دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰


سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن 1394
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط : دارد
وزن دوربین با باتری (گرم) : 730

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 6000 در 4000
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 24
اندازه سنسور (میلیمتر) : 22.5 در 15
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 6

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 16000 قابل ارتقاء به 25600
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص کنتراست ، تشخیص فاز، چندگانه ، مرکزی ، تکی قابل انتخاب ، تعقیب سوژه ، تکی ، متوالی ، لمسی، تشخیص چهره ، دید زنده
فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 45
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF/EF-S

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT-LCD
قابلیت Live View :
چشمی : Optical

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/8000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 12
قابلیت نصب فلاش خارجی : دارد
حالت های فلاش : خودکار ، روشن ، خاموش ، سیستم کاهش قرمزی چشم
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (7.0 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : دارد (2 یا 10 ثانیه)
حالت های نورسنجی : چندگانه ، مرکزی ، نقطه ای
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : با کیفیت Full HD در ابعاد 1920 در 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC - UHS-I support

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : دارد
کنترل از راه دور : دارد

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E6N به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 960
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 139 در 105 در 79
GPS :

سایر مشخصات

انتخاب نوع گارانتی :


نقد و بررسی دوربین Canon EOS 80D

معرفی :

دوربین Canon EOS 80D یک دوربین SLR دیجیتالی APS-C prosumer است. این دوربین که جایگزین دوربین سه سال پیش 70D شده است، مجهز به یک حسگر CMOS با دقت 24.2 مگاپیکسلی، یک سیستم فوکوس خودکار CMOS پیکسل دوقلوی به روزرسانی شده که اکنون در حالت عکاسی live view فوکوس خودکار پیوسته ارائه می کند، یک چشمی هوشمند که 100 درصد از کادر را نمایش می دهد، یک صفحه نمایش لمسی LCD زاویه متغیر، قابلیت فیلم برداری با کیفیت Full HD و سرعت 60 فریم بر ثانیه با فرمت MP4 به همراه حالت های فیلم برداری HDR و تایم لپس و یک درگاه هدفون، عکاسی پیوسته 7 فریم بر ثانیه، یک سیستم فوکوس خودکار 45 نقطه ای کاملا متقاطع، پردازشگر تصویر DIGIC 6، سیستم نورسنجی 7560-pixel RGB+IR، وای فای و NFC داخلی، حالت ضد چشمک و دامنه ISO 100-25600 است. این دوربین بالاتر از دوربین های EOS 760D / Rebel T6s و پایین تر از دوربین EOS 7D Mark II قرار می گیرد.


طرز استفاده از دوربین Canon EOS 80D

از نمای خارجی، دوربین Canon EOS 80D شباهت زیادی با مدل قبلی خود EOS 70D دارد. ابعاد آن 139 در 105.2 در 78.5 میلی متر است و کمی بزرگتر از دوربین 70D می باشد، اما با وزن 730 گرم ( شامل باتری و کارت حافظه) کمی سبک تر از آن است. یک ناحیه طرح دار روی دستیگره در جلو و دور محل استراحت شست در بدنه پشتی دوربین 80D قرار دارد و برخلاف مدل ارزان تر و کوچک تر EOS 760D / Rebel T6s، دوربین EOS 801D مناسب هر کسی است که دست های نرمال تا بزرگی دارد. این دوربین از یک بدنه فلزی پوشش داده شده با یک سطح خارجی پلاستیکی بهره می گیرد که مانند مدل قبلی ضد آب است. در دوربین های SLR ابتدایی تر، تنظیمات معمولا با ترکیبی از دکمه ها و یک چرخ کنترل مجزا صورت می گیرد. این مساله برای افراد مبتدی مطلوب است، اما برای عکاسان با تجربه تری که می خواهند بتوانند به سرعت، ترکیبی از نوردهی و سرعت شاتر یا دیافراگم را تنظیم کنند، جالب نیست. مانند دوربین های نیمه حرفه ای دیگر کانن، دوربین EOS 80D دو چرخ کنترل ارائه می کند، یک چرخ کنترل کوچک در بالای دستگیره و یک پیچ چرخان بزرگ در بدنه پشتی دوربین. این پیچ کنترل سریع پشتی، مشخصه تمامی دوربین های EOS رده بالای کانن است که برای به کارگیری تنظیمات نوردهی سریع استفاده می شود. در مقایسه با پیچ های کنترل سنتی تر کمی متفاوت است، اما فورا به آن عادت می کنید و به آسانی قابل چرخش است.

دوربین EOS 80D مجهز به یک کنترل کننده چهار جهته سنتی است که در پیچ کنترل سریع قرار دارد. طراحی کنترل کننده چندان قابل درک نیست، در مرکز پیچ مدور محصور خود قرار دارد و خود بیشتر شبیه یک چرخ است، کمی طول می کشد تا با سازماندهی نه چندان استاندارد آن عادت کنید. پیچ کنترل سریع مجهز به یک سوئیچ قفل است که درست در زیر قرار گرفته است و به جلوگیری از تغییرات غیر عمدی در تنظیمات کمک می کند.

دوربین Canon EOS 80D مجهز به یک دکمه Q اختصاصی مفید در بدنه پشتی است که صفحه کنترل سریع را باز می کند. بسته به اینکه کدام حالت عکاسی را استفاده می کنید، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از طریق صفحه نمایش LCD پارامترهای مختلفی را با استفاده از کنترل کننده چهار جهته یا صفحه نمایش لمسی برای حرکت در بین گزینه های مختلف تعیین کنید. صفحه کنترل سریع برای افراد مبتدی و کار با سه پایه مفید است.

دوربین EOS 80D مجهز به اتصال وای فای داخلی است که امکان اشتراک گذاری تصاویر در طول پخش را از طریق گزینه منوی وای فای فراهم می کند. گزینه منوی وای فای را فعال سازی کنید تا گزینه تابع وای فای در زیر قرار می گیرد که حاوی شش آیکون است. دوربین EOS 80D را می توان به ترتیب به یک دوربین دیگر، یک گوشی هوشمند، یک رایانه، یک چاپگر، اینترنت و یک دستگاه DNLA متصل کرد. نصب آن برای هر مورد طولانی اما نسبتا ساده است، اگرچه شما باید درک ابتدایی از پروتکل های درگیر را داشته باشید (یا از دفترچه راهنمای کاربر کمک بگیرید). توجه داشته باشید که شما باید برای اتصال دوربین به محبوب ترین گوشی هوشمند دنیا، یا اپل آیپد و آیپد تاچ یا یک دستگاه اندرویدی برنامه EOS Remote که رایگان و اختصاصی است را نصب کنید. شما سپس می توانید از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای کنترل از راه دور تقریبا هر جنبه ای از عملیات دوربین، بررسی تصاویر روی یک صفحه بزرگتر با جزئیات بیشتر و انتقال تصاویر بین دستگاه ها استفاده کنید.

 

canon_eos_80d_01.jpg

در دوربین EOS 80D می توانید درست مانند بسیاری از دوربین های کامپکت شرکت کانن تصاویر را با داده های GPS (طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، ارتفاع و زمان عکاسی) برچسب بزنید. ما ترجیح می دهیم GPS در داخل دوربین قرار داشته باشد به جای اینکه مجبور باشیم دوربین را با یک دستگاه دیگر همگام سازی کنیم، اگر چه متعاقبا دچار مشکل تاثیر منفی بر دوام شارژ باتری می شود. دوربین Canon EOS 80D مجهز به قابلیت NFC است که این امکان را برای شما فراهم می کند تا به سرعت تصاویر را به یک دستگاه هوشمند سازگار با ضربه زدن آن ها انتقال دهید.

در بدنه بالایی دوربین EOS 80D، درست در بالای صفحه وضعیت LCD چهار دکمه قرار دارد که هر کدام یک کارکرد مجزا دارند، به جای دکمه های دو کاربره بعضی از دوربین های کانن DSLR. دو صفحه نمایش LCD در دوربین 80D قرار دارد، صفحه نمایش LCD رنگی سه اینچی در بدنه پشتی و صفحه وضعیت کوچکتر در بالا. در دوربین های ارزان تر، صفحه نمایش LCD در بدنه پشتی معمولا هر دو کار را انجام می دهد، اما در مدل EOS 80D بسیاری از تنظیمات اصلی از بالای صفحه نمایش کوچک تر نمایان هستند. این کار باعث می شود این دوربین را بتوان سریع تر مورد استفاده قرار داد و همچنین بسته به این که تا چه اندازه از صفحه نمایش LCD استفاده می کنید، دوام شارژ باتری دوربین را افزایش می دهد. صفحه نمایش LCD اصلی رزولوشن فوق العاده VGA با یک میلیون و چهل نقطه را ارائه می کند، بنابراین بیشتر از آنچه فکر می کنید، از آن استفاده می نمایید. نکته مهم این است که این کار به شما این امکان را می دهد تا وضوح عکس ها را با استفاده از صفحه نمایش LCD قضاوت کنید که یک مشکل طولانی مدت در بین دوربین های DSLR رده پایین و رده متوسط بوده است. صفحه نمایش نسبت دید 3:2 را دارد، به عبارت دیگر مشابه نسبت دید حسگر می باشد تا عکس ها کل صفحه را پر کنند و هیچ نوار سیاهی در حاشیه بالا و پایین عکس ها ایجاد نمی شود.

دوربین Canon EOS 80D مجهز به یک صفحه نمایش متحرک است که به تحقق پتانسیل کامل Live View و فیلم برداری کمک می کند. صفحه نمایش LCD زاویه آزاد با کیفیت چیزی بیشتر از یک نوآوری است، کاربردی تر از ترکیب معمول چشمی اپتیکی و صفحه نمایش LCD ثابت است و زوایای دید جدید را ارائه می کند و خلاقیت کلی شما را تقویت می کند. روی هم رفته، یک روش جالب برای ترکیب بندی تصاویر شما است.

دوربین 80D جدیدترین دوربین EOS است که مجهز به یک صفحه نمایش لمسی است. این صفحه نمایش از تنوعی از ژست های چند لمسی مثل سوایپ کردن و زوم دو انگشتی برای انتخاب حالت های عکاسی، تغییرات تنظیمات، ردیابی چهره، انتخاب نقاط فوکوس خودکار و فوکوس کردن و گرفتن یک عکس در حالت Live View پشتیبانی می کند. در حین پخش شما می توانید برای حرکت از یک تصویر به تصویر دیگر و زوم دو انگشتی برای زوم کردن و کوچک کردن درست مانند آیپد یا تبلت های دیگر استفاده کنید. توانایی فوکوس کردن و عکس گرفتن با فشار انگشت بر روی صفحه نمایش باعث می شود که لحظه را سریع و آسان بتوان ثبت کرد.

فلاش پاپ آپ داخلی دوربین مجهز به یک فرستنده اسپیدلایت یکپارچه داخلی برای کنترل دو گروه از لنزهای اسپیدلایت ها بدون نیاز به یک فرستنده خارجی است. توجه داشته باشید که دوربین EOS 80D یک درگاه همگام سازی رایانه برای اتصال دوربین به چراغ های خارجی ندارد و کاربرد آن در محیط استودیو را محدود می کند. همچینن کفشکی برای استفاده با یکی از فلاش های خارجی کانن وجود دارد.

همانند اغلب دوربین های DSLR که برای افراد مبتدی و آماتور طراحی شده است، دوربین EOS 80D چند حالت عکاسی خودکار برای افراد مبتدی ارائه می کند که شامل پرتره، منظره، کلوزاپ، ورزشی، پرتره در شب، صحنه شب دستی و کنترل نور پس زمینه HDR می شود که اکنون تحت گزینه SCN در پیچ حالت در قسمت بالای سمت چپ دوربین دسته بندی شده اند که همراه با یک دکمه قفل مرکزی برای جلوگیری از حرکت تصادفی عرضه می شود. نور پس زمینه HDR سه عکس را در نوردهی های مختلف می گیرد و آن ها را در یک عکس با جزئیات برجسته و سایه بیشتر ترکیب می کند و حالت صحنه شب دستی چند عکس را در سرعت های شاتر بالا می گیرد و آن ها را برای بدست آوردن نتیجه ای واضح ترکیب می کند. حالت Scene Intelligent Auto کاملا خودکار، صحنه جلوی شما را تحلیل می کند و به صورت خودکار بهترین تنظیمات را انتخاب می کند و تا حدود زیادی شبیه سیستم هایی است که بسیاری از دوربین های کامپکت دیجیتالی استفاده می کنند.

 

canon_eos_80d_07.jpg

البته حالت های دستی و نیمه خودکار برای کاربرانی که کنترل نوردهی پیشرفته تری را می خواهند، وجود دارد. کانن به این عملیات پیشرفت ناحیه خلاق می گوید و کل تنظیمات عادی از قبیل برنامه، اولویت شاتر و اولویت دیافراگم را و حالت دستی کامل را ارائه می کند. علاوه بر این، حالت Creative Auto مخصوص افراد مبتدی ایست که از حالت خودکار کامل استفاده کرده اند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که چند تنظیمات کلیدی محدود را با استفاده از صفحه نمایش LCD از طریق یک سیستم کشوی ساده برای تغییر دیافراگم و جبران نوردهی یا پس زمینه و نوردهی همان طور که دوربین آنها را می نامد، تغییر دهید.

دوربین Canon EOS 80D ده فیلتر خلاق را ارائه می کند که تنها در هنگام عکاسی در حالت Live View و برای عکس های JPEG و نه فایل های خام، در دسترس هستند که بازتاب کننده ماهیت مخصوص افراد مبتدی دوربین است. این ده فیلتر شامل فوکوس نرم که جزئیات یک تصویر را افزایش می دهد و هر گونه بازتاب براق را برطرف می کند، Grainy Black و White که ظاهری بی انتها را ایجاد می کند، Toy Camera که باعث اضافه شدن سایه روشن و تغییر رنگ می شود و Miniature Effect که منجر می شود یک صحنه شبیه یک مدل کوچک مقیاس به نظر برسد.

علاوه بر این قابلیتی که Basic+ نامیده می شود یک محیط خلاق را برای تصاویر در هنگام عکاسی در حالت های Basic به کار می گیرد. در اصل یک نسخه پیشرفته تر از سبک های تصویر است، پیش فرض آن را می توان در حالت های صحنه شامل ivid ,Soft ,Warm ,Intense ,Cool و Brighter بکار برد. همچنین بر روی آنچه در اصل تراز سفید از طریق عکاسی با افکت Lighting است، وجود دارد و گزینه های آن شامل Daylight ,Shade ,Cloudy ,Tungsten ،Flourescent و Sunset می شود.

وقتی دوربین در حالت خلاق قرار دارد، کاربران می تواند تنظیمات ISO را در یکی از نه وضعیت از 100 تا 25600 تنظیم کنید که برای اغلب شرایط نوری بیش از حد کفایت می کند. دوربین EOS 80D دامنه ای از سه حالت فوکوس خودکار را ارائه می کند (One Shot , AI Focus و AI Servo) و شش پیش فرض، auto , kelvin و گزینه های تراز سفید سفارشی وجود دارد. چشمی هوشمند که اکنون پوشش صحنه 100 درصدی را ارائه می کند، اطلاعات نوردهی کلیدی شامل اندازه گیری و انتخاب حالت فوکوس خودکار، سرعت ISO را نمایش می دهد.

دوربین EOS 80D از یک سیستم فوکوس خودکار 65 نقطه ای کاملا جدید استفاده می کند و کل 65 نقطه متقاطع هستند و نقطه مرکزی از نوع متقاطع دوگانه شدیدا حساس در دیافراگم f/2.8 است و مجهز به حساسیت کم نور EV-3 است که به تضمین این مساله کمک می کند تا سوژه های متحرک در فوکوس باقی بمانند، حتی در محیط های بسیار کم نور. چهار حالت نورسنجی وجود دارد که شامل حالت نورسنجی نقطه ای 4 درصدی است که در شرایط نور نامناسب به عنوان جایگزینی برای سیستم نورسنجی ارزیابی عالی و سازگار است. دوربین EOS 80D جدیدترین دوربین EOS مجهز به حساسیت نور چشمک زن و مادون قرمز می شود و حالت تشخیص چشمک به صورت خودکار با گرفتن یک عکس در هنگامی که سطوح نور در روشن ترین سطح خود قرار دارند، روشنایی محیط بسته نامناسب را جبران می کند.

سیستم منو از یک ساختار نوار ساده استفاده می کند که اسکرول کردن را با نوارهای افقی 15 رنگی (بسته به حالت عکاسی) و 7 گزینه درهر کدام حذف می کند و دسترسی فوری و آسان به گزینه های متعدد را فراهم می کند. شما حتی می توانید صفحه منوی شخصی سازی شده خود را برای دسترسی فوری به تنظیمات پر کاربرد از طریق نوار منوی من نصب کنید. تنها منوی توابع سفارشی کمی از کارایی کلی انحراف پیدا می کند.

ما دوربین Canon EOS 80D را با لنز جدید EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM آزمایش کردیم که یک دامنه کانونی متنوع را ارائه می کند و شامل لرزش گیر تصویر می شود. این قابلیت برای کانن اهمیت دارد، زیرا رقبایی مانند سونی، اولیمپوس و پتاکس همه در دوربین های DSLR خود مجهز به لرزش گیر تصویر هستند. تفاوت بین کانن و نیکون و شرکت های دیگر این است که سونی، اولیمپوس و پتاکس از طریق بدنه دوربین برای لرزش گیر تصویر اقدام کرده اند به جای اینکه در لنز استفاده کنند، که از این رو با دامنه لنز کامل آن ها جواب می دهد. دوربین کانن ظاهرا با نوع لنزی که انتخاب می کنید محدود می شود، اما مزیت کم نمایش اثر لرزش گیر از طریق چشمی را ارائه می کند. کانن و نیکون همچنین ادعا می کنند که یک سیستم لرزش گیر مبتنی بر لنز ذاتا بهتر است، اما ما به آن رای نمی دهیم.

دوربین EOS 80D فوکوس خودکار سریعی را عرضه می کند که سوژه های متحرک را می تواند به خوبی ردیابی کند و تقریبا بی صدا است. لنز جدید 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM نیز به لطف موتور فوق صوت داخلی بسیار ساکت است و این لنز را برای فیلم برداری و عکاسی صریح تری بسیار مناسب می کند. در صورتی که از یک مدل EOS قدیمی تر یا ارزان تر به این دوربین ارتقا پیدا می کند و از قبل لنز دارید، می توانید تنها بدنه دوربین 80D را خریداری کنید.

دوربین EOS 80D مجهز به جدیدترین پردازنده DIGIC 6 است که پردازش تصویر نسبتا سریع تر، زمان های بررسی تصویر و راه اندازی بهتر و کاهش نویز بهتری را در تصاویر با دامنه ISO بالا نسبت به دوربین های EOS ایجاد می کند . علی رغم افزایش مگاپیکسل به 24.4 مگاپیکسل، دوربین Canon EOS 80D با سرعتی همانند دوربین 70D در سریع ترین حالت عکاسی پیوسته عکس می گیرد و سرعت 7 فریم بر ثانیه را برای 110 عکس jpeg تمام اندازه یا 25 فایل خام بدست می آورد.

دوربین EOS 80D سیستم Live View مشابه دوربین 70D را دارد و یک تغییر مهم در سیستم فوکوس خودکار صورت گرفته است که آن را بسیار سریع تر می کند. اگر برای اولین بار با دوربین های DSLR کار می کنید و با اصطلاح Live View آشنا نیستید، باید به شما بگوییم که این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا صحنه جلوی خود را به صورت زنده روی صفحه نمایش LCD مشاهده کنید، به جای این که از طریق چشمی اپتیکی سنتی ببینید. این قابلیت برای کاربران دوربین های کامپکت قابل توجه است که با نگه داشتن دوربین با دست و عکس گرفتن با صفحه نمایش LCD آشنا هستند. همچنین به طور مثال برای عکاسان عکس های ماکرو جذاب است، زیرا اغلب تماشا از طریق صفحه نمایش ساده تر است تا از طریق چشمی هنگامی که دوربین روی سه پایه در یک زاویه نامناسب قرار دارد.

 

canon_eos_80d_14.jpg

یک دکمه Live View اختصاصی در بدنه پشتی دوربین EOS 80D در سمت راست چشمی قرار دارد که دور آن یک سوئیچ برای انتخاب بین عکاسی و فیلم برداری وجود دارد. یک سطوح الکترونیک افقی و نمودار زنده بسیار مفید را می توان برای کمک به ترکیب بندی و نوردهی فعال سازی کرد و شما می توانید تصویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش را تا 10 برابر بزرگنمایی کنید. فوکوس از طریق دکمه AF-On حاصل می شود یا می توانید دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. Live View را می توان از راه دوربین با نرم افزار کاربرید EOS کنترل کنید که این امکان را برای شما فراهم می کند تا تنظیمات را درست کنید و تصویر را از رایانه بگیرید.

حالت Live View تلاش دارد تا عکاسان مبتدی و حرفه ای تر را با چهار نوع سیستم فوکوس خودکار راضی نگه دارد. اولین نوع فوکوس خودکار سریع است که با چرخش فیزیکی آینه دوربین برای شرکت دادن حسگر فوکوس خودکار کار می کند که سپس به صورت موقتی صفحه نمایش را چشمک زن می کند و باعث ایجاد یک صدای فیزیکی می شود، قبل از این که تصویر پس از حدود 1/2 ثانیه نمایش داده شود. روش های دیگر، Flexizone Single, Flexizone Multi و AF + Tracking همراه با تشخیص چهره اکنون از یک سیستم فوکوس خودکار کنتراست تصویر استفاده می کنند، تا حدود زیادی شبیه آنچه دوربین های کامپکت ببین و بگیر استفاده می کنند، مزیت اصلی آن نبود کامل نویز در طول عملیات و سیاه نشدن صفحه نمایش است و همچنین یک سیستم تشخیص فاز که به شکل هوشمندانه مستقیما در سطح حسگر تصویر دوربین بکار گرفته شده است. کلیه پیکسل های موثر در حسگر CMOS دوربین EOS 80D می توانند به طور همزمان فوکوس خودکار تشخیص فاز و عکاسی را انجام دهند که Dual Pixel CMOS AF نامیده می شود و باعث می گردد تا سه حالت Live View تقریبا به اندازه فوکوس خودکار سریع سرعت داشته باشند، مخصوصا حالت Flexizone Single در عرض کمتر از یک ثانیه بر روی یک سوژه مشخص در نور روشن فوکوس می کند که نسبت به سرعت 3 ثانیه ای در دوربین قدیمی تر 60D بسیار سریع تر است. شما می توانید نقطه فوکوس خودکار را در هر جایی در حدود 80 درصد میانی کادر حرکت دهید و دوربین EOS 80D در اکثر شرایط چهره ها را با موفقیت و به سرعت تشخیص داد.

دوربین EOS 80D دومین دوربین DSLR کانن (بعد از دوربین ارزان تر 760D) است که در حالت live view، فوکوس خودکار AI Servo را ارائه می کند. با نیمه فشار دادن دکمه شاتر، فوکوس را در قبل و در طول عکاسی بدون تاخیر در فوکوس در نقطه عکاسی حفظ می کند و این مطلب در صورتی که وقت زیادی را صرف گرفتن عکس از سوژه های متحرک از طریق live view می کنید، خبر خوبی برای شما است.

Live View و Dual Pixel CMOS AF نیز برای حالت فیلم برداری دوربین EOS 80D استفاده می شوند. در صورتی که سوئیچ Live View را به طرفی که با آیکن دوربین فیلم برداری نمایش داده شده حرکت دهید، دوربین به صورت خودکار وارد حالت Movie Live View می شود. قبل از شروع به فیلم برداری، شما باید به صورت دستی یا با استفاده از فوکوس خودکار بر روی سوژه فوکوس کنید و نوردهی و ISO را به صورت اختیاری تنظیم کنید. برای انجام این کار، در ابتدا باید پیچ حالت عکاسی را در وضعیت Manual قرار دهید. اکنون می توانید دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را به صورت دستی تعیین کنید ( توجه داشته باشید که حتی اگر نوردهی دستی را برای فیلم برداری فعال نکنید، هنوز می توانید از توابعی مانند جبران نوردهی و قفل AE در صورت نیاز داشتن به آن ها استفاده کنید). وقتی همه چیز نصب شد، شما با فشار دادن دکمه Live View Start/Stop در پشت دوربین می توانید شروع به فیلم برداری کنید.

دوربین EOS 80D در حین فیلم برداری ویدئو کلیپ های با کیفیت Full HD در فرمت های ALL-I یا IPB با کد زمانی اختیاری انتخاب 60/50/30/35/24 فریم بر ثانیه را ارائه می کند و در هنگام فیلم برداری با کیفیت HD گزینه های 60/50/20/25 را عرضه می نماید. با این حال توجه داشته باشید که سرعت های موجود همچنین به آنچه در منو تحت "Video system": NTSC یا PAL تعیین کرده اید، بستگی دارد.

دوربین Canon EOS 80D در طول فیلم برداری به صورت خودکار فوکوس را تنظیم می کند و می توانید در هر زمانی در طول فیلم برداری فوکوس خودکار را شروع کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این کار بیشتر ضرر است تا سود، زیرا بسته به لنز، میکروفون می تواند صدای موتور فوکوس را ضبط کند و سوژه ممکن است برای یک یا دو ثانیه از فوکوس خارج شود. تعیین یک دیافراگم کوچک و وابسته بودن به عمق میدان برای فوکوس ایده بهتری است. البته ممکن است بخواهید از توانایی دوربین DSLR برای ایجاد فوتاژ با یک عمق میدان کم استفاده کنید، اما در این مورد منطقی است که چند وسیله جانبی خارجی را خریداری کنید که فوکوس خودکار و کشیدن فوکوس را ساده تر می کنند. ویرایش ویدئوی ابتدایی داخل دوربین 80D این امکان را برای شما فراهم می کند تا با برش قسمت ها از ابتدا تا انتها یک فایل ویدئویی را کاهش دهید. یک میکروفون داخلی برای ضبط استریو وجود دارد و شما می توانید یک میکروفون خارجی مجهز به یک پلاگ مینی استریو برای پایانه IN میکروفون خارجی دوربین تهیه کنید. توجه داشته باشید که همچنین اکنون یک جک هدفون برای نظارت بر صدا وجود دارد. شما همچنین می توانید به صورت دستی سطح ضبط صدا را در 64 مرحله تنظیم کنید تا تضمین کنید که ترک صوتی با کیفیت بصری ویدئو انطباق دارد و همچنین یک فیلتر باد الکترونیکی وجود دارد.

دوربین EOS 80D از فن آوری حذف گرد و غبار مشابه مدل قبلی خود بهره می برد، در این فن آوری حسگر در فرکانس بالا به صورت مختصر می لرزد تا هر گونه ذره گرد و غباری را از سطح خود بیرون کند. این کار باعث به تاخیر انداختن نیاز به پاکسازی دستی حسگر می شود، اما نمی تواند ته مانده های چسب ناکی که با پاکسازی بی دقت حسگر یا نوع محلول اشتباه ایجاد شده است را جدا کند. دوربین EOS 80D همچنین سیستم Dust Delete Data داخلی را از 70D به ارث برده است که می تواند وضعیت گرد و غبار نمایان روی حسگر را ترسیم کند. سپس با عکاسی با نرم افزار Digital Photo Professional این داده ها به صورت خودکار حذف می شود.

Lens Aberration Correction قابلیتی است که در واقع نسبت به آنچه در ابتدا به نظر می رسد ساده تر است. در اصل این قابلیت اثرات ناخواسته سایه روشن ایجاد شده که در گوشه های کادر عکس های دارای زاویه باز مشاهده می شود را اصلاح می کند که در غیر این صورت حاشیه بنفش نامیده می شود. دوربین EOS 80D مجهز به یک پایگاه داده از داده های اصلاح برای لنزهای کانن متعدد است و در صورتی که این قابلیت فعال سازی شود، آن را به صورت خودکار برای عکس های JPEG اعمال می کند. برای عکس های خام، اصلاح بعدا در نرم افزار Digital Photo Professional صورت می گیرد. تا 40 لنز را می توان روی دوربین EOS 80D برنامه ریزی کرد و بیش از 80 لنز در حال حاضر برای انتخاب وجود دارد. Lens Aberration Correction یک قابلیت مفید و موثر است، مخصوصا برای افرادی که عکس JPEFG می گیرند و در تمامی زمان ها می توان به شکل ایمن آن را فعال ساخت.

 

canon_eos_80d_19.jpg

وقتی عکسی را گرفتید، دوربین EOS 80D دامنه گزینه های متوسطی برای پخش، بررسی و مدیریت تصاویر شما دارد. اطلاعات بیشتر در مورد یک عکس گرفته شده را می توان با فشار دادن دکمه Info روی سی دی مشاهده کرد که نمودار روشنایی تصویر و کلیه داده های Exif عکاسی شامل سرعت شاتر و زمان و تاریخ گرفته شدن را نشان می دهد و با فشار مجدد یک نمودار RGB نشان داده می شود. صفحه نقطه فوکوس خودکار و Highlight Alert را نیز می توان از طریق منوی پخش فعال سازی کرد. بررسی دقیق تر تصویر کار ساده ای است، زیرا می توانید تا 15 برابر زوم کنید و همچنین می توانید تصاویر را در مجموعه ای از نه فهرست عکس مشاهده کنید. شما می توانید یک تصویر را حذف کنید، یک تصویر را بچرخانید، یک اسلایدشو مشاهده کنید، از تصاویر محافظت کنید تا آن ها را نتوان حذف کرد و گزینه های چاپ متنوعی را تعیین کنید، رده بندی 1 تا 5 را می توانید به تصاویر داخل دوربین EOS 80D اختصاص دهید و این برچسب ها را همچنین می توانید با استفاده از برنامه DPP کنون و چند برنامه ویرایش تصویر خارجی مشاهده کنید.

برای عکاسان فایل های خام، دوربین 80D از پردازش تصویر خام داخلی پشتیبانی می کند. تنظیمات زیر را می توان برای هر تصویر خامی که می گیرید اعمال کنید: روشنایی، کیفیت، تراز سفید، فضای رنگ، سبک تصویر، اصلاح روشنایی جانبی، Auto Lighting Optimizer، اصلاح انحراف، کاهش نویز در دامنه ISO بالا و اصلاح انحراف کروماتیک. سپس تصویر به عنوان یک فایل JPEG جدید ذخیره می شود بدون این که بر عکس خام اصلی تاثیری بگذارد.

دفترچه راهنمایی که با دوربین EOS 80D عرضه می شود بسیار خوب است و همه چیزی که برای راه اندازی دوربین نیاز دارید را شامل می شود. متاسفانه کانن تصمیم گرفته تا با قرار دادن دفترچه راهنما تنها در سی دی هزینه ها را کاهش دهد که وقتی بیرون و مشغول عکاسی با دوربین هستید، چندان به کار نمی آید.


کیفیت تصویر در دوربین Canon EOS 80D

کل تصاویر نمونه در این نقد و بررسی با استفاده از تنظیمات Fine JPEG معادل 24 مگاپیکسلی گرفته شده اند و میانگین اندازه تصویر 7 مگابایتی را عرضه می کنند.

دوربین EOS 80D در طول بررسی عکس هایی با کیفیت عالی تولید کرد. این دوربین در دامنه ISO 100 تا ISO 1600 عکس های JPEG بدون نویزی ایجاد می کند و نویز در ابتدا در دامنه ISO 3200 ظاهر می شود که برای یک حسگر APS-C معادل 24 مگاپیکسلی عملکرد بسیار خوبی است. تنظیمات سریع تر 6400 و 12800 نویز بیشتری را نمایش می دهد و تنظیمات 25600 را بهتر است برای مواقع ضروری تنها بکار برد. عکاسی در شب خیلی خوب بود و سرعت شاتر بیشینه 30 ثانیه و حالت Bulb این امکان را برای شما فراهم می کند تا در کلیه وضعیت ها بتوانید نور کافی را ثبت کنید. سبک های تصویر مختلف و توانایی ایجاد سبک تصویر مخصوص به خود مزیتی واقعی برای عکاسان JPEG است، همان طور که تنظیمات سفارشی اولویت Highlight Tone و Auto Lighting Optimizer در هنگام استفاده در شرایط مناسب این گونه هستند. حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را ترکیب می کند تا یک تصویر مجزا با دامنه دینامیکی بیشتر را ایجاد کند، در حالی که فیلترهای خلاق این امکان را برای شما فراهم می کند تا افکت را قبل از عکاسی پیش نمایش کنید.


نویز در دوربین کانن EOS 80D

حساسیت ISO را می توان بین ISO 100 و ISO 12800 تعیین کرد و همچنین یک تنظیمات تقویت شده ISO 25600 نیز موجود است. در اینجا چند تصویر 100 درصدی وجود دارد که سطوح نویز برای هر تنظیمات ISO را نشان می دهد و عکس های JPEG در سمت چپ و عکس های خام در سمت راست قرار دارند.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

Flash On

ISO 100 (برش 100%)

Flash On 100%

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%



کیفیت فایل دوربین Canon EOS 80D

دوربین EOS 80D دو تنظیمات کیفیت فایل JPEG در اختیار دارد و گزینه ای که بالاترین کیفیت JPEG را دارد Fine است. در ادامه چند عکس 100 درصدی را مشاهده می کنید که کیفیت گزینه های متعدد را نشان می دهد.

Normal (برش 100%)

Flash On

Fine (برش 100%)

Flash On 100%

 

RAW (برش 100%)

Red-eye Correction 100%



فلاش دوربین کانن EOS 80D

تنظیمات فلاش دوربین EOS 80D شامل خودکار، Manual Flash On/Off و کاهش قرمزی دور چشم می باشد. این عکس ها از یک دیوار سفید رنگ در فاصله 1 متری گرفته شده اند.

فلاش خاموش - عکس تله

Flash On

فلاش روشن - عکس تله

Flash On 100%

فلاش خاموش - عکس واید

Red-eye Correction

فلاش روشن - عکس واید

Red-eye Correction 100%

در اینجا چند عکس پرتره وجود دارد. همانطور که می توانید مشاهده کنید، نه تنظیمات فلاش روشن و نه گزینه کاهش قرمزی دور چشم بر میزان قرمزی دور چشم تاثیر قابل توجهی داشتند.

فلاش روشن

Flash On

فلاش روشن (برش 100%)

Flash On 100%

کاهش قرمزی چشم

Red-eye Correction

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

Red-eye Correction 100%



عکاسی در شب با دوربین Canon EOS 80D

سرعت شاتر بیشینه این دوربین 30 ثانیه است و یک حالت Bulb برای نوردهی های طولانی تر وجود دارد که در صورتی که به عکاسی در شب علاقه داشته باشید، خبر فوق العاده ای است. عکس زیر با استفاده از سرعت شاتر 15 ثانیه و دیافراگم f/8 در ISO 100 گرفته شده است.

Night

Flash On

Night (برش 100%)

Flash On 100%



سبک های تصویر در دوربین کانن EOS 80D

سبک های تصویر کانن ترکیب های پیش فرضی از تنظیمات وضوح، کنتراست، اشباع و ته رنگ مختلف است. سبک های تصویر موجود در سری های زیر در ادامه نمایش داده می شود که تفاوت ها را نشان می دهد. شما می توانید این سبک های تصویر را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید و همچنین سبک های تصویر تعریف شده توسط کاربری وجود دارد تا بتوانید ظاهر مخصوص به خود را ایجاد کنید.

Portrait

Flash On

Standard

Flash On 100%

Fine Detail

Red-eye Correction

Landscape

Red-eye Correction 100%

Faitful

Flash On

Neutral

Flash On 100%

 

Monochrome

Flash On 100%



فیلترهای خلاق دوربین Canon EOS 80D

فیلترهای خلاق که در اصل نسخه پیشرفته تر سبک های تصویر هستند، 10 گزینه را ارائه می کنند که همه آنها را می توان برای برآورده سازی سلیقه خود تنظیم کرد.

Soft Focus

Flash On

Grainy B/W

Flash On 100%

Toy Camera Effect

Red-eye Correction

Fish-eye Effect

Red-eye Correction 100%

Water Painting Effect

Flash On

Miniature Effect

Flash On 100%

HDR Art Vivid

Flash On

HDR Art Standard

Flash On 100%

HDR Art Embossed

Flash On 100%

HDR Art Bold

Flash On 100%



Auto Lighting Optimizer

Auto Lighting Optimizer پردازش داخل دوربین EOS 80D را برای هموار سازی کنتراست و اصلاح روشنایی انجام می دهد. چهار تنظیمات مختلف وجود دارد: Off, Low, Standard و Strong.

Low

Flash On

Off

Flash On 100%

High

Flash On

Standard

Flash On 100%



اولویت Highlight Tone

اولویت Highlight Tone یک تابع سفارشی است که می توان آن را از منو فعال سازی کرد. استفاده از این تابع سفارشی جزئیات برجسته را با گستری دامنه دینامیکی دوربین EOS 80D در نقاط برجسته بهبود می دهد. همان طور که از این مثال ها می توانید مشاهده کنید، اولویت Highlight Tone میزان سیاهی نقاط برجسته را شدیدا کاهش داد.

روشن

Flash On

خاموش

Flash On 100%



HDR

حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را ترکیب می کند تا یک تصویر مجزا با دامنه دینامیکی بیشتر ایجاد شود و همچنین ظاهر هنری تر و طبیعی ارائه می کند.

+1EV

Flash On

Off

Flash On 100%

+3EV

Flash On

+2EV

Flash On 100%



نوردهی چندگانه

این تنظیمات امکان ترکیب 9 تصویر را در یک تصویر ترکیبی مجزا با دامنه ای از روش های مختلف برای ترکیب آنها را ارائه می کند. در ادامه مثالی با ترکیب دو تصویر را مشاهده می کنید.

 

multiple_exposure.jpg

 

نتیجه گیری از نقد و بررسی تخصصی Canon EOS 80D

دوربین جدید Canon EOS 80D نسبت به مدل قبلی خود شدیدا ارتقا پیدا کرده است، این کار در اصل با اضافه کردن فوکوس خودکار پیوسته برای عکس های live view و ارتقای حسگر تصویر و سیستم های اندازه گیری/فوکوس صورت گرفته است. بنابراین اگر چه از لحاظ ظاهری دوربین EOS 80D شبیه مدل قبلی سه سال پیش خود است، تغییرات زیادی در داخل دوربین صورت گرفته است تا تضمین کند که این مدل جدید با دوربین هایی مثل Nikon D7200 و Sony A6300 قابل رقابت است.

نقطه قوت اصلی دوربین EOS 80D نداشتن هیچ ضعف خاص است. این دوربین عکس های فوق العاده ای می گیرد و فیلم های 1080p با کیفیتی با کمترین تاخیر می گیرد و هنوز برای عکاسان کم تجربه و با تجربه به یک شکل به آسانی قابل استفاده است. همچنین بهترین ترکیب همه جانبه چشمی، live view و فیلم برداری را برای یک دوربین DSLR ارائه می کند که بیشتر به لطف سیستم فوکوس خودکار Dual-Pixel CMOS نوآورانه دوربین است.

حسگر CMOS معادل 24 مگاپیکسلی جدید هیچ نویزی را از دامنه ISO 100 تا ISO 1600 ایجاد نمی کند و حتی سه تنظیمات سریع تر 3200-12800 عکس های قابل استفاده خوبی را ارائه می کنند ( اگر چه دامنه 25600 بهتر است برای استفاده ضروری تنها بکار برده شود). جنبه های کیفیت تصویر دیگر همه به استانداردهای بالای معمول کانن مرتبط هستند، بنابراین در این زمینه دوربین EOS 80D امتیازات بالایی کسب می کند. حتی لنز کیت جدید 18-135 میلی متری در صورتی که هنوز در سیستم های کانن خریداری نکرده اید، ارزش توجه را دارد.

بنابراین در حالی که دوربین های رقیب کیفیت تصویر بهتری را ارائه می کنند یا ویژگی های بهتری دارند، از حالت های عکاسی پیوسته سریع تر یا بدنه های سبک تر و کوچکتری برخوردار هستند، دوربین EOS 80D چند کاربره است و نیازهای اغلب کاربران را در اغلب مواقع برآورده می سازد. این مساله تحسین انگیز است اما در بازاری که دوربین های جدید اغلب به نظر در یک زمینه بهتر از دیگران هستند، دوربین چند کاربره EOS 80D به آسانی مورد توجه قرار می گیرد.
 

امتیازدهی

امتیاز از 5
طراحی:
4.5
امکانات:
5
راحتی استفاده:
5
کیفیت عکس:
4.5
قیمت:
4.5


  • ۹۶/۱۰/۰۹
  • مدیر سایت

Canon EOS 80D Body

دوربین دیجیتال کانن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی