دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : خرداد 1394
نوع دوربین : خانگی
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 270

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 5184 در 3888
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 20
اندازه سنسور (میلیمتر) : 6.17 در 4.55
نوع حسگر : BSI CMOS
پردازنده : DIGIC 4 plus

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : 80 - 3200
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 5
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر :
نوع لرزشگیر : Optical
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 25 – 450
محدوده زوم : 15 تا 20 برابر بزرگنمایی
زوم اپتیکال : 18x
زوم دیجیتال : دارد، (4x)
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص فاز، چندگانه، مرکزی، تکی، متوالی، تشخیص چهره، دید زنده، تعقیب سوژه، انتخابی تک نقطه
فوکوس دستی :
کمترین فاصله فوکوس (ماکرو) (سانتیمتر) : 5
تعداد نقاط فوکوس : 9

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 922,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : PureColor II G TFT LCD
قابلیت Live View :
چشمی :

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.8 - F6.9
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 15
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/2000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 3.50
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار ،روشن ،خاموش ، عکاسی در نور کم
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (2.5 فرم بر ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : چندگانه ، نقطه ای ، مرکزی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±2

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون :
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلم برداری با کیفیت Full HD در ابعاد 1920 در 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل NB-6LH به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 270
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 105 در 61 در 27
GPS :

سایر مشخصات

انتخاب نوع گارانتی :


نقد و بررسی دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

دوربین PowerShot SX600 HS سال گذشته میان عملکرد و قابلیت ها در قیمتی مناسب، تعادلی مثال زدنی برقرار کرده بود، بنابراین شاید عجیب نباشد که کانن دستور کار خود را در ساخت دوربین جدید SX610 HS تغییر چندانی نداد. این دوربین نیز به همان لنز متعادل سازی شده اپتیکال 18 برابر و دامنه کانونی 25-450 میلیمتر با فرمت 35 میلیمتر مجهز است.

دوربین کانن PowerShot SX610 HS حسگر جدید 20.2 مگاپیکسلی CMOS با پس زمینه روشن را دارد، اما با پردازنده قدیمی DIGIC 4+ همراه شده است. متعاقباً سرعت عکس برداری 2.5 فریم بر ثانیه به 3.9 فریم بر ثانیه در این دوربین کاهش یافته است. خوشبختانه فیلم برداری Full HD برای زمانی که سرعت به قدر کافی نیست،، در این دوربین تعبیه شده است.

کانن نیز تغییراتی جزئی در طراحی بدنه ایجاد کرده تا ساختار ارگونومی و طبیعی آن را بهبود بخشد و مدل جدید را به صفحه نمایش با رزولوشن بالای 922,000 نقطه ای مجهز ساخته است. همچنین قابلیت اتصال Wi-Fi همراه با NFC برای به اشتراک گذاری تصویر و کنترل دوربین از راه دور همراه با تعدادی موارد هوشمند خلاق تعبیه شده اند. تصاویر گرفته شده در حالت خودکار ترکیبی همراه با کلیپ های ویدئویی کوتاه اجرا می شوند. در حالی که حالت Creative Shot به طور اتوماتیک چندین عکس می گیرد و برای هر یک افکت فیلتر متفاوتی بکار می برد.

طرز استفاده دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

PowerShot SX610 HS مطمئناً دوربین مجهز به ترفندهای گوناگون نیست، اما کانن تلاش کرده قابلیت های کاربر پسندتری را جایگزین سازد. طراحی بدنه خوش دست تر شده و تکیه گاه های مناسبی برای انگشتان و خصوصاً انگشت شست قرار داده است.

ابعاد قطورتر این دوربین به خوش دست تر شدن آن کمک کرده است. در ابعاد 105.3 در 61.0 در 26.7 میلیمتر و وزن 191 گرم آماده برای عکس برداری است، از نظر سایز و وزن با SX600 HS تقریباً برابر است. هر چند از مدل SX710 HS با زوم 70 برابر کوچکتر است، اما لازم به ذکر است که سایبر شات DSC-WX350 بسیار کوچکتر و 15 درصد سبکتر از SX610 HS است، هرچند زوم اپتیکال 20 درصدی دارد.

با این حال دوربین کانن صفحه نمایش بهتری نسبت به محصول قبلی Sony WX350 دارد. صفحه نمایش مدل قبلی دارای رزولوشن 461,000 نقطه ای بود که جایگزین نمایشگر 922,000 نقطه ای شده است. این مقدار رزولوشن در همان نمایشگر 3.0 اینچی بکار رفته است، در حالی که زوایای دید و صحت رنگ هنوز هم عالی و مثال زدنی هستند. همچنین از روشنایی کافی برخوردار است تا بتواند از پس محیط های گوناگون برآید و اگرچه زمانی که در محیط های با نور مستقیم آفتاب عکس برداری کنید با مشکل مواجه خواهید شد، اما چنین شرایطی نمایشگرهای کوچکترین دوربین ها را تقویت می کند. متاسفانه صفحه نمایش هنوز هم لمسی نیست.

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

کیفیت ساخت بالا مانده است، همراه با پلاستیک اولیه که در برخی جزئیات آن فلز به کار رفته است. همچنین یک گیره فلزی سه پایه دارد که برای محصولی با این قیمت ویژگی لوکسی است و در رنگ های مشکی، قرمز و سفید موجود است.

در حالی که طراحی دوربین تغییراتی کرده، کنترل آن همان مدل و چیدمان قبلی مانده است. اگر با دوربین های کامپکت جدید پاورشات کانن آشنایی ندارید، مبهم ترین کنترل احتمالاً سوئیچ سمت راست جایگاه تکیه انگشت شست است. در نگاه اول به نظر می رسد بین حالت های تک شات، عکس برداری پیوسته و حالت های فیلم برداری باید تعویض کنید، اما در حقیقت این مسئله اهمیت اصلی را ندارد.

اگر ترجیح می دهید کنترل حساسیت و تراز سفید تصاویر را بدست بگیرید می توانید دکمه FUNC. SET واقع در زیر دوربین را فشار دهید و حالت خودکار برنامه Program Auto از منوی تنظیمات را انتخاب کنید. این منو همچنین حالت های صحنه گوناگونی را در بر می گیرد که می تواند به صورت دستی انتخاب شود در زمانی که بخواهید در شرایط خاصی نظیر آتش بازی، حالت شب یا صحنه برفی عکس برداری کنید. همچنین شش جلوه فیلتر نیز در این منو به چشم می خورد.

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

انتخاب فیلتر در مقایسه با بیش از 10 سبک موجود در دوربین های رقیب محدود است، اما این دوربین می تواند عکس های شما را از راه های دیگر جلوه دهد. با کشیدن انتخابگر به جایگاه میانه می توانید در حالت تصویر خلاق کانن مواردی را مشاهده کنید که جالب و سرگرم کننده هستند. این قابلیت در بسیاری از دوربین های خانگی کانن بکار رفته و می تواند یک تصویر استاندارد همراه با پنج متغیر اضافی آن می گیرد که هر یک از این پنج متغیر با یک افکت فیلتر متفاوت و گزینه برش crop همراه هستند. این یک قابلیت کاربردی است زمانی که می خواهید خلاقانه کار کنید ولی زمان خود را با جستجو در میان منو ها هدر ندهید تا فیلتر های گوناگون را بکار ببرید. بخش کیفیت تصویر این نقد را مشاهده کنید.

گزینه بالایی روی سوئیچ حالت، حالت خودکار ترکیبی دوربین است، نظر به اینکه پیش از هر عکس 2 تا 4 ثانیه فیلم می گیرد که کیفیت 720 پیکسلی دارند.

قابلیت جذاب دیگر این دوربین زوم خودکار آن است که با فشار دادن گرداننده جهت واقع بر روی پنل پشتی به سمت بالا فعال می شود. اکنون که دوربین چهره را تشخیص داد، به طور اتوماتیک زوم می کند و چهره را در چارچوب تصویر و در اندازه ای ثابت جای می دهد، چه آن فرد حرکت کند یا نکند. این یک قابلیت هوشمند است که در حالتی که چند چهره در تصویر تشخیص داده شود نیز کار می کند، اگرچه برای حصول بهترین نتایج باشد از افراد بخواهید مستقیماً روبروی دوربین قرار بگیرند.

قابلیت اتصال Wi-Fi از SX600 HS بدون تغییر باقی مانده است، گرچه کانن برنامه موبایل Canon CameraWindow را با یک نسخه جدید بنام Canon Camera Connect جایگزین کرده است. با فشار دادن دکمه اتصال در پایین پنل پشتی، SX610 HS شروع به اشاعه مودم وایرلس در آن حوالی می کند. تنها کافی است به شبکه Wi-Fi وصل شوید، برنامه کانن را روی موبایل یا تبلت خود باز کنید تا بتوانید SX610 HS را از راه دور راه اندازی و عکس ها را از آن دانلود کنید. اگر این کار برایتان مشکل است و گوشیتان به قابلیت اتصال NFC مجهز است، می توانید آن را در برابر دوربین بچسبانید تا اتصال برقرار شود. زمانی که متصل شد، یک عکس با رزولوشن کامل حدوداً 5 ثانیه به طول می انجامد تا منتقل شود و صرف نظر از لگ و افت سرعت در زمان کار با کنترل های زوم، عکس برداری از راه دور بسیار مؤثر خواهد بود.

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

سیستم Wi-Fi نیز به شما اجازه می دهد تا از گوشی هوشمند خود برای برچسب GPS زدن به تصاویر گرفته شده استفاده کنید. این کار به اندازه سیستم GPS در زمانی که باید دوربین را با گوشی هوشمند خود همگام سازی کنید راحت نیست، اما حداقل این روش مانند GPS های قدیمی و سنتی مصرف باتری بالایی ندارد.

با وجود همان باتری 1060 میلی آمپر ساعتی قابل شارژ لیتیوم یونی بکار رفته در مدل قبلی، عمر باتری این دوربین از 290 به 270 شات در هر شارژ کاهش یافته است. به احتمال قوی این افت دوام به دلیل پردازش فایل های تصاویر بزرگتری است که حسگر پیکسل دار تر این دوربین تولید می کند.

عمر باتری می تواند با کمک حالت Eco در این دوربین به 400 شات ارتقاء یابد که شارژ باتری را با تاریک کردن صفحه نمایش پس از چند ثانیه عدم فعالیت و اندکی بعد خاموش کردن آن، نگه می دارد. با فشار دادن هر دکمه، صفحه نمایش مجدداً روشن می شود. اثر آن بیشتر شبیه به سیستم start/stop در اتومبیل های جدید است و به نظر نمی رسد مشکل و نقصی داشته باشد، به شرط آن که مجبور نباشید بیش از چند ثانیه بین تنظیم تا عکس برداری منتظر بمانید.

زمانی که شروع به عکس برداری می کنید، دوربین در مدت زمان 1.8 ثانیه روشن و آماده عکس برداری می شود. این زمان، کمی بیشتر از برخی دوربین هاست، چرا که لنز سرعت کمتری دارد. خوشبختانه سیستم فوکوس خودکار دوربین در نور کافی زمان زیادی را تلف نمی کند و در محیط های با نور کمتر تنها نیم ثانیه زمان لازم دارد تا مورد و سوژه خود را بیابد.

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

کیفیت تصویر در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

تمامی تصاویر گرفته شده در این نقد و بررسی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی، تنظیمات SuperFine JPEG و متوسط حجم 8 مگابیت گرفته شده اند. نظر به اینکه بسیاری از دوربین های رقیب به حسگرهای 18 تا 20 مگاپیکسلی مجهزند، عجیب نیست که کانن حسگر 16 مگاپیکسلی SX600 HS’s را جایگزین چیپ 20 مگاپیکسل نماید. این عدد به صورت تئوریک عالی به نظر می رسد، لیکن در حقیقت کیفیت تصاویر چیزی متفاوت نشان می دهند.

اگر در حقیقت بسیار دقیق شوید، این دوربین جدید تصاویر را با جزئیات کمی بیشتر از مدل قبلی عرضه می کند، اما می توانید تصویر را با گرفتن عکس هایی در ابعاد 20 پیکسلی با دوربین SX600 HS بزرگتر کنید.

با وجود جزئیات مشکوکی که از شمارش پیکسل افزایش یافته بدست می آورید این دوربین عکس های جذابتری در نور کافی و محیط های روشن عرضه می کند. رنگ ها جذاب و زنده بوده و جزئیات به میزان معقولی واضح هستند. نوردهی از راه دور دقیق به این معناست که تصاویر بسیار حقیقی و زنده به نظر می رسند و تعادل خوبی در جزئیات سایه روشن ها برقرار می کند.

اما در نور کم هیچ چیز خوب نیست. نویز دانه ای در تصاویر با حساسیت پایینی همچون 400 براحتی قابل مشاهده است، و در حساسیت 800 با لکه های رنگ و مقداری آغشته شدن جزئیات همراه می شود. این ویژگی رفته رفته بدتر می شود تا به حساسیت 3200 برسد که در این حساسیت، لکه های رنگ به وضوح مشخص هستند، حتی زمانی که در اندازه تصویر 50 درصد مشاهده شود. اما با این حال، باز هم جزئیات کافی برای به اشتراک گذاری یا چاپ تصاویر در اندازه کوچک 6x4 دارد.

عملکرد اپتیکال بسیار خوب است و اگرچه مقداری انحراف کروماتیک قابل مشاهده در نواحی با کنتراست بالا به صورت رگه های ارغوانی رنگ از خود بروز می دهد، اما به ندرت کاربر را متوجه خود می سازد. آشفتگی و انحراف در تصاویر نیز حداقل ممکن است، همراه با مقداری جزئی آشفتگی در زاویه باز. وضوح گوشه ها و زوایا بسیار خوب است، گرچه جزئیات به اندازه مرکز تصاویر واضح نیست.

نویز در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

این دوربین دامنه حساسیت 80 تا 3200 در رزولوشن کامل دارد.

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

وضوح در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

نمونه ها نشان می دهند که تصاویر گرفته شده با این دوربین بسیار واضح هستند اما در پردازش های پس از عکس برداری و با ویرایش و دستکاری می توان وضوح آن ها را بیشتر نیز نمود.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

دامنه کانونی دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

لنز زوم اپتیکال 18 برابر دوربین دارای دامنه کانونی 25-450 میلیمتر می باشد (در فرمت 35 میلیمتر ). قابلیت ZoomPlus کانن می تواند این زوم را به 36 برابر برساند بدون اینکه از جزئیات مفید تصویر بکاهد، در حالی که زوم دیجیتالی سنتی که بزرگنمایی را 2 برابر می کند، قابلیت زوم دوربین را به 72 برابر می رساند، البته به قیمت از دست دادن کیفیت تصویر.

24mm

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

450mm

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

انحرافات کروماتیک در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

این دوربین قادر است انحرافات کروماتیک را بخوبی کنترل و مدیریت نماید، همراه با رگه هایی به رنگ ارغوانی و سبز در اطراف لبه های اشیا در شرایط با کنتراست بالا، همانطور که در مثال های زیر نشان داده شده است.

نمونه 1 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

نمونه 2 (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

کیفیت فایل در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

SX610 HS دو گزینه متراکم سازی JPEG را دارا می باشد: خوب، که تصاویری با حجم متوسط 4-6 مگابایت می گیرد و عالی که تصاویری با حجم 7-9 مگابایت عرضه می کند.

SuperFine (معادل 7.47Mb) (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Fine (معادل 4.85Mb) (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ماکرو در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

حداقل فاصله فوکوس زاویه باز این دوربین 5 سانتیمتر است، که رقم عالی و چشمگیری نیست اما برخلاف برخی دوربین های خانگی، این دوربین هنوز هم زمانی که زوم می کند بر فواصل نسبتاً نزدیک می تواند فوکوس نماید.

ماکرو

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

ماکرو (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

فلاش دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

SX610 HS به فلاش pop-up مجهز است که قادر است به صورت دستی تنظیم و کنترل شود. با این حال، این ویژگی حداقل به این معناست که دیگر مجبور نخواهید بود نگران روشن کردن فلاش در زمان مناسبش باشید.

عکس برداری از صفحه ای سفید از فاصله 1.5 متری در حساسیت 100 تاری محسوسی در گوشه های تصاویر در زوایای باز را آشکار می سازد.

فلاش خاموش - عکس واید (25mm)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

فلاش روشن - عکس واید (25mm)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

فلاش خاموش - عکس تله (450mm)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

فلاش روشن - عکس تله (450mm)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

و در زیر تعدادی عکس پرتره مشاهده می کنید.

فلاش روشن

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

فلاش روشن (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

کاهش قرمزی چشم

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

متعادل سازی تصویر در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

سیستم متعادل سازی تصویر کانن در جلوگیری از تاثیر لرزش دوربین در عکس بسیار مؤثر است و عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. این تصویر نیازمند سرعت شاتر سریع 1/5 ثانیه در حساسیت 100 است اما تصویر زمانی که متعادل سازی فعال باشد، از وضوح بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. متعادل ساز را خاموش کنید و ببینید که دیگر شانسی در کنترل تاری فراوان در تصاویر با همان تنظیمات نخواهید داشت.

لرزشگیر خاموش (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

لرزشگیر روشن (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

صحنه شب دستی در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

برای گرفتن عکس در شب در این دوربین سه گزینه موجود است. واضح ترین و شفاف ترین نتایج از بکار بردن حالت Long Shutter بدست می آید، در این مثال دوربین در زمان نورهی 1 ثانیه و حساسیت 80 قرار دارد که تصاویری با حداکثر جزئیات و حداقل نویز عرضه می نماید.

البته زمانی که این تنظیمات را بکار ببرید به یک سه پایه نیاز خواهید داشت، اما می توانید حالت صحنه شب دستی را انتخاب کنید تا دوربین حساسیت 1600 را برای نوردهی سریع تر انتخاب نماید، البته به قیمت نویز تصویر فراوان در تصویر. با قرار دادن دوربین در حالت خودکار هوشمند، نتایج بسیار مشابهی بوجود می آید.

Night Auto

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Night Auto (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Night Handheld

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Night Handheld (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Night Long Shutter

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Night Long Shutter (برش 100%)

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

افکت های خاص در دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

شش افکت فیلتر از منوی ‘FUNC.SET’ قابل انتخاب است. این جلوه ها عبارتند از: چشم ماهی Fish-eye ، مینیاتور Miniature ، دوربین اسباب بازی Toy Camera ، تک رنگ Monochrome ، فوق شفاف Super Vivid و جلوه پوستر Poster Effect. همگی به صورت زنده قابلیت پیش نمایش دارند و با رزولوشن کامل ثبت می شوند.

Miniature

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Fisheye

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Super Vivid

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Monochrome

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Toy Camera

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

Poster Effect

دوربین کانن پاورشات SX610 HS

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

Canon PowerShot SX610 HS یک دوربین خوش تراش با طراحی متناسب است که کار با بدنه قطور، خوش دست و کنترل های خوب و منوی خوش طرح آن آسان و لذتبخش می باشد. می توانید مطمئن باشید که عکس های با فوکوس دقیق و نور کافی خواهید گرفت.

عملکرد و کیفیت تصویر نیز خوب است. تغییر و ارتقا به حسگر 20.2 مگاپیکسلی از نظر تئوریک عالی ست، اما در عمل دوربین کیفیتی به اندازه حسگر 16 مگاپیکسلی مدل SX600 HS را عرضه می کند. همچنین جای تاسف دارد که پیکسل های اضافی اثری منفی روی عمر باتری و سرعت عکس برداری پیوسته گذاشته اند، هرچند زمان پردازش تصویر استاندارد هنوز هم سریع اتفاق می افتد.

اما آیا کمپانی کانن SX610 HS را به صورت رقابتی ساخته است؟ دوربین هایی نظیر Nikon Coolpix S7000، پاناسونیک Lumix DMC-TZ55 و سونی Cyber-shot DSC-WX350 همگی زوم اپتیکال 20 برابر و قابلیت اتصال به Wi-Fi با قیمت مشابه کمتری عرضه می کنند، اما نیکون عمر باتری وحشتناکی دارد، در حالی که سونی و پاناسونیک نمی توانند با کیفیت صفحه نمایش ارتقا یافته SX610 HS برابری کنند.

SX610 HS ممکن است پیشرفتی جزئی نسبت به مدل قبلی خود کرده باشد و نسبت به مدل قبلی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما ایراد و نقص چشمگیری متوجه آن نیست. اگر به دنبال دوربینی دوربینی خانگی، مجهز با کاربردی آسان هستید که بتواند عکس های زیبا و با کیفیتی بگیرد، Canon PowerShot SX610 HS می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

امتیاز دهی :

امتیاز از 5
طراحی: 4.5
امکانات: 4
راحتی استفاده: 4.5
کیفیت عکس: 4
قیمت: 4

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Canon PowerShot SX610 HS:

 

تصاویر گرفته شده دوربین کانن پاورشات SX610 HSدوربین کانن پاورشات SX610 HSدوربین کانن پاورشات SX610 HSدوربین کانن پاورشات SX610 HS  



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی