هم در این دوران به بازار آمدند. به همین دلیل دیگر دوربین قدیمی D3100 برای خریداران جالب نیست به همین دلیل قیمت ارزان تری دارد. در ماه های گذشته بازار دوربین های رده متوسط فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته است.

Canon EOS 600D / Rebel T3i دوربینی مابین 550D و 7D است. این دوربین را به همه توصیه می کنیم زیرا ویژگی های جالبی دارد و بسیار کارامد است.

امتیاز دهی :

امتیاز از 5
طراحی: 4.5
امکانات: 4.5
راحتی استفاده: 4.5
کیفیت عکس: 4.5
قیمت: 4.5

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Canon EOS 600D :



تصاویر دوربین کانن EOS 600D

تصاویر دوربین کانن EOS 600D

تصاویر دوربین کانن EOS 600D

تصاویر دوربین کانن EOS 600D


  • ۹۶/۱۰/۱۳
  • مدیر سایت

دوربین عکاسی کانن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی