دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : تیر 1391
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط : ندارد
وزن دوربین با باتری (گرم) : 298

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 5184 در 3456
محدوده دقت حسگر : 15 تا 20 مگاپیکسل
تعداد پیکسل (MP) : 18.0
اندازه سنسور (میلیمتر) : 22.3 در 14.9
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 5

تصویر

تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد (1)
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 55 - 18
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال :
زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار : تشخیص چهره ، تشخیص فاز، چندگانه، تکی قابل انتخاب، تکی ، سنسور تشخیص کنتراست، متوالی ، دید زنده
فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 31
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF-M
وزن لنز (گرم) : 205

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : Clear View II TFT LCD
قابلیت Live View :
چشمی :

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.5 - F5.6
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 13
قابلیت نصب فلاش خارجی : دارد
حالت های فلاش : خودکار ، روشن ، خاموش ، سیستم کاهش قرمزی چشم
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (4.3 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : دارد (2 یا 10 ثانیه)
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، مرکزی ، نقطه ای ، جزئی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±3 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : کیفیت Full HD در ابعاد 1920 در 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : دارد
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E12 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 230
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 109 در 66 در 32
GPS :


نقد و بررسی دوربین Canon EOS M :

Canon EOS M دوربینی مجهز به سیستم کامپکت است که از کمپانی Canon رونمایی و عرضه شده، کمپانی که آخرین کمپانی رسمی سازنده دوربین های بدون آینه است. Canon EOS M به حسگر APS-C CMOS معادل 18 مگاپیکسلی، جایگاه لنز جدید EOS M، صفحه نمایش لمسی، حالت فیلمبرداری HD با حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل، دامنه حساسیت 100 تا 12800 (قابل ارتقاء تا 25600)، نمایشگر LCD معادل 1,040,000 نقطه ای 3 اینچی و فلاش hot-shoe مجهز است. این دوربین در چهار رنگ مشکی، نقره ای، سفید و قرمز و همراه با لنز کیت جدید EF-M 22mm f/2 STM یا 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM موجود است.

طرز استفاده دوربین Canon EOS M :

اگر در نظر بگیریم که Panasonic اولین دوربین خانگی بدون آینه (Lumix DMC-G1) را روانه بازار کرد، Canon نسل دوم دوربین های کامپکت بدون آینه را عرضه نمود و موفق به در دست گرفتن بازار شد.

این دوربین بیشتر شبیه به یکی از دوربین های Power-shot Canon است تا یک دوربین EOS DSLR، با اینکه نامش را از این دوربین بر گرفته و بدنه فلزی و محکم آن شباهت بسیاری به این دوربین دارد.

این دوربین با وجود اینکه یکی از کوچک ترین دوربین های کامپکت جدید محسوب می شود و در این مورد با Nikon J2 رقابت می کند اما بدنه محکم و سنگینی دارد، به خصوص زمانی که زوم بدنه 18-55 میلیمتری فلزی در جایگاه لنز EF-M را جای دهیم. دامنه کانونی این لنز 28-88 میلیمتر است.

نمای پشت

دوربین کانن EOS M

نمای رو به رو

دوربین کانن EOS M

برخلاف دوربین های DSLR و بیشتر CSC ها، دوربین EOS M دارای زوم فشرده شده است تا بهتر در جیب جای بگیرد. ورژن مشکی رنگ این دوربین سطحی غیر صیقلی و ناصاف دارد که موجب می شود به راحتی بتوان آن را در دست نگاه داشت.

با وجود حسگر APS-C این دوربین که از سایز متناسبی برخوردار است و 18 مگاپیکسلی می باشد می توان عکس هایی با هر دو فرمت خام و JPEG گرفت. با انتخاب هر یک از گزینه های Raw می توانید افکت های فیلتر دیجیتالی را به صورت اتوماتیک به کار ببرید، این گزینه ها در نوار ابزار صفحه این دوربین موجود و قابل غیر فعال کردن هستند. حسگر APS-C در دوربین NEX Sony، خانواده Samsung NX و دوربین های سری Fuji X نیز دیده می شود.

همچنین شایان ذکر است که چون LCD موجود در پشت دوربین ثابت و غیر قابل جابجایی است، متاسفانه نمی تواند در نبود چشمی الکترونیک یا اپتیکال نوسان کند. این صفحه نمایش هم 3 اینچی است و هم رزولوشن 1040000 نقطه ای دارد و بنابراین عکس های حاصل از آن بسیار زیبا و با کیفیت هستند.

نمای بالا

دوربین کانن EOS M

نمای فلاش

دوربین کانن EOS M

گرداننده حالت این دوربین دارای 3 حالت است اما به طور کلی کار با دوربین کمی مشکل است و برای افراد مبتدی کمی زمان بر است تا بر روش و ترفندهای کار با آن مسلط شوند.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته و مهم این دوربین این است که به قابلیت EOS مجهز است. بدین معنا که کاربر باید بتواند از لنز EF 70 plus و لوازم جانبی استفاده کند. این لنز را می توان با کمک حلقه رابط نصب کرد که این لنز بسیار بزرگ و سنگین است. این دوربین همچنین در پردازنده Digic 5 خود قابلیت sensor cleaning یا پاک کننده حسگر را دارد که به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد.

به جای اینکه در گرداننده این دوربین 8 یا 10 تنظیمات گوناگون قرار دهد، تنها سه حالت بسیار ضروری را ضمیمه کرده است، دو حالت برای عکس برداری و یکی برای فیلم. یکی از حالت های عکس برداری Scene Intelligent Auto است و در واقع حالت صحنه هوشمند می باشد. گزینه و حالت دوم روی گرداننده Creative Auto یا خودکار خلاق نامیده می شود. بنابراین جای کنترل های دستی در این گرداننده خالی است.

این حالت در صورتی فعال می شود که گزینه های program ،shutter priority ،aperture priority و حالت دستی مخفی شده باشند، اگرچه اولین چیزی که در حالت خودکار خلاق یا Creative Auto انتخاب می شود گستره ای از افکت های فیلتر دیجیتال است.

در پشت دوربین کنترل چهار جهته ای وجود دارد که با فشار دادن آن یا حلقه احاطه کننده دور آن مشخص می شود که حالت Creative Auto آن قدر ها هم که انتظار می رود خلاقیت در حالت های خود ندارد.

در پایین نوار ابزار روی صفحه نمایش 7 فیلتر خلاق دیده می شود که جالب و کاربردی هستند، از جمله افکت های موجود در این قسمت می توان به گزینه B&W، فوکوس نرم self-explanatory، افکت چشم ماهی، افکت واضح art bold، افکت water painting، افکت تاریکی گوشه های تصویر شبه Lomo و نوسان همه جا حاضر و افکت مینیاتور لنز که باند باریکی فراهم می آورد و در آن تصویر با وضوح بالایی فوکوس می کند.

نمای کنار

دوربین کانن EOS M

نمای کنار

دوربین کانن EOS M

با گذشت مدت زمانی پس از کار با این دوربین، میانبر ها و ترفند های استفاده راحت تر از این محصول را خواهید آموخت، مثلاً با کلیک روی آیکن حالت خودکار خلاق یا CA در سمت چپ بالای صفحه حالت های عکس برداری مخفی بیشتری نمایان می شوند.

در ابتدا گزینه های نشان داده شده، آیکن های معمولی و نه چندان جذاب حالت های مختلفی برای عکس برداری از صحنه یا اشیاء، تصاویر بسته، اسپورت، حالت صحنه شب، صحنه شب دستی، به علاوه قابلیت HDR/تعدیل نور پس زمینه هستند. در این حالت می توانید قابلیت هایی نظیر حساسیت را به صورت دستی تنظیم کرده و تغییر دهید. در این دوربین بازه حساسیت بین 100 تا 12800 می باشد که نسبت به استاندارد ها گستره قابل قبولی است. در سیستم منو می توان حداکثر حساسیت دوربین را تا 25600 ارتقاء داد.

گزینه های موجود در Picture Style شامل حالت های Auto ،Standard ،Portrait ،Landscape ،Neutral ،Faithful و Monochrome به علاوه سه گزینه مربوط به تنظیمات می باشند. برای هر یک از این گزینه ها و حالت ها می توان وضوح، کنتراست، اشباع و تن رنگ را تغییر داد. تراز سفید و حالت های محاسبه فاصله را نیز می توان به صورت دستی تنظیم کرد. حالت های محاسبه فاصله (metering) شامل محاسبه ارزشیابی، محاسبه جزئی، محاسبه نقطه و میانگین مرکزی می باشند.

با چرخاندن گرداننده روی حالت فیلم برداری نیز می توانید میزان نوردهی را تغییر دهید. در حین فیلمبرداری می توان عکس هایی گرفت که video snapshot نامیده می شوند و می توانید تراز سفید و تنظیمات Picture Style آن ها را تغییر دهید. این حالت به مدت 4 ثانیه عکس پیوسته در حین فیلم برداری می گیرد.

شکاف باتری

دوربین کانن EOS M

شکاف کارت حافظه

دوربین کانن EOS M

طبیعتاً این دوربین دارای چند گزینه کیفیت فیلم است که می توانید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید، در حداکثر رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل با کیفیت Full HD حداکثر 25 فریم بر ثانیه فیلم بگیرید، گزینه بعدی فیلم برداری با سرعت استاندارد 24 فریم بر ثانیه است و گزینه بعدی در 1280 در 720 پیکسل با سرعت 50 فریم بر ثانیه می باشند. پایین ترین رزولوشن فیلم برداری با این دوربین 640 در 480 پیکسل و با سرعت 25 فریم بر ثانیه است.

دو میکروفون استریو در سمت راست و چپ و یک بلندگو در بالای بدنه دوربین قرار گرفته اند.

در دو پهلوی دوربین گیره هایی برای اتصال بند گردنی تعبیه شده اند. با نگاه به دوربین از پشت در پهلوی چپ دوربین درگاه های HDMI و AV/USB و یک درگاه فیش برای نصب میکروفون جانبی دیده می شود. در پشت دوربین و درست پشت جایگاه لنز درگاهی برای نصب سه پایه و در کنار آن جایگاهی برای نصب کارت حافظه و باتری جای داده شده است. می توان باتری را از دوربین خارج کرد و شارژ نمود.

زمانی که با ترفند های ترکیبی و میانبر های دوربین آشنا شدید، متوجه می شوید که چه دوربین با ارزشی در دست دارید. با وجود حسگر APS-C این دوربین از نظر تئوریکی دوربین باید قاعدتاً عملکرد بسیار خوبی داشته باشد اما باید دید که در عمل چگونه خود را نشان می دهد؟

کیفیت تصویر دوربین Canon EOS M :

کلیه تصاویر نمونه در این نقد و بررسی در تنظیمات Fine JPEG، رزولوشن 18 مگاپیکسل و میانگین حجم 6 مگابیت گرفته شده اند.

زوم بدنه این دوربین بین 18 تا 55 میلیمتر است، دامنه کانونی متنوع و با کیفیتی دارد و در نتیجه عکس های با کیفیت و واضحی می گیرد. در تست تصاویر این دوربین را با دوربین NEX-6 Sony با زوم 16 تا 50 میلیمتری مقایسه کردیم که در نهایت تصاویر Canon از کیفیت و جزئیات بالاتری در گوشه ها و حواشی برخوردار بود.

با کیفیت بالا در گوشه های تصاویر در حداکثر زاویه باز اگر عکس های گرفته شده در پس زمینه سفید کمی افکت چشم ماهی بر جای بگذارد، مشکلاتی بروز پیدا می کند مانند هاله های پیکسلی ارغوانی رنگ در پشت سر سوژه های تصویر و در مرز نواحی با کنتراست بالا. تصاویر پیش فرض در تنظیمات استاندارد این دوربین از تن رنگ های بسیار جذاب و زیبایی برخوردارند و دمای رنگ آن ها به گرمی متمایل است، در حالی که همچنان طبیعی به نظر می رسند. جالب است بدانید که افکت های تصاویر تنها در فرمت های JPEG به کار می روند نه فایل های خام.

در عکس های گرفته شده در نور کم، اگرچه حداکثر حساسیت 25600 تصاویر را بسیار بی کیفیت می کند اما جزئیات به خوبی نشان داده می شوند و رنگ ها زنده هستند. در واقع ظاهر عکس های این دوربین با این حساسیت و تنظیمات از دوربین های ارزان تر کامپکت با حساسیت پایین تر 1600 و حسگر بزرگ تر با کیفیت تر است.

نویز دوربین Canon EOS M :

حساسیت این دوربین می تواند بین 100 تا 12800 باشد و نیز می توان حداکثر حساسیت را تا 25600 افزایش داد. در زیر چند تصویر نمونه گرفته شده با این دوربین را مشاهده می کنید که میزان نویز در حساسیت های متفاوت را نشان می دهد. تصویر سمت چپ فرمت JPEG و تصویر سمت راست فرمت RAW را نشان می دهد.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 25600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

ISO 25600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

وضوح دوربین Canon EOS M :

فرمت JPEG این دوربین کاملاً Soft است که برای ارتقای وضوح و کیفیت آن می توان تصاویر را در نرم افزار فتوشاپ ویرایش نمود. همچنین برای ارتقای وضوح تصاویر می توانید تنظیمات و سطح وضوح تصاویر را با گزینه های Picture Style بر طبق سلیقه خود تغییر دهید.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

فلاش دوربین Canon EOS M :

تنظیمات فلاش در دوربین EOS M شامل Auto ،Manual Flash On/Off و حالت کاهش قرمزی چشم می باشند. تصاویر نمونه ای که مشاهده می کنید در فاصله 1 متری گرفته شده اند.

فلاش خاموش - عکس تله (29mm)

دوربین کانن EOS M

فلاش روشن - عکس تله (29mm)

دوربین کانن EOS M

فلاش خاموش - عکس واید (88mm)

دوربین کانن EOS M

فلاش روشن - عکس واید (88mm)

دوربین کانن EOS M

در زیر دو تصویر مشاهده می کنید که یکی در حالت ضد قرمزی چشم فعال و دیگری در حالت ضد قرمزی چشم غیر فعال گرفته شده اند. همان طور که می بینید فارغ از اینکه این قابلیت فعال باشد یا غیر فعال اثری از قرمزی چشم در تصاویر دیده نمی شود.

فلاش روشن

دوربین کانن EOS M

فلاش روشن (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

کاهش قرمزی چشم

دوربین کانن EOS M

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

حالت شب دوربین Canon EOS M :

حداکثر سرعت شاتر در این دوربین معادل 30 ثانیه است و برای نوردهی های طولانی حالت Bulb نیز در این محصول عرضه شده است، بنابراین اگر به عکس برداری در شب علاقه مندید از این خبر خوشحال خواهید شد. عکس زیر در سرعت شاتر 1/2 ثانیه و حساسیت 6400 گرفته شده است.

Night (برش 100%)

دوربین کانن EOS M

Night Shot

دوربین کانن EOS M

لنز Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM :

 

لنز کانن 55-18

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM لنز استاندارد جدیدی است که روی دوربین های APS-C DSLR شرکت Canon دیده می شود. این لنز قادر است فاصله کانونی 29 تا 88 میلی متر را پوشش دهد. علاوه بر این از موتور فوکوس برخوردار است که به عکاس این امکان می دهد حین فیلم برداری یا در حالت live view به آرامی فوکوس کند. این لنز از لرزشگیر با مزیت چهار گام نوری بالاتر برخوردار است. حداقل فاصله کانونی 25 میلی متر و حداکثر آن 88 میلی متر است. پوشش Super Spectra این لنز از بوجود آمدن هاله و تشعشع جلوگیری می کنند. علاوه بر تمام اینها Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM دیافگرام 7 لبه ای دایره ای دارد و قسمت جلویی آن را نمی توان حرکت داد.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM معادل 205 گرم وزن و 75 سانتی متر طول دارد در نتیجه کوچک ترین و سبک ترین لنز استانداردی است که Canon ارائه داده است. از آنجا که این لنز جز لنزهای EF-S است تنها می توانید آن را روی بدنه ی دوربین های Canon EOS APS-C مانند 700D مورد آزمایش قرار دهید.

همانطور که از یک لنز مقرون به صرفه انتظار می رود این لنز نیز کیفیت قابل قبولی دارد ولی نمی توان گفت کیفیت آن بالا است. Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM با اینکه از پلاستیک ساخته شده ولی کیفیت ساخت و استحکام خوبی دارد. حلقه ی دور لنز باریک است ولی برجسته بودن سطح آن به شما کمک می کند تا با انگشت بتوانید با آن کار کنید.

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM دارای لرزشگیری است که سازنده ادعا می کند از مزیت چهار گام نوری بالاتر برخوردار است. لرزشگیر را می توانید با حرکت کلیدی که روی لنز قرار دارد فعال یا غیر فعال کنید. اگر بدنه ی دوربین بتواند پشتیبانی کند لرزشگیر حتی می تواند تکان ها دوربین حین حرکت افقی در فیلم برداری را خنثی کند در این شرایط تنظیمات لرزشگیر به صورت خودکار از حالت Normal IS به Panning IS تبدیل می شود.

روی لنز کلید کنترل فوکوس هم تعبیه شده که دو حالت فوکوس دستی و فوکوس خودکار دارد. این لنز را می توانید حتی وقتی در حالت فوکوس خودکار است به صورت دستی کنترل کنید. متاسفانه درپوش و کیف مخصوص لنز را باید جداگانه خریداری کنید.

مشخصات کلیدی :

نوع لنز: لنز زوم

فاصله کانونی: 18 میلی متر 55 میلی متر

لرز شگیر: با 4 گام نوری بالاتر

دسته ی لنز: Canon EF-S

حداکثر دیافگرام : F3.5 - F5.6

حداقل دیافگرام: F22.0 - F38.0

حداقل فوکوس: 25 میلی متر

بالاترین بزرگ نمایی: 0.36 برابر

وزن: 205 گرم

طول: 75 میلی متر

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Canon EOS M :

در نهایت این دوربین از کیفیت تصویر خوبی برخوردار است و نتایج مطلوب و جالب توجهی از آن خواهید دید. این دوربین قادر است تصاویر با کیفیتی در حد دوربین های سری EOS DSLR عرضه کند. فقط لازم است که با تنظیمات و ترفند های آن آشنایی پیدا کنید.

امتیاز دهی:

امتیاز از 5
طراحی: 3.5
امکانات: 4
راحتی استفاده: 3.5
کیفیت عکس: 4
قیمت: 3.5

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Canon EOS M :

 

تصاویر دوربین کانن EOS M

دوربین کانن EOS M

دوربین کانن EOS M

تصاویر دوربین کانن EOS M


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی