دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰


نقد و بررسی دوربین Canon EOS 70D: ستاره ای واقعی در فیلم برداری

مزایا

  • o کیفیت عکاسی مطلوب
  • o عملکرد مناسب ISO در کنترل نویز
  • o جدیدترین نسل موتور پردازش و فن آوری
  • o صفحه نمایش لمسی با واکنش پذیری مطلوب
  • o عملکرد ویدئو DSLR فوق العاده به دلیل وجود فوکوس خودکار پی در پی


معایب

  • o خروجی تصویر 72 dpi برای چاپ نیاز به تغییر اندازه دارد
  • o صفحه نمایش لمسی نسبت اثر انگشت و لکه را به راحتی جذب می کند و در شرایط پر نور نمی توان به خوبی از آن استفاده کرد
  • o در تنظیمات پیش فرض این دوربین نسبت به دوربین 60D نقاط برجسته را تا حدود زیادی از دست می دهد.

Canon EOS 70D front.jpg

بررسی اجمالی

اگر به دنبال دوربینی DLSR می گردید که ویدئوهای فوق العاده ای را با فوکوس خودکار بی نقص بگیرد، بهترین گزینه برای شما دوربین Canon 70D است. شما را از خود ناامید نخواهد کرد. دوربین Canon EOS 70D در سال 2013 روانه بازار شد و یکی از محصولات میان رده کنون به حساب می آید و عکاسان آماتور پیشرفته و طرفداران عکاسی را هدف قرار داده است. دوربین کانن EOS 70D مانند دوربین 60D حسگری APS-C و بزرگی 1.62 برابری دارد و رزولوشن آن 2 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده و به 20 مگاپیکسل رسیده است. مهم تر از همه، دوربین جدید Canon EOS 70D مجهز به یک پردازشگر تصویر Canon DIGIC 5+ و صفحه نمایش خم شوی LCD در سایز 3 اینچی صفحه لمسی دارد. دامنه اصلی ISO بین 100 تا 12800 است و تا 25600 قابل افزایش است. سیستم فوکوس خودکار کانن EOS 70D مجهز به یک طراحی تشخیص فاز پیکسل دوگانه CMOS است که فوکوس خودکار پیوسته را در طول فیلم برداری Canon EOS 70D امکان پذیر می کند و نسبت به دوربین قبلی که 9 نقطه فوکوس را بکار می گرفت، 19نقطه فوکوس را استفاده می کند.کل 19 نقطه، متقاطع هستند و شامل یک نقطه فوکوس خودکار مرکزی متقاطع دوگانه f/2.8 دقیق است. کانن ادعا می کند که سیستم فوکوس خودکار جدید زمان های فوکوس کوتاه تر، عملکرد ردیابی فوق العاده و فوکوس خودکار مطلوب تر در طول ویدئو Canon EOS 70D را فراهم می کند. ویدئوی Full HD در دسترس است و یک توانمندی پردازش تصویر خام داخلی برای عکس ها وجود دارد.

بیشینه سرعت عکاسی پی در پی از 5.3 فریم بر ثانیه در دوربین 60D به 7 فریم بر ثانیه در دوربین Canon EOS 70D رسیده است و دوربین کانن EOS 70D مجهز به یک فرستنده بی سیم داخلی است که کاربران با استفاده از آن می توانند به تبلت و گوشی هوشمند اندرویدی یا Ios وصل شوند و به صورت بی سیم عکس و ویدئو را از دوربین به دستگاه وصل کنند. کاربران همچنین می توانند از طریق گوشی هوشمند خود دیافراگم، سرعت شاتر و ISO را کنترل کنند. دوربین Canon EOS 70D همچنین توانایی اتصال مستقیم به iMAGE GATEWAY4 را دارد و باعث می شود عکس ها به آسانی قابل دسترس باشند و آماده برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی شوند. علاوه بر این، دوربین EOS 70D توانایی اتصال بی سیم به رایانه، دستگاه های DLNA، دوربین های کنون دارای وای فای و چاپگرهای بی سیم سازگار با PictBridge5 را دارد.

35811200.jpg

دوربین Canon EOS 70D از کارت های حافظه SD/SDHC/SDXC استفاده می کند و با کارت های UHS-1 و Eye-Fi سازگار است. کنون یک محل قرارگیری چشم روی دوربین EOS 70D ، باتری و شارژر، بند دوربین EOS 70D ، کابل رابط USB، دفترچه راهنما و نرم افزار شامل مبدل فایل خام و راهنمای کاربری کامل برای هر دوربین را ارائه می کند.

کنون از دست پیچ حالت آماتوری راحت شده است و یک پیچ حالت سنتی جایگزین آن شده است. به نظر من این فکر خوبی بوده است.

کنون دکمه حذف را در جایی قرار داده است که دکمه play قبلا بود. اگر می خواهید تصویری را حذف کنید، باید در حالت پلی بک باشید. بنابراین به صورت تصادفی یک عکس را در حالت عکاسی نمی توانید حذف کنید.

به نظر می رسد که هدف از ایجاد حالت ISO خودکار تضمین این مساله بوده است که سرعت شاتر دوربین Canon EOS 70D کمتر از 1/60 ثانیه نمی رسد که قابلیت فوق العاده است. اکنون وقتی روشنایی در طول عکاسی به شدت تغییر می کند، کاربر عکس های تاری را به خاطر سرعت شاتر کند نمی گیرد.

طراحی و کیفیت بدنه

دوربین Canon EOS 70D که در اختیار ما قرار داده شد  بود، IS نشان دهنده این است که لنز ثابت است و STM به لنزموتوری اشاره دارد که برطبق گفته کنون نویز موتور کمتری در طول فیلم برداری تولید می کند.

بدنه دوربین کانن EOS 70D از مواد ترکیبی ساخته شده است و خوش ساخت به نظر می رسد، محل ساخت Canon EOS 70D ژاپن است.

er_photo_202240.jpg

آرگونونی و کنترل

دوربین Canon EOS 70D مجهز به یک بدنه کامپوزیت با پیکربندی معمول دوربین های DSLR با یک ماده لاستیکی در دستگیره و محل قرارگیری انگشت شست است. اندازه و طراحی دستگیره/ محل قرارگیری انگشت شست همراه با اندازه کلی دوربین EOS 70D باعث می شود که به راحتی بتوان کانن EOS 70D را در دست گرفت. ترکیب دوربین/ لنز 55-250 میلی متری کمی سنگین به نظر می رسد، احساسی که من شخصا در هنگام عکاسی دستی آن را دوست ندارم.

دکمه ها و درگاه ها در جای مناسبی قرار گرفته است و در طول عکاسی اختلالی ایجاد نمی کنند. قسمت بالای سمت چپ بدنه دوربین Canon EOS 70D پیچ حالت و سوئیچ روشن خاموش قرار دارد. قسمت مرکزی بدنه را محفظه فلاش و فلاش اشغال کرده است. یک صفحه نمایش LCD و مجموعه ای از دکمه های کنترل خارجی در قسمت بالای سمت راست بدنه EOS 70D قرار دارند: این دکمه ها شامل گزینشگر حالت فوکوس خودکار، گزینشگر حالت drive، تنظیمات سرعت ISO، گزینشگر حالت اندازه گیری و روشنایی صفحه نمایش LCD می شوند. پیچ اصلی دوربین و دکمه انتخاب حالت فوکوس خودکار درست در جلوی این مجموعه دکمه ها در نزدیکی دکمه شاتر قرار دارند.

er_photo_202234.jpg

در بدنه پشتی دوربین Canon EOS 70D یک صفحه نمایش خم شوی 3 اینچی قرار دارد و شامل دکمه های منو و اطلاعات در قسمت بالای سمت چپ بدنه پشتی می شود. در سمت راست چشمی (با کنترل تنظیم دیوپتر الحاق شده آن)، یک سوئیچ فیلم برداری/عکاسی LIVE view ، دکمه های شروع فوکوس خودکار، قفل AE/FE و بزرگنمایی/ انتخاب نقطه فوکوس خودکار به صورت افقی در بالای راست بدنه پشتی قرار دارند. در ادامه سوئیچ live view به صورت عمودی دکمه های اجرا و کنترل سریع به همراه کنترل چندگانه ادغام کننده دکمه تنظیمات و پیچ کنترل سریع، یک دکمه حذف درست در زیر کنترل چندگانه به همراه سوئیچ قفل چند کاربره وجود دارد. بعضی از دکمه ها در قسمت بالای سمت راست بدنه دوربین EOS 70D و قابلیت های دوربین کانن EOS 70D که با دکمه کنترل سریع در بدنه پشتی دوربین Canon EOS 70D قابل انتخاب هستند، اضافه هستند. تغییر تنظیمات دوربین ای ا اس 70D با استفاده از دکمه ها در قسمت بالای سمت راست بدنه شامل استفاده از صفحه نمایش LCDدر بالای دوربین است و این صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش پشت دوربین Canon EOS 70D نسبتا کوچک است که در هنگام استفاده از دکمه کنترل سریع بکار گرفته می شود. استفاده از دکمه کنترل سریع و بدنه پشتی دوربین EOS 70D برای اعمال تغییرات در تنظیمات دوربین نسبت به دکمه های خارجی در بالای بدنه دوربین کانن 70D ساده تر است. صفحه کنترل سریع دسترسی به چند قابلیت قابل تنظیم شامل دیافراگم، سرعت شاتر، حالت عکاسی، جبران نوردهی، سبک تصویر، عملیات فوکوس خودکار، تراز سفید، حالت انتخاب فوکوس خودکار، اصلاح تراز سفید، حالت drive، براکتینگ تراز سفید، حالت اندازه گیری، بهینه ساز روشنایی خودکار، کیفیت ضبط عکس، قابلیت وای فای، سرعت ISO، اولویت رنگ های روشن، قفل AE و جبران نوردهی فلاش را ارائه می کنیم. در ادامه صفحه کنترل سریع در حالت اولویت دیافراگم را مشاهده می کنید.

منوها و حالت ها

منوهای دوربین Canon EOS 70D می توانند بسته به حالت عکاسی انتخابی قابل توجه یا متوسط باشند.

کانن و حالت های عکاسی

کا نن EOS 70D حالت های عکاسی موجود را از طریق پیچ حالت به عنوان "basic zone" (حالت های کاملا خودکار و حالت های صحنه) یا “creative zone” ( حالت های دستی/ نیمه خودکار) تعمیم می دهد. منوهای Basic zone منوهای نصب چهار صفحه ای، اجرای سه صفحه ای، عکاسی سه صفحه ای را ارائه می کند. منوهای Creative zone حالت عکاسی شش صفحه ای را عرضه می کند و دو صفحه آخر مرتبط با live view هستند. منوهای اجرا سه صفحه ، منوهای نصب چهار صفحه و صفحه مجزا “custom settings” و“my menu” وجود دارد که در گزینه های basic zone وجود ندارد.

Canon_EOS_70D_35811192_05.jpg

در ادامه حالت های عکاسی موجود در این دوربین ارائه می شود:

• Scene Intelligent Auto- یک حالت کاملا خودکار که در آن دوربین صحنه را تحلیل می کند و آن چه را به عنوان تنظیمات بهینه تعیین می کند، به صورت خودکار تنظیم می کند، فوکوس خودکار را با تشخیص متحرک یا ساکن بودن سوژه به صورت خودکار تنظیم می کند. کاربر چند ورودی مانند کیفیت تصویر، کاهش قرمزی دور چشم، روش فوکوس خودکار، تنظیم فلاش و سرعت عکاسی پیوسته در برابر مجزا را می تواند اضافه کند، اما تنظیمات عکاسی پیشرفته تا حدود زیادی در دسترس نیستند.

• Disabling Flash- در این حالت، در واقع حالت scene intelligent auto با توانمندی فلاش دوربین Canon EOS 70D غیر فعال می شود. ورودی های کاربر مشابه هستند، بجز تنظیمات مرتبط با فلاش.

• Creative Auto، در اصل حالت scene intelligent auto با ورودی های کاربر برای تولید عکس های محیط محور: عکس ها ممکن است در تنظیمات استاندارد گرفته شوند یا شفاف تر، گرم تر، سردتر، شدیدتر، روشن تر، تیره تر یا سیاه و سفید. همچنین یک ورودی برای ایجاد یک پس زمینه شفاف یا تارتر وجود دارد.

Canon_EOS_70D_35811192_02.jpg

• حالت Special Scene- یک حالت کاملا خودکار که تنظیماتی را ارائه می کند که برای پرتره، منظره، کلوزاپ، ورزش، پرتره در شب، صحنه های دستی در شب یا موقعیت های کنترل نور پس زمینه HDR بهینه سازی شده اند. بسته به صحنه مخصوص انتخاب شده، ورودی های کاربر شامل ورودی های حالت Creative Auto برای تولید عکس های محیط محور به همراه ورودی های عمومی دیگر یافت شده در حالت های خودکار دیگر می شود.

• Program AE (P)- یک حالت خودکار با تنظیمات سرعت شاتر و دیافراگم در حالی که کاربر تنوع گسترده ای از قابلیت های عکاسی پیشرفته از جمله ترکیب متغیر سرعت شاتر و دیافراگم سازگار با آنچه دوربین یک سطح نوردهی مناسب تعیین می کند، در اختیار دارد.

• اولویت شاتر ( Tv)—حالت نیمه خودکار که در آن دوربین Canon EOS 70D سرعت شاتر را تنظیم می کند، در حالی که دوربین دیافراگم را تعیین می کند. کاربر تنوع گسترده ای از قابلیت های عکاسی پیشرفته را در اختیار دارد.

Canon-EOS-70D-Review-top.jpg

• اولویت دیافراگم (Av)- حالت نیمه خودکار که در آن کاربر دیافراگم را تنظیم می کند، در حالی که دوربین EOS 70D سرعت شاتر را تعیین می کند. کاربر تنوع گسترده ای از قابلیت های عکاسی پیشرفته را در اختیار دارد.

• اولویت دیافراگم (Av)- حالت نیمه خودکار که در آن کاربر دیافراگم را تنظیم می کند، در حالی که دوربین Canon EOS 70D سرعت شاتر را تعیین می کند؛ کاربر تنوع گسترده ای از قابلیت های عکاسی پیشرفته را در اختیار دارد.

• نوردهی دستی (M)- یک حالت کاملا دستی که در آن کاربر دیافراگم و سرعت شاتر را تعیین می کند و در عین حال تنوع گسترده ای از قابلیت های عکاسی پیشرفته را در اختیار دارد.

• Bulb (B)- یک حالت نوردهی دستی که در آن کاربر دیافراگم را تعیین می کند و شاتر تا زمانی که کابر دکمه شاتر را به طور کامل فشار بدهد، باز است. کاربر دامنه کلی ورودی های نوردهی دستی را حفظ می کند.کنون برای تسهیل نوردهی های bulb با کمترین تماس با دوربین کنترل از راه دور و سوئیچ از راه دور را عرضه می کند. سوئیچ از راه دور به صورت مستقیم به دوربین Canon EOS 70D وصل می شود، تا حدود زیادی شبیه اتصال یک کابل سنتی، در حالی که کنترل های از راه دور دامنه 16 فوتی دارد.

• حالت عکاسی سفارشی-حالت عکاسی سفارشی این امکان را برای شما فراهم می کند تا به سرعت مجموعه از پیش تعریف شده از تنظیمات دوربین کانن EOS 70D را با استفاده از حالت های نوردهی P, Tv, Av, Mیا B بکار گیرد.

http _mashable.com_wp-content_gallery_ca

• ویدئو- این حالت ویدئوی MPEG-4 AVC / H.264 با کیفیت full HDدر ابعاد 1920 در 1080 سیستم NTSC را در سرعت 30 یا 24 فریم بر ثانیه و فشرده سازی کم یا زیاد؛ ویدئوی 1280 در 720 یعنی کیفیت HD در سرعت 60 فریم بر ثانیه و فشرده سازی کم یا بالا؛ رزولوشن 640 در 480 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فشرده سازی بالا. سیستم PAL: ویدئوی full HD در ابعاد1920 در 1080 با سرعت 25 یا 24 فریم بر ثانیه و فشرده سازی کم یا زیاد؛ رزولوشن 640 در 480 پیکسل با سرعت 25 فریم بر ثانیه و فشرده سازی بالا. طول بیشینه کلیپ 4 گیگابایت یا 29 دقیقه و 59 ثانیه است. در طول فیلم برداری تقریبا 30 ثانیه قبل از رسیدن به حد 4 گیگابایت ، زمان فیلم برداری باقی مانده یا کد زمان نمایش داده می شود و ویدئو کپچر شروع به چشمک زدن می کند. در صورتی که عکاسی پی در پی بیشتر از حد 4 گیگابایت شود، دوربین Canon EOS 70D به صورت خودکار یک فایل ویدئوی جدید ایجاد می کند و کپچر را ادامه می دهد. صدا PCM خطی است. یک میکروفون استریوی داخلی وجود دارد.

صفحه نمایش/چشمی

صفحه نمایش LCD با اندازه 3 اینچی بر روی دوربین Canon EOS 70D آرایش 1.04 میلیون نقطه ای دارد و برای 7 سطح روشنایی قابل تنظیم است. نکته قابل توجه تر این که صفحه نمایش خم شو است و می توان در راستای محور افقی 180 درجه تاب داد. این صفه نمایش در محور مشابه 270 درجه چرخاند. در حالی که این صفحه نمایش ضد لکه/ ضد انعکاس است، قابلیت صفحه نمایش لمسی می تواند علی رغم داشتن قابلیت تنظیم روشنایی و چرخاندن صفحه نمایش به هر وضعیت های نمایش مناسب تر، بر علیه آن عمل می کند. آثار باقی مانده از اثر انگشت بر روی صفحه نمایش باعث می شود که مشاهده با صفحه نمایش دشوار شود. صفحه نمایش لمسی از طریق اندازه گیری خازنی کار می کند و استفاده از یک قلم یا ابزارهای مصنوعی دیگر برای انتخاب آیتم ها می تواند به صفحه آسیب وارد کند و از این رو پیشنهاد نمی شود. پوشش صفحه نمایش تقریبا 100 درصد است.

چشمی دوربین Canon EOS 70D بزرگنمایی 95 برابری ، پوشش تقریبا 98 درصدی را ارائه می کند و با دیوپتتر قابل تنظیم است تا درجه های متغیری از دقت بینایی را تسهیل کند.

er_photo_202243.jpg

عملکرد

دوربین Canon EOS 70D در عرض 15 ثانیه روشن می شود، اما مانند دوربین 60D یک تنظیمات پیش فرض پاک سازی حسگر در راه اندازی و خاموش کردن دارد. پاکسازی حسگر را می توان فورا با فشار نیمه دکمه شاتر قطع کرد و پاکسازی حسگر به طور کامل می تواند غیر فعال شود. همچنین یک تنظیمات منوی داخلی وجود دارد که پاکسازی حسگر دستی را ممکن می سازد. فاصله بین دو عکس چیزی متداول در DSLR های میان رده/بالا رده است: قابلیتی در مورد سرعت بدست آوردن مجدد فووکوس و فشار دادن مجدد سرت شاتر پس از هر عکس. با سرعت عکاسی پیوسته بالای 7 فریم بر ثانیه این دوربین در صورتی که دکمه شاتر را برای مدتی طولانی پایین نگه دارید، عکس های بسیار زیادی را می گیرد. خوشبختانه، کنون ظرفیت بافر نسبتا خوبی را برای انطباق با عملکرد موتور ارائه کرده است، حداقل اگر تنها عکس های RAW یا JPEG Fine بگیرید: با استفاده از کارت Lexar 32GB 600x SDHC 18 عکس در فرمت خام و 64 عکس و JPEG Fine بدست می آید، قبل از این که سرعت عکاسی کند شود. گرفتن ترکیبی از عکس های RAW/JPEG Fine باعث می شود که دوربین Canon EOS 70D خیلی زود سرعتش کند شود.

زمان های خواندن برای عکس های کاملا پیوسته را نمی تواند محاسبه کرد، زیرا دوربین کانن EOS 70D به محض این که فضای بافر موجود باشد، امکان از سر گیری عکاسی را برای شما فراهم می کند. به محض این که فضا موجود شود، وضعیت شلوغ در چشمی از بین می رود. اما حتی پس از گرفتن عکس های پیوسته کامل خام یا JPEG، دوربین Canon EOS 70D می تواند در عرض چند ثانیه عکاسی با سرعت کامل را از سر بگیر، البته تنها برای 2 یا 3 عکس.

ویژگی های قابل توجه در دوربین Canon EOS 70D سیستم فوکوس خودکار جدید آن است. Dual Pixel CMOS AF یک حسگر CMOS جدید را بکار می گیرد که در ان کلیه پیکسل های موثر می توانند به طور همزمان فوکوس خودکار تشخیص فاز و عکاسی را برای بدست آوردن عملکرد فوکوس خودکار بسیار عالی نسبت به دوربین های EOS دیگر در طول عکاسی Live view و فیلم برداری انجام دهند.

er_photo_202240.jpg

سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon EOS 70D به نظر عملکرد فوکوس خودکار بهتری را در طول عکاسی live view ارائه می کند، در اصل در زمان های فوکوس کوتاه تر در نور کافی نسبت به انچه در دوربین های قبلی موجود بود. بدست آوردن فوکوس خودکار با live view برای عکس ها در نور مناسب سریع تر از دوربین 60D صورت می گیرد. در نور کم رنگ، دوربین 70D توجه من را زیاد جلب نکرد، زیرا بهبود زیادی نسبت به دوربین قبلی نداشت.اگر با دوربین کانن EOS 70D عکس بگیرم، تنها در صورتی که چشمی کاملا برای عکسی که می خواهم بگیرم، موجود نباشد، با live view عکس می گیرم.

فوکوس خودکار تصاویر با استفاده از چشمی با سیستم جدید توانمند و نسبتا سریع است، احتمالا کمی سریع تر از دوربین 60D. اما به طور کلی تفاوت زیادی بین این دو دوربین مشاهده نکردم. اضافه شدن 10 نقطه فوکوس بیشتر به ترکیب به نظر عملکرد فوکوس خودکار تصاویر را نسبت به دوربین های قدیمی تر بهبود قابل توجهی نداده است.

شماره راهنمای فلاش خودکار دوربین Canon EOS 70D نسبت به دوربین 60D کمتر است، تقریبا 39.4 فوت در ISO 100 در برابر 43فوت در دوربین قدیمی تر. با توجه به دامنه دیافراگم بیشینه f/4-f/5.6 لنز 55-250mm که دامنه فلاش بیشینه حدودا 9.85 فوتی را در زاویه گسترده و حدودا 7 فوت تله فوته را نتیجه می شود. زمان های بازیابی فلاش در ا دوربین EOS 70D با یک باتری کاملا شارژ بسیار سریع بود، تخلیه کامل در حدود 2 ثانیه و تخلیه جزئی حتی در زمان کمتری بازیابی شد. وقتی فلاش در حال بازیابی است، دوربین امکان گرفتن یک عکس دیگر را نمی دهد.

دوام شارژ باتری دوربین Canon EOS 70D با نور موجود 1300 عکس اعلام شده است: با 50 درصد استفاده از فلاش این میزان به 920 عکس کاهش می یابد. ارقام عکاسی با Live view تحت شرایط مشابه 230 و 210 عکس هستند. یک Battery Grip BG-E14 اختیاری وجود دارد که از باتری ثانویه استفاده می کند و دوام شارژ باتری را دو برابر می کند.

کیفیت ویدئو

در حالی که سیستم فوکوس خودکار جدید را در ارتباط با عکس ها توانمند و نه چندان قابل توجه دیدیم، برای عملکرد فوکوس خودکار در طول فیلم برداری نمی توان حرف مشابهی را زد. دوربین Canon EOS 70D بهترین دوربین فوکوس خودکار DSLR در زمینه فیلم برداری است. نه تنها در خانواده کنون (که در آن دوربین 60D حتی فوکوس خودکار پیوسته ویدئو را ارائه نمی کرد)، بلکه خانواده های سونی، الیمپوس، پنتاکس و نیکون نیز داستان به همین شکل است. دوربین کانن EOS 70D در نور مناسب عملکرد فوکوس خودکار پیوسته فوق العاده ای را عرضه می کند، اما در محیط کم نور به اندازه وضعیت عکس ها، برای بدست آوردن فوکوس به دردسر می افتد.

کانن عکس ها و ویدئوهای با کیفیتی را با دوربین های DSLR خود عرضه کرده است و دوربین Canon EOS 70D نیز مستثنا نیست، اما برای من نقطه قوت دوربین EOS 70D سیستم فوکوس خودکار و عملکرد آن در ارتباط با فیلم برداری است. یکی از آزمایشاتی که در سیستم فوکوس خودکار انجام دادم، بدست آوردن فوکوس و شروع به فیلم برداری از گیاهانی در 5 فوتی خودم بود. سپس فورا دوربین را چرخاندم تا از بوته و یک صندوق پستی که حدودا 25 فوت فاصله داشت، فیلم برداری کنم، سپس دوربین را به سمت راست و چپ چرخاندم و از خانه همسایه در آن طرف خیابان در فاصله 100 فوتی فیلم گرفتم و بعد سراغ درخت خرمایی که 100 یارد با ما فاصله داشت، رفتم. در نهایت، مستقیما از درخت خرما به گیاهان برگشتم. فوکوس در کل این نقاط مجزا فورا ایجاد می شد و خبری از تاخیر نبود و به نظر می رسید که فوکوس زمانی که دوربین در هر مورد حرکت به راست و چپ را متوقف می کرد، ایجاد می شد.

5ae59f25fd6d7a59b24ef1e4de9350c7.jpg

جنبه دیگری از فیلم برداری با دوربین Canon EOS 70D که نسبت به دوربین 60D دوست دارم این است که فرآیند کپچر ویدئو از پیچ حالت حذف شده است. تغییر سوئیچ فیلم برداری/ Live view با انگشت شست دست راست، تعیین فوکوس با دکمه شاتر و سپس فیلم برداری با انگشت شست راحت تر است. بنابراین، یک رابط فیلم برداری کم نقص تر نسبت به دوربین قبلی به همراه یک سیستم فوکوس خودکار فوق العاده قابلیت فیلم برداری بسیار عالی را نتیجه می دهد.

دوربین Canon EOS 70D از حسگر CMOS بهره می گیرد، بنابراین اثر شاتر غلتان می تواند موجب نگرانی باشد، اما این اثر را به خوبی می توان کنترل کرد، مگر در مواردی که دوربین به سرعت به سمت راست و چپ چرخانده می شود. میکروفون استریوی داخلی می تواند با یک میکروفون خارجی تعویض شود و در معرض نویز باد قرار دارد. صدا ممکن است به صورت خودکار یا با کنترل دستی ضبط شود و یک قابلیت حذف صدای باد وجود دارد. یک برنامه ویرایش ویدئوی داخلی وجود دارد و مطابق همیشه دوربین قبل از رسیدن به محدوده های فیلم برداری خاموش می شود تا از آسیب ناشی از داغ کردن بیش از حد جلوگیری کند.

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر پیش فرض دوربین Canon EOS 70D خوب است و رنگ ها با دقت بازتولید می شوند و وضوح نسبتا خوشایند است.

با این وجود، در هر سبک تصویر داخل دوربین وضوح را به حداکثر رساندم. سبک تصویر پیش فرض "Auto" است، اما حالت های استاندارد، پرتره، منظره، خنثی، وفادار و تک رنگ نیز موجود هستند. از لحاظ بصری، چیزهای زیادی برای متمایز کردن سبک های تصویر متعدد نیست، حالت های استاندارد، خنثی، وفادار و خودکار بازتولید رنگ دقیقی را ارائه می کنند، در حالی که حالت منظره رنگ های را بیشتر اشباع می کند.

نسبت دید 3:2 تنظیمات پیش فرض برای عکس ها است، اما نسبت های دید 4:3، 16:9 یا 1:1 توسط کاربر فعال سازی می شوند. رزولوشن بیشینه (اندازه فایل) در تصاویر خام و JPEG با نسبت دید 3:2 بدست می آید. تصاویر در 72dpi خروجی دارند، بدون توجه به نسبت دید که برای انتقال ایمیلی فوق العاده هستند اما برای چاپ نیاز به تغییر اندازه دارند.

original.jpg

تنظیمات پیش فرض برای محاسبه نوردهی Evaluative metering است و برای اکثر وضعیت های عکاسی توصیه می شود. حالت های عکاسی creative zone گزینه های اندازه گیری جزئی (مرکز، تقریبا 7.7 درصد چشمی)، نقطه ای (مرکز، تقریبا 3.0 درصد از چشمی) یا میانگین مرکزی را ارائه می کند. متوجه شدم این دوربین نسبت به دوربین 60D در حین عکاسی با استفاده از evaluative metering کمی بیشتر سمت جزئیات سایه است. به نظر می رسد دوربین Canon EOS 70D به صورت نسبتا پایدار نقاط برجسته را از دست می دهد، مخصوصا در شرایطی که کنتراست زیادی وجود دارد. اما تا حدودی تعجب کردم که دوربین EOS 70D به نظر در بعضی از صحنه ها نقاط برجسته را از بین می برد، در جایی که توزیع رنگ مطلوب تر است. اگر دوربین Canon EOS 70D را به عنوان دوربین شخصی خود انتخاب کنم، کمی جبران نوردهی بیشتری را برای عکس های خام یا JPEG عرضه می کردم وهر گونه نقاط برجسته دچار مشکل را در پس پردازش برطرف می کردم.

تراز سفید خودکار برای کل تصاویر گرفته شده با دوربین 70D در این بررسی استفاده شد و در تنوعی از انواع نور شامل روشنایی روز، ابری، سایه باز و فلاش کار می کرد. دوربین 70D مانند دوربین 60D در تراز سفید خودکار تحت نور 3200K عکس هایی نسبتا گرم گرفت. علاوه بر حالت خودکار، پیش فرض هایی برای روشنایی روز، سایه، ابری، نور تنگستن، نور فلورسنت سفید و فلاش در کنار تنظیمات سفارشی تعریف شده توسط کاربر و یک تنظیمات دمای کلوین وجود دارد. پیش فرض تنگستن براساس منبع نور 3200K است.

عملکرد نویز ISO در دوربین Canon EOS 70D من را یاد دوربین 60D انداخت، به عبارت دیگر مطلوب است. به دلیل این که ترجیح شخصی من این است که کاهش نویز نوردهی بالا یا ISO بالا را به پس پردازش بسپارم، بسته اولیه نمونه ISO بدون فعال بودن کاهش نویز در دوربین گرفته شدند. ISO از 100 و 200 در عمل قابل تشخیص نیستند. ISO 400 کمی بی کیفیت شدن را نشان می دهد و در ISO 800 این میزان کمی بیشتر می شود، اما تنظیمات ISO از 100 تا 800 برای کارهای چاپی بزرگ در اصل قابل تعویض هستند. در ISO 1600 شاهد افزایش نسبی در بی کیفیت شدن عکس هستیم اما هنوز تصویر نامطلوب نیست و برای چاپ های بزرگ نیز مناسب است. ISO 3200 افزایش قابل توجه در بی کیفیت شدن و کمی نویز رنگ را نشان می دهد و آن را برای چاپ های کوچکتر بکار می گیرم، مگر این که راه دیگری برای گرفتن عکس نباشد. ISO 6400 برای این حسگر شبیه نقطه اوج است و دانه دانه شدن، نویز رنگ و آرتیفکت ها شدیدا افزایش می یابند. ISO 12800 یک افت بزرگ دیگر را نشان می دهد، زیرا رنگ ها ناپدید می شود و دانه دانه ای شدن، نویز رنگ و آرتیفکت شدیدا افزایش می یابد. ISO 6400 برای چاپ های کوچک و اشتراک گذاری در اینترنت مناسب است، اما تنظیمات ISO 12800 , 25600 بهتر استبه عنوان گزینه آخر در نظر گرفته شوند.

با این حال، بخاطر داشته باشید که نمونه های بالا شامل کاهش نویز نمی شوند. در ادامه عکس هایی با دامنه ISO مختلف ارائه می شود. همچنین تنظیمات داخلی NR بالا یا کم وجود دارد که کاربر تعیین می کند.

ظاهرا، کاهش نویز دانه دانه ای شدن قابل توجه را در تنظمیات ISO بالاتر ارائه می کند، چه بخواهید دوربین این کار را برای شما انجام دهد یا آن را برای پس پردازش کنار بگذارید. کنون توصیه می کند که هنگام عکاسی با تنظمیات ISO 12800 یا بالاتر در تنظیمات سرعت بالا پیوسته و با فعال بودن کاهش نویز، سرعت عکاسی 7 فریم بر ثانیه به دلیل پردازش NR داخل دوربین شدیدا کند می شود.

نتیجه گیری

عرضه دوربین 70D یک تحول شدید در عملکرد عکاسی نسبت به دوربین قبلی آن 60D نیست. شاید مهم ترین تغییرات در این رابطه اضافه شدن سرعت عکاسی پیوسته 7 فریم بر ثانیه و لمسی بودن صفحه نمایش باشد. عملکرد نویز ISO به نظر با مدل قبلی قابل قیاس باشد، افزایش 2 مگاپیکسلی رزولوشن مطلوب است اما در اصل بی معنا است و سیستم فوکوس خودکار جدید توانمند است، اما براساس کاربردی که با دوربین Canon EOS 70D داشتم می توانم بگویم که نسبت به مدل قبلی تفاوت قابل توجهی را ارائه نمی کند. برای عکاسی، دوربین کانن EOS 70D میان رده توانمند و مستحکم است.

با این حال وضعیت در حالت فیلم برداری فرق می کند. در حالی که دوربین 60D فوکوس خودکار پیوسته برای فیلم برداری ارائه نمی کند، دوربین Canon EOS 70D چنین قابلیتی دارد . فیلم برداری با فوکوس خودکار پیوسته در دوربین کانن EOS 70D بهترین عملکرد در بین دوربین های DSLR ای است که تا به حال دیده ام، بدون توجه به برند دوربین، من با دوربین های DSLR اصولا زیاد فیلم برداری نمی کنم، اما سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon EOS 70D می تواند یک فیلم بردار آماتور مانند من را به یک فیلم بردار حرفه ای تبدیل کند. کنون از مدتی پیش در دوربین های DSLR خود کیفیت فیلم برداری مطلوبی را عرضه کرده است، اما عرضه این سیستم فوکوس خودکار عملکرد ویدئوی این شرکت را به سطح بالاتری می برد.

آیا دوربین 70D یک ابزار خودکار ضروری برای دارندگان دوربین 60D است؟ در صورتی که این افراد زیاد فیلم برداری می کنند، از لحاظ عملکرد فیلم برداری به تنهایی دوربین 70D وضعیت بهتری نسبت به 60D دارد، به دلیل این که دوربین 60D فاقد فوکوس خودکار پیوسته است. در اصل عکاسی می کند، اما عکس های حیات وحش یا ورزشی پیوسته زیادی می گیرید؟ شاید 2 فریم بر ثانیه سرعت بیشتر نسبت به دوربین 60D پیشرفت قابل توجهی به حساب می آید. پس برای خرید دوربین 70D جای هیچ گونه درنگی نیست.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی