دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰


مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن 1395
نوع دوربین : نیمه حرفه ای
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 343

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 4000 در 6000
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 24
اندازه سنسور (میلیمتر) : 22.3 در 14.9
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 7

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto, 100-25600
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) :
زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار : تشخیص چهره، لمسی ، چندگانه ، تعقیب سوژه ، مرکزی ، تشخیص کنتراست (سنسور) ، متوالی ، تشخیص فاز ، دید زنده،تکی قابل انتحاب
فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 49
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF-M
وزن لنز (گرم) :

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان : دارد
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT LCD
قابلیت Live View : دارد
چشمی : Optical

عکسبرداری

بازترین دیافراگم :
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم : دارد
عکاسی با اولویت تعیین شاتر : دارد
عکاسی دستی : دارد
حالت های پیش فرض عکاسی : دارد
فلاش : دارد
برد فلاش (متر) : 5
قابلیت نصب فلاش خارجی : دارد
قابلیت عکاسی پیاپی :
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه ، از راه دور
حالت های نورسنجی : ماتریسی ، مرکزی ، نقطه ای ،چند گانه
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±3 (at 1/3 EV steps)
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما : ندارد

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلم برداری Full HD با ابعاد 1920 در 1080

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC card

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E17 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 295
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 112 در 68 در 45
GPS :


نقد و بررسی دوربین Canon EOS M6

پس از عرضه دوربین بدون آینه مخصوص طرفداران عکاسی EOS M5، کنون یک دوربین بدون آینه مقرون به صرفه تر، Canon EOS M6، را روانه بازار کرده است که در واقع جایگزین M3 است. این دو دوربین از جهات زیادی شبیه به یکدیگر هستند، مخصوصا از لحاظ ویژگی های داخلی، اما تفاوت های زیادی نیز دارند. بیایید نگاهی به دوربین Canon M6 بیندازیم.

Z-CANON-EOS-M6-FRONT-600.jpg

کوچکتر از دوربین M5 اما فاقد چشمی الکترونیک داخلی

یکی از بزرگترین تفاوت ها بین دوربین M5 و دوربین جدید M6 این است که دوربین جدید Canon EOS M6 فاقد چشمی الکترونیک داخلی است. دوربین M5 اولین دوربین بدون آینه کنون بود که مجهز به چشمی الکترونیک داخلی است، اما دوربین کانن M6 فاقد این قابلیت است. اگر چه، مانند دوربین های سری M قبلی، شما می توانید یک چشمی الکترونیک به کفشک دوربین Canon EOS M6 وصل کنید. دوربین کنون ای ا ام اس M6با اتصال چشمی Canon EVF-DC1 سازگار است و همچنین کنون یک چشمی جدید EVF-DC2 عرضه کرده است که مانند مدل قبلی خود 2.36 میلیون نقطه ای است.

left.jpg

چند تفاوت دیگر بین بدنه دوربین Canon M6 و دوربین M5 وجود دارد. دوربین کنون M6در عوض صفحه نمایش 3.2 اینچی مدل قبلی، از یک صفحه نمایش 3 اینچی بهره می گیرد، اگر چه هر دو لمسی و قابل چرخش هستند. صفحه نمایش دوربین Canon EOS M6 کیفیت تصویر پایین تری نیز دارد: 1 میلیون و چهل هزار نقطه در برابر یک میلیون و ششصد و بیست هزار نقطه. . علاوه بر این، وقتی به دوربین نگاه می کنید، M5 مجهز به یک پیچ حالت اختصاصی در سمت چپ است، در حالی که در دوربین EOS M6این پیچ به سمت راست دوربین در کنار پیچ جبران نوردهی انتقال پیدا کرده است. دوربین کنون M6 هنوز یک پیچ اختصاصی مانند مدل قبلی دارد، اگر چه در دوربین Canon EOS M6 در زیر پیچ جبران نوردهی قرار گرفته است. در بدنه پشتی دوربین، آرایش دکمه ها برای هر دو دوربین مشابه است.

بجز این تفاوت های اندک، دوربین ها بسیار شبیه به نظر می رسند؛ هر دو دوربین یک طراحی کنترل مناسب طرفداران عکاسی و یک ظاهر شبیه دوربین SLR دارند. از لحاظ ابعاد، دوربین M6 112 در 68 در 44.5 میلی متری است و 390 گرم وزن دارد. از این رو در تمامی ابعاد نسبت به مدل قبلی کوچکتر است، مخصوصا از لحاظ ارتفاع که به دلیل نبود چشمی الکترونیک داخلی است.

ویژگی های عکاسی

 

 

canon-m6-hands-on-8.jpg

خط لوله تصویر: حسگر APS-C 24.2 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 7 دوربین Canon EOS M6 مجهز به یک حسگر APS-C CMOS 24.2 مگاپیکسلی با مضرب طول کانونی 1.6 برابری ( مانند همه حسگرهای APS-C یافت شده در دوربین های کنون) به همراه پردازشگر تصویر DIGIC 7 است که هر دو را مدل قبلی نیز دارد. دوربین کانن EOS M6 دامنه ISO 100-25600 را ارائه می کند و شامل یک قابلیت ISO خودکار است ( دامنه ISO در حالت ISO خودکار برابر با 100-6400 است).

فوکوس خودکار

دوربین Canon EOS M6 مجهز به یک سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS هیبریدی است که در دوربین های Canon 80D و Canon M5 نیز وجود دارد و عملکرد خوبی را عرضه می کند. این سیستم فوکوس خودکار 49 نقطه فوکوس خودکار قابل کنترل توسط کاربر و حالت های فوکوس خودکار متعددی مانند فوکوس خودکار تشخیص چهره+ ردیابی، فوکوس خودکار ناحیه هموار و فوکوس خودکار 1 نقطه ای را ارائه می کند. این سیستم فوکوس خودکار بین -1 تا 18 EV فعالیت می کند.

نورسنجی

نورسنجی توسط یک سیستم نورسنجی ارزیابنده 384 ناحیه ای صورت می گیرد و دوربین کانن EOS M6 حالت های نورسنجی ارزیابنده وزن متمرکز، نقطه ای، جزئی ارزیابنده دارد. دامنه نورسنجی 1-20 EV است. دوربین جبران نوردهی +/- 3EV را از طریق پیچ اختصاصی در بالای دوربین عرضه می کند.

Z-CANON-EOS-M6-TOP-600.jpg

حالت های عکاسی

حالت های عکاسی شامل خودکار برنامه استاندارد، اولویت دیافراگم، اولویت سرعت شاتر و دستی کامل به همراه حالت های خلاقانه تر می شود که شامل حالت های فیلتر خلاقانه و حالت های صحنه می شود که هر دو موقعیت های اختصاصی در پیچ حالت دارد. حالت های صحنه شامل موارد زیر می شود: کلوز آپ، ورزشی، غذا، حرکت افقی، صحنه شب دستی، نور پس زمینه HDR، پرتره شخصی، پرتره و منظره. فیلترهای خلاقانه موجود از قرار زیر است: سفید و سیاه دانه دانه ای، فوکوس نرم، چشم ماهی، بولد هنری، آبرنگ، دوربین اسباب بازی، افکت مینیاتوری و HDR . این دوربین همچنین یک حالت فیلم برداری اختصاصی و یک حالت عکاسی خودکار دارد. برای کاربرانی که از حالت های عکاسی سفارشی لذت می برند، دوربین M6 تعدادی از این حالت ها را نیز در بردارد. در ارتباط با قابلیت های خصوصی سازی شده، دوربین پنج پیچ در بدنه خود دارد.

ZIMG_0447-MOD.jpg

دوربین مجهز به پردازشگر DIGIC 7 نوید دهنده عملکرد پر سرعت

سرعت شاتر بین 30 ثانیه تا 1/4000 ثانیه است. در هنگام عکاسی با سرعت های پایین تر، دوربین به شما کمک می کند تا سیستم لرزش گیر تصویر عکس های واضحی بگیرید که در هنگام اتصال یک لنز EF-M سازگار ثبات تصویر داخل لنز و ثبات تصویر پنج محوره ترکیب می کند دوربین Canon EOS M6 با کیت آداپتور لنز Canon EF-M برای لنزهای Canon EF/EF سازگار است.

به لطف وجود پردازشگر تصویر DIGIC 7، دوربین EOS M6 سرعت بالایی دارد.مطابق با ویژگی های کنون، دوربین کانن M6 بدون آینه سرعت عکاسی پیوسته 9 فریم بر ثانیه است و فوکوس خودکار در اولین عکس قفل می شود. در این سرعت ها، دوربین می تواند 26 عکس JPEG یا 17 عکس های خام بگیرد. در صورتی که فوکوس خودکار servo بخواهید، سرعت عکاسی به 7 فریم بر ثانیه می رسد، اما سرعت کندتر به معنای یک حافظه بافر بزرگتر است. دوربین Canon EOS M6 با سرعت 7 فریم بر ثانیه 31 عکس JPEG می گیرد، اگر چه اطلاعات عمق حافظه بافر خام موجود نیست. شایان ذکر است که در سرعت کندتر 4 فریم بر ثانیه، دوربین M6یک عمق حافظه بافر 30 عکسی دارد. با توجه به این که دوربین ای ا اس M6 از پردازشگر تصویر و حسگر مشابه با مدل قبل خود بهره می گیرد، سرعت های عکاسی پیوسته آن به نظر برابر هستند.

فلاش

برای عکاسی کم نور یا برای اضافه کردن fill-flash، دوربین Canon EOS M6 مجهز به یک فلاش پاپ آپ داخلی است. این فلاش عد راهنمای 5 (ISO 100/m ) دارد و دوربین سرعت همگام سازی فلاش بیشینه 1/200 ثانیه را دارد. در صورتی که می خواهید از یک Speedlite استفاده کنید، دوربین همچنین یک کفشک دارد.

Canon-EOS-M6-10_1487078290.jpg

فیلم برداری Full HD

قابلیت های فیلم برداری بین دوربین کنون EOS M6 و دوربین های غیر حرفه ای اخیر کنون مشابه است. دوربین M6 قابلیت فیلم برداری 4K را ارائه نمی کند، بلکه در عوض با ابعاد تصویر 1920 در 1080 پیکسل فیلم برداری می کند. دوربین Canon EOS M6 با کیفیت Full HD و سرعت 60 فریم بر ثاتیه و سرعت بیت 35 مگابیت بر ثانیه فیلم برداری می کند. دوربین کنون ای ا ام اس ام 6 طول کلیپ قابل ضبط بیشینه 29 دقیقه و 59 ثانیه دارد. کلیپ ها در فایل MP4 با کدک H.264 ضبط می شوند و صدا MPEG-4 AAC-LC استریو است. دوربین جک صدا ندارد، اما جک میکروفون خارجی دارد.

ویژگی های ارتباطی و دوام شارژ باتری

دوربین Canon EOS M6 مجهز به وای فای، بلوتوث و NFC است و قابلیت های بی سیم گسترده ای دارد. دوربین M6 می تواند با استفاده از برنامه Canon Camera Connect با دستگاه های هوشمند سازگار ارتباط برقرار کند و کنترل از راه دور و اشتراک گذاری تصویر را ارائه دهد. مانند مدل قبلی، در دوربین کانن M6 می توان تصاویر را به دوربین کنون دارای وای فای دیگر ارسال کرد و از طریق اتصال بلوتوث همیشه روشن به گوشی هوشمند وصل شد. علاوه بر این، دوربین Canon EOS M6 با CS100 Connect Station کنون سازگار است. CS100 Connect Station یک هاب عکس و فیلم برای ذخیره سازی، مدیریت و اشتراک گذاری فایل های رسانه ای است. این هاب یک بروزرسانی شرکتی دارد که آن را با دوربین کانن M6سازگار می کند.

Z-CANON-EOS-M6-TOP-600.jpg

توان دوربین از طریق یک باتری لیتیوم یونی LP-E17 قابل شارژ تامین می شود و دوربین مجهز به یک شارژر باتری اختصاصی است. در هنگام استفاده از صفحه نمایش، دوربین تا 295 عکس را با هر بار شارژ می تواند بگیرد. اگر از چشمی الکترونیک اختیاری استفاده می کنید، دوام شارژ باتری تا 290 عکس کاهش پیدا می کند. دوربین Canon EOS M6 یک حالت Eco دارد که در هنگام استفاده از صفحه نمایش تا 425 عکس را در هر بار شارژ عرضه می کند. علاوه بر این، دوربین EOS M6 فیلم و ویدئو را در یک شیار کارت مجزا ضبط می کند که با کارت های نوع SD/SDHC/SDXC و UHS-I سازگار است.

دوربین Canon M6 در برابر دوربین Canon M5

دوربین Canon EOS M6 شباهت زیادی با مدل قبلی خود که سال گذشته عرضه شد، دارد.با این حال، چند تفاوت کلیدی بین دوربین M6 وجود دارد.دوربین Canon EOS M6 کوچکتر و سبک تر از مدل قبلی خود است. همچنین قیمت کمتری نسبت به آن دارد. البته قیمت بیشتر مدل قبلی به خاطر مجهز بودن به چشمی الکترونیک و صفحه نمایش بزرگتر است.هر دو دوربین از حسگر APS-C CMOS 24 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC 7 مشابهی استفاده می کنند و کنترل های فیزیکی مشابه زیادی دارند.

دوربین Canon M6 در برابر دوربین Canon M3

right.jpg

 

اگرچه دوربین EOS M6شباهت های زیادی با دوربین Canon EOS M5 دارد، اما جایگزین دوربین Canon EOS M3 است.تفاوت های زیادی بین دوربین M6و دوربین Canon EOS M3 وجود دارد. از لحاظ ویژگی های داخلی، تفاوت های اصلی در این است که دوربین M3 از سیستم فوکوس خودکار Hybrid CMOS AF III و پردازشگر DIGIC 6 است، در حالی که دوربین کانن EOS M6 مجهز به سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و پردازشگر تصویر DIGIC 7 است. پیشرفت صورت گرفته در پردازشگر منجر به عملکرد بهتر دوربین می شود و سرعت عکاسی آن را بیش از دو برابر بهبود داده است و اندازه حافظه خام بزرگتری دارد.

شایان ذکر است که با وجود این که هر دو گوشی از حسگر 24.2 مگاپیکسلی بهره می برند، دوربین Canon EOS M6 دامنه ISO اصلی بزرگتری دارد (100-25,600 در برابر 100-12,800). علاوه بر این، بر این باوریم که حسگر 24.2 مگاپیکسلی در دوربین M6 حسگری است که در دوربین های Canon 80D و Canon M5 به کار رفته است که به این معنا است که دامنه دینامیکی بیشتری را نسبت به حسگر دوربین M3 ارائه می کند. علاوه بر این، دوربین EOS M6 قابلیت فیلم برداری Full HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه را ارائه می کند، در حالی که دوربین M3 با ابعاد تصویر 1920 در 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری می کند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی