دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : تیر 1396
نوع دوربین : نیمه حرفه ای
مقاومت در برابر محیط : دارد (مقاوم در برابر رطوبت ، گرد و غبار و سرما)
وزن دوربین با باتری (گرم) : 765

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 6240 در 4160
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
اندازه سنسور (میلیمتر) : 35.9در 24
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 7

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto, 100-40000 (expands to 50-102400)
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر : ندارد
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فوکوس خودکار : تشخیص چهره ، چندگانه ، تعقیب سوژه ، تکی ، مرکزی ، تشخیص کنتراست (سنسور) ، متوالی ، نمایش زنده
فوکوس دستی : دارد
تعداد نقاط فوکوس : 45
نوع لنزهای قابل نصب : Canon EF

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT LCD
قابلیت Live View : دارد
چشمی : Optical

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش : ندارد
قابلیت نصب فلاش خارجی :
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (6.5 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : چند گانه ، مرکزی ، نقطه ای ، جزئی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (در 1/3 EV, 1/2 EV steps)
عکاسی سه بعدی :
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : FHD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 60 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E6 به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 144 در 111 در 75
GPS :


دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II

بررسی مختصر
بعد از مدت ها انتظار بلاخره کمپانی کان دوربین جدید خود را وارد بازار نمود با عصر دیجیتال همراه باشید برای بررسی دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II مزیت‌های دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II بپرسید احتمالا اولین موردی که به آن اشاره می‌کنند درباره حسگر ایندوربین عکاسی کانن است. حسگر مدل جدید این دوربین عکاسی کانن به طور کلی از نو طراحی شده است و رزولوشن آن برابر 26 مگاپیکسل است که تابحال در هیچیک از دوربین‌های این شرکت وجود نداشته است. طراحی جدید دوربین عکاسی کانن تنها شامل 6 مگاپیکسل اضافی نمی‌شود و کانن همانند دوربین عکاسی  پیشرفته EOS 5D Mark IV، در حسگر تصویر این دوربین عکاسی  حسگر‌های فوکوس تشخیص فاز را هم قرار داده است. بنابراین نه تنها می‌توانید در منظره‌یاب آن 45 نقطه فوکوس (همگی از نوع کراس) را ببینید که بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از 11 نقطه فوکوس در مدل قبلی (با یک نقطه کراس) هستند، بلکه می‌توانید همانند دوربین عکاسی کانن EOS 80D، با لمس هر نقطه از تصویر روی LCD (در حالت فیلمبرداری یا LiveView) بلافاصله روی آن نقطه فوکوس کنید که برای تصویربرداران یک قابلیت فوق‌العاده است. البته اگر می‌خواهید از فوکوس نرم و بی‌صدای دوربین‌های جدید کانن بهره‌مند شوید باید حتما از لنز‌های سری STM این شرکت استفاده کنید که متاسفانه برای دوربین‌های فول‌فریم این شرکت چندان پرتعداد نیستند.

 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

 

. برای نخستین بار در بین تمام دوربین‌های فول‌فریم، نمایشگردوربین عکاسی کانن LCD مدل Mark II، به صورت بازشو طراحی شده که به شما امکان می‌دهد در زوایای خیلی بالا یا پایین نیز به راحتی  فیلمبرداری یا عکاسی کنید. ضمنا علاوه بر امکان ارتباطی WiFi که مصرفدوربین عکاسی کانن را بالا می‌برد، می‌توانید با NFC این دوربین عکاسی کانن را به گوشی تلفن همراه معرفی کرده و در تمام طول روز، با استفاده از قابلیت ارتباطی کم مصرف بلوتوث هم، آن را از راه دور کنترل کنید.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مدل جدید دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II نسبت به مدل قبلی خودش استفاده از پردازشگر پیشرفته DIGIC 7 در برابر DIGIC 5+ است. استفاده از این پردازشگر سرعت عکسبرداری دوربین عکاسی کانن را از 4.4 به 6.5 فریم برثانیه رسانده است که برای عکاسان خبری و ورزشی خبر خوبی به شمار می‌رود. همچنین این دوربین می‌تواند با فرمت RAW تا 27 فریم (در برابر 17 فریم) و با فرمت JPEG تا 150 فریم پشت سر هم عکاسی کند و به لطف این پردازشگر جدید، حداکثر حساسیت آن نیز از ISO 25600 به 40000 رسیده است.

از مزایای فیلمبرداری دوربین عکاسی کانن نیز می‌توان به امکان ضبط ویدئو‌های اسلوموشن 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن Full HD 1080p اشاره کرد که در مدل قبلی تنها محدود به رزولوشن HD 720p می‌شد. ضمنا صدای میکروفون روی دوربین عکاسی کانن نیز به صورت استریو ضبط می‌شود که نسبت به صدای مونو در مدل قبلی پیشرفته‌تر شده است، اما باز هم برای فیلمبرداری حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

بررسی تخصصی
 

با انتشار اخیر دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II ، یک DSLR جدید تمام عیار برای افراد علاقه مند وجود دارد که از آن لذت ببرند. دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II خود را در رده پایین تر دوربین عکاسی EOS 5D Mark IV و بالاتر از دوربین عکاسی EOS 7D Mark II قرار می دهد و با قیمت 199999 پوند (فقط بدنه) وارد بازار می شود.هنگامی که دوربین عکاسی EOS 6D اصلی در صحنه وارد شد، به سرعت محبوب عکاسان علاقه مندی شد که به دنبال ارتقا از APS-C DSLR به عکاسی فول فریم بودند، بدون نیاز به سرمایه گذاری عظیم مالی و جهش بزرگ به EOS 5D مارک III. نیازی به گفتن نیست، دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II یک دوربین است که در طول سال ها به خوبی مورد استقبال واقع شده است و به یک پیوند گم شده در سری EOS کانن را اتمام بخشیده است.

با انتخاب دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II قبل از دوربین عکاسی EOS 5D Mark IV مبلغ هنگفت 1350پوند ذخیره میشود، این امر باعث پرشی به فول فریم میشود که برای کسانی که عکاسی را جدی می گیرند بسیار جذاب تر است. ما اغلب برای خرید چیز جدید یا ارتقا به آن مبلغ اضافی می پرداختیم، بنابراین اینکه متوجه شوید که آخرین مدل فول فریم کانن200 پوند ارزان تر از دوربین عکاسی EOS 6D اصلی در اوایل سال 2012 است، بسیار طراوت بخش است.

ویژگی های دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II

حسگر فول فریم CMOS 20.2 مگاپیکسلی دوربین عکاسی EOS 6D با یک CMOS فول فریم CMOS 26.2 مگاپیکسلی جدید جایگزین شده است که پیش از این در مدل EOS دیده نشده است. در مقایسه با نیاکانش که دارای گستره ISO اصلی بین 100 تا 25600 بودند، دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II اکنون در یک گستره ISO 100-40،000 وسیعتر قادر به عکس گرفتن است که می تواند به ISO 50-102،400 قابل ارتقا باشد.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

مانند سایر دوربین های اخیر Canon DSLR ، سنسورهای جدید با آخرین پردازنده تصویر DIGIC 7 کانن با هم در یک گروه قرار دارند. گروه بندی کردن، پیشرفتهایی را برای کیفیت تصویر و سرعت عملکرد وعده داده است.اطلاعات تصویر 14 برابر سریعتر از پردازشگر تصویر DIGIC 6 کانن پردازش میشود (دوربین عکاسیEOS 6D اصلی دارای یک پردازنده تصویر DIGIC 5+ است) و اکنون می تواند یک فرکانس پیوسته را با سرعت 6.5 فریم در ثانیه عکس برداری کند که 2 فریم در ثانیه سریعتر است. کانن ادعا می کند که می تواند پشت سر هم 150 JPEG یا 21 فایل خام با سرعت 6.5fps در خود حفظ کند.

مزایای سرعت نیز در نمایش زنده به لطف ادغام فن آوری Canon’s Dual Pixel CMOS AF به دست می آید. ما شاهد این تکنولوژی در چندین دوربین DSLR دیگر در چند سال اخیر بوده ایم که شامل دوربین عکاسی EOS 80D، دوربین عکاسی EOS 7D Mark II و دوربین عکاسی EOS 5D Mark IV می شود. همچنین با ارائه عملکرد بالای رفع Servo AF و فوکوس روانتر،عملکرد فوکوس خودکارپی در پی در حالت نمایش زنده که با Canon DSLR قدیمی تر مرتبط است و فاقد این تکنولوژی پیشرفته است، را غیر محتمل میداند.

برای کسانی که با دوربین عکاسی Dual Pixel CMOS AF آشنا نیستند، این یک سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز مبتنی بر سنسور است که با تقسیم تمام پیکسل های موثر روی سطح سنسور به دو عکاسی دیجیتال شخصی - یکی برای چپ و یک برای سمت راست، کار میکند. هر یک از این دیافراگم ها را می توان به صورت جداگانه خواند، که به فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز سریع کمک می کند در حالی که همزمان برای ضبط تصویر استفاده می شود. این یک سیستمی است که به درد عکاسان و فیلمبرداران که مایل به عکاسی سریع، بدون نیاز به فوکوس ناهموار در نمایش زنده، هستند، نمیخورد.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

 

دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II دارای یک سیستم AF اصلاح شده است که به مراتب پیشرفته تراست از سیستم 11-point AF با یک نقطه متقابل در دوربین عکاسی EOS 6D اصلی است. این آخرین مدل، سیستم 45-point all-cross-type AF AF را از EOS 80D به ارث می برد. از45 AF points پیشنهادی، بیست و هفتای آن f / 8 سازگار است، با نقطه مرکز حساس به f / 2.8. محدوده کاری سیستم AF همانند قبل است اما حساس به -3EV to 18EV است.اندازه گیری دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II در دست توانای یک سنسور اندازه گیر RGB 7560 پیکسل است. ما این را قبلا در موارد مشابه دوربین عکاسی EOS 77D دیده ایم و ثابت شده است که در ارائه نور دهی موثر مداوم قابل اعتماد است. برای مقابله با پالس روشن / خاموش سریع مشاهده شده در برخی از نورهای مصنوعی، دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II نیز فناوری ضد لرزش کانن را به ارث برده است که اولین بار در دوربین عکاسی EOS 7D Mark II معرفی شده است.

اتصال Wi-Fi و NFC در دوربین عکاسی کانن EOS 6D Mark II اضافه شده است، و عکاسان را قادر به کنترل آن به صورت بی سیم از یک گوشی هوشمند یا تبلت که برنامه اتصال دوربین کانن را اجرا می کند، میکند. همچنین اتصال بلوتوث به شکل یک اتصال دائمی به یک گوشی هوشمند وجود دارد - که قبلا در دوربین EOS M5، EOS 800D و EOS 77D دیده شده است. این امکان فراهم میشود تا گوشی به عنوان کنترل از راه دور در هر زمان و بدون نیاز به راه اندازی اتصال Wi-Fi بین دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

 

طراحی و ساخت دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

یکی از مزایای عملی انتخاب دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II از دوربین عکاسی Canon EOS 5D Mark III یا دوربین عکاسی Canon EOS 5D Mark IV این است که کوچکتر و سبک تر است. اگر شما با اندازه و وزن یک مدل EOS 5D آشنا هستید، فورا به بدنه جمع و جور آن پی خواهید برد و هنگامی که آن را در دست میگیرید تفاوت را کمی احساس خواهید کرد.اگرچه دستگیره دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II به بزرگی مدل EOS 5D نیست و قسمت چرمی دستگیره درکل بدنه ی کناری دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II گسترش نمی یابد،ولی با این وجود استفاده از دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II بسیار راحت است وهنگام استفاده از دوربین با لنزهای بلند و سنگین از در دست داشتن آن احساس رضایت میکنید.

یکی از مزایای عملی انتخاب دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II از دوربین عکاسی Canon EOS 5D Mark III یا دوربین عکاسی Canon EOS 5D Mark IV این است که کوچکتر و سبک تر است. اگر شما با اندازه و وزن یک مدل EOS 5D آشنا هستید، فورا به بدنه جمع و جور آن پی خواهید برد و هنگامی که آن را در دست میگیرید تفاوت را کمی احساس خواهید کرد.اگرچه دستگیره دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II به بزرگی مدل EOS 5D نیست و قسمت چرمی دستگیره درکل بدنه ی کناری دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II گسترش نمی یابد،ولی با این وجود استفاده از دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II بسیار راحت است وهنگام استفاده از دوربین با لنزهای بلند و سنگین از در دست داشتن آن احساس رضایت میکنید.

شاسی دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II از آلیاژ آلومینیوم و رزین پلی کربنات با فیبر شیشه ساخته شده است، در حالی که بدنه از رزین پلی کربنات با فیبرهای رسانایی خاص و فیبر شیشه ای در برخی قسمت ها ساخته شده است. کانن به خوبی می داند که احتمال دارد به دست کسانی بیفتد که مایل به استفاده از یک دوربین بدون محدودیت و یا عبور از جای سخت، هستند و به این دلیل در دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II در برابر گرد و غبار و قطره مقاوم شده است. دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II در برابر آب وهوا به استانداردی دوربین عکاسی EOS 5D Mark IV نیست اما از باران کوتاه جان سالم به در برده است و عموما هیچ مشکلی در آب وهوای مرطوبت خلیج/ اسکاتلندی نداشته است.

به طور کلی دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II به همان اندازه ای که میتوان از آن خلاقانه استفاده کرد، ساده است. این قضیه عمدتا به محل قرارگیری دکمه ها مرتبط است که تقریبا مشابه مدلهای قبل است. کلید روشن / خاموش گوشه سمت چپ بدنه دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II ، درست زیرشماره گیر، را به خود اختصاص داده است و کنترل های پیشرفته مانند دکمه AF-ON نقش دکمه بازگشت از فوکوس را ایفا می کند. دکمه های دیگر در بالای صفحه به شما اجازه می دهد به حالت های AF، حالت های درایو، حالت های ISO و اندازه گیری دسترسی پیدا کنید.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II دکمه ای برای کنترل جبران نوردهی (exposure compensation) ندارد. در پروگرام، حالت های تقدم شاتر و دیافراگم و شماره گیر اسکرول عقب می تواند برای کنترل این مورد استفاده شود. با این حال، به ذهن خواهید سپرد که اگر شما از کلید قفل زیراستفاده نکنید، ممکن است به صورت تصادفی به شماره گیر ضربه بزنید.در حالت دستی، شما مجبور به رفتن به منوی اصلی یا منوی سریع برای دسترسی به جبران نوردهی هستید، که کمی دردسر ساز است. ممکن است یک دکمه برای جبران نوردهی از منوی توابع سفارشی (custom function menu) مجددا تعیین شود، اما در بازنگری من این را زمانی ترجیح می دهم که کانن آن را با دکمه ISO همانطور که درسری EOS 5D موجود است، ادغام کرده باشد.

تفاوت دیگر بین دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II و سری EOS 5D این است که شما یک کنترل کننده جوی استیک (intuitive joystick) را نخواهید داشت تا به نقطه AF در اطراف فریم با انگشت شست خود ضربه بزنید. با وجود بدنه کوچک تر دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II یک گزینه جدیدی به بدنه اضافه شده است و آن دکمه کوچکی است که بین دکمه شاتر و شماره گیر بالای صفحه قرار گرفته است. از این ویژگی برای روشن و خاموش کردن گزینه های انتخاب نقطه AF استفاده میشود و دسترسی به آنها را راحت تر و سریع تر می کند.
 

دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II

کارت حافظه SD جانبی دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II با پر کردن کارت دوم در هنگام پر شدن دیگری و یا انتخاب یک کارت برای ذخیره عکس ها و دیگری برای فیلم، امکان پشتیبان گیری از فایل ها روی کارت دوم را ندارد. اگر هر کدام از این فرم های پشتیبان برای نوع کار شما ضروری باشد، بهتر است نگاهی به دوربین عکاسی EOS 5D Mark III یا دوربین عکاسی EOS 5D Mark IV بیاندازید.

یکی از موارد فوق العاده در مورد دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II این است که کاربران دوربین عکاسی Canon EOS 6D Mark II می توانند به سرعت با ساختار و طرز کار با آن آشنا شده و با دوربین کار کنند.این امر برای کسانی که ازیک کانن APS-C دبل یا تریپل دیجیت به DSLR ارتقا پیدا میکنند، نه حس نگرانی و بیش از حد ساده بودن را به جا خواهد گذاشت نه اینکه گویا با یک غولی بسیار پیشرفته تر ازمدل های سری EOS 5D روبه رو هستند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی