دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : اسفند 1390
نوع دوربین : DSLR
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 950

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 5760 در 3840
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 22.3
اندازه سنسور (میلیمتر) : 36 در 24
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Digic 5

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : Auto, 100 - 25600 in 1/3 stops, plus 50, 51200, 102400 as option
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 6
قابلیت تعیین تراز سفیدی : دارد
لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 24 - 105
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال :
زوم دیجیتال : ندارد
فوکوس خودکار : تشخیص چهره ، چندگانه ، تعقیب سوژه ،تکی ، مرکزی ، تشخیص کنتراست (سنسور) ، متوالی ، Live View
فوکوس دستی :
تعداد نقاط فوکوس : 61
نوع لنزهای قابل نصب : EF

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3.2
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,040,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : Clear View II TFT LCD
قابلیت Live View : دارد
چشمی : Optical

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/8000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) :
قابلیت نصب فلاش خارجی :
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد (6 فریم در ثانیه)
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 2 یا 10 ثانیه
حالت های نورسنجی : ارزیابی ، مرکزی ، نقطه ای ، جزئی
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (در 1/3 EV, 1/2 EV steps)
عکاسی سه بعدی :
عکاسی پانوراما :

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : H.264
نوع میکروفون : مونو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : FHD در ابعاد 1920 در 1080 با سرعت 29.97 فریم در ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : Compact Flash Type I (UDMA compatible), SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل LP-E6 به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 950
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 152 در 116 در 76
GPS :




نقد و بررسی دوربین Canon eos 5d mark iii:

معرفی

دوربین Canon eos 5d mark iii سه سال پس از عرضه مدل قبلی محبوب خود ارائه شد. دوربین EOS 5D Mk II یک موفقیت بزرگ برای کنون بود و از حسگر تمام فریم 35 میلی متری، قابلیت فیلم برداری 1080p HD بهره می برد و طرفداران زیادی را جلب کرد. اکنون دوربین 5D Mark III به بازار آمده است و اگر چه از لحاظ ظاهری شباهت زیادی با مدل قبلی خود دارد، در ویژگی های داخلی پیشرفت های عمده ای داشته است. دو ویژگی برجسته این دوربین حسگر CMOS تمام فریم 22 مگاپیکسلی و توانایی فیلم برداری با کیفیت Full HD است. ویژگی های جدید و بهبود یافته دیگر دوربین Canon eos 5d mark iii شامل سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای، سیستم نور سنجی 63 نقطه ای، ارتقای پوشش مقاوم در برابر وضعیت های آب و هوایی، دامنه ISO افزایش یافته 50-102,400، گزینه های فشرده سازی پر سرعت ویدئو ، صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی بزرگتر، شیار دوقلوی CF و SD و قابلیت فیلم برداری با کیفیت 6 فریم بر ثانیه می شود.قیمت دوربین کانن eos 5d mark iii نسبت به مدل قبلی خود بسیار گران تر است.

سهولت کاربرد

از لحاظ ظاهری دوربین Canon eos 5d mark iii شبیه مدل قبلی خود است، کمی بزرگتر ( 152 در 116.4 در 76.4 میلی متر) و 140 گرم سنگین تر ( به طور کلی 950 گرم) نسبت به دوربین Mk II است. دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii مجهز به بدنه ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم است که آن را نسبت به دوربین های بدنه پلاستیکی مقاوم تر می سازد و همچنین یک سطح خوشایند از مقاوم بودن در برابر وضعیت های آب و هوایی برای محافظت دربرابر گرد و غبار و رطوبت دارد. یک ناحیه طرح دار بر روی دستگیره و محل استراحت انگشت شست در پشت دوربین وجود دارد و اندازه دوربین کانن eos 5d mark iii برای هر کسی که دست های نرمال و بزرگی دارد، مناسب است.در سمت جلوی دوربین کنون ای ا اس 5 دی مارک iii یک درگاه مادون قرمز، دکمه پیش نمایش عمق میدان، چراغ تایمر و یک میکروفون تک صدا وجود دارد.

همانند دوربین های نیمه حرفه ای دیگر، دوربین Canon eos 5d mark iii دو چرخ کنترل ارائه می کند. یک چرخ کنترل کوچک روی دستگیره و یک چرخ کنترل چرخان بزرگ در بدنه پشتی دوربین. این پیچ کنترل سریع پشتی مشخصه کلیه دوربین های رده بالای Canon EOS است که برای اعمال تنظیمات نوردهی سریع استفاده می شد. نسبت به پیچ های کنترل سنتی تر تغییر یافته است، اما به سرعت می توانید به آن عادت کنید و به آسانی می چرخد. یک سوئیچ قفل اختصاصی وجود دارد که این پیچ را فعال و غیر فعال می کند.

پیچ کنترل سریع فضایی را اشغال می کند که در حالت نرمال انتظار داشتید یک کنترل کننده چهار حالته را پیدا می کنید، که به این معناست که برای حرکت در منو کنون مجبور شده تا یک جوی استیک کوچک بیشتر را در بدنه پشتی دوربین قرار دهد. این جوی استیک به خوبی کار می کند، اما به اندازه کنترل کننده چهار حالته سنتی سریع و کارآمد نیست. در زیر آن یک دکمه Quick جدید قرار دارد که صفحه Quick Control را باز می کند. بسته به این که کدام حالت عکاسی را انتخاب می کنید، این دکمه این امکان را برای شما فراهم می سازد تا پارامترهای متعددی را از طریق صفحه نمایش LCD تعیین کنید. صفحه Quick Control که در مدل قبلی با فشار دادن جوی استیک قابل دسترسی بود، برای کار با سه پایه و افراد مبتدی بسیار مناسب است.

در قسمت بالای سمت راست دوربین، در بالای صفحه نمایش LCD وضعیت تک رنگ، سه دکمه قرار دارد که هر دو کارکرد دارند. شما یک دکمه را فشار می دهید و سپس یا چراغ بالایی یا چراغ حالت پشتی را برای تغییر تنظیمات متناظر بچرخانید. کمی طول می شود تا کارکرد هر دکمه را بخاطر بسپارید و بدانید که کدام حالت را باید بکار بگیرید. این دوربین همچنین تنظیمات را روی صفحه نمایش LCD اصلی و همچنین LCD وضعیت نمایش می دهد. یک دکمه چهارم کوچکتر وجود دارد که چراغ صفحه نمایش LCD وضعیت را فعال سازی می کند تا بتوانید از آن در تاریکی استفاده کنید.

دو صفحه نمایش بر روی این دوربین قرار دارد: صفحه نمایش LCD رنگی 3.3 اینچی در بدنه پشتی و صفحه وضعیت کوچکتر در بدنه بالایی.در دوربین های DSLR ارزان تر، صفحه نمایش بدنه پشتی معمولا هر دو کار را انجام می دهد، اما در دوربین Canon eos 5d mark iii کل تنظیمات اصلی از بالای صفحه نمایش کوچکتر مشخص هستند. این کار باعث می شود دوربین کنون eos 5d mark iii را سریع تر بتوان مورد استفاده قرار داد و همچنین به افزایش دوام شارژ باتری کمک می کند. دوربین LCD اصلی رزولوشن فوق العاده VGA را با یک میلیون و چهل نقطه ارائه می کند، بنابراین شما بیشتر از آنچه فکر می کردید، استفاده می کنید. نکته مهم اینجاست که این امکان را برای شما فراهم می کند تا وضوح عکس های خود را با استفاده از صفحه نمایش LCD قضاوت کنید. چشمی دوربین نیز ارتقا یافته است و اکنون پوشش 100 درصدی را ارائه می کند که نسبت به مدل قبلی 2 درصد ارتقا داشته است و بزرگنمایی 0.71 درصد و اصلاح دیوپتری را عرضه می کند.

نمای رو به رو

Flash On

نمای پشت

Flash On 100%

همانند اغلب دوربین های DSLR که برای افراد حرفه ای/مصرف کننده ارائه شده است، دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii کلیه حالت های عکاسی نیمه خودکار و دستی معمول را برای کاربرانی ارائه می کند که کنترل نوردهی پیشرفته تری را از طریق پیچ قرار گرفته در قسمت بالای سمت چپ بدنه دوربین ارائه می کند ( اکنون با یک دکمه قفل مرکزی برای جلوگیری از حرکت تصادفی پیچ). کنون به این عملیات های پشیرفته به عنوان 'creative zone' قلمداد می کند و کلیه تنظیمات اصلی مانند برنامه، اولویت دیافراگم و اولویت شاتر و حالت دستی کامل را ارائه می کند. یک حالت عکاسی خودکار جدید مخصوص افراد مبتدی به نام حالت هوشمند صحنه وجود دارد که به شکل کارآمدی جایگزین حالت های خودکار خلاقانه و تمام خودکار می شود. حالت خودکار هوشمند صحنه این امکان را برای شما فراهم می کند تا چند تنظیمات کلیدی اصلی را با استفاده از صفحه نمایش LCD تغییر دهید و سرعت شاتر و دیافراگم را برای شما تعیین می کند.

سوئیچ روشن خاموش دوربین Canon eos 5d mark iii در زیر حالت عکاسی قرار گرفته است، تا حدود زیادی شبیه دوربین Canon EOS 7D، و همچنین یک دکمه چند کاربره از دوربین Canon EOS 7D نیز وجود دارد که در کنار دکمه شاتر قرار دارد. این دکمه یک قابلیت جدید است که در بالای دوربین کنون eos 5d mark iii قرار دارد و پس از فشار دادن دکمه انتخاب نقطه فوکوس خودکار از طریق پنج ناحیه فوکوس خودکار فعال سازی می شود که شامل فوکوس خودکار دستی، فوکوس خودکار نقطه ای، گسترش نقطه فوکوس خودکار، انتخاب نقطه فوکوس خودکار و فوکوس خودکار ناحیه ای می شود و همچنین از طریق منوی Quick Control Screen می توان انتخاب کرد.

وقتی دوربین 5d mark iii در یکی از حالت های خلاقانه باشد، کاربران می توانند تنظیمات ISO را از 50 تا 102400 تنظیم کنند ( شما باید از طریق گزینه ISO expansion ، ISO 50, 52000 و 102,400 را فعال سازی کنید). این دامنه بزرگ ISO این امکان را برای شما فراهم می کند تا در تقریبا هر وضعیت نوردهی بدون استفاده از فلاش بتوانید عکس بگیرید، که خبر خوبی است، زیرا دوربین Canon eos 5d mark iii در واقع فاقد فلاش پاپ آپ داخلی است ( شما باید یک فلاش اکسترنال خریداری کنید). دوربین کانن ای ا اس 5d mark iii تنوعی از سه حالت فوکوس خودکار را ارائه می کند ( یک عکس، فوکوس Al و AI Servo) و شش پیش فرض، گزینه های خودکار، کلوین و تراز سفید سفارشی وجود دارد.

چشمی کلیه اطلاعات کلیدی نوردهی شامل سرعت ISO را نمایش دهد و چهار حالت های نورسنجی وجود دارد که شامل حالت نورسنجی نقطه ای 1.5 درصد می شود که در شرایط نوردهی نامناسب به عنوان جایگزینی برای یک سیستم نورسنجی ارزیابی سازگار و فوق العاده عمل می کند. دوربین Canon eos 5d mark iii از سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای مشابه دوربین پرچم دار EOS-1D X DSLR است که یک پیشرفت قابل توجه نشسبت به سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای مدل قبلی دوربین کنون ای او اس 5 د ی mark iii است. 41 نقطه از 61 نقطه متقاطع هستند و 5 نقطه از نوع متقاطع دو گانه فرا حساس هستند و به تضمین این مساله کمک می کند که سوژه های متحرک در فوکوس باقی بمانند. همچنین یک منوی فوکوس خودکار کامل وجود دارد که برای تنظیم سیستم فوکوس خودکار دوربین Canon eos 5d mark iii با دامنه ای از پیش فرض های قابل تنظیم فوکوس خودکار استفاده می شود و به شما کمک می کند تا با سوژه های مختلف سرو کار داشته باشید.

سیستم منو دوربین Canon 5d mark iii مشابه اغلب دوربین های EOS است که از یک ساختار نوار ساده استفاده می کند که کاملا نیاز به اسکرول کردن را حذف می کند. شش گزینه منوی اصلی وجود دارد که هر کدام تا 5 نوار گزینه مجزا را دارا هستند. شما حتی می توانید صفحه منوی خصوصی خود را برای دسترسی فوری به تنظیمات پر کاربرد از طریق تنظیمات My Menu ایجاد کنید. تنها منوهای فوکوس خودکار و توابع سفارشی پیشرفته کمی از کارایی می کاهند. خوشبختانه دفترچه راهنمایی که با دوربین کانن eos 5d mark iii عرضه می شود واضح و آشکار است، و در همه دوربین های کنون وجود دارد و فقط در جزئیات کمی تفاوت دارند. شما دفترچه راهنمایی به زبان انگلیسی دریافت می کنید و اغلب چیزهایی که برای کار با دوربین کانن ای ا اس 5d mark iii نیاز دارید را در آن پیدا می کنید،بدون این که نیاز داشته باشید به یک دفترچه راهنمای الکترونیکی از طریق جستجو در سی دی نیاز داشته باشید.

نمای رو به رو

Flash On

نمای کنار

Flash On 100%

من دوربین Canon eos 5d mark iii را با لنز محبوب EF 24-105mm f/4L امتحان کردیم که در بعضی نواحی به عنوان یک لنز کیت ارائه می شود. این ترکیب فوکوس خودکار سریع مثبتی را ارائه می کند، به خوبی می توان سوژه های متحرک را ردیبای کند و توصیه می کنم که اگر برای اولین بار دوربین کنون Canon eos 5d mark iii خریداری می کنید، این لنز را تهیه کنید. لنز 24-105 میلی متری همچنین مجهز به سیستم لرزش گیر تصویر است. این مساله برای کنون اهمیت دارد، زیرا بعضی از شرکت های رقیب سیستم لرزش گیر تصویری در بدنه دوربین دارند. تفاوت اصلی بین دوربین کنون و نیکون و دیگر شرکت ها این است که سونی به همراه الیمپوس و پنتاکس سیستم لرزش گیر دوربین در بدنه دوربین دارند، در عوض این که در لنز داشته باشند و از این رو با کل دامنه لنزها کار می کنند. سیستم کنونی ظاهرا محدود به لنزی می شود که انتخاب می کنید، اما این مزیت مختصر را ارائه می کند که اثر لرزش گیری را از طریق چشمی نمایش می دهد. کنون و نیکون همچنین ادعا می کنند که یک سیستم لرزش گیر مبتنی بر لنز ذاتا نیز بهتر است.

دوربین Canon eos 5d mark iii مجهز به جدیدترین پردازشگر تصویر DIGIC 5+ است که پردازش تصویر، راه اندازی و بررسی تصویر سریع تری را نسبت به مدل قبلی ارائه می کند و کاهش نویز بهتری در تصاویر دارای ISO بالا عرضه می کند. این پردازشگر همچنین این امکان را برای دوربین کانن eos 5d mark iii فراهم می کند تا نسبت به مدل قبلی سریع تر عکس بگیرد و برای 16000 عکس JPEG تمام اندازه فوق العاده با کارت حافظه فلاش کامپکت UDMA 7 یا 18 عکس خام داخلی سرعت 6 فریم بر ثانیه را بدست می آورد. تبدیل A/D 14 بیتی، پردازش HDR داخل دوربین، کارکرد نوردهی متعدد و پردازش خام داخل دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii نیز با این پردازنده فعال می شوند. دوام شارژ باتری دوربین 950 عکس با استفاده از چشمی یا 200 عکس در حالت live view است. با استفاده از محفظه باتری BG-E11 اختیاری که دو باتری را در خود جای می دهد، این دوام شارژ دو برابر می شود.

دوربین Canon eos 5d mark iii مجهز به یک سیستم Live View مشابه با مدل قبلی خود است. در صورتی که در زمینه کار با دوربین های DSLR مبتدی هستید و با اصطلاحات آشنا نیستید، در اصل Live View این امکان را برای شما فراهم می کند تا صحنه جلوی خود را به صورت زنده روی صفحه نمایش LCD مشاهده کنید، در عوض این که از چشمی اپتیکی سنتی مشاهده نمایید. این مساله برای کاربران دوربین کامپکت یک جاذبه آشکار است که با نگه داشتن دوربین کنون ای ا اس 5دی مارک تری هم ارتفاع دست و عکس گرفتن با صفحه نمایش LCD آشنا هستند، به طور مثال، برای کسانی که عکس ماکرو می گیرند بسیار جذاب است، زیرا اغلب وقتی دوربین در یک زاویه نامناسب روی سه پایه قرار دارد، تماشا از طریق صفحه نمایش راحت تر از چشمی است. برخلاف مدل قبلی، در این دوربین Live View که در سیستم منو مخفی شده بود، در دوربین Canon eos 5d mark iii با یک سوئیچ اختصاصی جدید در بدنه پشتی دوربین کانن eos 5d mark iii به شکل آسان تری فعال می شود که بین Live View و فیلم بردرای و یک دکمه شروع/توقف سوئیچ می کند. یک صفحه نمایش خط شبکه ای، سطح الکترونیکی دو محوری جدید و نمودار زنده بسیار مفید را می توان برای کمک به کادربندی و نوردهی فعال سازی کرد و شما می توانید تصویر نمایش داده شده روی صفحه نمایش را تا 10 برابر بزرگنمایی کرد. فوکوس از طریق دکمه AF-On صورت می گیرد یا شما می توانید دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. Live View را می توان از راه دور با استفاده از نرم افزار کاربردی EOS کنترل کرد که امکان تغییر تنظیمات و گرفتن تصویر از یک رایانه را فراهم می کند.

نمای رو به رو

Flash On

نمای بالا

Flash On 100%

بنابراین چه کسانی بیشترین بهره را از حالت Live View این دوربین می برند؟ خب، این حالت کاربر حرفه ای و مبتدی را با سه نوع سیستم فوکوسی که عرضه می کند، راضی نگه می دارد. اولین سیستم فوکوس خودکار سریع است که با چرخش فیزیکی آینه دوربین برای مشارکت دادن حسگر فوکوس خودکار کار می کند که سپس به صورت لحظه ای صفحه LCD را سفید می کند و یک صدای فیزیکی را ایجاد می کند، قبل از این که تصویر پس از یک ثانیه ظاهر شود. روش های دیگر، فوکوس خودکار زنده و فوکوس خودکار زنده همراه با تشخیص چهره، از یک سیستم فوکوس خودکار کنتراست تصویر تا حدود زیادی شبیه سیستمی که توسط دوربین های کامپکت ببین و بگیر استفاده شده است بهره می گیرد که مزایای اصلی آن نبود کامل نویز در طول عملیات و سیاه نشدن صفحه نمایش است. متاسفانه این دو حالت بسیار کندتر از حالت فوکوس خودکار سریع هستند و فوکوس کردن بر روی یک سوژه مشخص در نور مناسب بیش از سه ثانیه طول می کشد که فکر می کند. که فکر می کنم بسیاری از کاربرانی که از تجربه ببین و بگیر دوربین Canon eos 5d mark iii لذت می برند را ناامید می کند.از طرف دیگر، شما می توانید نقطه فوکوس خودکار را دور صفحه حرکت دهید و دوربین eos 5d mark iii با موفقیت چهره ها را در اغلب شرایط تشخیص می دهد.

Live View همچنین برای قابلیتی که بیشترین علاقه مندی به دوربین Canon EOS 5D Mark II را ایجاد کرد، استفاده می شود: حالت فیلم برداری Full HD . دوربین 5d mark iii فیلم برداری صفحه گسترده Full HD با ابعاد 1920 در 1080 پیکسل را با سرعت 24 فریم بر ثانیه تا 60 فریم بر ثانیه در فرمت MOV را ارائه می کند. همچنین یک حالت فیلم برداری HD با سرعت 50/60 فریم بر ثانیه وجود دارد. گزینه های فشرده سازی ویدئوی پر سرعت جدید شامل intraframe و interframe می شود. اندازه بیشینه یک ویدئو کلیپ مجزا یا 4 گیگابایت یا یک ثانیه کمتر از 30 دقیقه است. شما همچنین می توانید در طول فیلم برداری عکاسی مجزا یا پیوسته را انجام دهید و فیلم برداری پس از گرفته شدن عکس نهایی ادامه پیدا می کند. صدا در فرمت خطی PCM بدون هیچ فشرده سازی ضبط می شود. یک میکروفون داخلی جلوی دوربین برای ضبط مونو ، یک سوکت در کناره برای اتصال یک میکروفون استریوی خارجی و یک سوکت هدفون وجود دارد که نظارت بر سطح صدا در طول و پس از عکاسی را امکان پذیر می سازد. همچنین یک درگاه HDMI برای پخش تصاویر Full HD بر روی یک تلویزیون HD دارد. از اتصال مینی HDMI استاندارد استفاده می کند، اما توجه داشته باشید که شما باید یک کابل مناسب را به صورت مجزا خریداری کنید. شما همچنین هنوز می توانید دوربین را به یک تلویزیون استاندارد از طریق NTSC/PAL وصل کنید.

اگر چه می توانید در طول فیلم برداری فوکوس خودکار را انجام دهید، دوربین Canon eos 5d mark iii از حالت فوکوس خودکار-کنتراست بسیار کند استفاده می کند. فوکوس به صورت دستی یک ایده بسیار بهتر است، اگر چه اغلب لنزهای AF حلقه های MF با حرکت بسیار کم بین نقطه فوکوس نزدیک و بی نهایت دارند و در یک محیط آرام همچنین می توان صدای حلقه فوکوس را شنید.شما اکنون می توانید سرعت دیافراگم و شاتر را از دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii در حالت فیلم برداری تعیین کنید و جبران نوردهی و قفل AE را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. شما می توانید یک عکس مجزا یا توالی از عکس ها را در طول فیلم برداری بگیرید، اما این مساله باعث تاخیر یک ثانیه ای می شود که باید بعدها ویرایش کنید. در دست گرفتن دوربین Canon eos 5d mark iii و فیلم برداری با آن بسیار دشوار است. بهتر است دوربین کنون eos 5d mark iii را روی یک سه پایه فیلم برداری اختصاصی قرار دهید.

دوربین 5d mark iii از فن آوری خذف گرد و غبار مشابهی مشابه مدل قبلی خود بهره می گیرد که در آن حسگر در فرکانس بالا به صورت مختصر لرزانده می شود تا هر ذره گرد و غبار از سطح آن کنده شود این کار باعث تاخیر در نیاز به پاکسازی حسگر دستی می شود، شاید برای همیشه، اما نمی تواند ته مانده های چسبناک مانند اسپری نمک ، یا لکه های باقی مانده را از بین ببرد. دوربین Canon eos 5d mark iii همچین از سیستم داده حذف گرد و غبار داخلی مشابه مدل قبلی خود بهره می گیرد که وضعیت گرد و غبار مرئی روی حسگر را ترسیم می کند. پس از عکاسی با نرم افزار حرفه ای دیجیتال فوتو به صورت خودکار حذف می شود.

مموری کارت

Flash On

جایگاه باتری

Flash On 100%

اصلاح روشنایی جانبی قابلیتی است که نسبت به آنچه در ابتدا به نظر می رسد، بسیار ساده تر است. در اصل اثرات ناخواسته سایه روشن را اصلاح می کند، که عموما در عکس های زاویه باز در گوشه های قاب دیده می شود. دوربین Canon eos 5d mark iii پایگاه داده ای از داده های اصلاح برای لنزهای مختلف کنون دارد و در صورت فعال سازی اصلاح روشنایی جانبی، به صورت خودکار آن را در عکس های JPEG بکار می گیرد. برای عکس های خام، اصلاح بعدها در نرم افزار حرفه ای دیجیتال فوتو اعمال می شود. تا 40 لنز را می توان بر روی دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii برنامه ریزی کرد و تا بیش از 80 لنز در حال حاضر برای انتخاب از بین آنها موجود هستند. اصلاح روشنایی خودکار یک قابلیت مفید و کارآمد است، مخصوصا برای عکاسانی که عکس JPEG می گیرند و می توان در کل زمان ها به شکل ایمن آن را فعال کرد.

حتی قابلیت مفیدتر، یک قابلیت تنظیم میکرو فوکوس خودکار وجود دارد که از دوربین های DSLR حرفه ای گرفته شده است. این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می کند تا فوکوس هر لنز را تغییر دهید و سپس از یک هدف فوکوس برای آزمایش درست فوکوس کردن لنز استفاده کنند و در صورتی که این طور نبود، با استفاده از گزینه تنظیم فوکوس خودکار آن را کمی تغییر دهید و سپس بار دیگر امتحان کنید تا به فوکوس ایده ال دست پیدا کنید. در اغلب دوربین های DSLR دیگر شما باید برای درجه بندی دوربین و لنز را به نمایندگی یا فروشگاه های معتبر ارسال کنید، اما در دوربین Canon eos 5d mark iii ، شما می توانید کل لنزهای خود را در خانه خود درجه بندی کنید.( تا 20 لنز را می توان در دوربین ذخیره کرد). دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii مجهز به یک حالت عکاسی بی صدای جدید است که صدای شاتر و آینه را کاهش می دهد که برای وضعیت هایی مناسب است که شما نمی خواهید توجه ناخواسته را از خود جلب کنید.یک حالت بی صدای پیوسته نیز موجود است، اگر چه در سرعت کندتر 3 فریم بر ثانیه نسبت به سرعت 6 فریم بر ثانیه اصلی است.

وقتی عکسی را گرفتید، دوربین یک دامنه میانگین گزینه برای پخش، بررسی و مدیریت تصاویر دارید.اطلاعات بیشتر در مورد یک تصویر گرفته شده را می توانید روی صفحه نمایش با فشار دادن دکمه Info مشاهده کنید که یک نمودار روشنایی تصویر و کلیه داده های Exif را ارائه می کند. که شامل سرعت شاتر و زمان و تاریخ گرفته شدن عکس می شود و با فشار مجدد یک نمودار RGB دیگر را نمایش می دهد. از طریق منوی پخش همچنین می توان نمایش نقطه فوکوس خودکار و Highlight Alert را فعال سازی کرد. می توان نگاه دقیق تری به یک تصویر انداخت، زیرا شما می توانید تا 15 برابر زوم کنید و همچنین می توانید در مجموعه ای از نه فهرست عکس تصاویر را مشاهده کنید. با فشار دادن دکمه Creative Photo دو تصویر در کنار هم نمایش داده می شود تا بتوانید کیفیت نوردهی های مختلف را بر روی دوربین مقایسه کنید. شما همچنین می توانید یک تصویر را بچرخانید، یک تصویر را حذف کنید، یک اسلاید مشاهده کنید، از تصاویر محافظت کنید تا نتوان آنها را حذف کرد و گزینه های چاپ متنوعی تعیین نمایید. بر خلاف بعضی از محصولات رقیب، هیچ سبک یا افکت دیجیتالی وجود ندارد که بتوان پس از گرفته شدن عکس بر روی آن بکار برد. سبک های تصویر تنها روش تنظیم تصاویر jpeg در داخل دوربین Canon eos 5d mark iii قبل از گرفته شدهن عکس ها هستند. رده بندی تصاویر داخل دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii با استفاده از یک دوربین اختصاصی جدید در بدنه پشتی سازماندهی تصاویر قبل از پس پردازش را ساده می کند و رده بندی در نرم افزار سازگار با IPTC حفظ می شود.

مجموعه نرم افزار دوربین 5d mark iii بسیار خوب است. باید اعتراف کرد، عکاسانی که به دوربین eos 5d mark iii رسیده اند نرم افزار ویرایش و مرور تصاویر خود را از قبل انتخاب کرده اند و بنابراین برنامه های مرور تصویر ابتدایی موجود بر روی دوربین کانن ای اس 5دی مارک تری را نیاز دارند، بلکه چیزی بیشتر از آن را نیازمند هستند.همچنین به اپلیکشن ساده اما کارآمد PhotoStitch کنون برای ایجاد عکس های پانورامایی دسترسی دارید، نرم افزاری برای استفاده از دوربین Canon eos 5d mark iii از راه دور و همچنین نرم افزار حرفه ای دیجیتال فوتو را در اختیار دارید که برای تبدیل فایل های خام استفاده می شود. این یک مزیت بزرگ است، زیرا شرکت های سازنده دیگر همیشه چنین نرم افزار خوب تبدیل فایل خامی را در دوربین های خود قرار نمی دهند. این نرم افزار قطعا بهترین تبدیل گر فایل خام در بازار نیست، اما از Picture Styles تقلید می کند. علاوه بر این، نرم افزار Picture Style Editor را می توان برای ایجاد سبک های تصویر سفارشی بر روی رایانه در عوض داخل دوربین Canon eos 5d mark iii استفاده کرد. توجه داشته باشید که در زمان نوشتن نقد و بررسی نسخه نرم افزار Digital Photo Professional که همراه با دوربین کانن eos 5d mark iii عرضه می شد را در واقع نمی شد برای ویرایش عکس های خام خود استفاده کرد، زیرا عکس های بسیار بی کیفیتی ایجاد می کند. کنون در اواسط آوریل نسخه بروزرسانی شده این نرم افزار را عرضه می کند. اکنون زمان آن رسیده که کیفیت تصویر دوربین Canon eos 5d mark iii را بررسی کنیم.

کل تصاویر نمونه در این بررسی با استفاده از تنظیمات Fine JPEG 22 مگاپیکسلی گرفته شده اند و میانگین اندازه تصویر 7 مگابایتی را عرضه می کنند.

دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii در طول بررسی عکس های بسیار با کیفیتی را تولید کرد.از دامنه ISO 50 تا ISO 320 دوربین Canon eos 5d mark iii عکس های JPEG بدون نویزی را عرضه می کند و نویز در ابتدا در دامنه ISO 6400 ظاهر می شود، که برای یک دوربین SLR 35 میلی متری 22 مگاپیکسلی عملکردی فوق العاده است. تنظیمات سریع تر 6400, 12800 و 25600 نویز نسبتا کمی را نشان می دهد و دامنه ISO 51200 برای چاپ های کوچک و تصاویر اینترنتی مناسب است و سریع ترین تنظیمات 102400 را بهتر است شرایط اضطراری حفظ کنید. عکس های JPEG در خارج از دوربین با استفاده از سبک تصویر پیش فرض کمی بی کیفیت بودند و باید در برنامه هایی مثل فوتوشاپ وضوح آنها بهبود پیدا کند یا می توانید تنظیم داخل دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii را تغییر دهید. عکاسی در شب بسیار خوب بود و سرعت شاتر بیشینه 30 ثانیه و حالت Bulb این امکان را برای شما فراهم می کنند تا در تمامی شرایط نور کافی داشته باشید. شش سبک تصویر مختلف و توانایی ایجاد سبک تصویر مخصوص خود یک مزیت واقعی برای عکاسان JPEG است، همانطور که تنظیمات سفارشی Auto Lighting Optimizer و Highlight Tone Priority این گونه هستند. حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را به منظور ایجاد یک تصویر مجزا با دامنه دینامیکی بیشتر ترکیب می کند و همچنین ظاهری طبیعی و هنری تر ارائه می کند.

نویز

12 تنظیمات ISO در دوربین Canon eos 5d mark iii وجود دارد که می توانید در هر زمان یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه چند عکس 100 درصدی ارائه می شوند که سطوح نویز را برای هر تنظیمات ISO نشان می دهند و نسخه JPEG در سمت چپ و نسخه خام در سمت راست قرار دارد.

RAW

JPEG

ISO 100 (برش 100%)

Flash On

ISO 100 (برش 100%)

Flash On 100%

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction

ISO 200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 1600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 3200 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 6400 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 12800 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

ISO 25600 (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

کیفیت فایل

دوربین Canon eos 5d mark iii تنظیمات کیفیت فایل JPEG مختلف در اختیار دارد که حالت Fine بالاترین کیفیت JPEG را عرضه می کند. در ادامه چند عکس 100 درصدی ارائه می شود که کیفیت گزینه های مختلف را نشان می دهد و اندازه فایل در براکت نمایش داده می شود.

22M Normal (2.810Mb) (100% برش)

Flash On

22M Fine (5.70Mb) (100% برش)

Flash On 100%

 

22M RAW (25.38Mb) (100% برش)

Red-eye Correction 100%

وضوح

در ادامه دو عکس 100 درصدی را مشاهده می کنید که به عنوان Web - Quality 50 در فوتوشاپ ذخیره می شوند. در عکس سمت راست با استفاده از فوتوشاپ کمی وضوح تصویر بهبود پیدا کرده است. عکس های JPEG در تنظیمات وضوح پیش فرض دوربین کانن eos 5d mark iii کمی بی کیفیت هستند و پس از گرفته شدن باید توسط برنامه ای مانند فوتوشاپ وضوح آنها بهبود پیدا کند، یا شما می توانید تنظیمات داخل دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii را تغییر دهید.

عکس گرفته شده (برش 100%)

Flash On

عکس ویرایش شده (برش 100%)

Flash On 100%

عکس گرفته شده (برش 100%)

Red-eye Correction

عکس ویرایش شده (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

عکاسی در شب

سرعت شاتر بیشینه دوربین Canon eos 5d mark iii 30 ثانیه است و یک حالت Bulb برای نوردهی های طولانی تر وجود دارد که در صورتی که جدا به عکاسی در شب علاقه داشته باشید، خبر فوق العاده ای است. عکس زیر با استفاده از سرعت شاتر 30 ثانیه و در ISO 100 و دیافراگم f/11گرفته شده است.

Night

Flash On

Night (برش 100%)

Flash On 100%

Highlight Tone Priority

این تنظیمات سفارشی جزئیات نقاط برجسته تصویر را با گسترش دامنه دینامیکی از خاکستری 18 درصد تا نقاط برجسته روشن نوید می دهد. با فعال سازی این قابلیت تفاوت قابل توجهی بر روی عکس آزمایش ما همانطور که مشاهده می کنید، صورت نگرفت.

روشن

Flash On

خاموش

Flash On 100%

Auto Lighting Optimizer

این تنظیمات اصلاح خودکار روشنایی و کنتراست یک تصویر را با سه سطح شدت مختلف نوید می دهد. یک تفاوت جزئی بین ضعیف ترین و قوی ترین تنظیمات وجود داشت که در زیر نشان داده می شود. توجه داشته باشید که راهنمای کاربر هشدار می دهد که این تنظیمات ممکن است باعث افزایش نویز در سرعت های ISO بالاتر شود.

Low

Flash On

Off

Flash On 100%

Strong

Flash On

Standard

Flash On 100%

نوردهی چندگانه

این تنظیمات جدید این امکان را برای شما فراهم می کند تا حداکثر 9 تصویر را در یک تصویر ترکیبی مجزا با دامنه ای از روش های مختلف ترکیب کنید. در ادامه مثالی با ترکیب دو عکس را مشاهده می کنید.

multiple_exposure1.jpg

HDR

حالت HDR سه تصویر گرفته شده در نوردهی های مختلف را ترکیب می کند تا یک تصویر با دامنه دینامیکی بیشتر را بگیرد و تصویر طبیعی و هنری تری ارائه می شود.

EV +1

Flash On

خاموش

Flash On 100%

EV +3

Flash On

EV +2

Flash On 100%

EV Art Standard +3

Flash On

Natural +3

Flash On 100%

EV Art Bold +3

Flash On

EV Art Vivid +3

Flash On 100%

EV Art Embossed +3

Flash On

سبک های تصویر

Picture Controls کنون، مشابه با سبک های تصویر نیکون، ترکیب های پیش فرضی از تنظیمات وضوح، کنتراست، اشباع و رنگ مختلف هستند. شش کنترل تصویر موجود در زیر ارائه می شود. همچنین سه سبک تصویر تعریف شده توسط کاربر وجود دارد که می توانید براساس سلیقه خود ایجاد کنید.

Portrait

Flash On

Standard

Flash On 100%

Neutral

Red-eye Correction

Landscape

Red-eye Correction 100%

Monochrome

Flash On

Faithful

Flash On 100%

نتیجه گیری

دوربین Canon EOS 5D Mark III با مجموعه ای از قابلیت های بهبود یافته که باعث می شود دوربین Canon eos 5d mark iii برای عکاسی و فیلم برداری گزینه مطلوبی شود، محبوبیت مدل قبلی خود را تکرار می کند. سیستم فوکوس خودکار 61 نقطه ای مخصوصا به همراه عملکرد عالی در ISO های بالاتر، عکاسی پیوسته سریع تر و رابط فیلم برداری بهینه بسیار خوشایند است. تنها افزایش قابل توجه در هزینه مانع از این می شود که دوربین کنون ای ا اس 5d mark iii را مانند مدل قبلی خود توصیه کنیم.

در جایی که مدل قبلی دوربین 5d mark iii با توانایی فیلم برداری Full HD امتیاز بالایی کسب کرد، دوربین Canon eos 5d mark iii ارتقای افزایشی نسبت به مدل قبلی داشته است و شاید به اندازه مدل قبلی نتواند توجه جلب کن، اما در هر صورت دوربین چند کاربره مفیدی ایجاد شده است. به ارث بردن سیستم فوکوس خودکاری مشابه با دوربین پرچم دار EOS-1D X DSLR یک بهبود قابل توجه نسبت به سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه ای مدل قبلی است، در حالی که سرعت عکاسی پیوسته 6 فریم بر ثانیه و سریع تر است و یک حالت مفید ساکت تر 3 فریم بر ثانیه ای برای لحظات خاص تر نیز وجود دارد.

در حالی که حسگر 22 مگاپیکسل با دوربین Canon eos 5d mark iii نسبت به حسگر 21 مگاپیکسلی مدل قبلی یک پیشرفت قابل توجه به حساب نمی آید، به همراه پردازشگر تصویر Digic 5+ در محیط های کم نور عملکرد فوق العاده ای را عرضه می کند و در دامنه ISO 50-6400 عکس های تقریبا بدون نویزی را عرضه می کند و در تنظیمات 12800 و 25600 عکس ها به خوبی قابل استفاده هستند. فیلم برداری با دوربین کانن ای ا اس 5d mark iii نیز بهبود یافته است و یک رابط ساده و بهتر، نوردهی دستی، کنترل بهتر بر روی سرعت و سرعت های فشرده سازی مطلوب را در بردارد. ما دوست داشتیم یک صفحه نمایش LCD چرخشی برای کادربندی بهتر و ساده تر روی دوربین Canon eos 5d mark iii قرار داشت و در مقایسه با دوربین های بدون آینه سیستم فوکوس خودکار برای فیلم برداری چندان مطلوب به نظر نمی رسد، اما بجز این مسائل این دوربین یک گام رو به جلوی دیگر در زمینه عکاسی و فیلم برداری است.

انتقاد اصلی ما از دوربین 5d mark iii طراحی، کیفیت تصویر یا مجموعه ویژگی های آن نیست. بلکه قیمت بسیار بالای آن است. قیمت دوربین Canon eos 5d mark iii نسبت به مدل قبلی خود افزایش چشمگیری داشته است، در حالی که مدل قبلی هنوز دوربین فوق العاده است و تقریبا قیمتی نصف مدل جدید را دارد و در بازار موجود است. رقیب اصلی این دوربین، Nikon D800 است که حسگر 36 مگاپیکسلی دارد و با این حال چند صد دلار ارزان تر است. با وجود این، نمی توانیم دوربین Canon eos 5d mark iii چند کاربره را که عملکردی فوق العاده عرضه می کند، دوست نداشته باشیم. ممکن است مانند مدل قبلی خود یک تحول نباشد، اما تقریبا در هر زمینه ای یک دوربین بهتر است و ثابت می کند که در دوربین های DSLR فضای پیشرفت زیادی وجود دارد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی