دوربین کانن

کلمات کلیدی

دوربین عکاسی دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی کانن

دوربین عکاسی دیجیتال سونی

دوربین دیجیتال کانن

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 800D

دوربین عکاسی نیکون

دوربین عکاسی فوجی فیلم

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix L330

دوربین دیجیتال نیکون

دوربین عکاسی Nikon D7500

دوربین عکاسی فوجی فیلم X-E2S 18-55mm

دوربین عکاسی دیجیتال کاسیو

EOS 700D 18-55mm IS STM

دوربین نیکون

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D7000 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5500 Body

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون D5300 با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون D5500 kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال نیکون مدل D5600 18 - 140

دوربین عکاسی فوجی فیلم FinePix XQ1

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدلPowerShot IXUS 180

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot IXUS 177

دوربین عکاسی دیجیتال کاننPowerShot ELPH 190 IS

دوربین عکاسی دیجیتال EOS M kit 18-55

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل PowerShot G1 X

دوربین عکاسی دیجیتال کانن مدل EOS 100D Body

EOS 1200D kit 18-55

دوربین عکاسی کانن PowerShot SX430 IS

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشخصات عمومی

تاریخ معرفی : آبان 1395
نوع دوربین : حرفه ای
مقاومت در برابر محیط :
وزن دوربین با باتری (گرم) : 480

حسگر

ابعاد تصویر (پیکسل) : 6000 در 4000
محدوده دقت حسگر : 20 مگاپیکسل و بیشتر
تعداد پیکسل (MP) : 24.2
اندازه سنسور (میلیمتر) : 23.5 در 15.6
نوع حسگر : CMOS
پردازنده : Expeed 4

تصویر

میزان حساسیت سنسور (ISO) : خودکار، 100-25600
تعداد پیش فرض های تراز سفیدی : 12
قابلیت تعیین تراز سفیدی :
لرزشگیر :
نوع لرزشگیر : اپتیکال
عکاسی با فرمت خام (RAW) :

لنز

فاصله کانونی (در فرمت 35 میلیمتری) (میلیمتر) : 18-140 میلی متر
محدوده زوم : 6 تا 10 برابر بزرگنمایی
فوکوس خودکار : سنسور تشخیص کنتراست، تشخیص فاز، چندگانه، مرکزی، تکی قابل انتخاب، تعقیب سوژه، تکی، متوالی، لمسی، تشخیص چهره، دید زنده
فوکوس دستی :
تعداد نقاط فوکوس : 39
نوع لنزهای قابل نصب : Nikon F

صفحه نمایش

صفحه نمایش چرخان :
اندازه صفحه نمایش (اینچ) : 3.2
تعداد پیکسل های صفحه نمایش : 1,037,000
صفحه نمایش لمسی :
نوع صفحه نمایش : TFT LCD monitor
قابلیت Live View :
چشمی : اپتیکال (pentamirror)

عکسبرداری

حداقل سرعت شاتر (ثانیه) : 30
حداکثر سرعت شاتر (ثانیه) : 1/4000
عکاسی با اولویت تعیین دیافراگم :
عکاسی با اولویت تعیین شاتر :
عکاسی دستی :
حالت های پیش فرض عکاسی :
فلاش :
برد فلاش (متر) : 12
قابلیت نصب فلاش خارجی :
حالت های فلاش : خودکار، روشن، خاموش، کاهش قرمزی چشم، همگام سازی آهسته، Rear curtain
قابلیت عکاسی پیاپی : دارد - 5.0 فریم بر ثانیه
عکاسی با تاخیر زمانی (Self-timer) : دارد (2، 5، 10، 20 ثانیه)
حالت های نورسنجی : چندگانه، مرکزی، نقطه ای
ترکیب نورسنجی (Exposure Compensation) : ±5 (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)

فیلمبرداری

فرمت فیلم برداری : MPEG-4, H.264
نوع میکروفون : استریو
بلندگو : مونو

حافظه

نوع کارت حافظه : SD/SDHC/SDXC

ورودی و خروجی

کابل USB :
خروجی HDMI :
ارتباط بی سیم (Wi-Fi) :
کنترل از راه دور :

سایر مشخصات

نوع باتری : باتری لیتیوم یونی مدل EN-EL14a به همراه شارژر
ابعاد (طول ، عرض ، ضخامت) (میلیمتر) : 128 در 98 در 76






نقد و بررسی دوربین Nikon D5600

مقدمه

دوربین Nikon D5600 یک دوربین DSLR فرمت DX 24.2 جدید بدون فیلتر اپتیکی پایین گذر است. نیکون دی 5600 دوربین جایگزین دوربین قدیمی تر D5500 شده است و قابلیت های جدید متعددی را ارائه می کند.قابلیت SnapBridge از فن آوری کم انرژی بلوتوث استفاده می کند تا دوربین D5600 یک پیوند کم توان ثابت با گوشی هوشمند یا تبلت حفظ کند. نوار frame advance از دوربین های حرفه ای D5 و D500 گرفته شده است و امکان اسکرول کردن در بین تصاویر در حالت پخش را فراهم می کند. برای فیلم برداری، تابع Time-Lapse Movie صحنه های با حرکت کند را به توالی های پر سرعت تبدیل می کند و دوربین نیکون D5600اکنون از طریق یک رابط لمسی کنترل حساسیت خودکار را ارائه می کند.

سهولت کاربرد

دوربین Nikon D5600 به عنوان مدل میان رده جدیدی در سری DSLR گسترده نیکون جایگزین دوربین D5500 شده است و بین مدل های D3400 و D7200 قرار می کند، چه از لحاظ قابلیت و عملکرد، چه اندازه و وزن. دوربین D5600 به اندازه دوربین D3400 کامپکت و سبک وزن نیست، همچنین به اندازه دوربین D7200 سنگین و حجیم نیست. در مقایسه با مدل قبلی خود، کمی سبک تر است، طراحی تک بدنه ای دارد که آن را یکی از سبک ترین دوربین های DSLR نیکون می کند. دستگیره سمت راست با توجه به اندازه کلی دوربین عمق بسیاری دارد، حتی نسبت به دوربین D5500 و از این رو عکاسانی که دست ها و انگشتان بزرگی دارند به خوبی می توانند دوربین را در دست بگیرند و همچینین یک محل قرارگیری انگشت شست لاستیکی در بدنه پشتی بدنه وجود دارد.

دوربین نیکون D5600مجهز به یک حسگر CMOS 24.2 مگاپیکسلی و فاقد فیلتر پایین گذر اپتیکی است. حسگر می تواند با استفاده از ارتعاشات فرکانس بالا که حداقل بر روی کاغذ، کل ذرات گرد و عباری که روی فیلتر پایین گذر در طول یک تغییر لنز نشسته است را حذف می کند. شما می توانید از طریق یک گزینه در منوی ستاپ، تعیین کنید که می خواهید پاکسازی حسگر در هنگام خاموش کردن، راه اندازی، هر دو یا هیچ کدام اتفاق بیفتد و حالت پیش فرض هر دو است. فرآیند پاکسازی هیچ تاثیر عملی ای بر روی زمان راه اندازی دوربین که سریع است، ندارد. حسگر تصویر با یک موتور پردازش EXPEED 4 مشابه مدل قبلی و یک حافظه بافر بزرگ عرضه می شود.

لنز کیت جدید AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR که اکنون با دوربین Nikon D5600 عرضه می شود یکی از پر بحث ترین مسائل در مورد این دوربین است. نیکون بار دیگر یک طراحی جمع شدنی را بکار گرفته است تا لنز را در هنگام مورد استفاده قرار نگرفتن، بهتر بتوان این طرف و آن طرف برد، چیزی که بسیاری از دوربین های کامپکت دارند. در نتیجه، لنز دوربین Nikon D5600 وقتی روی دوربین جمع شود، بسیار جمع و جور است، اگر چه البته هنو.ز باید برای عکاسی آن را به سمت بیرون گسترش بدهید. همچنین دوربین نیکون D5600 مجهز به فن آوری Stepping Motor نیکون برای فوکوس خودکار سریع، هموار و بدون سر و صدا، مخصوصا در هنگام عکاسی live view و فیلم برداری است و تا چهار استپ لرزش گیر تصویر ارائه می کند. در صورتی که دوربین نیکون دی 5600 اولین تجربه شما با دوربین های DSLR نیکون است، شدیدا توصیه می کنیم که کیتی با لنز AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR را انتخاب کنید.

قابلیت اصلی دیگر دوربین Snapbridge است که پیش تر تنها در دوربین پرچم دار D500 و رده پایین D3400 وجود داشت. دوربین Nikon D5600 از اتصال بلوتوث برخوردار است و از این رو شما می توانید تصاویر خود را با استفاده از برنامه Snapbridge نیکون به گوشی هوشمند ارسال کنید. این برنامه اکنون برای دستگاه های اندرویدی و iOS موجود است. با استفاده از بلوتوث کم انرژی (BLE)، این برنامه یک اتصال بین دوربین و دستگاه هوشمند سازگار ایجاد می کند. در هنگام جفت شدن، دوربین Nikon D5600 به دستگاه هوشمند متصل باقی می ماند و عکس ها را به صورت خودکار انتقال می دهد، بدون نیاز به اتصال مجدد دستگاه ها در هر زمان. شما می توانید انتخاب کنید یا تمامی تصویر در هنگام گرفته شدن به صورت خودکار دانلود شوند یا عکس های فردی را برای انتقال داخل دوربین برچسب بزنید. تصاویری که در حین عکاسی همگام سازی می شوند به صورت خودکار برای اشتراک گذاری سریع تر تغییر اندازه پیدا می کنند و دوربین Nikon D5600 حتی می تواند با دستگاه هوشمند شما در هنگام قرار داشتن در حالت آماده به کار همگام سازی شود.

nikon_d5600_01.jpg

کاربران این برنامه همچنین به Nikon Image Space دسترسی دارند که یک سرویس ذخیره سازی و اشتراک تصویر آنلاین رایگان است. توجه داشته باشید که به دلیل این که دوربین D3400 از وای فای پشتیبانی نمی کند، همه قابلیت های این برنامه موجود نیستند که جالب توجه ترین انها کنترل از راه دور دوربین از طریق یک دستگاه هوشمند است.هنوز تصویر و ویدئو در اندازه اصلی 24 مکاپیکسلی قابل انتقال هستند. دوربین D5600 جدیدترین دوربین DSLR نیکون است که وای فای داخلی ارائه می کند، اما دیگر اتصال GPS را عرضه نمی کند و در عوض توسط یک گوشی هوشمند فراهم می شود. قابلیت وای فای در اصل دوربین Nikon D5600 را با یک گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS یا دستگاه هوشمند دیگری جفت می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا تصاویر را به صورت مستقیم در سایت های شبکه اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام یا توئیتر ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. همچنین کنترل از راه دور دوربین نیکون D5600را از طریق یک دستگاه هوشمند با استفاده از برنامه Wireless Mobile Utility امکان پذیر می کند و با استفاده از صفحه نمایش لمسی دستگاه هوشمند نقطه فوکوس را می توان تعیین کرد.

عمل آزاد سازی شاتر بر روی این دوربین با صدای بلندی صورت می گیرد و یک صدای نسبتا مکانیکی را در بردارد. با این وجود، هنوز یک حالت Quiet Shutter Release وجود دارد که در آن دوربین نسبتا کد بالا برده می شود تا صدایی که تولید می کند را کاهش دهد. این قابلیت، با این حال، باعث تاخیر ناخواسته در سرعت شاتر می شود.

دوربین Nikon D5600 از طراحی DSLR سنتی در داشتن یک پیچ حالت عکاسی در بالای دوربین پیروی می کند. این پیچ این امکان را برای شما فراهم می کند تا یکی از حالت های پیشرفته مانند برنامه، دستی، تقدم شاتر یا دیافراگم، حالت خودکار سبز برای افراد مبتدی، حالت بدون فلاش، حالت های صحنه متعدد و حالت افکت ها را انتخاب کنید.

حالت افکت 10 فیلتر مختلف را ارائه می کند که برای عکس ها و فیلم ها می توان بکار برد. افکت Night Vision شایان توجه است که حساسیت دوربین را به مقدار قابل توجه ISO 102,400 می رساند، اگر چه یک عکس سیاه سفید در عوض رنگی ثبت می شود. برای عکس ها، می توانید وارد حالت Live View شوید تا پیش نمایش افکت را مشاهده کنید یا صرفا از چشمی اپتیکی استفاده کنید. برای فیلم برداری، سرعت فیلم برداری کند می شود (بسته به نوع افکت انتخابی)، زیرا دوربین از توان پردازش زیادی برای بکاربردن افکت استفاده می کند. همچنین توجه داشته باشید که دوربین عملات هر چیزی را در حالت Effects قرار می دهد: نوردهی، سرعت شاتر، تراز سفید، ISO، نوع فایل و کیفیت فایل. بنابراین تنها از لحاظ افکت هنری که بکار برده شده است، خلاق است. بسیاری از افکت های مشابه را می توان برای عکس یا فیلمی که گرفته اید بکار ببرید، اگر چه می توانید بهترین ها را بدون پیش نمایش در اختیار داشته باشید.

nikon_d5600_10.jpg

دکمه جبران نوردهی به شکلی منطقی در کنار دکمه آزاد سازی شاتر در کنار دکمه تک لمسی اختصاصی Movie Record قرار دارد. دکمه جبران نوردهی را با انگشت سمت راست خود نگه دارید و چرخ کنترل را در قسمت بالایی بدنه پشتی دوربین با انگشت خود بچرخانید تا تنظیمات آن را تغییر دهید: ساده و کاربردی.

حالت Live View دوربین Nikon D5600 به روشی متفاوت نسبت به دوربین های D3300/D74200 قابل دسترسی است. در عوض یک دکمه/سوئیچ ترکیبی، دوربین نیکون دی 5600 یک سوئیچ فنری در بدنه بالایی دارد که به سمت پایین کشیده می شود و این حالت را فعال و غیر فعال می کند. این سوئیچ که در کنار پیچ حالت عکاسی قرار دارد، این امکان را برای شما فراهم می کند تا در حین نگه داشتن دوربین در راستای بازو با یک دست این حالت را فعال سازی کنید یا وقتی دوربین را روبروی چشم قرار می دهید، این حالت را غیر فعال کنید. ترجیح می دهیم این سوئیچ در بدنه پشتی دوربین Nikon D5600 قرار داشت و همچنین دکمه فیلم برداری نیز وجود داشت، تا با مدل هایی D3400/D7200 هم طراز شود.

سوئیچ Lv را فشار دهید و آینه به سمت بالا می رود، شاتر باز می شود و صفحه نمایش پشتی صحنه را به صورت نمایش داده شده از طریق لنز ارائه می کند. یک مثلث قرمز در وسط وجود دارد که شما در عمل می توانید در هر جایی در کادر حرکت دهید.

هنگامی که در حالت فوکوس دستی هستید، می توانید در چند مرحله با فشار دادن مکرر دکمه ای که با آیکن لوپ نشان داده می شود، با این مثلث بزرگنمایی انجام دهید، اما این بزرگنمایی به نظر حداقل تا حدودی ناقص است. به عبارت دیگر شما نمی توانید جزئیات را تا سطح پیکسل ببینید، برخلاف بعضی از دوربین های رقیب.

nikon_d5600_19.jpg

خوشبختانه فوکوس دستی تنها گزینه فوکوس در حالت Live View نیست، حداقل تا جایی که عکس می گیرید. فوکوس خودکار Single-servo و فوکوس خودکار Full-time-servo نیز موجود هستند و در عین حال که کند هستند، دقت بالایی دارند. هر دو حالت را می توان همراه با تشخیص چهره مورد استفاده قرار داد. فوکوس خودکار اولویت چهره در پیدا کردن و پیگیری چهره انسان ها تا زمانی که چهره ها روبروی دوربین باشند، مشکلی نداشت، اما بدست آوردن فوکوس داستان دیگری بود و بسیار کند انجام گرفت.

حالت Live View برای فیلم برداری نیز می توان استفاده کرد. پس از فشار دادن دکمه Lv و پیش تنظیم اختیاری دیافراگم و فوکوس،می توانید با فشار دادن دکمه اختصاصی Movie Record در بالای دوربین نیکون D5600 در کنار دکمه شاتر ، شروع به فیلم برداری کنید.دوربین Nikon D5600 با کیفیت Full HD صفحه باز با ابعاد 1920 در 1080 پیکسل با سرعت 60/50/30/25/24 فریم بر ثانیه در فرمت AVI با استفاده از کدک JPEG فیلم برداری می کند. همانند Live View، فوکوس خودکار تشخیص کنتراست در حین فیلم برداری امکان پذیر است، اگر چه همانند عکس ، یک صدا در هنگام فوکوس مجدد دوربین شنیده می شود و هنوز برای فوکوس بر روی هر سوژه متحرک سریعیبیش از حد کند است، که فکر می کنیم اغلب کاربران حرفه ای در عوض از فوکوس دستی استفاد می کنند. اگرچه دوربین Nikon D5600 در طول فیلم برداری می تواند به صورت خودکار فوکوس کند، به اندازه کافی سریع نیست که استفاده منظم را تضمین کند. شما می توانید سرعت دیافراگم و شاتر را در طول فیلم برداری تعیین کنید، اگر چه کندترین سرعت شاتر محدود به 1/30 ثانیه می شود و همچنین جبران نوردهی و قفل AE را نیز می توان تعیین کرد. با دوربین نیکون D5600 می توان با صدای استریو از طریق میکروفون داخلی با سه سطح حساسیت فیلم برداری می کند و با استفاده از میکروفون خارجی می توان صدای بهبود یافته ای را نیز می توان ضبط کرد. اندازه بیشینه یک ویدئو کلیپ مجزا 2 گیگابایت است که با توجه به این که فیلم ها حدود 100 مگابایت فضای حافظه را در هر دقیقه را اشغال می کنند، بر روی کاغذ به معنای 20 دقیقه فیلم برداری مستمر است.

دوربین Nikon D5600 مجهز به یک چشمی اپتیکی بین لنز مناسب با بزرگنمایی 0.82 برابری و پوشش صحنه 95 درصدی هم طراز با اغلب دوربین های رقیب است. 39 نقطه فوکوس خودکار به صورت دائمی روی صفحه فوکوس نمایش داده می شود، در حالی که خطوط شبکه ای ترکیبی را می توان از طریق یک گزینه منو فرا خواند. دو علامت هشدار، به شما می گویند که باتری ضعیف است یا فراموش کرده اید کارت حافظه را وارد کنید، ممکن است به صورت آیکن در شرایط مقتضی ظاهر شوند. در زیر فایندر، یک نوار وضعیت تک رنگ سنتی وجود دارد که در عمل کل اطلاعات مرتبط عکاسی را نمایش می دهد ( شامل حساسیت ISO، در صورتی که در منو تعیین می شود).

دوربین نیکون D5600 39 حسگر فوکوس خودکار دارد که از بین آنها 9 نقطه فوکوس متقاطع هستند. سی نقطه فوکوس دیگر از نوع خطی هستند و متعاقبا تنها به جزئیات عمودی یا افقی حساس هستند نه هر دو. در عمل، این مساله به یک مشکل واقعی منجر نشد و دوربین دی 5600 در عمل فوکوس را روی سوژه به سرعت و به آسانی قفل می کند، مهم نیست که کدام فوکوس خودکار انتخاب شد. در چشمی، نقطه فوکوس خودکار فعال به رنگ قرمز ظاهر می شود که به آسانی قابل مشاهده است. انتخاب نقطه فوکوس خودکار فعال با استفاده از یک پند چهار جهته صورت می گیرد، مگر این که شما فوکوس خودکار Auto Area را انتخاب کنید، که یک راه حل ساده و کاربردی است.

nikon_d5600_18.jpg

حسگر نورسنجی RGB 2016 پیکسلی دوربین Nikon D5600 مشابه حسگر دوربین D5400 است. این حسگر داده های دقیقی برای سیستم تشخیص صحنه دوربین ارائه می کند که نور دهی، فوکوس خودکار و تراز سفید را فورا قبل از آزاد سازی شاتر بهینه سازی می کند.

صفحه نمایش LCD پشتی در عوض پایین در لبه لولا دارد. این طراحی انعطاف پذیرتر است و باعث می شود صفحه نمایش از سمت چپ دوربین تا شود و برای محافظت از خود در هنگام مورد استفاده قرار نگرفتن به سمت داخل تا می شود.صفحه نمایش 3.2 اینچی و یک میلیون سی و هفت هزار نقطه ای است و بنابراین از این لحاظ جایی برای شکوه وجود ندارد. صفحه نمایش همچنین یک پوشش ضد اشعه دارد و بنابراین در اغلب محیط های باز در نور شدید خورشید قابل استفاده است، اگر چه کمی با انعکاس نور مشکل دارد.

nikon_d5600_24.jpg

صفحه نمایش لمسی دوربین نیکون D5600 این امکان را برای شما فراهم می کند تا نقطه فوکوس را از طریق Touch AF انتخاب نمایید، برای بررسی فوکوس زوم دو انگشتی کنید و شاتر را با لمس یک نوک انگشت فعال کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از صفحه نمایش لمسی سرعت شاتر و دیافراگم را تغییر دهید، به صفحه اطلاعات دسترسی پیدا کنید، از سسیتم منوی اصلی و منوهای فرعی دیگر استفاده کنید. این صفحه نمایش بسیار کارآمد است و با مخاطبین هدف اصلی دوربین مطابقت دارد و چیزی است که انتظار داشتیم بر روی دوربین های DSLR آینده مشاهده کنیم.

دوربین Nikon D5600 تنها یک چرخ کنترل دارد و هیچ دکمه اختصاصی برای کنترل حساسیت ISO ،تراز سفید، حالت فوکوس خودکار یا نورسنجی وجود ندارد. در عوض شما می توانید از دکمه Fn استفاده کنید که می توانید ان را مجددا برنامه ریزی کنید تا با استفاده از آن تنظیمات ISO یا تراز سفید را انجام دهید (یا یکی از قابلیت های دیگر مانند تعیین کیفیت فایل). اما بقیه باید هنو ز از طریق صفحه اطلاعات اصلی تعیین شوند که با فشار دادن دکمه [ i ] در سمت راست صفحه نمایش ظاهر می شود.با تمرین کردن، تنظیم کردن از طریق صفحه نمایش نسبتا سریع و آسان صورت می گیرد، اما به اندازه داشتن کنترل اختصاصی بهینه نیست.

دکمه مهم 'info' به مجموع کنترل ها در بدنه پشتی محلق می شود. این دکمه در قلب سهولت کاربرد دوربین Nikon D5600 است، زیرا دوربین نیکون دی 5600 مانند مدل قبلی خود فاقد صفحه نمایش وضعیت تک رنگ دوربین D90 است، بنابراین نیکون باید یک روش متفاوت برای بررسی اطلاعات مهم عکاسی بدون نگاه کردن از طریق چشمی ارائه می کرد. دکمه info را فشار دهید. با فشار دادن این دکمه در عمل کل تنظیمات اصلی دوربین Nikon D5600 بر صفحه نمایش بزرگ پشتی را نمایش می دهد. با فشار دادن دکمه "i" در پشت دوربین، شما می توانید با گزینه های داخل صفحه تعامل برقرار کنید و آنها را تنظیم کنید، این گزینه ها به طور کلی 14 مورد هستند.

اغلب کنترل های پشتی دوربین D5600 پراکنده هستند، ظاهرا تقریبا تصادفی هستند و در سمت راست صفحه نمایش تاشوی بزرگ دوربین قرار دارند. در حالی که می توانیم نیاز به قرار دادن آنها برای جا دادن صفحه نمایش 3.2 اینچی را درک کنیم، محل قرارگیری دکمه های Zoom In و Zoom Out به طور ویژه خیلی کاربردی نیست، و با انگشت شست دست راست کار می دهند و درست در کنار دکمه حذف قرار دارند. از آنجایی که دوربین Nikon D5600 بسیار پیچیده از لحاظ تعداد کنترل های خارجی نیست، خوشبختانه خیلی پیچیده نیست، اما از یک دیدگاه طراحی قابل توجه نمی باشد.

برای تصاویری که از قبل گرفته اید، دوربین Nikon D5600 تنوع گسترده ای از ابزارهای روتوش را ارائه می کند که

فلاش

فلاش پاپ آپ دوربین D5600 تنظیمات متعددی دارد که شامل خودکار، فلاش Fill-in، کاهش قرمزی دور چشم، همگام سازی کند، کاهش قرمزی دور چشم همراه با همگام سازی کند، همگام سازی Rear-curtain و غیر فعال می شود. این عکس ها از یک دیوار سفید در فاصله 1.5 متری گرفته شدند. و در ادامه چند عکس پرتره وجود دارد. لنز speedlight داخلی هیچ افکت کاهش قرمزی دور چشمی در این آزمایش ایجاد نکرد.

فلاش خاموش - عکس تله (27mm)

Flash On

فلاش روشن - عکس تله (27mm)

Flash On 100%

فلاش خاموش - عکس واید (82.5mm)

Red-eye Correction

فلاش روشن - عکس واید (82.5mm)

Red-eye Correction 100%

در زیر چند عکس نمونه مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، نه زمانی که گزینه Red-Eye Reduction فعال است اثر قرمزی چشم در تصویر بجای می ماند و نه زمانی که خاموش و غیر فعال باشد.

فلاش روشن

Flash On

فلاش روشن (برش 100%)

Flash On 100%

کاهش قرمزی چشم

Red-eye Correction

کاهش قرمزی چشم (برش 100%)

Red-eye Correction 100%

عکاسی در شب

دوربین Nikon D5600 این امکان را برای شما فراهم می کند تا سرعت های شاتر تا 30 ثانیه را فعال کنید و یک حالت Bulb نیز برای زمان های نوردهی عملا با هر طول زمانی دارد که برای افرادی که طرفدار عکاسی در شب هستند، خبر خوبی است. یک قابلیت کاهش نویز نوردهی بالای اختیاری وجود دارد که می توان با فعال کردن آن هر پیکسل داعی که در زمان استفاده شدن از سرعت های شاتر شدیدا کند ظاهر می شود را فیلتر می کند. توجه داشته باشید که این قابلیت با استفاده از کاهش کادر تیره کار می کند که به شکل موثری زمان نوردهی را دو برابر می کند. عکس زیر با استفاده از سرعت شاتر 30 ثانیه، دیافراگم f/8 در تنظیمات ISO 100 گرفته شده است.

(برش 100%)Night

Flash On

Night

Flash On 100%

D-lighting

D-lighting ابزار بهینه سازی دامنه دینامیکی نیکون است که تلاش دارد دامنه دینامیکی حسگر را در عکس های JPEG فشرده کند. تنظیمات موجود شامل خاموش، کم، متوسط، بالا، بسیار بالا و خودکار می شود. مثال های زیر تفاوت بین تنظیمات مختلف را نشان می دهد.

D-lighting - Low

 

Flash On

D-lighting - Off

Flash On 100%

D-lighting - High

 

Red-eye Correction

D-lighting - Normal

 

Red-eye Correction 100%

D-lighting - Extra High

 

Flash On 100%

HDR

دوربین Nikon D5600 مجهز به یک حالت HDR با چهار سطح نوردهی دستی و یک تنظیمات خودکار است. دوربین نیکون D5600تنها دو عکس را ترکیب می کند، که یکی نوردهی کم و دیگری نوردهی زیاد دارد تا تصویر نهایی را ایجاد کند و تنها برای عکس های JPEG در دسترس است.

HDR - Low

 

Flash On

HDR - Off

 

Flash On 100%

HDR - High

 

Red-eye Correction

HDR - Normal

 

Red-eye Correction 100%

HDR - Extra High

 

Flash On 100%

Picture Controls

Picture Controls نیکون شبیه سبک های تصویر کنون است و ترکیب پیش فرض وضوح، کنتراست، روشنایی، اشباع و ته رنگ است. گزینه های موجود شامل استاندارد، خنثی، واضخ، تک رنک، پرتره، منظره و مسطح می شود. مثال های زیر تفاوت بین این گزینه ها را نشان می دهد.

Neutral

 

Flash On

Standard

Flash On 100%

Monochrome

Red-eye Correction

Vivid

 

Red-eye Correction 100%

Landscape

 

Flash On

Portrait

 

Flash On 100%

 

Flat

 

Flash On 100%

افکت

حالت عکاسی افکت 10 فیلتر خلاقانه مختلف را ارائه می کند که برای عکس و فیلم می توان بکار برد.

Super Vivid

 

Flash On

Night Vision

 

Flash On 100%

Photo Illustration

 

Red-eye Correction

Pop

 

Red-eye Correction 100%

Miniature

 

Flash On

Toy Camera

 

Flash On 100%

Silhouette

 

Flash On

Selective Colour

 

Flash On 100%

Low Key

 

Flash On

High Key

 

Flash On 100%

نتیجه گیری

دوربین Nikon D5600 در واقع مدل نسبتا ارتقا یافته دوربین D5500 است که در اصل قابلیت Snapbridge، دستگیره ای بزرگتر و مجموعه ای از قابلیت های غیر ضروری در دوربین Nikon D5600 اضافه شده اند که به طور کلی تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کنند. در حالی که دوربین نیکون دی 5600 یک DSLR میان رده خوب است، دوربین های هیجان انگیز بیشتری در این دامنه قیمت وجود دارد.

دوربین Nikon D5600 درست مانند مدل قبلی خود کیفیت عکس فوق العاده ای ای را عرضه می کند، به خوبی می توان آن را کنترل کرد و استفاده نمود و عملکرد سریعی دارد و بدنه کامپکت و سبکی دارد. ما گزینه کیت را با لنز جمع شدنی فوق العاده AF-P DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR را دوست دارم که واقع فیلم برداری و Live View را سرعت می بخشد و کاهش لرزش داخلی نیز ارائه می کند.

با این وجود، روی هم رفته، نمی توانیم با نبود قابلیت های جدید بر روی دوربین Nikon D5600 خیلی هیجان زده نشدیم، و قیمت دوربین نیز در این زمینه نمی تواند کمکی کند. اگر قابلیت Snapbridge و تایم لپس برای شما در اولویت نیستند، ما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ مدل شدیدا ارزان شده D5500 بروید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی