دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن ماه 1392
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط : ندارد
وزن دوربین با باتری (گرم) : 480

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 5184 در 3456
محدوده دقت حسگر : 15 تا 20 مگاپیکسل
تعداد پیکسل (MP) : 18
اندازه سنسور (میلیمتر) : 22.3 در 14.9
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 4

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : خودکار , 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) : دارد

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 18 - 55
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال : دارد
زوم دیجیتال : ندارد
فوکوس خودکار : تشخیص کنتراست ، چندگانه ، تشخیص فاز ، تکی ، متوالی ، تشخیص چهره ، تکی قابل انتخاب ، دید زنده
فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 9
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF/EF-S
وزن لنز (گرم) : 205

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 460,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT color LCD
قابلیت Live View : دارد
چشمی : Optical

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.5 - F5.6
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم : دارد
عکاسی با اولویت تعیین شاتر : دارد
عکاسی دستی : دارد
حالت های پیش فرض عکاسی : دارد
فلاش : دارد
برد فلاش (متر) : 9.20
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار ، کاهش قرمزی چشم ، روشن ، خاموش
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (3 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، مرکزی ، نقطه ای
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
عکاسی سه بعدی :
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : H.264
نوع میکروفون : مونو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلمبرداری با کیفیت Full HD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 30 فریم بر ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC card

ورودی و خروجی

کابل USB : دارد
خروجی HDMI : دارد
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) : ندارد
کنترل از راه دور : دارد

سایر مشخصات

نوع باتری : پک باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E10 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 500
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 130 در 100 در 78
GPS :



نقد و بررسی دوربین Canon EOS 1200D :

دوربین Canon EOS 1200D (که همچنین Digital Rebel T5 نیز نامیده می شود) یک دوربین رده پایین جدید از سری دوربین های SLR دیجیتالی Canon است و جایگزین دوربین 1100D شده است. این دوربین مخصوص کسانی است که برای اولین بار از دوربین های DSLR استفاده می کنند. این دوربین مجهز به یک حسگر APS-C CMOS معادل 18 مگاپیکسلی، پردازنده Digic 4، صفحه نمایش LCD معادل 3 اینچی، عکاسی پیوسته با سرعت 34 فریم برثانیه، ماژول فوکوس خودکار 9 نقطه ای، سنجش نوردهی iFCL با 63 ناحیه، دامنه ISO 100-6400، راهنمای داخلی، بدنه ساخته شده از فولاد ضد زنگ و بدنه خارجی تمام آلومینیومی، قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p HD با کنترل کامل بر روی نوردهی، فوکوس و صدا و یک برنامه EOS Companion smartphone است.

طرز استفاده دوربین Canon EOS 1200D :

Canon EOS 1200D / Rebel T5 یک دوربین DSLR کوچک و سبک وزن با بدنه ساخته شده از فولاد ضد زنگ و بدنه خارجی تمام آلومینیومی است و وزن آن با باتری و کارت حافظه 480 گرم و ابعاد آن 129.6 در 99.7 در 77.9 میلیمتر است که تقریباً هم اندازه و هم وزن دوربین تمام پلاستیکی EOS 1100D است. از لحاظ کیفیت بدنه، می توان گفت که به عنوان یک دوربین DSLR میان رده، استحکام بدنه این دوربین فوق العاده است.

این دوربین دستگیره ای بهتر به نسبت مدل قبلی خود دارد. سطح بافت دار و بزرگ تر دستگیره باعث شده که بتوان آن را راحت تر در دست گرفت و محل استراحت شست بافت داری نیز در بدنه پشتی قرار دارد. پرداخت کاری مشکی رنگ مات بر روی دوربین صورت گرفته که دوست داشتی است. همانند تمامی دوربین های APS-C digital SLR شرکت Canon، این دوربین با تمامی لنزهای تولید کننده که شامل لنز EF و EF-S می شود، سازگار است. در هنگام تعویض لنز، لنزهای EF باید هم طراز نقطه قرمز در نگهدارنده لنز باشند، در حالی که لنزهای EF-S باید هم طراز علامت سفید باشند.

نمای رو به رو

دوربین کانن EOS 1200D

نمای پشت

دوربین کانن EOS 1200D

ما یک لنز کیت EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II را بر روی این دوربین امتحان کردیم که دامنه کانونی نسبتاً استانداردی را برای یک لنز کیت عرضه می کند و شامل لرزش گیر می شود. وجود لرزش گیر در این دوربین ضروری است، زیرا دوربین های رقیبی مثل Sony, Olympus و Pentax همگی مجهز به لرزش گیر هستند. تفاوت بین Canon (و Nikon) و سایر دوربین ها این است که در دوربین های Sony, Olympus و Pentax ، لرزش گیر در عوض لنز در بدنه دوربین قرار دارد و از این رو با کلیه سری های لنز کار می کند. سیستم لرزش گیر Canon محدود به نوع لنزی است که انتخاب می کنید، اما این مزیت را دارد که اثر لرزش گیر را در چشمی نمایش می دهد. Canon و Nikon همچنین ادعا می کنند که سیستم لرزش گیر مبتنی بر لنز عملکرد بهتری نیز دارد.

پیچ حالت عکاسی که در بدنه بالایی دوربین قرار گرفته حروف و آیکن های متعددی دارد. Creative Zone شامل حالت های خودکار برنامه ریزی شده (P)، تقدم شاتر (Tv)، تقدم دیافراگم (Av) و دستی (M) است. حالت A-DEP (عمق میدان خودکار) Canon در این دوربین وجود ندارد.

نمای روبه رو

دوربین کانن EOS 1200D

نمای کنار

دوربین کانن EOS 1200D

این دوربین اکنون مجهز به حالت Scene Intelligent Auto تمام خودکار است که صحنه روبروی شما را تحلیل می کند و به صورت خودکار بهترین تنظیمات را انتخاب می کند، که تا حدود زیادی شبیه سیستم هایی است که بسیاری از دوربین های کامپکت از آنها استفاده می کنند. این دوربین یک حالت Creative Auto عرضه می کند که به شما امکان تغییر تنظیمات کلیدی کمی را با استفاده از صفحه نمایش و از طریق یک سیستم کشوی ساده برای تغییر دیافراگم،جبران نوردهی، یا بر طبق راهنمای دوربین پیش زمینه و نوردهی می دهد. این حالت همچنین شامل Basic plus نیز می شود. این حالت که اساساً نسخه خوش ساخت تری از سبک های تصویر است، 9 گزینه را عرضه می کند که شامل استاندارد، واضح، نرم، گرم، شدید، سرد، روشن تر، تیره تر و تک فام است و تمامی این گزینه ها را می توان در تعامل با یکدیگر تنظیم کرد تا با سلیقه شما همخوانی پیدا کند.

حالت های صحنه این دوربین شامل فلاش خاموش، پرتره، افقی، ورزشی، پرتره شب و حالت کلوزآپ است. اغلب این حالات صحنه برای کاربرانی که دوست ندارند سرعت شاتر، f-stops، تراز سفید یا تنظیمات ISO را تغییر دهند این امکان را فراهم می کند تا به دوربین اطلاع رسانی کنند که چه نوع عکسی می خواهند بگیرند و دوربین این تنظیمات را برای آن سوژه مخصوص بهینه سازی می کند. در حالت کلوزآپ این حالت های صحنه چندان تاثیری نداشتند، زیرا کیفت عکس های کلوزآپ بیشتر از تنظیمات دوربین به نوع لوازم جانبی مورد استفاده از قبیل لنز ماکرو و فلاش بستگی دارد. گزینه جدید Feature Guide در این دوربین توضیح مختصر و مفیدی را در مورد همه تنظیمات و تاثیرات آن ها ارائه می کند.

در این دوربین تعدادی از حالت های drive موجود هستند. این حالت ها شامل عکس مجزا، عکاسی پیوسته، عکاسی با تاخر زمانی و عکاسی با کنترل از راه دور می شود. در حالت عکاسی پیوسته، دوربین با سرعت سه فریم بر ثانیه می تواند تا 69 عکس Large Fine JPEG بگیرد یا با سرعت 3 فریم برثانیه تا 6 عکس خام را بگیرید.

فلاش Pop-up

دوربین کانن EOS 1200D

نمای بالا

دوربین کانن EOS 1200D

سه گزینه فوکوس خودکار در Live View وجود دارد که شامل Quick, Live و تشخیص چهره می شود. استفاده از حالت Quick به اختصار فید live view را متوقف می کند، زیرا آینه به طور موقت پایین آورده می شود تا حسگرهای فوکوس خودکار درگیر شوند و این مورد نیز شامل ضربات زیاد آینه به همان دلیل می شود. Live mode با بکارگیری یک شیوه تشخیص کنتراست این مشکل را مرتفع می کند. با وجود اینکه در این حالت دوربین برای قفل کردن فوکوس به سه ثانیه زمان نیاز دارد و کند تر است، متوجه شدیم که اغلب مواقع در حدود نیم ثانیه زمان نیاز است. این میزان هنوز برای سوژه های متحرک بسیار کند است -برای این نوع عکاسی از optical finder و ماژول فوکوس خودکار معمولی استفاده کنید- اما در سوژه های ساکن عملکرد خیلی خوبی دارد. ظاهراً همچنین می توانید به صورت دستی فوکوس انجام دهید و همانطور که در بالا اشاره شد، حتی می توانید تا 10 برابر در تصویر زنده بزرگنمایی انجام دهید که امکان فوکوس دقیق را فراهم می کند.

همچنین در حالت movie این دوربین Live View مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام فیلم برداری با ابعاد تصویر 1920 در 1080 پیکسل می توانید سرعت 24، 25 یا 30 فریم بر ثانیه و در هنگام فیلم برداری در ابعاد تصویر 1280 در 720 پیکسل می توانید سرعت 60/50 فریم برثانیه را مورد استفاده قرار دهید. شایان ذکر است که میزان فریم موجود نیز به این بستگی دارد که در منوی Video system چه گزینه ای را انتخاب می کنید: NTSC یا PAL. اگر پیچ حالت را در موقعیتی که آیکن دوربین ویدئویی نام دارد تغییر دهید، دوربین به صورت خودکار وارد Live View می شود. قبل از آغاز فیلم برداری، باید به شکلی که در بالا اشاره شد یا به صورت دستی یا با استفاده از فوکوس خودکار بر روی سوژه فوکوس کنید. اکنون می توانید به صورت دستی دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را همانند دوربین 700D تنظیم کنید و دوربین همچنین کنترل خودکار نوردهی را عرضه می کند و می توانید در صورت نیاز از قابلیت هایی از قبیل AE lock و جبران نوردهی استفاده کنید.

شیار کارت حافظه

دوربین کانن EOS 1200D

شیار باتری

دوربین کانن EOS 1200D

این دوربین مجهز به یک فلاش pop-up داخلی با عدد راهنمای 9.2 در ISO 100، پوشش تا طول کانونی 17 میلی متری، سرعت همگام سازی X 1/200 ثانیه و زمان بازسازی 2 ثانیه است. همچنین این دوربین مجهز به یک کفشک است که با استفاده از آن می توان فلاش های خارجی Canon را مورد استفاده قرار داد. برای ضبط مونو یک میکروفون داخلی در دوربین قرار دارد، اما برای ضبط استریو نمی توانید یک میکروفون خارجی به دوربین متصل کنید. درگاه HDMI این امکان را برای شما فراهم می کند تا این دوربین را مستقیماً به یک تلویزیون HD متصل کنید. متاسفانه این دوربین فاقد سیستم پاک کنندگی یکپارچه EOS است که به این معناست که باید به صورت دستی حسگر دوربین را تمیز کنید.

دوام شارژ باتری LP-E10 اختصاصی این دوربین برای حدود 500 عکس کفایت می کند که نسبت به دوام شارژ 750 عکسی دوربین EOS 1100D کاهش یافته است. باتری را با استفاده از شارژر LC-E10 می توان شارژ کرد. همچنین داخل جعبه دوربین بند، یک سی دی نرم افزاری و دفترچه راهنما وجود دارد.

کیفیت تصویر دوربین Canon EOS 1200D :

تمامی تصاویر این بررسی با استفاده از تنظیمات Fine JPEG معادل 18 مگاپیکسلی گرفته شده اند و اندازه تصویر میانگین 6 مگابیتی را عرضه می کنند.

در طول بررسی، این دوربین عکس های بسیار با کیفیتی را گرفت. در دامنه ISO 100 تا ISO 800 دوربین تصاویر بدون نویزی را عرضه کرد و در دامنه ISO 1600 کمی نویز مشهود بود. در تنظیمات سریع تر ISO 3200 عکس ها هنوز قابل استفاده هستند، اگر چه توصیه می کنیم که در صورت امکان از دامنه ISO 6400 و مخصوصاً 12800 اجتناب کنید تصاویر 18 مگاپیکسلی خارج از دوربین کمی بی کیفیت هستند و در حالت ایده آل باید در نرم افزارهایی مثل Photoshop وضوح آنها بهبود پیدا کند. همچنین می توانید سطح وضوح داخل دوربین را تغییر دهید. فلاش داخلی دوربین در محیط های بسته عملکرد خوبی داشت و نوردهی کلی مطلوب بود و قرمزی چشم مشاهده نشد. سرعت شاتر بشینه این دوربین 30 ثانیه است که امکان گرفتن عکس های واضح در بسیاری از محیط های تاریک را فراهم می کند.

نویز دوربین Canon EOS 1200D :

دامنه ISO را می توان بین ISO 100 و ISO 6400 تنظیم کرد. در ادامه چند تصویر را مشاهده می کنید که سطح نویز را برای هر تنظیمات ISO نشان می دهند.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

ISO 12800 (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

کیفیت فایل دوربین Canon EOS 1200D :

در این دوربین دو حالت تنظیمات کیفیت فایل JPEG وجود دارد که شامل Fine و Normal می شود و حالت Fine کیفیت بیشتری دارد. در زیر دو تصویر را مشاهده می کنید که کیفیت هر دو گزینه را نمایش می دهد.

Normal 2.92Mb (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

Fine 6.17Mb (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

 

RAW 22.6Mb (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

وضوح دوربین Canon EOS 1200D :

تصاویر خارج از دوربین کمی بی کیفیت هستند و در حالت ایده آل باید در نرم افزارهایی مثل Photoshop وضوح آنها بهبود پیدا کند. همچنین می توانید سطح وضوح داخل دوربین را تغییر دهید.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

فلاش دوربین Canon EOS 1200D :

حالت های فلاش این دوربین شامل خودکار، فعال/غیرفعال سازی فلاش دستی و کاهش قرمزی چشم است. عکس های زیر از یک دیوار در فاصله 1 متری گرفته شده اند.

فلاش خاموش - عکس تله (88mm)

دوربین کانن EOS 1200D

فلاش روشن - عکس تله (88mm)

دوربین کانن EOS 1200D

فلاش خاموش - عکس واید (29mm)

دوربین کانن EOS 1200D

فلاش روشن - عکس واید (29mm)

دوربین کانن EOS 1200D

در ادامه چند تصویر پرتره را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید تنظیمات کاهش قرمزی چشم و فعال سازی فلاش تاثیری بر میزان قرمزی چشم ندارند.

فلاش روشن

دوربین کانن EOS 1200D

فلاش روشن (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

کاهش قرمزی چشم

دوربین کانن EOS 1200D

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

دوربین کانن EOS 1200D

حالت شب دوربین Canon EOS 1200D :

سرعت شاتر بیشینه این دوربین 30 ثانیه است و همچنین یک حالت Bulb برای نوردهی های طولانی تر وجود دارد که برای افراد علاقه مند به عکاسی در شب خبر خوبی به حساب می آید.

سبک های تصویر دوربین Canon EOS 1200D :

سبک های تصویر این گوشی ترکیب های پیش فرضی از تنظیمات مختلف تن رنگ، اشباع، کنتراست و وضوح است. می توانید این کنترل های تصویر را بر طبق سلیقه خود تنظیم کنید و همچنین سبک هایی وجود دارند که توسط خود کاربر تعریف می شوند و می توانید ظاهر مخصوص خود را ایجاد کنید.

Portrait

دوربین کانن EOS 1200D

Standard

دوربین کانن EOS 1200D

Neutral

دوربین کانن EOS 1200D

Landscape

دوربین کانن EOS 1200D

Monochrome

دوربین کانن EOS 1200D

Faithful

دوربین کانن EOS 1200D

Creative Auto :

قابلیت Creative Auto نه گزینه را عرضه می کند که شامل استاندارد، واضح، نرم، گرم، شدید، سرد، روشن تر، تیره تر و تک فام است و تمامی این گزینه ها را می توان در تعامل با یکدیگر تنظیم کرد تا با سلیقه شما همخوانی پیدا کند.

Vivid

دوربین کانن EOS 1200D

Standard

دوربین کانن EOS 1200D

Warm

دوربین کانن EOS 1200D

Soft

دوربین کانن EOS 1200D

Cool

دوربین کانن EOS 1200D

Intense

دوربین کانن EOS 1200D

Darker

دوربین کانن EOS 1200D

Brighter

دوربین کانن EOS 1200D

 

Monochrome

دوربین کانن EOS 1200D

Auto Lighting Optimizer :

قابلیت Auto Lighting Optimizer پردازش داخلی دوربین را به منظور هموار کردن کنتراست و اصلاح روشنایی صورت می دهد. در این قابلیت چهار تنظیمات وجود دارد: خاموش، کم، استاندارد و قدرتمند.

Low

دوربین کانن EOS 1200D

خاموش

دوربین کانن EOS 1200D

Strong

دوربین کانن EOS 1200D

Standard

دوربین کانن EOS 1200D

تقدم Highlight Tone :

تقدم Highlight Tone قابلیتی است که می توان آن را از منوی اصلی فعال کرد. استفاده از این قابلیت باعث می شود که با گسترش دامنه دینامیکی دوربین در نقاط برجسته، جزئیات نقاط برجسته افزایش پیدا کند. تصاویر زیر به خوبی نشان می دهد که جزئیات نقاط برجسته در این حالت بهتر حفظ می شوند.

روشن

دوربین کانن EOS 1200D

خاموش

دوربین کانن EOS 1200D

روشن

دوربین کانن EOS 1200D

خاموش

دوربین کانن EOS 1200D

Peripheral Illumination Correction :

قابلیت Peripheral Illumination Correction راه حل داخلی این دوربین برای کاهش اثر کمبود نور در گوشه های تصاویر است. همانطور که در تصاویر زیر می بینید، این ویژگی بسیار کارآمد است.

روشن

دوربین کانن EOS 1200D

خاموش

دوربین کانن EOS 1200D

 

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Canon EOS 1200D :

دوربین Canon EOS 1200D / Rebel T5 یک دوربین مستحکم و مدل ارتقاء داده داشته شده دوربین 1100D / T3 است و در اصل یک حسگر 18 مگاپیکسلی، صفحه نمایش LCD بزرگتر، کنترل بیشتر بر روی ضبط ویدئو، حالت خودکار هوشمند صحنه ببین و بگیر و بدنه مستحکم تر با دستگیره بهتر به آن اضافه شده است. این دوربین هنوز ایراداتی دارد: فاقد سیستم تمیز کنندگی یکپارچه و حالت سنجش نقطه ای است، سرعت عکاسی پی در پی کند و 3 فریم بر ثانیه است، فقط 9 نقطه فوکوس خودکار وجود دارد، صفحه نمایش آن بی کیفیت است. این ایرادات شاید باعث شود که به سمت دوربین گران قیمت تر Nikon D3300 متمایل شوید. اما این دوربین بدون شک با توجه به قیمتی که دارد ویژگی های متنوعی را عرضه می کند.

میزان مگاپیکسل این دوربین به نسبت مدل قبلی از 12 مگاپیکسل به 18 مگاپیکسل رسیده است، اما خوشبختانه تاثیری منفی بر روی کیفیت تصویر نگذاشته است و دوربین دامنه ISO بسیار کارآمدی را عرضه می کند که فقط تصاویر در سریع ترین تنظیمات 6400 و 12800 سطح نویز بسیار شدیدی دارند. پیشرفت دیگری که در این دوربین حاصل شده است فیلم برداری با کیفیت 1080p و در سرعت 30/25/24 فریم بر ثانیه است و همچنین می توان نوردهی را به طور کاملاً دستی، حتی در ضبط فیلم با فوکوس خودکار پیوسته کنترل کرد. همچنین جنس بدنه فلزی و دستگیره خوب دوربین جالب توجه است و به نسبت مدل قبلی بهبود پیدا کرده است.

این دوربین خوش ساخت است، به راحتی می توان آن را مورد استفاده قرار داد و عکس های با کیفیتی را عرضه می کند و مجهز به لنز زوم ثابتی است. این دوربین ویژگی هایی متعددی را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می کند که بیشتر از آن چیزی است مخاطبین مبتدی آن تقاضا دارند.

امتیاز دهی :

امتیاز از 5
طراحی: 4.5
امکانات: 4
راحتی استفاده: 4.5
کیفیت عکس: 4
قیمت: 4.5

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Canon EOS 1200D :

 

تصاویر دوربین کانن EOS 1200D

تصاویر دوربین کانن EOS 1200D

تصاویر دوربین کانن EOS 1200D

تصاویر دوربین کانن EOS 1200D

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی