دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

دوربین نیکون A300


مشخصات عمومی

نوع دوربین : خانگی
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 119 گرم

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 20.1 در 58 در 95.9 میلی متر
محدوده دقت حسگر : 15 تا 20 مگاپیکسل
تعداد پیکسل (MP) : 20 مگاپیکسل
اندازه سنسور (میلیمتر) : 12.3 میلیمتر
نوع حسگر : CCD

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : 21 مگاپیکسل
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 1:1 - 4:3 - 16:9
لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 200 - 25 میلی متر
محدوده زوم : F3.7–6.6
زوم اپتیکال : 8 برابر
زوم دیجیتال : 4 برابر
فوکوس خودکار :
نوع لنزهای قابل نصب :
وزن لنز (گرم) :

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 2.7 اینچ
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : LCD
قابلیت Live View : دارد
چشمی :

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 4 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/1500 ثانیه
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 5.20
قابلیت نصب فلاش خارجی :
قابلیت عکاسی پیاپی :
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : 1.1 فریم بر ثانیه
عکاسی سه بعدی : ندارد
عکاسی پانوراما : ندارد

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : HD - 30 فریم بر ثانیه
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : HD
توضیحات : - دارای قابلیت پایدارسازی چهار محوره
-دارای حالت پرتره هوشمند

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC card

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری قابل شارژ لیتیوم یونی مدل EN-EL19 به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 20.1 × 58 × 95.9 میلی متر







دوربین نیکون A300

برای بیشتر مردم گوشی جایگزین دوربین ارزان قیمت point-and-shoot شده است. اگر در عکاسی جدی هستید آپشن های خوبی با قیمت 300 دلار و بالاتر که مزیت های بیشتری نسبت به گوشی iPhone  یا  Galaxyدارند در بازار موجود است مگر اینکه تمایلی به پرداخت هزینه بیشترنداشته باشید!

این دوربین یکی از همین دوربین های ارزان قیمت نیکون و دارای ویژگی هایی مانند انتقال وایرلس تصاویر است که شما از یک دوربین با این قیمت انتظار ندارید. بزرگترین مزیت این دوربین نسبت به گوشی لنز زوم 8x آن است. همچنین عملکرد آن معمولی و خودکار بودن آن گاهی دچار مشکل میشود.  

طراحی

دوربین Nikon coolpix A300  یک دوربین کامپکت و زیبا و نیز ارزان قیمت است و می تواند همراه همیشگی برای ثبت لحظات خاطره انگیز در مراسم و سفرها باشد. ابعاد آن 2.3 در 3.8 در 0.8 اینچ و وزن آن 4.2 انس با یک کارت و باتری و تنها در رنگ نقره ای موجود است. سایز آن تقریبا برابر Canon PowerShot Elph 190 IS با ابعاد 2.2 در 3.8 در 0.9 اینچ و وزن 4.9 انس است.  

دوربین نیکون a300

این دوربین فوق باریک دارای یک لنز قدرتمند با فاصله کانونی 200-25 میلیمتر با زوم 8x  برای داشتن تصاویری باکیفیت است. قابلیت جمع آوری نور در زاویه واید به همراه f/3.7 f-stop  و زوم با دیافراگم باریک f/6.6 کمی مشکل ساز است ، که البته مشکل بزرگی به حساب نمی آید اما گوشی های گران قیمتی که دارای لنزهای پرایم و زاویه واید به اندازه این دوربین هستند اما نور را چهار برابر بیشتر جمع آوری میکنند، در نور کم بدون فلاش به این دوربین برتری دارند.

 

این دوربین به جای نور LED گوشی دارای یک فلاش قدیمی برای روشن کردن صحنه دارد، دارای عملکرد خودکار است اما با استفاده از دکمه فلاش (آیکونی شبیه به صاعقه در پشت) میتوان آن را غیر فعال کرد. دیگر دکمه ها شامل تنظیم نوردهی در نور کم و یا زیاد، فوکوس ماکرو، تایمر، حالات مختلف و دکمه های حذف، منو، پخش و ضبط است. دکمه On/Off در بالای دوربین در امتداد شاتر و اهرم زوم قرار دارد.

 

با قرار دادن دوربین در حالت Scene Auto Selector همه تنظیمات را به آن بسپارید. عکاسی از شکوفه های گیلاس به حالت شات ماکرو در نور روز در سایه سرعت شاتر کم و فلاش را دوربین انتخاب کرد. نتایج (نشان داده شده در بالا) هنری شدند اما مورد پسند برخی ها نیست.  

این دوربین دارای چندین حالت عکاسی مانند landscapes, portraits, fast action, و  fireworksو حتی حالت خودکار است. حتی در زمان گرگ و میش هوا هم این دوربین شات های خوبی را در حالت خودکار میگیرد.

 

 یک نمایشگر معمولی 2.7 اینچی با رزولوشن 230k-dot در پشت دوربین وجود دارد که از کیفیت بالایی برخوردار است که میتوان شات های قبلا گرفته شده و یا آنچه هم هکنون گرفته اید را در آن مشاهده کنید اما جزییاتی که در تصاویر شارپ هستند در این نمایشگر حتی با زوم کردن کمی تیره و ناواضح به نظر میرسند.

زوایای دید کمی مشکل دارند: میتوان نمایشگر را از چپ به راست دید اما با چرخش لنز به سمت بالا و پایین دیدن LCD کمی دشوار و نمایشگر کمی تاریک میشود.

اتصال

 

این دوربین از SnapBridge پشتیبانی میکند و از طریق آن میتوان عکس‌ها و فیلم‌ها را با استفاده از وای‌ فای، بلوتوث و NFC با دستگاه‌های دیگر به اشتراک گذاشت. کاربران میتوانند عکس‌ها را بلافاصله پس از گرفتن به گوشی یا تبلت ارسال کنند. برای گوشی اندروید NFC و برای iPhone بلوتوث کارایی بهتری دارند و در هر دو حالت باید از اپ SnapBridge استفاده کرد.

 

هنگام انجام دادن تنظیمات میتوان تصاویر را به گوشی منتقل کرد و یا هم زمان با عکس گرفتن به طور خودکار آنها را به گوشی منتقل کرد. میتوان از گوشی به عنوان کنترل از راه دوربین با استفاده از وای فای نیز استفاده کرد.

عکاسی با دوربین نیکون a300

باتری داخلی این دوربین قابل شارژ و همراه با یک کابل است. متاسفانه اتصال شارژر از طریق پورت استاندارد micro USB  یا  USB-Cامکان پذیر نیست. CIPA رتبه این باتری با یک بار شارژ را تا 240 شات ثبت کرده است که البته این میزان با استفاده از انتقال وایرلس کاهش می یابد. اسلات کارت های استاندارد SD/SDHC/SDXC برای ذخیره فیلم و عکس با این دوربین سازگار هستند.

عملکرد

 

این دوربین کامپکت ارزان قیمت دارای سرعت قابل قبولی است. در 1.6 ثانیه روشن و آغاز به عکاسی میکند، با سرعت 0.2 ثانیه فوکوس و 1.8 ثانیه عکاسی پی در پی با استفاده از حالت Sports Scene انجام میدهد. عملکرد و سرعت آن نسبت به گوشی پایین تر است مثلا در آیفون سرعت 10fps است.

 

برای بررسی کیفیت لنز این دوربین تست Imatest انجام شد. این دوربین دارای سنسور تصویر 20MP CCD است. در تست شارپنس نورسنج مرکزی در وایدترین زاویه در هر ارتفاع تصویر 2201 خط وجود دارد که بهتر از حداقل 1800 خط است.نتایج عالی و بهتر از 2500 خط در مرکز و بسیار خوب با 2.85 خط در بیشتر قسمت های فریم هستند اما در گوشه ها اینگونه نیست؛ آنها با 1738 خط کمی نرم هستند که البته در یک چنین دوربینی طبیعی است.

 

در نهایت زوم لنز عمق دید  200mm را در دیافراگم متوسط f/6.6 پوشش میدهد. از آنجایی که نور زیادی را وارد نمیکند، ایزو این دوربین بالاتر از میزان پایه یعنی 80 و در میزان 200 قرار میگیرد. کمی نویز و کاهش جزییات در تصاویر مشاهده میشود که باعث کاهش شارپنس تا میزان 1427 خط میشود.  

 

کاهش جزییات در ایزوی بالاتر یک مشکل به حساب می آید. سنسور 20MP دارای پیکسل های زیادی است اما آنها را بسیار فشرده میسازد و نمایشگر در نور کم به اندازه سنسورهای CMOS دقیق عمل نمیکند.میزان نویز کمتر از 1.5 درصد در هر ایزویی است، حداکثر ایزو 800 نیز قابل تنظیم است، اما کمی کاهش نویز در پخش تصاویر مشاهده میشود. با تغییر ایزو از 80 به 160 کمی تصاویر بدون کیفیت اما همچنان عالی یه نظر میرسند. در ایزو 400 کمی تاری و در ایزو 800 تاری زیادی وجود دارد. البته شما امکان کنترل دستی بر ایزو را ندارید و دوربین به طور خودکار تنظیمات را انجام میدهد.  

قیمت دوربین نیکون a300

 

فیلم برداری با کیفیت 720p و با سرعت 30fps در فرمت AVI تا 8 دقیقه در یک زمان مشخص انجام میشود. در طول فیلم برداری میتوان لنز را زوم کرد اما بهتر است این کار را نکنید. این دوربین اصلا هنگام فیلم برداری فوکوس نمیکند، از این رو هنگام تنظیم فاصله لنز صحنه تار میشود. نیاز به گفتن نیست که شروع فیلم برداری با کیفیت720p بسیار مهم و غافلکیر کننده است، بدین گونه که سطوح بافت دار صیقلی و لبه ها واضح به نظر میرسند.

میکروفون داخلی این دوربین نسبتا خوب است، صدا را با کیفیت واضحی ضبط میکند، و تقریبا نویز پیش زمینه ایجاد شده توسط فن ها را حذف میکند.

نتیجه

این دوربین در مقایسه با گوشی ها مزیت هایی دارد که یکی از آنها لنز زوم است. البته این طولانی ترین لنز نیست اما آپشن خوبی در این دوربین با این قیمت به حساب می آید. و این دوربین دارای یکی از سیستم های انتقال وایرلس و نیز استفاده آسان است. با استفاده از آن میتوان بلافاصله پس از عکس گرفتن آن را به گوشی انتقال دهید و در Instagram یا  Facebookبه اشتراک بگذارید.  

 

در نور شب کیفیت تصاویر خوب است اما یک لنز آهسته به معنای کاهش کیفیت هنگام زوم در فضاهای باز است. نمایشگر پشت دوربین یک نمایشگر معمولی است و گاهی استفاده از حالت پیش فرض Scene Auto Selector تصمیم میگیرد هیچ صحنه ای را انتخاب نکند. این دوربین دارای کیفیت فیلم برداری چندان عالی نیست؛ با تغییر سوژه و یا زوم لنز در حال فیلم برداری فوکوس بر هم میخورد. از بهترین دوربین های کامپکت ارزان قیمت میتوان به Canon PowerShot Elph 170 IS اشاره کرد اما قدیمی و فاقد وای فای است. در مدل جدید یعنی Elph 190 IS 2017، کنن از وای فای و زوم 10x با قیمت پایین استفاده کرده است. 

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • مدیر سایت

دوربین نیکون

دوربین نیکون A300

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی