دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن 1393
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 930

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 8688 در 5792
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 51
اندازه سنسور (میلیمتر) : 36 در 24
نوع حسگر : CMOS
نوع سنسور :
پردازنده : Dual DIGIC 6

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : 100-6400
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 8
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) : دارد

لنز

فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 61
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان : ندارد
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3.2
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : ClearView II TFT-LCD
قابلیت Live View :
چشمی : دارد Optical - pentaprism

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/8000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی : ندارد
فلاش :
قابلیت نصب فلاش خارجی :
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (5 فرم بر ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : دارد (2 یا 10 ثانیه)
حالت های نورسنجی : چندگانه ، نقطه ای ، مرکزی ، بخشی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : H.264
نوع میکروفون : مونو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : Full HD در ابعاد 1920 در 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC (UHS-I compatible), CompactFlash

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : LP-E6 lithium-ion battery & charger
دوام باطری (عکس) : 700
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 152 در 116 در 76
GPS :


نقد و بررسی دوربین Canon EOS 5Ds

معرفی

Canon EOS 5Ds یک دوربین SLR دیجیتالی تمام فریم 35 میلی متری با حسگر 50.6 مگاپیکسلی است، که بیشترین مگاپیکسلی است که تا به حال در یک حسگر تمام فریم مشاهده شده است. ویژگی های کلیدی اصلی دوربین Canon EOS 5Ds شامل یک سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای با 41 نقطه متقاطع، حسگر نور سنجی RGB+IR 150 هزار پیکسلی با حالت تشخیص چشمک نوآورانه، پردازشگرهای دوقلوی DIGIC 6، مقاوم بودن در برابر آب،دامنه ISO گسترش یافته 50-12800، چشمی 100الکترونیک 100 درصدی، صفحه نمایش Clear View II LCD 3.2 اینچی ، صفحه Quick Control قابل تنظیم، سه حالت عکاسی crop داخلی ( 1.3 برابری،1.6 برابری و 1:1)، شیارهای کارت حافظه دوقلوی CF و SD، سیستم Mirror Vibration Control، مسافت سنچ و تایمر چراغی داخلی،سبک تصویر جدید Fine Detail ، فیلم برداری با کیفیت Full HD 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه و عکاسی پیوسته با سرعت 5 فریم بر ثانیه می باشد.

سهولت کاربرد

دوربین Canon EOS 5Ds از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با دوربین سه سال قبل EOS 5D Mark II دارد، اندازه دقیقا مشابه (152 در 116.4 در 76.4 میلی متر) و وزن مشابه ( به طور کلی 950 گرم) دارد، بنابراین اگر آن دوربین را قبلا استفاده کرده اید، فورا با دوربین کانن EOS 5Ds می توانید به راحتی کار کنید. در واقع وقتی این دو دوربین را در کنار هم قرار دهید به سختی می توانید این دو را از همدیگر تشخیص دهید. بدنه دوربین Canon EOS 5Ds از جنس آلیاژ منیزیم است که آن را ماندگارتر می سازد و همچنین برای محافظت در برابر گرد و غبار و رطوبت یک سطح از مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوایی را در بردارد. یک ناحیه طرح دار در دستگیره و دور محل قرار گیری انگشت شست در بدنه دوربین کانن EOS 5Ds وجود دارد و اندازه دوربین برای هر کسی که دست های نرمال یا بزرگی دارد، مناسب است. در سمت جلوی دوربین EOS 5Ds یک درگاه مادون قرمز روی دستگیره، دکمه پیش نمایش عمق میدان، چراغ تامیر و یک میکروفون تک صوتی قرار دارد.

همانند دیگر دوربین های نیمه حرفه ای، دوربین Canon EOS 5Ds دو چرخ کنترل ارائه می کند: یک چرخ کنترل کوچک در بالای دستگیره و یک پیچ چرخان بزرگ در بدنه پشتی دوربین. این پیچ کنترل سریع پشتی مشخصه تمامی دوربین EOS رده بالای کنون است که برای بکارگیری تنظیمات نوردهی سریع استفاده می شد.در مقایسه با پیچ های کنترل سنتی تر کمی متفاوت است، اما فورا به آن عادت می کنید و به آسانی قابل چرخش است. یک سوئیچ قفل اختصاصی وجود دارد که این پیچ را فعال و غیر فعال می کند.

پیچ کنترل سریع فضایی را اشغال می کند که در آن شما عموما انتظار دارید یک کنترل کننده چهار جهته پیدا می کنید، که به این معناست که کنون برای جهت یابی در منو باید یک جوی استیک کوچک بیشتر در بدنه پشتی دوربین اضافه کند. این جوی استیک به خوبی کار می کند،اما به عنوان یک کنترل کننده چهار جهته سنتی به آسانی قابل استفاده نیست. در زیر آن یک دکمه Q وجود دارد که صفحه کنترل سریع را باز می کند. بسته به آن که از کدام حالت عکاسی استفاده می کنید، این کار باعث می شود پارامترهای متعددی را از طریق صفحه نمایش LCD با استفاده از جوی استیک برای حرکت در گزینه های متعدد تعیین کنید. صفحه کنترل سریع برای مبتدیان و سه پایه بسیار مناسب است.

در قسمت بالای سمت راست دوربین، در بالای صفحه نمایش وضعیت LCD تک رنگ بزرگ سه دکمه وجود دارد که هر کدام دو کارکرد دارند. شما یک دکمه را فشار می دهید و پیچ بالایی یا پیچ پشتی را فعال کنید تا تنظیمات متناظر را تغییر دهید. حفظ کردن این که هر دکمه کدام کار را انجام می دهد، و کدام پیچ را باید تغییر دهید، کمی طول می کشد. دوربین Canon EOS 5Ds همچنین تنظیمات را در صفحه نمایش LCD اصلی و همچنین صفحه نمایش وضعیت نمایش می دهد. یک دکمه چهارم کوچکتر وجود دارد که چراغ صفحه نمایش وضعیت را فعال سازی می کند، تا بتوانید آن را در تاریکی استفاده نمایید.

دو صفحه نمایش LCD بر روی دوربین Canon EOS 5Ds وجود دارد: صفحه نمایش رنگی 3.2 اینچی بر روی بدنه پشتی و صفحه نمایش وضیت کوچک تر در بدنه بالایی. در دوربین های DSLR ارزان تر، LCD که در بدنه پشتی قرار دارد معمولا باید هر دو کار را انجام دهد، اما در مدل کانن EOS 5Ds کل تنظیمات اصلی دوربین از بالای صفحه نمایش کوچک تر مشخص است. این کار باعث می شود دوربین را بتوانید سریع تر مورد استفاده قرار دهید و همچنین دوام شارژ باتری را افزایش می دهد. صفحه نمایش LCD اصلی رزولوشن فوق العاده VGA با یک میلیون و چهل نقطه را ارائه می کند، بنابراین بیشتر از انچه فکر می کنید، از آن استفاده می نمایید. نکته مهم این است که این کار به شما این امکان را می دهد تا وضوح عکس ها را با استفاده از صفحه نمایش LC D قضاوت کنید. چشمی پوشش 100 درصدی را ارائه می کند و همراه با بزرگنمایی 0.71 برابری و اصلاح دیوپتر و یک صفحه نمایش LCD شفاف اطلاعات فوکوس را به همراه یک سطح الکترونیک دو محوره را عرضه می کند (این اطلاعات را می توانید اصلاح کنید تا نیازهای شما را براورده سازد).

canon_eos_5ds_01.jpg

مانند اغلب دوربین های DSLR که برای افراد نیمه حرفه ای طراحی شده است، دوربین Canon EOS 5Ds کلیه حالت های عکاسی دستی و نیمه خودکار شدید را برای کاربرانی که کنترل پیشرفته تر از طریق پیچ مثبت و بزرگ در قسمت چپ بدنه بالایی دوربین به همراه یک دکمه قفل مرکزی برای جلوگیری از حرکت عمدی پیچ می خواهند. کنون این عملیات پیشرفته را ناحیه خلاق می نامد و کلیه تنظیمات نرمال شامل برنامه، اولویت دیافراگم و شاتر و حالت دستی کامل را ارائه می کند. هنوز یک حالت عکاسی خودکار وجود دارد که مخصوص افراد مبتدی است و Scene Intelligent Auto نام دارد که امکان تغییر چند تنظیمات اصلی با استفاده از صفحه نمایش LCD را فراهم می کند، سرعت شاتر و دیافراگم را برای شما تعیین می کند، اگر چه فکر نمی کنیم مخاطبین هدف دوربین Canon EOS 5Ds هرگز از آن استفاده کنند.

سوئیچ روشن خاموش در زیر پیچ حالت عکاسی قرار دارد. در سمت راست یک دکمه Multi-Function وجود دارد که در کنار دکمه شاتر است. این دکمه از طریق پنج گزینه ناحیه فوکوس خودکار مختلف پس از فشار دادن دکمه انتخاب نقطه فوکوس خودکار فعال سازی می کند، نواحی فوکوس خودکار Manual Spot AF, Manual 1-Point AF, Expand AF Area, Expand AF Area هستند: Surround, Manual Zone AF, Manual Large Zone AF و Auto Selection و آنها را همچنین می توان از طریق منوی صفحه کنترل سریع فعال سازی کرد.

وقتی دوربین EOS 5Ds در یکی از حالت های ناحیه های خلاق باشد، کاربران می توانند تنظیمات ISOرا در یکی از 10 وضعیت از 50 تا 12800 تغییر دهید (شما باید حالت های ISO 50 و ISO 12800 را از طریق گزینه "ISO expansion" فعال سازی می کند. این دامنه ISO برای شما این امکان را فراهم می کند تا در بسیاری از شرایط نوردهی عکاسی کنید، بدون این که مجبور به استفاده از فلاش باشید که خبر خوبی است، زیرا دوربین Canon EOS 5Ds فاقد فلاش پاپ آپ است ( باید یک فلاش خارجی تهیه کنید). دوربین کانن EOS 5Ds سه حالت فوکوس خودکار (One Shot, AI Focus و AI Servo ) را ارائه می کند و شیش پیش فرض، خودکار، کلوین و گزینه های تراز سفید سفارشی وجود دارد.

چشمی کلیه اطلاعات نوردهی کلیدی از جمله سرعت ISO را نمایش می دهد و چهار حالت نورسنجی شامل یک حالت نورسنجی نقطه 1.5 درصدی وجود دارد که در شرایط نور نامناسب به عنوان جایگزین یک سیستم نورسنجی ارزیابنده سازگار و عالی عمل می کند. دوربین Canon EOS 5Ds اخرین دوربین EOS است که شامل درگاه مادون قرمز و حساسیت نور چشمک زن می شود و حالت تشخیص چشمک به صورت خودکار با گرفتن عکس تنها در زمانی که سطوح نور در روشن ترین سطوح خود قرار دارد، روشنایی نامناسب در محیط باز را جبران می کند.

دوربین EOS 5Ds از سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای مانند مدل قبلی خود استفاده می کند و 41 مورد آنها نقاط متقاطع هستند و 5 نقطه، از نوع متقاطع دوگانه فوق حساس هستند که تضمین کننده این مساله هستند که سوژه های متحرک در فوکوس قرار می گیرد. یک منوی فوکوس خودکار کامل برای تنظیم سیستم فوکوس خودکار وجود دارد و دامنه پیش فرض های فوکوس خودکار قابل تنظیم به شما کمک می کند تا با سوژه های مختلف بتوانید سروکار داشته باشید.

canon_eos_5ds_02.jpg

سیستم منوی دوربین مشابه آن چیزی است که در اغلب دوربین های EOS مشاهده می کنید و از یک ساختار نوار ساده استفاده می کند که نیاز به اسکرول کردن را حذف می کند. شش گزینه منوی اصلی وجود دارد که هر کدام حداکثر 5 نوار گزینه مجزا را در برمی گیرد. شما حتی می توانید برای دسترسی سریع به تنظیمات پر کاربرد از طریق تنظیمات منوی من، صفحه منوی اختصاصی خود را ایجاد کنید. تنها منوهای فوکوس خودکار و توابع سفارشی پیچیده کمی از کارایی کلی انحراف پیدا می کنند. خوشبختانه دفترچه های راهنمایی که با دوربین Canon EOS 5Ds عرضه شده است اطلاعات روشنی را عرضه می کنند، درست مانند کل دوربین های کنون، اگرچه جزئیات زیادی را اشاره نمی کند. در دفترچه راهنما اغلب چیزهایی که باید در مورد کار با دوربین بدانید ذکر شده است، بدون این که نیازی باشد در سی دی ها به دنبال آنها باشید.

دوربین کانن EOS 5Ds شامل دو پردازشگر جدید DIGIC 6 است که پردازش تصویر بسیار سریع، زمان بررسی تصویر و راه اندازی سریعی را عرضه می کند. این دو پردازنده همچنین باعث می شوند که با یک کارت حافظه UDMA 7 تعداد 510 عکس jpeg یا 14 عکس خام را با سرعت 5 فریم بر ثانیه بگیرید. پردازش HDR داخل دوربین، تبدیل A/D 14 بیتی، تابع نوردهی چندگانه و پردازش خام داحلی نیز با این پردازنده ها امکان پذیر می باشد. دوربین EOS 5Ds دوام عمر شاتر 150000 چرخه ای و دوام شارژ باتری آن 700 عکس را عرضه می کند که قابل قبول است.

سیستم Live View دوربین Canon EOS 5Ds مشابه مدل قبلی آن است. در صورتی که در کار با دوربین های DSLR مبتدی هستید، و با اصطلاح Live View آشنا نیستیم، باید به شما بگوییم که این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا صحنه جلوی خود را به صورت زنده روی صفحه نمایش LCD مشاهده کنید، در عوض این که از طریق چشمی اپتیکی سنتی ببینید. این قابلیت برای کاربران دوربین های کامپکت قابل توجه است که با نگه داشتن دوربین با دست و عکس گرفتن با صفحه نمایش LCD آشنا هستند. همچنین به طور مثال برای عکاسان عکس های ماکرو جذاب است، زیرا اغلب تماشا از طریق صفحه نمایش تا از طریق چشمی در هنگامی که دوربین روی سه پایه در یک زاویه نامناسب قرار دارد، ساده تر است.

به آسانی می توان قابلیت Live View را فعال کرد، این کار از طریق یک سوئیچ اختصاصی در بدنه پشتی دوربین صورت می گیرد که بین سه وضعیت Live View، فیلم برداری و دکمه Start/Stop تغییر می کند. یک صفحه نمایش خط شبکه ای، سطح الکترونیک دو محوری و نمودار زنده بسیار مفید را می توان فعال سازی کرد تا به نوردهی و ترکیب بندی کمک کند و شما می توانید با بزرگنمایی 10 برابری تصویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش زوم کنید. فوکوس از طریق دکمه AF-On حاصل می شود یا می توانید دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. Live View را می توان از راه دوربین با نرم افزار کاربرید EOS کنترل کنید که این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنظیمات را تنظیم کنید و تصویر را از رایانه بگیرید.

canon_eos_5ds_03.jpg

سه نوع سیستم فوکوس در حالت Live View این دوربین عرضه می شود. اولین نوع فوکوس خودکار سریع است که با چرخش فیزیکی آینه دوربین برای شرکت دادن حسگر فوکوس خودکار کار می کند که سپس به صورت موقتی صفحه نمایش را چشمک زن می کند و باعث ایجاد یک صدای فیزیکی می شود، قبل از این که تصویر پس از حدود یک ثانیه نمایش داده شود.

روش های دیگر، Live AF و Live AF به همراه تشخیص چهره از یک سیستم فوکوس خودکار کنتراست تصویر استفاده می کنند، تا حدود زیادی شبیه آنچه دوربین های کامپکت ببین و بگیر استفاده می کنند،مزیت اصلی آن نبود کامل نویز در طول عملیات و سیاه نشدن صفحه نمایش است. متاسفانه این دو حالت بسیار کندتر از حالت فوکوس خودکار سریع هستند و فوکوس بر روی یک سوژه شفاف در نرو روشن بیش از سه ثانیه طول می کشد که بسیاری از کاربرانی که به آنها تجربه مشابه با دوربین های ببین و بگیر نوید داده شده را ناامید می کند.شما می توانید نقطه فوکوس خودکار را دور صفحه حرکت دهید و دوربین Canon EOS 5Ds به شکل موفقیت آمیزی چهره ها را در اغلب شرایط شناسایی کرد. Live View همچنین برای حالت فیلم برداری Full HD استفاده می شود. دوربین کانن EOS 5Ds با کیفیت Full HD و ابعاد تصویر 1920 در 1080 پیکسل و سرعت 30،25 یا 24 فریم بر ثانیه در فرمت MOV فیلم برداری می کند. همچنین یک حالت HD 1280 در 720 پیکسلی وجود دارد که با سرعت 50/60 فریم بر ثانیه فیلم برداری می نماید. گزینه های فشرده سازی ویدئوی پر سرعت شامل intraframe (ALL-I) و interframe (IPB) وجود دارد. اندازه بیشینه یک ویدئو کلیپ مجزا یا چهار گیگابایت یا یک ثانیه کمتر از 30دقیقه است. شما همچنین می توانید در طول فیلم برداری عکس مجزا یا پیوسته بگیرید و وقتی که عکس نهایی گرفته شد،فیلم برداری ادامه پیدا می کند. صدا در فرمت خطی PCM ضبط می شود، بدون هیچ گونه فشرده سازی. یک میکروفون داخلی در جلوی دوربین برای ضبط مونو وجود دارد، یک سوکت در کنار برای اتصال یک میکروفون استریوی خارجی وجود دارد، اگر چه متاسفانه سوکت هدفون با یک درگاه USB 3.0 جدید تعویض شده است. همچنین دوربین Canon EOS 5Ds مجهز به یک درگاه HDMI برای پخش عکس های 1920 در 1080 پیکسلی بر روی تلویزیون HD وجود دارد. این درگاه از اتصال مینی HDMI استاندارد استفاده می کند، اما توجه داشته باشید که شما باید یک کابل مناسب به صورت مجزا خریداری کنید.شما همچنین هنوز می توانید دوربین را از طریق NTSC/PAL این دوربین را به یک تلویزیون استاندارد وصل کنید.

اگرچه شما می توانید در طول فیلم برداری فوکوس خودکار انجام دهید، دوربین کانن EOS 5Ds از حالت فوکوس خودکار-کنتراست بسیار کندی استفاده می کند. فوکوس دستسی ایده بسیار بهتری است، اگر چه بسیاری از لنزهای AF حلقه های فوکوس خودکاری با حرکت بسیار کم بین نقطه فوکوس نزدیک خود و بی نهایت دارند و در یک محیط آرام، می توان صدای حلقه فوکوس را شنید. شما می توانید سرعت شاتر و دیافراگم را در حالت فیلم برداری تعیین کنید و جبران نوردهی و قفل AE را نیز می توانید استفاده کنید. شما می توانید در حین فیلم برداری یک عکس مجزا/عکس های پی در پی بگیرید،اما این کار موجب یک تاخیر 1 ثانیه ای می شود که بعدها باید ویرایش کنید. گرفتن دوربین در دست و فیلم برداری بسیار دشوار است، و به راحتی نمی توان با دوربین Canon EOS 5Ds این کار را انجام داد. نصب دوربین روی یه سه پایه مخصوص فیلم برداری ایده بهتری است.

دوربین EOS 5Ds از فن آوری حذف گرد و غبار مشابه مدل قبلی خود بهره می برد، در این فن آوری حسگر در فرکانس بالا به صورت مختصر می لرزد تا هر گونه ذره گرد و غباری را از سطح خود بیرون کند.این کار باعث به تاخیر انداختن نیاز به پاکسازی دستی حسگر می شود، اما نمی تواند ته مانده های چسب ناکی که با پاکسازی بی دقت حسگر یا نوع محلول اشتباه ایجاد شده است را جدا کند. دوربین Canon EOS 5Ds همچنین سیستم Dust Delete Data داخلی را از 5D Mark II به ارث برده است که می تواند وضعیت گرد و غبار نمایان روی حسگر را ترسیم کند.سپس با عکاسی با نرم افزار Digital Photo Professional این داده ها به صورت خودکار حذف می شود.

Peripheral Illumination Correction قابلیتی است که در واقع بسیار ساده تر از آن چیزی که به نظر می رسد است. در اصل این قابلیت اثرات ناخواسته سایه روشن ایجاد شده که در گوشه های کارد عکس های دارای زاویه باز مشاهده می شود را اصلاح می کند. دوربین Canon EOS 5Ds مجهز به یک پایگاه داده از داده های اصلاح برای لنزهای کنون متعدد است و در صورتی که قابلیت Peripheral Illumination Correction فعال سازی شود،آن را به صورت خودکار برای عکس هیا JPEG اعمال می کند. برای عکس های خام، اصلاح بعدا در نرم افزار Digital Photo Professional صورت می گیرد. تا 40 لنز را می توان روی دوربین کانن EOS 5Ds برنامه ریزی کرد و بیش از 90 لنز در حال حاضر برای انتخاب وجود دارد. قابلیت Peripheral Illumination Correction یک قابلیت مفید و موثر است، مخصوصا برای افرادی که عکس JPEFG می گیرند و در تمامی زمان ها می توان به شکل ایمن آن را فعال ساخت.قابلیت AF Microadjustment حتی مفید تر است، مخصوصا اگر چند لنز قدیمی تر داشته باشید، این قابلیت از دوربین های DSLR حرفه ای گرفته شده است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا فوکوس هر لنز را تغییر دهید و سپس از یک هدف فوکوس برای آزمایش این که آیا لنز به درستی فوکوس می کند استفاده کنید و در صورتی که چنین نباشد، آن را با استفاده از گزینه AF Adjustment کمی تغییر دهید و بار دیگر آزمایش کنید تا فوکوس تمام عیاری بدست بیاید.

canon_eos_5ds_04.jpg

در اغلب دوربین های DSLR دیگر شما باید دوربین و لنز را برای درجه بندی ارسال کنید (و حتی محبور هستید بابت آن هزینه پرداخت کنید) اما در دوربین Canon EOS 5Ds ، شما می توانید کل لنزهای خود را در محل کار یا خانه خود به راحتی درجه بندی کنید ( تا 20 لنز را می توان در دوربین ذخیره کرد). دوربین کانن EOS 5Ds مجهز به یک حالت عکاسی ساکت است که صدای شاتر و آینه را کاهش می دهد که برای وضعیت هایی که نمی خواهید توجه ناخواسته به شما جلب شود، مناسب است. یک حالت ساکت پیوسته نیز موجود است، اگر چه سرعت آن نسبت به سرعت عکاسی پیوسته اصلی کمتر است (3 فریم بر ثانیه در برابر 5 فریم بر ثانیه). وقتی عکسی را گرفتید، دوربین دامنه گزینه های متوسطی برای پخش، بررسی و مدیریت تصاویر شما دارد. اطلاعات بیشتر در مورد یک تصویر گرفته شده را می توان با فشار دادن دکمه Info روی سی دی مشاهده کرد که نمودار روشنایی تصویر و کلیه داده های Exif عکاسی شامل سرعت شاتر و زمان و تاریخ گرفته شدن را نشان می دهد و با فشار مجدد یک نمودار RGB نشان داده می شود. صفحه نقطه فوکوس خودکار و Highlight Alert را نیز می توان از طریق منوی پخش فعال سازی کرد. بررسی دقیق تر تصویر کار ساده ای است، زیرا می توانید تا 15 برابر زوم کنید و همچنین می توانید تصاویر را در مجموعه ای از نه فهرست عکس مشاهده کنید. با فشار دادن دکمه Creative Photo دو تصویر در کنار هم نمایش داده می شود تا بتوانید کیفیت نوردهی های مختلف روی دوربین را مقایسه کنید. شما می توانید یک تصویر را حذف کنید، یک تصویر را بچرخانید، یک اسلایدشو مشاهده کنید، از تصاویر محافظت کنید تا آنها را نتوان حذف کرد و گزینه های چاپ متنوعی را تعیین کنید. برخلاف بعضی از محصولات رقیب، هیچ افکت یا سبک دیجیتالی وجود ندارد که بتوان پس از گرفتن عکس روی آن اعمال کرد.سبک های تصویر ظریف تر تنها روش تنظیم عکس های JPEG قبل از گرفته شدن هستند. رده بندی تصویر در داخل دوربین از طریق یک دکمه اختصاصی در بدنه پشتی سازماندهی تصاویر قبل از پس پردازش را با رده بندی که در نرم افزار سازگار با IPTC آسان می کند.

مجموعه نرم افزار دوربین Canon EOS 5Ds بسیار خوب است. باید اعتراف کرد، عکاسانی که به انتخاب چنین دوربینی رسیده اند، از قبل نرم افزارهای ویرایش و جستجوی عکس را انتخاب کرده اند و بنابراین نیازی به برنامه جستجوی تصویر ساده در اینجا نیازی ندارند، اما تنها این برنامه نیست.شما همچنین برنامه ساده اما کارآمد PhotoStitch را برای گرفتن عکس های پانورامایی، برنامه ایی برای استفاده از دوربین از راه دوربین (در حین اتصال به یک رایانه) و برنامه Digital Photo Professional کنون برای تبدیل فایل های خام را در اختیار دارید. این یک مزیت بزرگ است، زیرا شرکت های سازنده دیگر همیشه چنین نرم افزار تبدیل فایل خام خوبی را با دوربین عرضه نمی کنند. برنامه Digital Photo Professional قطعا بهترین برنامه تبدیل فایل های خام موجود در بازار نیست، اما از سبک های تصویر دوربین تقلید می کند. علاوه بر این ، برنامه Picture Style Editor را می توان برای ایجاد سبک های تصویر سفارشی بر روی رایانه در عوض دوربین مورد استفاده قرار داد.

کیفیت تصویر

کلیه تصاویر گرفته شده در طول این نقد و بررسی با استفاده از تنظیمات Fine JPEG 50.6 مگاپیکسلی تهیه شده اند و میانگین اندازه تصویر حدودا 13 مگابایتی را عرضه می کنند.

دوربین Canon EOS 5Ds در طول نقد و بررسی عکس هایی با کیفیت عالی تولید کرد. دوربین کانن EOS 5Ds از دامنه ISO 50 تا ISO 1600 عکس های JPEG بدون نویزی تولید کرد و نویز در ابتدا در دامنه ISO 3200 ظاهر می شود که برای یک دوربین SLR 35 میلی متری 50.6 مگاپیکسلی عملکرد فوق العاده ای است. تنظیمات سریع تر 6400 و 12800 نویز بیشتری را نمایش می دهند، اما هنوز قابل استفاده هستند. تصاویر JPEG در خارج از دوربین با استفاده از سبک تصویر پیش فرض کمی بی کیفیت بودند و در وضعیت ایده ال نیازمند وضوح بیشتر با استفاده از برنامه هایی نظیر فوتوشاپ هستند یا می توانید تنظیمات داخلی دوربین را تغییر دهید. عکاسی در شب خیلی خوب بود و سرعت شاتر بیشینه 30 ثانیه و حالت Bulb این امکان را برای شما فراهم می کند تا در کلیه وضعیت ها بتوانید نور کافی را ثبت کنید. 6 سبک تصویر مختلف و توانایی ایجاد سبک تصویر مخصوص خود مزیتی واقعی برای عکاسان JPEG هستند، همانطور که تنظیمات سفارشی Auto Lighting Optimizer و Highlight Tone Priority در هنگام استفاده در شرایط مناسب این گونه هستند. حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را ترکیب می کند تا یک تصویر مجزا با دامنه دینامیکی بیشتر را ایجاد کند، علاوه بر این ظاهر طبیعی و هنری تری را ارائه می کند.

نویز

9 تنظیمات ISO در دوربین Canon EOS 5Ds وجود دارد که در هر زمانی می توانید انتخاب کنید. در ادامه چند عکس 100 درصدی ارائه می شود که سطوح نویز برای هر تنظمیات ISO را نمایش می دهد، نسخه JPEG در سمت چپ و نسخه خام در سمت راست ارائه می شود.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

Flash On

ISO 100 (برش 100%)

Flash On 100%

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

کیفیت فایل

دوربین Canon EOS 5Ds دو تنظیمات کیفیت فایل JPEG در اخیتار دارد و گزینه ای که بالاترین کیفیت JPEG را دارد Fine است. در ادامه چند عکس 100 درصدی را مشاهده می کنید که کیفیت گزینه های متعدد را نشان می دهد و اندازه فایل در براکت ارائه می شود.

Normal (3.0Mb) (100% برش)

Flash On

Fine (6.15Mb) (100% برش)

Flash On 100%

 

RAW (21.8Mb) (100% برش)

Red-eye Correction 100%

وضوح

در ادامه دو عکس 100 درصدی را مشاهده می کنید که در فوتوشاپ به عنوان Web - Quality 50 ذخیره شده اند. عکس سمت راست با استفاده از فوتوشاپ اصلاح شده است. عکس های JPEG در خارج از دوربین در تنظیمات وضوح پیش فرض کمی بی کیفیت هستند و در برنامه هایی مانند فوتوشاپ باید وضوح آنها بهبود پیدا کند. همچنین می توانید سطح وضوح داخل دوربین EOS 5Ds را از طریق گزینه های سبک تصویر تغییر دهید تا با سلیقه شما سازگار شود.

عکس گرفته شده (برش 100%)

Flash On

عکس ویرایش شده (برش 100%)

Flash On 100%

عکس گرفته شده (برش 100%)

Red-eye Correction

عکس ویرایش شده (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

عکاسی در شب

سرعت شاتر بیشینه دوربین Canon EOS 5Ds 30 ثانیه است و یک حالت Bulb برای نوردهی های طولانی تر وجود دارد که در صورتی که جدا به عکاسی در شب علاقه داشته باشید، خبر فوق العاده ای است. عکس زیر با استفاده از سرعت شاتر 30 ثانیه و دیافراگم f/11 در ISO 100 گرفته شده است.

Night

Flash On

Night (برش 100%)

Flash On 100%

اولویت Highlight Tone

این تنظیمات سفارشی نوید بهبود جزئیات نقاط برجسته تصویر را با گسترش دامنه دینامیکی از 18 درصد خاکستری تا نقاط برجسته روشن را می دهد. با فعال سازی این قابلیت، تفاوت زیادی در عکس آزمایشی ما ایجاد نشد.

روشن

Flash On

خاموش

Flash On 100%

Auto Lighting Optimizer

این تنظیمات نوید اصلاح خودکار روشنایی و کنتراست یک تصویر را با سه سطح با شدت متغیر را می دهد. یک تفاوت جزئی بین ضعیف ترین و قوی ترین تنظیمات وجود داشت که در تصویر زیر می بینید. توجه داشته باشید که راهنمای کاربر هشدار می دهد که این تنظیمات باعث افزایش نویز در سرعت های ISO بالاتر می شود.

Low

Flash On

Off

Flash On 100%

Strong

Flash On

Standard

Flash On 100%

نوردهی چندگانه

این تنظیمات امکان ترکیب 9 تصویر را در یک تصویر ترکیبی مجزا با دامنه ای از روش های مختلف برای ترکیب آنها را ارائه می کند. در ادامه مثالی با ترکیب دو تصویر را مشاهده می کنید.

multi_exposure.jpg

HDR

حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را ترکیب می کند تا یک تصویر مجزا با دامنه دینامیکی بیشتر ایجاد شود و همچنین ظاهر هنری تر و طبیعی ارائه می کند.

EV +1

Flash On

خاموش

Flash On 100%

EV +3

Flash On

EV +2

Flash On 100%

Natrual +3

Flash On

EV Art Standard +3

Flash On 100%

EV Art Bold +3

Flash On

EV Art Vivid +3

Flash On 100%

EV Art Embossed +3

Flash On

سبک های تصویر

Picture Controls کنون مشابه Picture Styles نیکون ترکیب های پیش فرضی از تنظیمات وضوح، کنتراست، اشباع و ته رنگ مختلف است. شش Picture Styles موجود در ادامه نمایش داده می شوند که تفاوت را نشان می دهد. همچنین سه سبک تعریف شده توسط کاربر وجود دارد تا بتوانید ظاهر مخصوص خود را ایجاد کنید.

Portrait

Flash On

Standard

Flash On 100%

Neutral

Red-eye Correction

Landscape

Red-eye Correction 100%

Monochrome

Flash On

Faithful

Flash On 100%

نتیجه گیری

دوربین Canon EOS 5Ds ترکیب طراحی تثبیت شده دوربین محبوب 5D Mark II و کیفیت تصویر عالی دوربین حاصل از حسگر جدید 50.6 مگاپیکسلی است. سرعت های عکاسی پیوسته کند و دامنه ISO محدود براساس استانداردهای مدرن به این معناست که دوربین کانن EOS 5Ds برای هر وضعیت عکاسی مناسب نیست، و دوربین های 5D Mark III و EOS 7D Mk II کاربردی تر هستند، در حالی که اندازه فایل های بسیار بزرگ و سطح جزئیات بالا نیازمند این است که بهترین آرایش پس پردازش و جدیدترین لنزهای سری L را داشته باشید تا از دوربین بهره کافی را ببرید. سطح جزئیاتی که از این دوربین و یک لنز با کیفیت مانند EF 70-200mm f/2.8L IS II USM می توان بدست آورد را وقتی تجربه کردید، نمی توانید نادیده بگیرید، بنابراین اگر از لحاظ مالی و زمانی به دوربین EOS 5Ds می توانی متعد باشید، شدیدا ان را توصیه می کنیم.

طراحی دوربین Canon EOS 5Ds شبیه دوربین 5D MK III است به شکلی که نمی توان این دو را از هم تشخیص داد، که مساله قابل توجهی است، زیرا آرایش دکمه ها و ابزارهای کنترل دوربین 5D MK III بسیار حساب شده بود. دوربین کانن EOS 5Ds قابلیت های طراحی ای را از دوربین EOS 7D Mk II به ارث برده است که آن را بهترین دوربین سری 5 طراحی شده تا به امروز می کند. با این وجود، ترجیح می دادیم یک صفحه نمایش LCD چرخان روی این دوربین وصل بود، مخصوصا با توجه به این که قدرت فوکوس دوربین Canon EOS 5Ds به عنوان یک دوربین منظره یا استودیو افزایش یافته است و نبود اتصال وای فای نیز غافلگیر کننده است.

در حالی که حسگر 50.6 مگاپیکسلی می توان بالاترین کیفیت تصویر را از لحاظ رزولوشن در بین دوربین های EOS کنون ارائه کند، کاربرد آن را محدود می کند، زیرا سرعت عکاسی پیوسته 5 فریم بر ثانیه برای عکاسی ورزشی/صحنه های اکشن/حیات وحش به اندازه کافی نیست و دامنه ISO گسترش یافته 50-12,800 کاری که دوربین در وضعیت های کم نور می تواند انجام دهد را محدود می کند. و همانطور که پس از گرفتن هزاران عکس با دوربین Canon EOS 5Ds و تنوعی از لنزهای جدید و قدیمی متوجه شدیم، تنها جدیدترین و بهترین لنزها با تکنیک قوی برای بدست آوردن بهترین کارایی از حسگر 50 مگاپیکسلی دوربین کانن EOS 5Ds مطلوب هستند.

قیمت دوربین Canon EOS 5Ds مشابه دوربین EOS 5D Mk III است که سه سال پیش عرضه شد و به نظر قیمت منصفانه ای دارد، اگر چه هر کسی که محدود به سیستم کنون نیست، می تواند دوربین Nikon D810 و Sony A7R II را قبل از مقایسه قیمت بررسی کند. همچنین اگر جزئیاتی بیشتر از آنچه دوربین Canon EOS 5Ds عرضه می کند را می خواهید، یک مدل 5DS R وجود دارد که کمی گران قیمت تر است و شامل یک فیلتر حذف پایین گذر می باشد.

با این حال عصر دیجیتال خرید دوربین Canon EOS 5Ds را به افرادی که به دوربین های حرفه ای علاقه مندند پیشنهاد می دهد.

نکته : پس از خرید دوربین Canon EOS 5Ds می توانید لوازم جانبی آن از جمله کیف دوربین ، پایه ، کارت حافظه و باتری را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی