دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰


سایر مشخصات

رنگ : color

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : فروردین 1392
نوع دوربین : خانگی
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 233

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 4000 در 3000
محدوده دقت حسگر : 12 تا 15 مگاپیکسل
تعداد پیکسل (MP) : 12
اندازه سنسور (میلیمتر) : 6.17 در 4.55
نوع حسگر : BSI CMOS
پردازنده : Digic 6

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر :
نوع لرزشگیر : Optical
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 25 – 500
محدوده زوم : 20 تا 30 برابر بزرگنمایی
زوم اپتیکال : 20x
زوم دیجیتال : دارد، (4x)
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص فاز، چندگانه، مرکزی، تعقیب سوژه،
تکی، متوالی، تشخیص چهره
فوکوس دستی :
کمترین فاصله فوکوس (ماکرو) (سانتیمتر) : 5

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 461,000
صفحه نمایش لمسی :
قابلیت Live View :
چشمی :

عکسبرداری

بازترین دیافراگم : F3.5 - F6.8
حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 15
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/3200
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 3.50
حالت های فلاش : خودکار ، کاهش قرمزی چشم ،روشن ،خاموش ، عکاسی در نور کم
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (3.8 فرم بر ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : چندگانه ، نقطه ای ، مرکزی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±2 (at 1/3 EV steps)

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : فیلم برداری Full HD با ابعاد 1920 در 1080 سرعت 60 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل NB-6L به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 210
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 106 در 63 در 33
GPS :


نقد و بررسی دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

Canon PowerShot SX270 HS دوربین تراول زوم جدیدی است که جایگزین مدل SX260 HS می باشد. این دوربین به لنز زوم اپتیکال 25-500 میلیمتر 20 برابر همراه با سیستم لرزش گیر 5 محوری ترکیبی مجهز می باشد. همچنین یک حسگر 12.1 مگاپیکسلی CMOS با نور پس زمینه، صفحه نمایش LCD معادل 3 اینچی با رزولوشن 460 هزار نقطه ای، پردازنده DIGIC 6، حالت فیلم برداری HD معادل 1080 پیکسلی با سرعت 60 فریم بر ثانیه با صدای استریو و خروجی HDMI و نیز حالت خودکار هوشمند با فناوری تشخیص صحنه و حالت آسان برای افراد مبتدی و تازه کار نیز در دوربین تعبیه شده است. دوربین Canon SX270 HS دامنه کاملی از حالت های نوردهی دستی برای عکاسان با تجربه، عکس برداری پیوسته سریع 14 فریم بر ثانیه در رزولشن کامل 12 مگاپیکسلی، تشخیص چهره، دامنه ای از فیلتر های خلاق و فیلم برداری فوق آهسته 120/240 فریم بر ثانیه نیز عرضه کرده است. Canon PowerShot SX270 در دو رنگ آبی و خاکستری موجود است.

طرز استفاده دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

در اولین نگاه این دوربین همانند مدل قبلی خود یعنی SX260 HS به نظر می رسد، اما با دقت بیشتر متوجه تفاوت های بین دو محصول خواهید شد. کیفیت ساخت دوربین SX270 HS ترکیب مستحکمی از پلاستیک و فلز است که در مجموع بدنه ای محکم و قوی تشکیل داده و در مقابل ضربات و سقوط مقاوم است. لبه ها و گوشه های مدور دوربین آن را از شکل جعبه مانند و مستطیلی شکل در آورده اند. اگرچه این دوربین بزرگتر و عریض تر از اندازه سایر دوربین های خانگی است، اما به راحتی در جیب جای می گیرد و همراه با باتری و کارت حافظه تنها 233 گرم وزن دارد.

این دوربین مبتدی به زوم 20 برابر مجهز است، هرچند در حین استفاده و در حداکثر تنظیمات حداکثر فاصله 500 میلیمتر لنز دو اینچ برآمده تر از بدنه است. با این حال لنز زوم 25-500 میلیمتری در چنین بدنه کوچکی چندان هماهنگ نیست، اگرچه شاید حداکثر دیافراگم ها در هر دو انتهای این دامنه بسیار آهسته است. بیشتر کاربران به این جزئیات توجه نمی کنند، اما در عوض به وسیله توانایی در ثبت هرچیزی از منظره های با زاویه باز تا بسته و عکس های شخصی مورد توجه قرار می گیرند.

نمای رو به رو

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

نمای پشت

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

در بخش جلویی دوربین یک دسته زبر و خوش دست تعبیه شده است. سیستم متعادل سازی تصویر در این دوربین مانع اثر گذاری لرزش دوربین روی تصویر می شود و به طور اتوماتیک مانع تاری تصویر می شود که از میان هفت حالت صحنه متفاوت مناسب ترین را انتخاب می کند، این نوار عمودی اینکه بیشتر عکس ها در نور کافی با وضوح بالا خواهند بود را در هر طول کانونی تضمین می کند. لامپ کمکی تایمر شخصی/فوکوس خودکار که در بالا و سمت چپ لنز جای گرفته، منافذ ریز بلندگو های استریو و میکروفون واقع در بخش پایین و سمت راست لنز، کامل کننده این قابلیت هاست.

در بالای دوربین در کنار دکمه شاتر بزرگ که حلقه زوم به دور آن قرار گرفته است، اهرمی برای زوم قرار گرفته که با زدن سوئیچ به سمت راست زوم می کند و با زدن سوئیچ به سمت چپ زوم را بر می گرداند. همچنین یک فلاش pop-up نیز در بالای دوربین قرار دارد که با دکمه ای فعال/غیر فعال می شود، پاسخگویی این دکمه چندان خوب نیست، اما حداقل مانع از آن می شود که کنترل فلاش خارج از توان کاربر باشد.

در پشت دوربین گرداننده حالت عکس برداری در بخش بالا و سمت راست پنل پشتی واقع شده که 12 گزینه متعدد دارد، همراه با تنظیمات موجود در یک دوربین DSLR مبتدی مربوط به ترکیب گزینه های دستی خلاق آن، همراه با حالت های فوکوس و عکس برداری برای اشیای رایج و معمول. در این دوربین کمپانی کانن حالت آسان را علاوه بر حالت های خودکار هوشمند برای تشخیص اشیاء و صحنه ها طراحی کرده است، این حالت آسان در دوربین به صورت آیکن قلب نمایش داده می شود که معمولاً تنظیمات علاقه مندی ها را نمایش می دهد. این حالت تقریباً همه چیز را در مورد گزینه های عکس برداری قابل انتخاب کاربر را غیر فعال می کند و بنابراین امکان عکس برداری مناسب برای افراد کاملاً مبتدی را فراهم خواهد کرد. حالت Live با ایجاد امکان تغییر تنظیمات کلیدی دوربین با سه حالت صفحه نمایش، تاریک تا روشن، خنثی تا شفاف، سرد تا گرم، از نظر پیچیدگی همه چیز را یک گام جلوتر می برد.

گرداننده حالت عکس برداری نیز دارای حالت های صحنه است که برخی از آن ها بازتاب کننده گزینه های موجود در جدید ترین دوربین های DSLR و Micro Four Thirds ترکیبی است. دیگر کنترل های دستی این دوربین از حالت صحنه شاتر هوشمند بدست می آید که به نظر می رسد به شاتر امکان کنترل شدن توسط لبخند یا چشمک زدن سوژه را می دهد. گرداننده حالت عکس برداری نیز دسترسی به حالت افکت های خلاق، گزینه های مینیاتور و toy camera و حالت جالب Movie Digest را فراهم می کند که حداکثر 4 ثانیه فیلم پیش از گرفتن عکس می گیرد، سپس همه کلیپ های گرفته شده در یک روز را به هم متصل می کند و در یک فیلم VGA ادغام می سازد که در حقیقت یک شرح فیلم گذر زمان را می سازد.

البته زمانی که سرگرم استفاده از ابزار های جدیدی همچون افکت های فوق الذکر هستید، از تعدد آن ها لذت خواهید برد. علاوه بر این با فشار دادن دکمه display (نمایش) در پنل پشتی دوربین و پس از آن زدن سوئیچ زوم واقع در پنل بالایی دوربین، کاربران می توانند یک گام فراتر روند و عرض تصویر را دقیقاً کنترل نمایند که به وضوح فوکوس می کند و سایر قسمت های تصویر را تار می کند. پیش نمایش هر یک از حالت ها را به صورت دستی می توان مشاهده کرد.

متاسفانه چنین افکت هایی نمی توانند در حین فیلم برداری استفاده شوند، اگرچه کاربران در چنین مواقعی به تنظیمات My Colors مانند تبادل رنگ و تن رنگ دسترسی پیدا می کنند. هرچند حالت خودکار هوشمند در حالت فیلم برداری فعال می شود و دوربین 21 پیش تنظیم متعدد را عرضه می کند تا از میان آن ها بهترین را برگزیند.

زوم اپتیکال 20 برابر که در هنگام فیلم برداری عمل می کند و آنچه که شاید کاربردی ترین ویژگی این دوربین باشد این است که عملیات آن کاملاً بی صدا انجام می شود و این بدان معناست که میکروفون دوربین صداهای برخواسته از عملیات دوربین را ضبط نمی کند. زمانی که کاربر زوم را بیشتر یا کمتر می کند، فوکوس به طور اتوماتیک تنظیم می شود و نیازی نیست که حلقه زوم را به صورت دستی تنظیم کنید. همچنین در حین فیلم برداری، قابلیت متعادل سازی تصویر ترکیبی را دارا می باشد که فیلم های روان و بدون لرزشی را عرضه می کند. این دوربین فیلم هایی با کیفیت Full HD و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل در سرعت های 60/30 فریم بر ثانیه و با صدای استریو می گیرد که آن را یکی از معدود دوربین های خانگی جدید با کیفیت بالا ساخته است، حال آنکه سیستم متعادل سازی تصویر هوشمند به پایدار و متعادل کردن فیلم هایتان کمک می کند.

نمای بالا

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

نمای رو به رو

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

به لطف رابط کاربری کاربر پسند و سیستم منوی خوبی که دارد، کار با دوربین آسان تر شده است. از میان دو منوی این دوربین معمولاً منوی Function پر کاربردتر است که با دکمه Func/Set در میانه پنل راهنمای چهار جهته فعال می شود. با زدن این دکمه به پرکاربرد ترین قابلیت های دوربین دسترسی سریع خواهید یافت و همه چیز به وضوح نمایش داده می شود، بنابراین به سرعت هر آنچه می خواهید را پیدا خواهید کرد، در مورد سیستم منوی اصلی نیز به همین ترتیب است.

کانن با بکار بردن پردازنده Digic VI در این دوربین سرعت بالای آن را تضمین کرده است، این پردازنده در دوربین های جدید و پیشرفته DSLR امروزی یافت می شود. این دوربین فناری را در بر دارد که شباهت بسیار زیادی به دوربین های خانگی غیر سوپر زوم IXUS و PowerShot دارد. همچنین همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، فناوری خودکار هوشمند و تشخیص صحنه را نیز دارا می باشد که به واسطه آن دوربین می تواد تا 58 متغیر یا شیء موجود در چارچوب تصویر را تشخیص دهد و برای نتایج بهتر مناسب ترین و درست ترین آن ها را برگزیند. همچنین جزئیات سایه ها که i-Contrast را افزایش می دهد، نوردهی فلاش هوشمند که سطوح فلاش را بر اساس شرایط متداول تنظیم می کند، همراه با فناوری تشخیص چهره که می تواند تا 35 چهره را در قاب تصویر تشخیص دهد از دیگر قابلیت های این دوربین محسوب می شوند، حال آنکه تایمر شخصی چهره به عنوان یک عکاس این امکان را به شما می دهد تا پیش از فعال شدن شاتر آن ها را به هم متصل کنید.

فلاش pop up نیز در این دوربین بکار رفته که در یک سوی لنز جای گرفته است و قرمزی چشم را به طور چشمگیری کاهش می دهد (همراه با نرم افزار تصحیح قرمزی چشم). خوشبختانه این فلاش در نور کافی به طور اتوماتیک غیر فعال می شود.

این دوربین می تواند عکس ها و فیلم های گرفته شده را روی کارت حافظه SD یا SDHC یا حتی کارت های با گنجایش بالاتر (تا 2 ترابایت) SDXC ذخیره نماید. همچنین با کمک قابلیت اتصال Eye-Fi نیز امکان آپلود فیلم ها در YouTube را فراهم می کند.

این دوربین تنها کمی بیش از یک ثانیه به طول می انجامد تا روشن شود، LCD روشن گردد و زوم حداکثر شود و در نهایت دوربین آماده به کار گردد. با نیمه فشار دادن دکمه شاتر دوربین به مدت یک ثانیه فوکوس و نوردهی، فوکوس خودکار یا سایه روشن را تعیین می کند و به واسطه آن فوکوس و نوردهی تنظیم می شود. در عرض چند ثانیه عکس 12 مگاپیکسلی گرفته شده را در کارت حافظه ذخیره می کند، صفحه نمایش پس از عکس برداری خیلی سریع چشمک می زند.

SX270 HS یک صفحه نمایش 3 اینچی عالی با رزولوشن 460 هزار نقطه ای و فرمت عریض در پنل پشتی دارد که نسبت تصویر آن در تنظیمات پیش فرض 4 به 3 می باشد. مگر اینکه فیلم برداری HD با صدایی بازپخش شود که در این صورت تصویر به طور اتوماتیک در نسبت 16 به 9 نمایش داده می شود. حالت سریع عکس برداری پیوسته در سرعت بالای 14 فریم بر ثانیه در رزولوشن 12 مگاپیکسل عکس برداری می کند، یکی از مهم ترین مزایای این دوربین پردازنده Digic 6 جدید آن است، حال آنکه حالت فیلم برداری فوق آهسته در آهسته سازی فیلم از سوژه ها بسیار طبیعی عمل می کند و در یکی از دو حالت 240 فریم بر ثانیه در 320 در 240 پیکسل یا 120 فریم بر ثانیه در 640 در 480 پیکسل فیلم می گیرد.

شیار کارت حافظه

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

شیار باتری

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

تقریباً چهار پنجم پنل پشتی این دوربین را صفحه نمایش تشکیل داده است. کنترل های فیزیکی دوربین نیز در کنار این نمایشگر قرار گرفته اند. از بالا گرداننده حالت عکس برداری در اندازه یک سکه است. این گرداننده از استحکام خاصی برخوردار است که این استحکام کلیک صحیح کاربر روی مکان مورد نظر را محتمل تر می کند و در عوض هنگامی که دوربین را در جیب یا کیف خود قرار دهید، احتمال عمل کردن این کنترل ها بسیار ضعیف خواهد بود.

در زیر گرداننده حالت عکس برداری یک دکمه ضبط فیلم قرار دارد و در کنار آن دکمه باز پخش است که هم اندازه آن می باشد. این دو کنترل در بالای گرداننده قرار گرفته اند. با کمک این گرداننده می توان به تنظیمات فلاش و سلف تایمر، خودکار، حالت بسته (5 سانتیمتر) یا فوکوس دستی، همراه با تغییر نوردهی را نیز می توان تغییر داد. در حالت فوکوس دستی یک لغزاننده فاصله در سمت راست صفحه نمایش ظاهر می شود. دکمه تایمر شخصی با دوبار کلیک در باز پخش تصاویر نقش دکمه Delete را بازی می کند.

دو دکمه منو و نمایش نیز در این دوربین طراحی شده اند؛ با فشار دادن دکمه display تا اطلاعات عکس برداری روی صفحه غیر فعال یا خلاصه شود. به وسیله صفحات منو، کاربران می توانند نسبت تصویر پیش فرض 4 به 3 و یا 3 به 2 را در صورت تمایل انتخاب کنید. سپس با فشار دادن دکمه منو دو پوشه ظاهر می شوند، یکی شامل منوی عکس برداری و دوم منوی تنظیمات استاندارد.

سمت راست دوربین درگاه اتصال HDMI قرار گرفته که در زیر درپوش پلاستیکی جای گرفته است. این درگاه موجب می شود تا دوربین به واسطه کابل مربوطه به صفحه تلویزیون متصل شود و در کنار آن درگاه AV/USB قرار گرفته است. در زیر دوربین شکافی برای نصب کارت حافظه و باتری قابل شارژ تعبیه شده که این باتری به اندازه 210 شات توان دارد، یعنی 20 شات کمتر از مدل قبلی خود.

کیفیت تصویر در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

تمامی تصاویر نمونه در این نقد و بررسی در رزولوشن 12 مگاپیکسل، تنظیمات Fine JPEG و در متوسط حجم 4.5 مگابیت گرفته شده اند.

Canon PowerShot SX270 HS تصاویری با کیفیت بسیار خوب تولید می کند. در حساسیت 100، 200 و 400 تصاویری فاقد نویز می گیرد و در حساسیت 800 تنها کمی نویز و رنگ پریدگی در تصاویر به چشم می خورد. حساسیت 1600 نیز حساسیت واضح تری را نشان می دهد و رنگ ها بیش از پیش از بین می روند، اما باز هم تصویر قابل استفاده است و حتی تنظیمات سریع تر 3200 هم چندان مورد هجوم نویز قرار ندارد، هرچند باید تا حد امکان از حساسیت 6400 پرهیز کرد.

Canon PowerShot SX270 HS انحرافات کروماتیک را به خوبی کنترل می کند و تنها در نواحی با کنتراست بالا و عموماً در لبه های چارچوب تصویر، رگه هایی محدود از افکت های ارغوانی به چشم می خورد. فلاش این دوربین در محیط های بسته عملکرد خوبی از خود نشان می دهد، بدون قرمزی چشم و با نوردهی کلی خوب. عکس های مربوط به شب نیز عالی هستند، با حداکثر سرعت شاتر 15 ثانیه که برای بیشتر محیط های تاریک مناسب است.

لرزش گیر این دوربین در زمانی که دوربین را در نور کم با دست و بدون سه پایه کنترل می کنید و یا در عکس برداری از راه دور با زوم بسیار مفید است. عملکرد ماکرو نیز بسیار خوب است و این امکان را به دوربین می دهد تا در فاصله 5 سانتیمتری از سوژه روی آن فوکوس کند. در تنظیمات پیش فرض دوربین، تصاویر کمی نیاز به وضوح بیشتر دارند و بهتر است این وضوح را از طریق برنامه ای مانند Adobe Photoshop به آن بخشید و یا اینکه تنظیمات دوربین را تغییر دهید. تعداد فیلتر های خلاق این دوربین و حالت های My Color در تغییر ظاهر عکس ها کمک شایانی می کنند.

نویز در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

تنظیمات حساسیت این دوربین بر 8 نوع است. در زیر تعدادی عکس نمونه نمایش داده شده که سطح نویز هر یک را در کنار آن نشان داده ایم:

ISO 100 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 80 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 400 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 200 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 1600 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 800 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 6400 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ISO 3200 (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

وضوح در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

در زیر دو تصویر مشاهده می کنید که به عنوان Web - Quality 50 در فتوشاپ ذخیره شده اند. به تصویر سمت راست با کمک فتوشاپ وضوح بیشتری داده شده است. با تنظیمات پیش فرض دوربین، وضوح تصاویر به میزان قابل قبولی می باشد و بهتر است با کمک برنامه هایی نظیر فتوشاپ بر وضوح آن افزود. همچنین می توانید تنظیمات وضوح دوربین را تغییر دهید تا با گزینه منوی My Colors مطابقت پیدا کند.

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

عکس گرفته شده (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

عکس ویرایش شده (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

دامنه کانونی دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

لنز زوم این دوربین در فرمت 35 میلیتر دامنه طول کانونی 25-500 میلیمتر دارد، همان طور که در زیر نشان داده شده است.

25mm

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

500mm

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

کیفیت فایل در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

این دوربین به دو تنظیمات کیفیت تصویر گوناگون مجهز است که در این میان SuperFine بالاترین کیفیت را دارا می باشد. در زیر تصاویر نمونه مربوطه را می بینید که حجم هریک در براکت نوشته شده است.

SuperFine (معادل 4.72Mb) (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Fine (معادل 3.21Mb) (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

انحرافات کروماتیک در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

Canon Powershot SX270 HS انحرافات کروماتیک را به خوبی کنترل می کند و تنها در نواحی با کنتراست بالا و عموماً در لبه های چارچوب تصویر، رگه هایی محدود از افکت های ارغوانی به چشم می خورد. همان طور که در تصاویر نمونه زیر مشاهده می کنید.

نمونه (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ماکرو در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

این دوربین به تنظیمات ماکرو مجهز است که به کمک آن می توان از فاصله 5 سانتیمتری سوژه بر روی آن فوکوس کرد. در زیر تصویر اول نشان می دهد که تا چه اندازه می توان به سوژه نزدیک شد.

ماکرو

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

ماکرو (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فلاش دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

تنظیمات فلاش در این دوربین عبارتند از Auto ،Flash On ،Slow Synchro و Flash Off همراه با حالت اصلاح قرمزی چشم و لامپ مخصوص به آن همراه با تنظیمات فلاش در منوی اصلی. تصاویر زیر که پس زمینه های سفید دارند از فاصله 1.5 متری گرفته شده اند.

فلاش خاموش - عکس واید (25mm)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فلاش روشن - عکس واید (25mm)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فلاش خاموش - عکس تله (500mm)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فلاش روشن - عکس تله (500mm)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

در ادامه چند عکس پرتره نشان داده شده است. همان طور که تماشا می کنید، تنظیمات فلاش خاموش و کاهش قرمزی دور چشم تاثیری بر روی قرمزی دور چشم ندارند.

فلاش روشن

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فلاش روشن (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

کاهش قرمزی چشم

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

حالت شب در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

حداکثر سرعت شاتر در حالت شاتر طولانی در این دوربین 15 ثانیه است، که برای افراد علاقه مند به عکس برداری در شب خبر مسرت بخشی خواهد بود. تصویر زیر با استفاده از سرعت شاتر 15 ثانیه و در حساسیت 80 گرفته شده است. این دوربین در زمان یکسانی برای کاربرد قابلیت ضد نویز استفاده کند، بنابراین به عنوان مثال در تنظیمات 15 ثانیه و نوردهی واقعی 30 ثانیه زمان می برد.

عکاسی در شب

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

عکاسی در شب (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

لرزش گیر دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

این دوربین از مکانیسم لرزش گیر استفاده کرده است، که به واسطه آن می توان عکس هایی واضح در سرعت شاتر آهسته تر از دوربین های دیجیتالی دیگر بگیرد. به منظور آزمودن کیفیت عملرد این قابلیت دو عکس دستی از یک سوژه و با یک تنظیمات گرفتیم. اولین عکس را در حالی گرفتیم که لرزش گیر خاموش بود و دومین عکس را در حالی گرفتیم که لرزش گیر فعال بود. همان طور که مشاهده می کنید عکسی که در آن لرزش گیر روشن بود، واضح تر از دیگری است.

لرزشگیر خاموش (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

لرزشگیر روشن (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

لرزشگیر خاموش (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

لرزشگیر روشن (برش 100%)

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

My Colors :

قابلیت My Colors گزینه ای در منو است که دامنه متعارفی از گزینه های رنگ را شامل می شود که پیش از عکس برداری می توانید آن ها را مشاهده کنید.

Vivid

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Off

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Sepia

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Neutral

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Positive Film

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

B/W

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Darker Skin Tone

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Lighter Skin Tone

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Vivid Green

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Vivid Blue

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

 

Vivid Red

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

فیلترهای خلاق در دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

این دوربین 9 فیلتر خلاق متفاوت دارد که به تصویر ترکیب های متعددی می بخشد.

Miniature Effect

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Fish-eye Effect

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Soft Focus

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Toy Camera Effect

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Super Vivid

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Monochrome

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Color Accent

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

Poster Effect

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

 

Color Swap

دوربین کانون پاورشات SX270 HS

نتیجه گیری از نقد و بررسی دوربین Canon PowerShot SX270 HS :

Canon PowerShot SX270 HS لزوماً همان مدل پرچم دار SX280 HS است، اما در این دوربین از GPS و Wi-fi خبری نیست. این کمبود واقعاً فاحش است، به خصوص از آنجا که از نظر قیمت بین این دو دوربین تفاوت بسیار کمی وجود دارد، اما به طور کلی Canon PowerShot SX270 HS یک دوربین تراول زوم با مشخصات بسیار خوب است.

کیفیت تصویر کمی بهتر از مدل SX260 است که بسیار نیز مطلوب می باشد. حسگر پس زمینه روشن با دامنه حساسیت 100 تا 1600 در این دوربین در نور کم محیط نیز عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و حتی تنظیمات بالاتر آن نیز برای کاربرد در وب و چاپ عکس های کوچکتر کفایت می کند، هرچند بهتر است از حساسیت 6400 تا حد امکان استفاده نشود.

کنترل های کاملاً دستی SX270 HS نیز برای کاربران باتجربه تر مناسب است، اما متاسفانه فرمت خام را پشتیبانی نمی کند. لنز زوم 25-500 میلیمتر و 20 برابر دامنه کانونی وسیعی دارد، که برای دوربین خانگی با این مشخصات بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

امتیاز دهی :

امتیاز از 5
طراحی: 4.5
امکانات: 4
راحتی استفاده: 4
کیفیت عکس: 4.5
قیمت: 3.5

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین Canon PowerShot SX270 HS:

 

تصاویر دوربین کانن پاورشات SX270 HS

تصاویر دوربین کانن پاورشات SX270 HS

تصاویر دوربین کانن پاورشات SX270 HS


تصاویر دوربین کانن پاورشات SX270 HS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی