دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : بهمن 1394
نوع دوربین : حرفه ای
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 395

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 6000 در 4000
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 24
اندازه سنسور (میلیمتر) : 23.5 در 15.6
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Expeed 4

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : خودکار، 100-25600
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 12
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر :
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 18-140
محدوده زوم : وابسته به لنز انتخابی
زوم اپتیکال :
زوم دیجیتال :
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص کنتراست، تشخیص فاز، چندگانه، مرکزی، تکی قابل انتخاب، تعقیب سوژه، تکی، متوالی، تشخیص چهره، دید زنده
فوکوس دستی :
تعداد نقاط فوکوس : 11
نوع لنزهای قابل نصب : Nikon F
وزن لنز (گرم) : 195

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3.0
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 921,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT-LCD
قابلیت Live View :
چشمی : اپتیکال (pentamirror)

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 12
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار، همگام سازی آهسته خودکار، کاهش قرمزی چشم، Fill-flash، خاموش، Rear-curtain sync
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد - 5.0 فریم بر ثانیه
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : دارد (2، 5، 10، 20 ثانیه)
حالت های نورسنجی : چندگانه، مرکزی، نقطه ای
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (at 1/3 EV steps)

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : مونو
بلندگو : مونو
رزولوشن فیلم : Full HD
ابعاد و سرعت فیلم برداری : با کیفیت Full HD در ابعاد 1080 در 1920 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری لیتیوم یونی مدل EN-EL14a به همراه شارژر
دوام باطری (عکس) : 1200
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 124 در 98 در 76

دوربین عکاسی نیکون مدل D 3400 با لنز همراه 140-18 میلی متر

ویژگی های دوربین عکاسی  نیکون مدل D 3400 با لنز همراه 140-18 میلی متر

همانند هر دوربین عکاسی DSLR رده پایین دیگر، دوربین عکاسی Nikon D3400 مجهز به یک حسگر APS-C است که مشابه حسگر دوربین عکاسی نیکون D3300 است. این حسگر 24.2 مگاپیکسلی با توجه به رده پایین بودن دوربین قابل قبول است، و این عملکرد با یک فیلتر پایین گذر اپتیکی ارتقا پیدا می کند که به آن کمک می کند تا جزئیات بهتری را بدست بیاورید.دامنه حساسیت دوربین عکاسی Nikon D3400 نسبتا گسترده و بین ISO 100 تا 25600 است که بیانگر گسترش یک استوپی نسبت به دامنه ISO 12800 مدل قبلی است. بار دیگر، دوربین عکاسی Nikon D3400 از پردازشگر تصویر Expeed 4 نیکون بهره می گیرد که امکان عکاسی پیوسته با سرعت 5 فریم بر ثانیه و فیلم برداری Full HD با سرعت 60 فریم را امکان می کند. کنترل های تصویر نام آشنای نیکون نیز در دسترس هستند، اگر چه برای افرادی که می خواهند تصاویر و ویدئوهای آنها را فورا در سبک های متمایزتری پردازش کنند، افکت هایی مانند Super Vivid, Illustration و Toy Camera نیز از طریق پیچ حالت در دسترس هستند.

سیستم فوکوس خودکار 11 نقطه ای دوربین عکاسی Nikon D3400 مجهز به یک نقطه متقاطع مجزا در مرکز مجموعه خود است و حساسیت بیشینه تا -1EV است. شما می توانید سیستم را تنظیم کنید تا به صورت پیوسته روی یک سوژه متمرکز کنید که همراه با فن آوری ردیابی سه بعدی میکون عرضه می شود و دوربین عکاسی Nikon D3400 همچنین می تواند در حالت Live view و هنگام فیلم برداری فوکوس خودکار را ادامه دهد. فوکوس خودکار نیز محتمل است، که از طریق منو قابل انتخاب است و با حلقه ای در جلوی لنز کیت دوربین عکاسی Nikon D3400 صورت می گیرد.ویژگی های چشمی و صفحه نمایش LCD دوربین با آنچه از دوربین هایی در این سطح انتظار می رود، سازگار است. چشمی مبتنی بر یک ساخت پنج آینه ای است و تقریبا 95 درصد از صحنه را نمایش می دهد، در حالی که صفحه نمایش LCD سه اینچی است و کیفیت 921 هزار نقطه ای دارد.
 

دوربین عکاسی Nikon D3400


دوربین عکاسی Nikon D3400 فاقد وای فای داخلی است، اگر چه هنوز می توان از طریق قابلیت SnapBridge انتقال تصویر بی سیم را انجام داد.این قابلیت که اولین بار در دوربین عکاسی Nikon D3400 بکار گرفته شد، از یک Bluetooth Low Energy همیشه روشن برای انتقال تصاویر به دستگاه های هوشمند، در حین گرفته شدن یا پس از آن، استاده می کند. به هیچ وجه نمی توان تنظیمات عکاسی دوربین عکاسی Nikon D3400 را از راه دور کنترل کرد، اگرچه در چنین دوربین رده پایینی نبود این قابلیت چندان قابل توجه نیست.

نیکون برای کمک به کاربران مبتدی برای درک بهتر دوربین عکاسی Nikon D3400 ، بار دیگر قابلیت حالت راهنما را اضافه کرده است. این حالت جایگزینی برای منوهای اصلی ارائه می کند و به کاربر کمک می نماید تا انواع بخصوصی از تصاویر را بگیرد. همچنین دکمه آشنای '?' وجود دارد که برای توضیح کارکردهای دوربین عکاسی Nikon D3400 می توان از ان بهره گرفت. با این حال، نسبت به دوربین عکاسی Nikon D3400 چند قابلیت حذف شده است. درگاه میکروفون دور دوربین دیگر وجود ندارد که به این معناست که محدود به میکروفون تک صوتی داخلی می شوید، اگر چه وقتی در نظر بگیرید که دوربین عکاسی Nikon D3400 مخصوص افراد مبتدی است، نبود درگاه میکروفون چندان به چشم نمی آید. فلاش نیز ضعیف تر شده است و عدد راهنمای آن از GN 12m در ISO 100 به 7 متر رسیده است. شاید مهم تر از همه، عدم وجود فن آوری پاکسازی حسگر داخلی است، به این معنا که شما باید از فرآیند خسته کننده تری که نیازمند این است که قبل از پردارش آن با برنامه Capture NX D داخلی باید یک عکس مرجع بگیرید یا به صورت فیزیکی آینه را بالا ببرید، آن را به صورت دستی تمیز کنید.ویژگی های اصلی، مخصوصا حسگر، سیستم فوکوس خودکار و ویژگی های فیلم برداری با رقیب اصلی دوربین عکاسی، Canon EOS 1300D به خوبی قابل مقایسه هستند، اگر چه این ویژگی ها و ویژگی های دیگر در اصل نسبت به دوربین عکاسی نیکون D3300 تغییری نیافته اند. با این حال، شاید بعضی از نبود وای فای داخلی و صفحه نمایش لمسی شکوه کنند.
 

دوربین عکاسی Nikon D3400


بدنه و کنترل دوربین عکاسی Nikon D3400

دوربین عکاسی Nikon D3400 سبک و کوچک است، اما نیکون تضمین کرده است که به خوبی می توان با دستگیره دوربین عکاسی Nikon D3400 را در دست گرفت و بدنه پشتی فضایی مناسب برای قرار دادن انگشت شست بدون ضربه زدن به دکمه ها و سوئیچ ها دارد. وزن دوربین عکاسی Nikon D3400 به همراه باتری، کارت حافظه و لنز کیت، یکی از سبک ترین ترکیب های DLSR است، حدود 40 گرم سبک تر از دوربین عکاسی Canon EOS 1300D است و لنز دوربین عکاسی Nikon D3400 18-140 میلی متری آن و حدود 200 گرم سبک تر از دوربین عکاسی Pentax K-50 و لنز آن است.

طبیعتا، چنین بدنه سبک و کوچکی معایبی دارد. نصب کردن هر چیزی بجز کوچکترین و سبک ترین لنزهای کانن باعث عدم تعادل دوربین عکاسی Nikon D3400 می شود و به طور مثال دماغ شما ممکن است در مسیر پد گزینش گر منو در بدنه پشتی قرار بگیرد که تنظیمات نقاط فوکوس را دشوار می سازد. دوربین عکاسی Nikon D3400 همچنین فاقد کیفیت بدنه مدل های سری D5… نیکون است که با توجه به قیمت کم آن قابل انتظار است، اما با توجه به این که اکنون در دامنه قیمت مشابهی هستند، سخت تر قابل درک است.

دوربین عکاسی Nikon D3400

با این حال، هنوز دوربین عکاسی Nikon D3400 ویژگی های مثبتی دارد. یک لاستیک نرم دور دستگیره باعث می شود دوربین عکاسی را بهتر بتوان در دست گرفت و با محل قرارگیری انگشت شست و پرداخت کاری مشابه بهبود پیدا می کند. پیچ حالت را به راحتی می توان در دست گرفت و چرخاند و در حالی که دکمه ها نسبتا صاف هستند و اندازه منطقی و برجستگی مناسبی ندارد. دکمه Fn قابل تنظیم در کنار پایه لنز بسیار خوشایند است، مخصوصا در نبود یک کنترل مستقیم برای ISO، اگر چه به آن می توان سه تابع جایگزین تخصیص داد. همچنین یک دکمه drive mode اختصاصی وجود دارد که بدون توجه در صورتی که می خواهید گزینه های عکاسی پیوسته و سلف تامیر را به کرات بکار ببرید، مفید است.

فوکوس خودکار دوربین عکاسی Nikon D3400

هم طراز با رقابت مبتنی بر APS-C دیگر، سیستم فوکوس خودکار Multi CAM 1000 11 نقطه ای نسبت فریم سالمی را پوشش می دهد، نقاط در یک ساختار الماس شکل سازماندهی می شوند. در واقع نسبت به مدل های قبلی تغییری نداشته است، اگر چه لنز کیت AF-P 18-140mm f/3.5-5.6G VR جدید مهندسی شده است تا فوکوس سریع و بدون صدایی را عرضه کند.در واقع بسیار بدون سر و صدا است، و تنها یک صدای خفیف در حین کار کردن دارد و گاهی اوقات این صدا به آسانی توسط صدای محیط پوشانده می شود. سرعت کلی نیز بسیار خوب است و سیستم بر روی سوژه ها در هنگامی که نور کافی وجود داشته باشد، در سریع ترین زمان ممکن فوکوس می کند.طبیعتا، این سرعت در نور ضعیف تر کند می شود، اگر چه چراغ کمک رسان فوکوس خودکار نسبتا روشن است است و فورا به کمک می آید.

اگرچه تنها نقطه فوکوس خودکار مرکزی برای حساسیت بیشتر از نوع متقاطع است، نقاط بالا و پایین آن نیز نسبت به نقاط مجاور حساس تر نشان می دهند.وقتی دوربین عکاسی Nikon D3400 برای ردیابی یک سوژه متحرک تنظیم شود، می تواند با سوژه در حین حرکت در صحنه پیش برود، اگر چه با توجه به فاصله نه چندان نزدیک نقاط از یکدیگر ، در صورتی که کادر کافی را برای شروع بدست نیاورده باشید، سوژه ها را از دست می دهید.در حالت live view سرعت فوکوس کمی کاهش پیدا می کند، اگر چه یک مقایسه با یک لنزNikon اندازه مشابه با یک موتور SWM نشان می دهد که نسخه AF-P جدیدتر سریع تر و کم سر و صداتر است.در شرایط نوری مناسب، هنوز می تواند سوژه را بدون تاخیر پیدا کند، اگر چه در طول بررسی مواقعی وجود داشت که سیستم اصلا نتوانست فوکوس پیدا کند. هنوز برای عکاسی با سه پایه و در استودیو این سیستم کاملا قابل استفاده است.

عملکرد دوربین عکاسی Nikon D3400

سیستم نورسنجی دوربین عکاسی Nikon D3400 می تواند بین گزینه های چندگانه، وزن متمرکز و نقطه ای متغیر باشد و در تنظیمات چندگانه پیش فرض با پیش بینی پذیری مطلوبی عمل می کند. در هنگام مواجهه با یک سوژه بسیار تیره نوردهی بیش از حدی را عرضه نکرد، اگر چه بسیاری از دوربین های DSLR همین رویه را دارند، در هنگام مواجهه با نواحی روشن تر کمی به سمت نوردهی کم متمایل می شود. هنوز، با یک دکمه جبران نوردهی اختصاصی در بدنه بالایی که همراه با پیچ فرمان پشتی کار می کند، هر اقدامی در اینجا به سرعت و به خوبی صورت می گیرد.

عملکرد تراز سفید خودکار دوربین عکاسی Nikon D3400 نیز بسیار خوب است، و در طول بررسی تنها چند مورد ایراد وجود داشت.در نور مصنوعی فراتر از انتظار ظاهر شد و تنها کمی گرمی از بعضی از صحنه ها گرفته شد، اگر چه عملکرد تحت شرایط طبیعی/مصنوعی ترکیبی مختلف قابل ستایش باقی ماند.با داشتن یک کارت حافظه، و دوربین عکاسی که در حالت عکاسی پیوسته 5 فریم در ثانیه تنظیم شده است، دوربین عکاسی Nikon D3400 در بهترین تنظیمات توانست بین 13 تا 28 عکس JPEG بگیرد، قبل از این که سرعت آن کند شود.

وقتی برای گرفتن عکس های خام تنظیم شود، سرعت عکاسی پیوسته به هشت عکس و سرعت گرفتن عکس های ترکیبی همزمان به شش عکس در ثانیه کاهش پیدا می کند. دوربین عکاسی Nikon D3400 به هیچ وجه انتخاب اول یک عکاس برای عکاسی اکشن نیست و بنابراین این عملکرد مناسب به نظر می رسد، اگر چه افرادی که می خواهند عکس های پی در پی بگیرند، در هنگام گرفتن عکس های خام کاهش سرعت را آزار دهنده می بینند.چشمی دوربین عکاسی Nikon D3400 صحنه را آشکار با رنگ دقیق و روشنایی مناسب نمایش در می آورد. صفحه نمایش LCD زیر آن در جای خود ثابت است و لمسی نیست، اما چنین ویژگی هایی را نباید از یک دوربین DSLR رده پایین انتظار داشت ( اگرچه بعضی از شرکت های رقیب یک یا هر دو قابلیت را دارند). مساله اصلی این است که صحنه را به خوبی می تواند نمایش دهد، جزئیات را به صورت آشکار نشان می دهد،و با کیفیت 921 هزار نقطه ای در شرایط متعادل و در فضای بسته عملکرد خوبی دارد. مساله ای که ممکن است نگرانی ایجاد کند این است که صفحه نمایش در فاصله دوری از پنل محافظ خود قرار دارد، چیزی که به آسانی باعث ایجاد بازتاب می شود و در شرایط پر نورتر مانع از دید مناسب می گردد.
 

دوربین عکاسی Nikon D3400


انتقال تصویر بی سیم از طریق سیستم بلوتوثی SnapBridge صورت می گیرد که برای آن نیازمند برنامه اختصاصی نیکون با نام مشابه هستید. این قابلیت از زمان عرضه در سال گذشته چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و در طول بررسی نتوانست با یک آیفون 6 اتصال برقرار کند، اگر چه هر دو دستگاه همدیگر را تشخیص می دادند.سیستم Vibration Reduction در داخل لنز کیت AF-P 18-140mm f/3.5-5.6G VR از طریق سیستم منو فعال سازی می شود، در عوض این که از طریق یک سوئیچ در پایه آن فعال سازی شود، اگر چه تفاوتی در عملکرد وجود نداشت. سیستم اثری آشکار بر ثبات تصویر چشمی دارد (که به ترکیب بندی کمک می کند) و به تحلیل تصاویر پس از آن نیز کمک می کند که نشان داده شده یک اثر مثبت بر وضوح در سرعت های شاتر کمتر دارد.

جای تعجب نیست که با دوربین عکاسی Nikon D3400 می توان با کیفیت Full HD در عوض 4K فیلم برداری کرد، اگر چه نتایج عرضه شده مطلوب هستند. کنترل دستی بر روی نوردهی را می توان فعال سازی کرد و در حالی که در صحنه های مشخص کمی شاتر غلطان نمایان است، تنها زمانی که با سرعت با دوربین عکاسی نیکون D3400 زوم افقی کنید، واقعا مشکل ساز می شود. لنز کیت به خوبی و بدون سر و صدا در حین فیلم برداری فوکوس می کند، اگرچه نتایج در سمت واید تنظیمات 55 میلی متری لنز کمی ضعیف تر به نظر می رسند، بنابراین به یک لنز جایگزین برای عکاسی بازتر نیاز است.

یکی از ویژگی های تحسین شدنی دوربین عکاسی نیکون D3400 دوام شارژ باتری 1200 عکسی است. وقتی برای اولین بار دوربین عکاسی نیکون D3400 را کامل شارژ کردم،پس از دو روز کار با آن،هنوز سه نوار کامل باقی مانده بود. دوام شارژ باتری برای بسیاری از دوربین های کامپکت یک مشکل است که باتری های کوچک آنها اغلب باید هم توان صفحه نمایش LCD و هم چشمی الکترونیک را تامین کند، اگر چه باتری دوربین عکاسی نیکون D3400 نسبت به اغلب باتری های دوربین های DSLR هم رده بهتر است. این مساله باعث ترجیح داده شدن این دوربین نسبت به مدل های دیگر می شود.

نیکون پردازش خام داخل دوربین را در ویژگی های دوربین عکاسی نیکون D3400 قرار داده است، ویژگی ای که در مدل های D3 قبلی عرضه می شد، اما در جاهای دیگر عموما محدود به دوربین های پیشرفته تر می شود. این قابلیت باعث می شود که ویرایش سریع و نسخه های متعدد یک عکس بدون نیاز به رایانه ایجاد شود و شما می توانید تغییرات را در حین انجام دادن مشاهده کنید. این که مخاطبین دوربین عکاسی نیکون D3400 از این قابلیت استفاده می کنند یا خیر مساله دیگری است، اما قابلیت بسیار مفیدی است و مشاهده آن بر روی دوربین عکاسی Nikon D3400 خوشایند است.

یک نکته آزاردهنده این است که خطای " این گزینه در تنظیمات کنونی یا در وضعیت کنونی دوربین وجود ندارد" که در مدل های قبلی وجود داشت را حفظ کرده است. این پیام خطا در هنگام مواجهه با گزینه های غیر قابل انتخاب کمکی نمی کند، زیرا توضیح نمی دهد که دقیقا به چه علت آنها را نمی توان انتخاب کرد و باعث می شود کاربر مبتدی دفترچه راهنما را بیشتر از آنچه ضروری است چک کند.

دوربین عکاسی Nikon D3400




کیفیت تصویر دوربین عکاسی Nikon D3400

با توجه به نبود فیلتر پایین گذر در جلو، می توان سطح جزئیات بسیار خوبی از تصاویر را ثبت کرد، مخصوصا اگر از یک لنز پرایم با کیفیت ، یک لنز ماکرو یا یکی از لنز زوم های حرفه ای نیکون استفاده کنید. یکی ازمسائلی که باعث کاهش کیفیت تصویر می شود استاندارد لنز کیت 18-140mm VR می شود، مخصوصا در سمت تله و واید. با این حال، لنزهای خوبی را روی دوربین عکاسی Nikon D3400 سوار کنید و تصاویری با سطح جزئیات فوق العاده مانند عکس زیر دریافت می کنید. در دیافراگم های بازتر، تصاویر کمی بی کیفیت هستند، مخصوصا در گوشه ها و لبه های کادر، اگرچه وقتی در یک طول کانونی متوسط استفاده شوند، می توان وضوح بسیار خوبی را در مرکز کادر بدست آورد. همانند بسیاری از لنزهای کیت مشابه، در فایل های خام انحراف خطی منحنی و انحراف کروماتیک جانبی نمایان هستند، اگر چه در عکس های JPEG هر دو مشکل با موفقیت و به صورت خودکار برطرف می شوند.

یکی از چیزهایی که افراد پردازش کننده تصاویر تحسین می کنند دامنه دینامیکی مناسب دوربین عکاسی Nikon D3400 است. من متوجه شدم تصاویر دارای نوردهی کم تا حدود 3-3.5EV استوپ را هنوز می توان بسته به ISO بدون این که نویز مساله ساز شود، اصلاح کرد، حداقل به شکلی که با کاهش نویز دقیق نمی توان آن را برطرف کرد. به عکس های گرفته شده در بالا نگاه کنید.تمایل جزئی دوربین به سمت نوردهی کم در نواحی روشن همچنین به این معناست که جزئیات برجسته بیشتری حفظ می شود، اگر چه این نواحی را در پس پردازش نیز می توان بهبود بخشید. در لبه های دارای کنتراست بالا، می توان به آسانی حاشیه بنفش را مشاهده کرد و در عکس های JPEG باقی می ماند، بنابراین یکی از زمینه های توجه برای پس پردازش خام است.

در شرایطی که ISO بالا نیاز است، تصاویر گرفته شده تا حدود ISO 800 هنوز رنگ خوبی دارند و چندان تحت تاثیر نویز قرار نگرفته اند، اگر چه نسبت به عکس هایی گرفته شده در نقاط پایین تر پردازش آنها دشوارتر است. متاسفانه بر روی کاهش نویز در ISO بالا کنترلی وجود ندارد، زیرا بعضی از افراد ترجیح می دهند آن را در دامنه های پایین تر تنظیم کنند. خوشبختانه، سیستم لرزش گیر موثر داخل لنز کیت به این معناست که با کاهش سطوح نور فورا به گزینه های بالاتر نیاز ندارید.

گزینه های Picture Control نیکون یک مجموعه منطقی از گزینه های رنگ را ارائه می کنند و مشاهده گزینه Flat که اولین بار در دوربین عکاسی پیشرفته تر D810 ارائه شده بود، خوشایند است. این قابلیت را در هنگام فیلم برداری می توان به عنوان ابزار ارائه یک نقطه شروع بهتر برای درجه بندی استفاده کرد.در غیر این صورت، حالت استاندارد برای عکاسی روزمره کفایت می کند، نه رنگ ها را به صورت غیر طبیعی اشباع می کند نه آنها را بی روح می کند. حالت Vivid یک انتخاب دوست داشتنی برای گل ها و شاخ و برگ ها است و به رنگ ها طراوت مناسبی را ارائه می کند، اگر چه همه را می توان با توجه به کنتراست، اشباع، روشنایی و غیره نسبتا تنظیم کرد.
 

لنز دوربین عکاسی نیکون 18-140 میلی متر

 ساخت و فوکوس اتوماتیک

لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر است سه بعدی که تشکیل شده است از پلاستیک پلی کربنات با کف مشکی مات بافت دار. در مقایسه با 18-135mm کمی عریضتر و بلندتر و 35 گرم سنگین تر است (420گرم) و بدون شک دارای سیستم vr می باشد. همان فیلترهای 67 میلی متری را دارا میباشد که در طول فوکوس یا زوم چرخش ندارد. تناسب و انتهای لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر به اندازه لنزهای کیت قبلی نیست; هیچ اثری از مقیاس فاصله و طبیعتا عمق دیدی نیست. فواصل کانونی روی لنز نزدیک رینگ زوم قرار دارد. بر روی لنز نزدیک رینگ زوم دو کلید کنترل وجود دارد: یکی اتوفوکوی را (A یا M) و دیگری کاهش لرزه (on یا off) را فعال و غیرفعال میکنند.

حلقه زوم ویژگی اصلی لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر است که به سمت بالای رینگ فوکوس قرار دارد. 13/4 پهنا دارد و از یک بافت ضخیم شیاردار پلاستیکی تشکیل شده است که میتوان محکم در دست گرفت. زوم لنز داخلی نیست، بنابراین لنز تقریبا 2 اینچ اضافی در انتهای 140 میلی متری گسترش یافته است. رینگ زوم حدود 90 درجه در گستره خود حرکت می کند. یک مقاومت خوب در زوم وجود دارد، به طوری که من شک دارم زوم کریپ در لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر با مشکل مواجه شود.رینگ فوکوس لنز به طور قابل توجهی کوچکتر از رینگ زوم، تنها با 3/8 اینچ عرض است. از پلاستیک ساخته شده است و دارای یک بافت خوب با حاشیه های بلند است و تفاوت اندازه ها به این معنی است که شما به طور تصادفی حلقه اشتباه را غیرفعال نخواهید کرد (به این شرط که به یاد داشته باشید که کدام حلقه چه کارایی دارد).

اعوجاج رنگی

در مقایسه با پیشنهادهای پیشین نیکون، اعوجاج رنگی بیشتری در تصاویر این مدل دیده میشود، اما احتمالا خیلی جدی نیست. گوشه های تمام تصاویر آزمایشی ما یک مقدار کمی از آبی تیره در حاشیه اطراف مناطق کنتراست بالا را نشان می دهد. سایه (تاریک شدن گوشه ها یا ویگنیتنگ) لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر در حالت لنز یا دیافراگم کاملا باز کمی سایه در گوشه ی تصاویر نشان میدهد. در بدترین حالت 18 mm در f/3.5 همان گوشه ها در تصاویر 3/4 ev تاریک تر از مرکز تصویر است. این سایه اندازی در حالت پایین بودن دهانه لنز کاهش میابد اما تنها هنگامی کاملا از بین میرود که شما دهانه دیافراکم را به f/8 یا f/11 و یا حتی کمتر تغییر دهید.

دوربین عکاسی Nikon D3400

انحراف تصویر

انحراف تصویر همیشه یکی از خصیصه های لنزهای کانسومر زوم نیکون بوده است و لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر در این زمینه هنوز پیشرفتی نکرده است. جایی که لنز برای ایجاد تصاویر بدون انحراف بهینه میشود خبری از تنظیمات فاصله کانونی نیست. این انحراف بسته به فاصله کانونی در حال استفاده به طور قابل توجهی تغییر میکند. در فواصل کانونی زاویه ای عریض تر (18 تا 21 میلی متر) انحراف به طور محسوسی از نوع "خمره" ایست که در آن مرکز تصویر از وسط به سمت بیرون نشان داده میشود. این نوع انحراف در نرم افزار پس پردازش عکس به راحت تر قابل اصلاح است، البته زمانی که هم لبه ها و هم مرکز عکس انحراف خمره ای دارند. در عریض ترین نقطه ی تصویر لبه های عکس انحرافی بیش از یک درصد را نشان میدهد.

در آنواردهای 24 میلی متری ما شاهد انحرافی پیچیده هستیم: لبه های عکس انحرافی از نوع جاسوزنی را نشان میدهند (لبه های عکس به سمت داخل قاب کشیده میشوند) در حالی که مرکز تصویر انحراف خمره ایی را نشان میدهد اما تاثیرش به طرز شگفت انگیزی مشهود نیست، اما نیاز است که تصاویر را صاف و مستقیم نشان دهید همانطور که هستند، در آن موقع کمی غافلگیر خواهید شد. خطوط صاف علائم اعوجاج سبیل را نمایانگر میکنند، جایی که خطوط یک راه را در یک لبه و راه دیگر را در مرکز و سپس راه اول را به لبه دیگر انحنا میدهند. این نوع انحراف (اعواج) تقزیبا از 50 تا 150 میلی متر ثابت است; خوشبختانه خیلی شدید نیست، حدودا 4% اعوجاج خمر هایی در مرکز و -0.7% اعوجاج جاسوزنی در لبه دیده میشود.

ماکرو

لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر برای عکاسی ماکرو طراحی نشده است اما دارای نسبت قابل توجهی به میزان 1:4.3 است (0.23x بزرگنمایی) که دارای قابلیت ایجاد مجدد است. حداقل محدوده فوکوس نزدیک از سنسور عکس 45 سانتی متر است. از انتهای لنز شما در حال نگاه کردن از فاصله حدود 28 سانتی متری، معادل 11 اینچ، هستید.
 

نتیجه گیری

لنز دوربین عکاسی نیکون 18-135میلی متری تنها لنز کیت در سری نیکون بود که از تثبیت کننده تصویر VR پشتیبانی نمی کرد؛ آپدیتهای لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر یک تغییر کوچک در فاصله تله فتو می افزاید. لنز دوربین عکاسی نیکون18-140 میلی متر اساسا به طور قابل توجهی، بدون در نظر گرفتن این تکنولوژی، بهتر از لنز دوربین عکاسی نیکون 18-135 میلی متر نیست، اما تصور بر این است که این فقط ازلحاظ تولید معنا پیدا میکند که سری کامل لنزها را تا حد ممکن مشابه نگه می داریم.در بیشتر موارد، این احتمالا یک لنز نیست که شما به آن ارتقا پیدا کنید، بلکه از آن لنزاست که شما ارتقا میابید، با این حال ارزش این را دارد که بدانید این یک اپتیک با کیفیت است که در بسیاری از بسته های کیت دوربین موجود است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی